Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Foarte bună ideea. Fiindcă dacă stăm până apare acordul de mediu și abia apoi lansăm licitația de PT+execuție, trece 2022 și pleacă trenul PNRR. Iar pe aceste sectoare șansele să apară surprize consistente din acordul de mediu sunt mici. Există rezervele de implementare pentru așa ceva.

danpandrea

^^ În privința capătului de la Tg. Neamț, n-ar fi mai indicat să se insiste până la Pașcani? Că deja se știe pe unde va trece A7.

horatiu.cosma

Păi pentru Pașcani încă nu avem proiect de SF+PT semnat, mai durează mult și bine până să se poată lansa licitația de execuție, nici cu clauză suspensivă nu are șanse să prindă PNRR.

cris_ct

Chiar zilele trecute vroiam să întreb aici dacă se mai împing  lucrurile in privința asta. Uite că a venit și împunsătura. Bine băieți!
Salutări de la intersecția A2 cu A4.

tom_sawyer

#2479
Nici pentru Târgu-Neamț - Moțca nu avem contract de SF semnat, că e aceeași licitație (SF+PT Tg Neamț-Iași-Ungheni) neîncheiată încă.

Deci nu văd cum ar putea scoate la licitație proiectare+execuție.

Cam greu cu termentul de 2026.

LE: merci pentru lămuriri @cove_adrian. Succes în demersul vostru!

horatiu.cosma

Parcă SF-ul aflat în derulare e până în DN2. Însă nu m-ar mira să fie o nouă incompetență marca CNAIR și să nu fie prins în contractul cu Acciona și nodul cu DN2. Poate ne spune mai multe Adrian Cove.

cove_adrian

Sectorul Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt (impropriu denumit Tg. Neamt) are circa 211 km si e compus din 2 sectiuni:
a) Tg. Mures-Ditrau. In realitate Ilieni-Ditrau si are circa 92 km + 126 m.
b) Ditrau-Tg. Neamt. In realitate Ditrau-uat Motca (la sud de satul Boureni/nord de satul Soci).  Lungimea estimata e de 118 km + 805 m.
De la uat Motca (adica generic Tg. Neamt) avem sectorul Tg. Neamt-Iasi-Ungheni. In realitate e Motca-Iasi-Golaiesti (podul e in zona fostului sat Bran - desfiintat). Lungime aproximativa e de 100,14 km.
Licitatia pt cei 100,14 km e in curs si e de SF+PTE+PAC+PAD. Maine e termenul de depunere. Pe "surse" avem minim o posibila oferta.

Intrebare: de ce am facut acest demers cu cele 2 capete?
Raspuns: Pt ca ONG-ul MVA trebuie sa "ridice" mingea la fileu si suntem obligati sa grabim cumva lucrurile!
PNRR este un 'tren' bun care poate securiza A8 si sa avem o certitudine clara la finantare pt POT 2021-2027. Ma refer la sectorul montan. In paralel 'tragem' de proiectant cat putem.
Ca un fapt pozitiv foreza de 'mare capacitate' a efectuat circa 500 m de investigatii intr-o zona inaccesibila, zona de roca montana. E un inceput bun!
Facem presiune pe toata caile pt a mobiliza atat CNAIR cat si proiectantul!

Discutiile pe care le-am purtat cu autoritatile locale (PMI), judetene (CJ Iasi), centrale (MT si MFE) au fost purtate in 'cheia' grabirii si poate a fortarii lucrurilor.
Nu intru in detaliile actiunilor 'de culise' din ultimele 2-3 saptamani insa cred ca A8 are nevoie de tot sprijinul posibil inclusiv 'necivic'.


http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

hvm

^
Intradevar, asa ar fi de bun simt. Sa se inceapa pregatirea documentatiei pentru partea de vest a A8 cat si dupa munte partea de la targu neamt pana la Motca. Ce s-a spus in articol e minimul absolut. Dpmdv (fapt ce ma face sa gandesc ca exista motive de impotrivire serioase in ce priveste aceasta posibilitate de a se incepe o licitatie pentru capete.

Din punctul meu de vedere as avea trei observatii la ceea ce s-a mentionat in articol:
- Drum legatura Targu Mures pana la Acatari - absolut necesara pentru a rezolva traficul de tranzit.
- Acatari - Sovata - o sectiune care ar trebui inclusa in acest program de asemenea pentru a inbunatati relatia pe directia Moldovei si a pregati urmatoarea sectiune pana la Ditrau.
- Sovata - Ditrau - ar cam aduce tot traficul la baza muntelui.
- Sectiunea Motca - Targu Neamt sa se prelungeasca pana la Leghin si realizarea unui nod temporar cu DJ 157F functionand astfel ca si centura de ocolire a TG Neamt pe la sud.

Odata terminate aceste sectiuni am avea ramasa in suspensie doar trecerea peste carpati, dar traficul intre aceste doua sectiuni se poate imparti pe doua trasee:
- Targu Frumos > Motca > A8 Motca - TG Neamt - Leghin > Toplita > Ditrau  spre vest
- Ditrau > Gheorgheni > Bicaz > Piatra Neamt > Roman > Targu Frumos spre est.

Iar odata cu terminarea SF-ului si obtinerea acordului de mediu pentru trecerea peste munti sa se lanseze in licitatie si acea parte. Cred ca sectiunea montana ar putea fi gata (2030) la cativa ani dupa Motca - Pascani - iasi - Ungheni (2027).

Intreabarea este: cam pe cand se estimeaza in spatele usilor inchise ca are putea sa fie gata SF TG Mures - Ditrau - Targu Neamt?

Ingrijorator daca e doar una pentru Motca - Iasi - Ungheni, speram sa fie conforma si sa se aprobe. Poate pana la finalul saptamanii sa aflam si despre cine este vorba.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Hercule

^O singura remarca: Sovata-Ditrau nu e din aceeasi categorie cu celelalte 3 drumuri. Se traverseaza muntii Gurghiului ca sa ajunga la la Ditrau/depresiunea Giurgeului, iar de acolo la baza lantului urmator. Si muntii Gurghiului nu sunt mici deloc.
Deșteaptă-te române!

cove_adrian

Ieri s-au depus oferte pt licitatie de SF+PTH+PAC+PAD pt Ungheni-Iasi-Tg. Neamt (100,14 km).
Sunt 3 ofertanti.
CNAIR are la dispozitie 60 zile de analizat ofertele din perspectiva calificarii si a evaluarii tehnice.
La finele lunii ianuarie/inceputul lunii februarie speram sa avem evaluarea financiara si ulterior sa fie desemnat proiectantul pe Ungheni-Iasi-Tg. Neamt (adica Golaiesti-Iasi-Motca). 

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

ovideatza

#2485
Ne spui te rog si care sunt cei 3?
Sa nu mai cautam.  (LE: vad ca nu s-au grabit sa publice pe SICAP)
Ms.

PS: ar fi o premiera sa se tina de termen. Putin probabil. Daca avem in vara rezultat ar fi o treaba.

razvan96

Pe Targu Mures-Targu Neamt s-au miscat foarte repede cu evaluarea, nu ar fi o surpriza sa termine in ianuarie-februarie.

ovideatza

Oricum, sunt de salutat eforturile depuse ca sa ajungem cumva inapoi in punctul 0+(...), unde eram cu ceva vreme in urma cand trageam pe nas fantezie cu PPP.

Cat timp am pierdut pt a intoarce incompetenta si ingamfarea unora...

Sa speram ca se va atribui la cineva care sa si presteze pe bune, la o suma rezonabila incat sa faca si Geo pe bune si sa propuna cu totul altceva fata de ce e in vechiul SF (sa intuim, intre cei 3 avem Search & Consitrans again?). Nici nu mai stiu ce sa ne dorim, cine sa ia licitatiile astea incat sa iasa ceva implementabil.

horatiu.cosma

Probabil și proiectantul de pe Mureș-Neamț va participa.

razvan96

Exact asa cred si eu. Lista groazei. :lol: