News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 68 Guests are viewing this topic.

icristian

Salut,
Referitor la lotul 3 Orastie-Sibiu, cand au inchis pentru reparatii, au dat si un termen de finalizare? Inteleg ca e foarte probabil sa nu-l respecte si ca e mult de munca acolo, dar si-au asumat vreun termen de finalizare?

alecu26

Quote from: horatiu.cosma on September 29, 2015, 02:52:41 PM
O intretinere serioasa e relativ ieftina si are beneficii pe termen lung imense, financiar vorbind. Dar cine gandeste pe termen lung la CNADNR?

si atunci nu mai bine facem niste concesiuni serioase? Yellow fidic e la 1 pas de concesiune. Prin Yellow Fidic il pui pe constructor sa scada pretul prin a construi ce se pricepe el mai bine si ce considera ca e mai ieftin (dar poti ajunge in situatii gen debleee enorme relativ instabile si foarte greu de intretinut) si chiar cu inchideri de autostrada.

Intr-o concesiune il pui sa ia in calcul si intretinerea pe un ciclu de viata. De ce credeti ca a ales Vinci varianta cu 3 tunele fiecare de cate 3 km? A calculat ca in 30 de aniX4 luni de zapada.....e mult mai ieftina intretinerea unui tunel (care nu e ieftina) decat dezapeziri la greu sau chiar posibil inchideri de cateva ore pana la dezapezire.

La fel...atunci nu o sa mai vezi strat de uzura care cedeaza dupa 2-3 ierni (cum e acum pe intreaga A1 nou construita, cum a fost si pe A2, etc)...ci dureaza asa cum scrie la carte....minim 5 ani.
Drumurile noastre POATE;

horatiu.cosma

La o concesiune serioasa, acele riscuri la constructor se rasfrang intr-o crestere exponentiala a costurilor. Eu as prefera o varianta de mijloc, in care CNADNR isi asuma niste solutii mai scumpe, dar sa aiba grija de intretinere dupa. Fiindca intretinerea, cum spuneam, nu e foarte scumpa, si la o astfel de solutie, riscurile sunt mici. Dar pentru asta trebuie sa renuntam la "pretul cel mai mic", la tactica de strut a celor de la CNADNR, care nu vad tuneluri si solutii ingenioase, dar durabile, la proiectarile din birou care duc la modificari majore de catre constructor.

smark_BV

@igorashu este în prima parcare între Deva şi Sebeş, şi mie îm-i vine sã cred cã este în poziția finalã.

Parcãrile de pe lângã pompã nu mai pot fi utilizate, din pãcate.

Ionut

Discutati despre concesiune pe topicul generic de autostrazi va rog, multumesc!

alecu26

Inca un pic Ionut: pai tocmai astea sunt date de intrare ale problemei. CNADNR a dovedit ca nu poate nu vrea nu are buget whatever...sa faca o intretinere care sa o scuteasca de muuulte cheltuieli in viitor. Daca schimbi datele de intrare..se schimba problema. (am incercat sa o pun in termeni de IT).

In fapt asa s-a ajuns si la Yellow Fidic acu vreo 7-8 ani. Dupa ce timp de 15 ani de la revoutie implementarea proiectelor s-a dovedit un dezstru, cu termene de executie depasite cu 100% si 200% si 300% si valori de contract asemanatoare...din simplul fapt ca proiectele erau varza, si Constructorul facea revendicari pentru orice si avea dreptate. In plus CNADNR nu reusea sa managerieze mutatul unor utilitati, a pregatirii documentatiei de expropiere...etc.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Quote from: alecu26 on September 29, 2015, 07:12:50 PM
Daca schimbi datele de intrare..se schimba problema. (am incercat sa o pun in termeni de IT).
Adică efectul GIGO ?... :D

În altă ordine de idei...
Se pare că sunt singurul admirator al crăpăturii din asfalt din faţa conteinerului din dreapta din prima poză a lui @smark_BV...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

butyvaly


TibiV

Am mărit poza... Aşa e !
Moşul are nevoie de alţi ochelari...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Quote from: TibiV on September 29, 2015, 08:41:53 PM
Moşul are nevoie de alţi ochelari...

Daca e vreo consolare, crapatura mi s-a parut si mie, la prima vedere... Om fi avand aceeasi varsta sau aceiasi ochi, cine stie? :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

smark_BV

^^^^   bine observat, mã miram despre ce crãpãturã e vorba. Cã nu o gãseam pe pozã....

Despre centura Sibiului nu mai întreb când naiba se reparã gãurile de pe banda 1.  Nasol de tot dacã le prinzi cu o maşinã foarte micã.


bloem31

Măcar de-ar semnaliza gropile sa poată fi evitate !

horatiu.cosma

Eu nici nu am observat ca e ceva in neregula in acea poza, asta e si mai grav  :lol:. Cat despre gropile din centura Sibiu, "felicitari" celor care au reasfaltat acolo. Probabil in perioada carpelilor din primavara, se pare ca nu a tinut mult. Cei de la DRDP sau SDN nu au o limita inferioara pentru calitatea asfaltului folosit, sau e bun si pamantul?

boer_escu

Dezastrul parapetelor indoite continua pe Cunta-Soimus,au aparut cel putin cateva zone noi indoite fata de acum 3 săptămâni cand trecusem ultima data pe acolo, iar ca noutate sunt cel putin 8 gropi maricele pe tot sectorul aparute si ele destul de recent.

La nodul de la Soimus am vazut destul de multe armaturi de fier-beton pentru coloane forate, sper sa vedem niste progrese curand, desi cam vine iarna.

adiarc

pe lotul ex Straco ( Cunta - Sebes Vest ) , au mai schimbat o parte din parapetii indoiti , dar sunt inca destule zone cu acestia sifonati

de asemenea pe lotul ex Astaldi ( Saliste- Sibiu Vest ) , au aparut ( din nou ) , gropi la nodul Saliste , inainte si dupa tunelul Sacel ; dupa tunel spre Sb si inainte de tunel spre Sebes , zona este tot mai valurita si denivelata , iar tunelul Sacel e plin de pete de infiltratii

mai jos benzinariile mobile in stadiu incipent in sp de servicii de la Cut , in care astazi toaletele nu erau disponibile , din lipsa apei...intretinere la puterea a zecea  :)









"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura