Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

Domnul Noica e ala care declara, supralicitând, ca PiSi poate fi gata pana in 2019??? Noi nu suntem siguri pe 2019 pentru proiecte incepute de 3-4 ani si avansate bine de tot in santier.

Da Vancouver, ala va fi rezultat. Chiar si o marja de risc de 100% la un tunel poate sa fie insuficienta. Asta nu inteleg ei. La tunele mari in Europa, s-a ajuns sa se foreze un minitunel in lungul tunelului principal, pentru a avea un grad cat mai mare de siguranta, pentru a avea o certitudine de pret, pentru a fi pregatiti cu solutii tehnice.

Aici sunt bune hartile geologice din 1930.

Cred ca si faimoasele santiere ale tineretului Bumbesti Livezeni, sau mai in vechime...Salva Viseu erau mai bine pregatite.

La cat s-au inghesuit firmele serioase la Podul de la Braila (oare chiar nu erau firme doritoare sa-si puna in palmares al 5-lea pod ca lungime din Europa), si cu rezerve financiare exceptionale (podul din mai multe estimari se poate construi cu aprox 350 milioane euro, deci merge o marja de risc sau profit de 50%), sunt sigur ce se va intampla la loturile 2,3, si 4.

Ce ma rog si sper, e daca se trece peste toate astea, sa nu se ajung la jumatatea tunelului, la o zona gen....""Pe aici nu se trece"", incercati cativa kilometri mai incolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Pozitia API @ Facebook
in urma aberatiilor repetate de autoritati.

Reactie/like & share, este important. Multumim!




În cursul zilei de ieri, Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, a reiterat ideea că studiul de fezabilitate al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești realizat în anul 2008 este unul bine făcut și poate fi folosit pentru licitația de proiectare și execuție în această formă.

Domnul Ioniță a spus că toate studiile realizate până în prezent dau același traseu al autostrăzii și că un alt studiu nu se justifică, relieful fiind același din 2008 și până în prezent, ignorând în continuare recomandările experților internaționali de la JASPERS. Astfel, domnul Ioniță spune doar jumătate de adevăr, inducând în eroare opinia publică.

A avea un traseu cunoscut pentru un proiect de o asemenea anvergură nu este suficient. Comparativ, la semnarea contractului cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania, de asemenea traseul era cunoscut, însă faptul că Bechtel a fost cel care a ales soluțiile tehnice de detaliu a dus la explozia costurilor pentru puținii kilometri finalizați.

Am auzit de nenumărate ori, atât din partea domnului Ioniță cât și din partea ministrului Cuc, faptul că studiul din 2008 este unul matur. Nu poate fi numit "matur" un studiu în care investigațiile geotehnice pentru tuneluri se rezumă la câte un foraj la fiecare capăt al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7 km.

Cum poate un constructor să liciteze fără să știe care este compoziția solului în acest tunel și ce soluții tehnice trebuie să aleagă pentru construcția lui? Este imposibil de prevăzut dacă acest tunel va costa 50 de milioane de euro sau 200 de milioane de euro.

Este evident faptul că un constructor serios va bugeta prețul maxim care să includă toate riscurile. Însă, așa cum am văzut în ultimii ani pe tronsoanele reziliate (A3 Suplacu de Barcău-Borș, A3 Mihăiești-Nădășelu, A7 Centura Bacău), la licitații vor veni constructorii mai puțin serioși, care nu vor lua în considerare aceste riscuri și vor licita "la noroc" sau, mai rău, fără a avea intenția de a duce la bun sfârșit contractul, profitând de incompetența și fuga de responsabilitate a autorităților.

Așa cum au arătat și consultanții internaționali JASPERS/Halcrow, în raportul lor despre studiul din 2008, soluțiile tehnice propuse în acest studiu se bazează pe informații aproximative, deduse din birou, fără studii de teren suficiente, cu studii geotehnice lacunare și de slabă calitate.

patratel_ro

Nu vreau sa deschid iar polemicile cu pisi, dar suna ca si cand ar vrea sa ne arate ca vor sa faca treaba dar de fapt nu  vor.
Ce se mai aude de tunelurile de pe LD2? S-a miscat ceva de la inceputul anului? Urmaresc destul de des forumul dar nu am vazut daca au lansat licitatia, sau exista un termen pana cand o sa o lanseze? Sau e la stadiul de "pregatire" intr-un sertar?

teocharis

^cum la fel de pertinente sunt si interogatiile celor care se intreaba daca nu cumva Jaspers/Comisia UE nu fac jocul autoritatilor, cerand, ad nauseam, sf-uri dupa sf_uri.

adiarc

un aspect pe care nimeni nu il mentioneaza...exista riscul ca UE sa tina cont de recomandarile Jaspers( si totusi asta ar putea fii si salvarea proiectului si reducerea intarzierilor,chiar daca initial ,totul s-ar bloca)...si sa SUSPENDE/SAU SA NU ACORDE,finantare pentru Sibiu-Pitesti...........eu unul...daca ar fii banii mei ...nu as da,nici macar un eurocent,pentru un proiect care are la baza un SF de 2 bani

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

^^
Eu nu știu vreun proiect la care UE/Jaspers au cerut "SF peste SF". În puținele cazuri în care li s-a solicitat expertiza pentru SF-uri au spus că sunt necesare anumite îmbunătățiri. Din experiența noastră din ultimii ani pe proiectele în execuție, este clar că sunt foarte multe probleme ascunse în SF-urile făcute în trecut și nu cred că niște organisme internaționale cu o experiență vastă în derularea acestor proiecte sunt de vină că găsesc aceste probleme și solicită remedierea lor. În particular pentru Sibiu - Pitești, raportul Halcrow făcut pentru SF-ul din 2008 scoate la iveală zeci de neconformități și fiecare poate fi probată foarte ușor căutând în SF. Până la urmă discursul acesta cu "ce atâtea SF-uri, las că e bine și așa, pornim măcar lucrările și vedem apoi ce și cum" îl auzim de o grămadă de timp și vedem foarte bine care sunt rezultatele.

NGC

#36216
PiSi

Quote from: NGC on July 11, 2017, 01:51:54 AM
Quote6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii conditii: CLAUZA REZOLUTORIE CONDITIA 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica. CLAUZA REZOLUTORIE CONDITIA  2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016. CLAUZA REZOLUTORIE CONDITIA  3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

Sa mai punem niste paie pe foc.

Am uitat sa trec in mesajul din topicul FIDIC o modificare importanta facuta prin OMT 600 / 2017, care are efect si pentru PiSi. Am adaugat acum si in acel mesaj.

Quote from: NGC on September 30, 2017, 01:15:44 PM
Daca tot a venit vorba, sa vedem ce s-a schimbat fata de OMT 146 / 2011.


Inceperea Lucrarilor

Vechi:

QuoteInginerul va trimite Antreprenorului o înştiinţare privind Data de Începere a Lucrărilor cu cel puţin 42 zile înainte de această dată şi Data de Începere a Lucrărilor nu va depăşi cu mai mult de 365 de zile data semnării Acordului Contractual.
Antreprenorul va începe execuţia Lucrărilor cât mai curând posibil după Data de Începere şi va continua execuţia Lucrărilor cu promptitudine şi fără întârzieri.

Nou:

QuoteInginerul va trimite Antreprenorului o înştiinţare privind Data de Începere a Activitatii de Proiectare cu cel puţin 7 zile înainte de această dată si Data de Începere a Activitatii de Proiectare nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data semnării Acordului Contractual.
Inginerul va trimite Antreprenorului o înştiinţare privind Data de Începere a Lucrarilor numai in conditiile in care a fost finalizat Proiectul Tehnic de Executie, si au fost obtinute Autorizatiile de construire. Aceasta Instiintarea privind Data de Incepere a Lucrarilor poate fi emisa si pe Sectiuni/Sectoare.
Inginerul va trimite Antreprenorului înştiinţarea privind Data de Începere a Lucrarilor cu cel puţin 7 zile înainte de această dată şi Data de Începere a Lucrarilor nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data emiterii Instiintarii privind Data de Incepere a Lucrarilor.
Antreprenorul va începe executia Lucrarilor la Data de Începere a Lucrarilor si va continua executia Lucrarilor cu promptitudine si fara intarzieri.

Si inca o prevedere din OMT 600 / 2017 ce ne va fi de folos. ;)

Quote8.3.Programul de Execuţie
Antreprenorul îi va remite Inginerului un program de lucru detaliat în termen de 42 de zile de la Data de Începere a Activitatii de Proiectare. Antreprenorul va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni. Antreprenorul va remite de asemenea un program revizuit ori de câte ori programul anterior nu reflectă stadiul curent al executării Lucrărilor/activitatii de proiectare sau încalcă Obligaţiile asumate de către Antreprenor. Fiecare program va include:
(1)
a)ordinea în care Antreprenorul intenţionează să execute Lucrările, inclusiv perioadele propuse pentru fiecare fază de proiectare, prezentare a Documentelor Antreprenorului, procurare, producere, inspecţie, livrare pe Santier, construcţie, montare, testare, punere în funcţiune şi efectuare a probelor;
b)perioadele de revizuire potrivit prevederilor Sub-Clauzei 5.2 [Documentele Antreprenorului] şi orice alte transmiteri, aprobări şi acorduri menţionate în Cerinţele Beneficiarului;
c)succesiunea şi termenele aferente inspecţiilor şi testelor specificate în Contract, şi
d)un raport justificativ care să includă:
(i)o descriere generală a metodelor pe care Antreprenorul intenţionează să le aplice şi a principalelor etape de execuţie a Lucrărilor şi
(ii)detalii cuprinzând estimările rezonabile ale Antreprenorului privind necesarul de Personal pe categorii precum şi numărul fiecăruia din Utilajele Antreprenorului, necesare pe Santier pentru realizarea fiecărei etape principale de lucrări
e)toate datele, termenele şi jaloanele specificate în Contract, în special Data de Începere a Lucrărilor, termenul de obţinere a Autorizaţiei de Construire şi Data Finalizării Lucrărilor,
f)data planificată de Antreprenor pentru finalizarea Lucrărilor,
g)conexiunile logice şi dependenţele existente între activităţi,
h)liniile de acţiune/deciziile decisive,
i)datele la care Antreprenorul necesită orice tip de informaţii sau alte date pe care Beneficiarul este obligat să i le furnizeze acestuia, inclusiv datele de acces la diferitele secţiuni ale şantierului.
(2)
Toate programele generale ulterioare vor indica, în plus faţă de datele deja menţionate:
j)progresul curent realizat la fiecare activitate şi impactul pe care acesta îl are asupra volumului de muncă restant şi
k)orice modificare a Datei de Finalizare, modificare rezultată în urma unei Extinderi a Termenului acordate de către Inginer.
Antreprenorul îi va furniza Inginerului actualizări săptămânale ale programului care să confirme intervalul de desfăşurare, locul şi natura fiecărei activităţi care se va efectua pe şantier în cursul săptămânii ulterioare.

Programul de execuţie va fi furnizat şi în format electronic editabil astfel încât să poată fi accesat şi urmărit cu un software specializat utilizat pe scară largă în domeniul construcţiilor.
Dacă în termen de 21 de zile după primirea programului, Inginerul nu transmite o înştiinţare Antreprenorului, în care să menţioneze că programul nu corespunde prevederilor Contractului, Antreprenorul va acţiona în conformitate cu programul şi cu alte obligaţii pe care trebuie să le îndeplinească potrivit prevederilor Contractului.
Personalul Beneficiarului va fi îndreptăţit să-şi planifice activitatea conform programului Antreprenorului.
Antreprenorul va informa Inginerul cu promptitudine asupra unor posibile evenimente viitoare care pot apărea şi asupra circumstanţelor care pot afecta negativ lucrările, pot majora Preţul Contractului sau provoca întârzieri în execuţia Lucrărilor. Inginerul poate solicita Antreprenorului să transmită o estimare a efectului anticipat al evenimentelor sau circumstanţelor menţionate şi/sau o propunere de soluţionare potrivit prevederilor Clauzei 13.3 [Procedura de Modificare].
Dacă Inginerul transmite o înştiinţare Antreprenorului în care se menţionează că programul nu corespunde (în mod necesar) prevederilor Contractului sau evoluţiei Lucrărilor şi intenţiilor declarate ale Antreprenorului, Antreprenorul va transmite Inginerului un program actualizat în conformitate cu prevederile acestei Sub-Clauze în termen de 7 zile.
În condiţiile în care Antreprenorul nu va remite orice program în termenul stabilit în Contract, se va aplica o sancţiune echivalentă cu cea indicată în "Anexa la Ofertă" începând cu data la care programul ar fi trebuit remis şi până la data la care un program corespunzător este remis.
În condiţiile în care Antreprenorul nu reuşeşte să obţină Autorizaţia de Construire, cu o copie pentru confirmare transmisă Inginerului, la data sau înainte de data stabilită de acesta în programul sau, penalităţi egale cu cele stabilite în "Anexa la Ofertă" vor fi aplicate de la data de la care Autorizaţia de Construire ar fi trebuit obţinută şi transmisă, până la data efectivă când este obţinută şi transmisă.

Vor fi deci actualizari saptamanale ale programului de executie si va fi disponibil si in format editabil (era si pana acum disponibil in acest format). :D

NGC

Repet o parte de mai sus, pentru ca sa fie clar.

QuoteInginerul va trimite Antreprenorului o înştiinţare privind Data de Începere a Lucrarilor numai in conditiile in care a fost finalizat Proiectul Tehnic de Executie, si au fost obtinute Autorizatiile de construire. Aceasta Instiintarea privind Data de Incepere a Lucrarilor poate fi emisa si pe Sectiuni/Sectoare.

adiarc

poate nu am fost prea clar...eu sper ca UE sa NU accepte construirea proiectului pe SF-ul din 2008 si sa NU acorde finantare in aceste conditii...cu toate tampeniile care le vom auzi dupa...ca UE nu ne lasa sa facem autostrazi,bla,bla,bla....si sa solicite completarile necesare ( forajele suplimentare confrom unei opinii acreditate )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: NGC on October 04, 2017, 06:19:33 PM
Repet o parte de mai sus, pentru ca sa fie clar.

QuoteInginerul va trimite Antreprenorului o înştiinţare privind Data de Începere a Lucrarilor numai in conditiile in care a fost finalizat Proiectul Tehnic de Executie, si au fost obtinute Autorizatiile de construire. Aceasta Instiintarea privind Data de Incepere a Lucrarilor poate fi emisa si pe Sectiuni/Sectoare.
Iar AC fara AM si fara exproprieri nu se poate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasa_andrei

Asta poate doar sa ne bucure ca nu se poate intra in teren pana avem AM, AC dar ce nu mi a placut a fost acest paragraj:

Aceasta Instiintarea privind Data de Incepere a Lucrarilor poate fi emisa si pe Sectiuni/Sectoare.

Nou muzeu? 

lupualb

Astazi de aproximativ o ora am trecut pe viaductul Aciliu spre Sebes, iar la cca 1 km dupa viaduct am remarcat o foreza amplasata intre santul de scurgere si papapetii autostrazii.

voicul

#36222
Posibil sa mai fi fost puse si nu stiu daca sunt exacte, desi dace le-a facut dupa studiul din 2008 ...  :D:




Ionut

Pam Pam!

Seful de la Drumuri insista sa lanseze licitatia pentru autostrada Sibiu - Pitesti in ciuda lipsei de informatii geologice acuzate de expertii europeni: "Relieful nu s-a schimbat" / Pro Infrastructura: "Spune doar jumatate de adevar"

Licitatia pentru proiectarea si executia tronsoanelor montane ale autostrazii Sibiu - Pitesti va fi lansata in acest an, sustine directorul Companiei de Drumuri, Stefan Ionita in ciuda faptului ca revizuirea Studiul de Fezabilitate a fost anulata, iar documentatia veche a fost puternic criticata de JASPERS, consultantul Comisiei Europene, in special pentru lipsa unui studiu geotehnic fundamentat. " In definitiv relieful este acelasi, nu s-au schimbat lucruri semnificative", argumenteaza seful CNAIR. "Domnul Ionita spune doar jumatate de adevar, inducand in eroare opinia publica. (...)  Nu poate fi numit "matur" un studiu in care investigatiile geotehnice pentru tuneluri se rezuma la cate un foraj la fiecare capat al tunelurilor, cum este cazul Tunelului Poiana lung de 1,7 km", avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura.

Hotnews

Ionut

Faptul că studiul de fezabilitate nu a fost actualizat cu datele solicitate de reprezentanții Comisiei Europene poate duce la o nouă "autostradă Bechtel", adică una ale căror costuri depășesc cu mult sumele inițial estimate, iar termenele de finalizare se prelungesc proporțional, atrag atenția reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Turnul Sfatului