Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 50 Guests are viewing this topic.

Lvs_tm

@ Istvan78 iti dau un singur exemplu: A1 Bucuresti - Pitesti sector de autostrada putin peste 100 km, statia OMV  (si nu numai ) a fost full la orice ora am oprit in ea.
Se poate bea o cafea, se poate merge civilizat la toaleta dar cel mai important se ALIMENTEAZA la pompa.

Multumeste-te tu cu statiile astea mobile, eu nu pot.

bogdymol

Eu nu vorbeam de restaurante imense cum sunt prin alte tari, hoteluri, ateliere service etc.

Eu ziceam doar de o benzinarie standard, cum gasesti peste tot in Romania. Ca de exemplu OMV. Acolo, pe langa alimentare la 4-8 pompe, mai poti si sa mergi la o toaleta civilizata, poti manca ceva rapid sau cumpara niste chestii mici (mini super-market).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

v46is

Foarte inutile si costisitoare aceste benzinarii mari si rare pe autostrazi. Am fost in Austria si Germania si niciodata nu am oprit la ele sa cumpar ceva. Am mers in primul oras si am gasit preturi cu 25% mai mici la tot , liniste , fara coada stres etc. Eu vad de bun augur aceasta solutie cu benzinarii mobile ( sa bagi un pic cat sa ajungi undeva unde e ieftin si bun ) .


MNU

Daca ar fi inutile si toti ar mege in "primul oras" ca tine, benzinariile mari cu restaurante de pe autostrazile din Europa (in afara Romaniei) ar fi goale. DAR NU SUNT  goale... asta spune ceva. Crezi ca daca mergi pana in oras sa alimentezi castigi ceva? Probabil 3-4 Euro la un plin (nu sunt 25% diferenta la pret si mai si consumi combustibil pana acolo) si ceva mai mult timp pierdut in loc sa te relaxezi cateva minute in plus.

yetiman

N-am prea vrut, dar trebuie sa intervin.
Adevarul e undeva la mijloc.
Benzinariile pe autostrazi sunt necesare. De multe ori suntem grabiti sau avem de parcurs distante mari si nu avem timp sa cautam sau sa iesim de pe autostrada sa alimentam in localitati mai mici. Plus sa nu uitam transportul de marfa. Aici e "grosul" la alimentarea cu motorina (sunt care au rezervoare de pana la 1.000 litri).
In acelasi timp sunt binevenite pentru putina odihna si/sau o cafea din cand in cand.
Dar, pe de alta parte, diferentele de pret pot fi chiar foarte mari.
Exemplu de azi vara: In Austria, pe autostrada motorina era pe undeva in jur de 1,40 euro/litru (nu mai stiu cifra exacta ca nu am alimentat de la ei). La Parndorf (cunoscutul centru comercial  :) ) aveau o benzinarie de unde am alimentat cu 1,07 euro/litru (35 centi mai putin e cam 30% diferenta).

In concluzie - sunt foarte utile benzinariile pe austostrada, cu atat mai mult cu cat autostrada este continua pe distante mai mari, dar si carburantul este semnificativ mai scump pe ele (dar de multe ori diferenta merita platita).

Legat de Romania, autostrazile continue sunt scurte, asa ca deocamdata necesitatea de statii "adevarate" este limitata. As fi curios daca s-ar fi licitat statii complete am fi avut participanti interesati sa investeasca fara sa aiba certitudinea amortizarii.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

benzinariile mobile sunt bune DAR doar daca varianta definitiva va fi ceva mai sofisiticata fata de o benzinarie normala.

Un spatiu de servicii ar trebui sa contina, pe langa ce ofera o benzinarie-cafenea (gen omv de pe A1), macar un service auto cu o masina de tractare. Poate chiar si o pensiune/cateva camere unde sa poti trage un pui de somn dupa o zi de condus; nu inainte de a bea o bere.
Diferenta de pret se amortizeaza doar din cei cativa km in plus pe care tb sa-i faci ca sa ajungi la prima localitate. Iar TIR-urile nici nu au voie sa intre in majoritatea oraselor (fara o taxa suplimentara).

Daca varianta finala pentru spatii de servicii va contine si asa ceva, atunci ideea benzinariilor mobile este binevenita, pentru ca amenajarea unui spatiu de servicii va dura 3-4 ani (jumatate doar pt licitatie).
Daca insa se vor organiza licitatii pentru benzinarii standard...atunci este timp pierdut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ArKE

Quote from: v46is on September 28, 2015, 01:59:57 PM
Foarte inutile si costisitoare aceste benzinarii mari si rare pe autostrazi. Am fost in Austria si Germania si niciodata nu am oprit la ele sa cumpar ceva. .
Esti un caz izolat. Eu unul, care fac parte din majoritate, prefer sa salvez timp. Chiar daca ma costa ceva bani in plus.
De exemplu, la un drum Bruxelles- Nadlac, in afara de combustibil, am lasat in benzinariile de pe drum mai mult de 200 de euro din care vreo 30 doar pe taxe la buda (e drept ca bonurile de 50 de centi ramase le-au dat copii pe dulciuri) . In toate benzinariile de pe drum, parcarile erau full, abia gaseai un loc, iar restaurantele erau pline ochi. In multe parcari din astea se mananca excelent si cu siguranta mai ieftin decat intr-un oras mare. In Austria e o parcare - am uitat cum ii spune - unde se face o friptura de vita extraordinara.
In concluzie, la cum a vazut eu ca sta treaba, parcarile astea mi s-au parut adevarate masini de facut bani.

yetiman

Am cam deviat cu discutiile de la A1 si suntem off-topic.
Ca sa revenim la A1 - Solutia cu benzinariile mobile este binevenita pentru rapiditatea cu care se poate implementa, dar, asa cum zicea si dra4qul4, trebuie pornite si licitatiile pentru spatii de servicii colmplete (benzinarii + alte servicii).
cand vom avea complet de la frontiera la Sibiu (si apoi pana la Constanta  :D ) vor fi absolut necesare.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Daca tot am discutat, sper sa nu mai reluam discutia asta. Multumesc!

alecu26

Încă un accident intre cunta și saliste. Am trecut la scurt timp pe lângă. Șoferul încă nu era descărcat.  Destul de cutremurătoare imaginea...deoarece era încă în poziție pe scaun la volan.
http://www.turnulsfatului.ro/2015/09/28/nimic-nou-pe-dn-1-accident-la-saliste/
chiar dacă era o dacii f veche și un șofer care el știe de ce mai conduce la vârsta aia și pe vremea aia.....autostrada îi salva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee


stefanudrea

Vine vine vine noul tronson! Abia astept sa nu mai aud de bucata de DN Lugoj Timisoara!

rocklee

topolavatul mare ...din sensul giratoriu ...nu am mers mai departe ploua si baieti [paznici] erau inca acolo 8)












rocklee