Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Poputes

https://www.economica.net/autostrada-tg-neam-ia-i-ungheni-cnair-a-primit-trei-oferte-la-licita-ia-pentru-completarea-studiului-de-fezabilitate_193283.html

Se pare ca sunt urmatorii:

1. Consitrans SRL
2. Asocierea Aduro Impex SRL - 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata Spa
3. Asocierea SWS Engineering SPA - Metrans Engineering SRL

mirceaeliade

Pe harta CESTRIN pe Tg Mures - Tg Neamt a aparut "Stadiu fizic actual:   52%"  cred ca e prima data cand vad % progres la un SF, dar daca e real, ar fi trebuit sa fie pe la 75% ca sa se respecte termenul din contract. 

Pe cealalta jumatate apare:
TERMEN ESTIMAT FINALIZARE PROCEDURA SI STABILIREA OFERTANTULUI CASTIGATOR: 11.01.2021 (doar 1.5 luni pt decizie !!!?)
COMUNICAREA REZULTATULUI PROCEDURII: 11.01.2021
TERMEN DEPUNERE CONTESTATII: 21.01.2021
TERMEN ESTIMAT SEMNARE CONTRACT, IN IPOTEZA FARA CONTESTATII: 05.02.2021

Iar pt podul Ungheni apare stadiu progres SF la 80%

Kimi

Bode: https://www.facebook.com/lucianbode.ro/videos/382112079546227/

aproximativ minutul 15. Spune ca la anul, dupa predarea SF, vor sa scoata la licitatie 25km din A8, capatul TgM.
Daca ne uitam pe planse, asta inseamna Ungheni - Acatari - Miercurea Nirajului. Deci nu doar pana la Acatari. Asta ar fi o noutate si o veste buna.

La vest de Miercurea Nirajului ar fi trebuit sa fie de la inceput, dupa parerea mea, nodul A3 - A8. Si de acolo A3 sa mearga pe traseul M Nirajului - Sangeorgiu de Padure - Sighisoara (est/Albesti) - Fagaras. Tot de acolo ar fi trebuit sa inceapa si legatura (centura) cu Ernei, nu prin oras.


voicul

Si la Miercurea Nirajului propun ceva legatura cu DN13A sau o facem muzeu de la Acatari?

naivu

^^Ma ingrijoreaza ca la A8-montan nu a zis si de capatul dinspre TgNeamt! Admit ca TgNeamt-Motca nu ar avea utilitatea lui Ungheni-Acatari(-MiercureaNirajului), dar, simbolic, ar fi important sa inceapa A8 si in Moldova.

hvm

^
Subscriu. Ar trebui inceput si Motca - TG Neamt. De fapt cum spusesem inainte pana la Leghin.

Dar sincer e bine sa inceapa chiar si macar TG Mures - Miercurea Nirajului. E mult mai bine decat deloc. Si e chiar mai bine decat doar pana la Acatari. Ideal ar fi pana la Sovata.

Desi eu cred ca avand in vedere fondurile de care dispun o sa inceapa si partea de Motca - TG Neamt poate chiar pana la Leghin imediat ce o sa iasa SF-ul si pe partea Moldovei. Parca spunea cineva aici pe forum ca se incearca terminarea pe partea de capete (TG Mures e cel mai avansat) si apoi o sa fie partea dinspre Moldova si apoi partea din munti (care e cea mai in urma). Sper ca nu tin minte gresit.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cicotan

Unde mai pui că, dacă o-ncepe din ambele capete şi nu se întâlnesc la mijloc, ne alegem cu două autostrăzi!  :)

pasadia

@voicul la Miercurea Mirajului nu avem DN13A, deci nu au ce nod să facă cu DN13A. Ai un DJ135 acolo care te duce în DN, deci eventual vrei nod in acel DJ (care e destul de ok că lățime și asfalt).

mircea

E ok pentru autoturisme. Să bagi camioanele pe acolo nu e chiar indicat. E un pic de cățărat și sunt niște viraje cam strâmte.

pasadia

#2499
Pai și crezi că acele camioane nu vor genera aceleași probleme și pe alte sectoare? Sovata - Gheorgheni de exemplu, sau pe Vatra Dornei - Bistrița (dacă sa zicem că de acolo se vor fi mutat pe aici datorita unui scurt segment de autostrada).

Asta e, cat timp nu ai rețeaua completa muti problema dintr-o parte în alta. Erau vremuri când nu se plângea nimeni de DN68A dar toată lumea înjura Sebes-ul...

mircea

Eu spuneam de DJ135 că e greu de bagat camioane pe acolo. Ar trebui lărgite niște curbe, în linii drepte ar trebui dublată banda de urcare, să poți depăși camioanele, plus intersecția din Sărățeni. Nu văd cum ar avea loc acolo 2 camioane. Doar dacă demolezi o parte din grădiniță. Soluția logică ar fi să tragi intersecția cu DN 13A undeva în afara localității. Dar toate astea presupun muncă. Ceea ce-mi spune mie că mai degrabă camioanele vor fi obligate să coboare la Acățari si să continue pe traseul clasic al DN-ului.

cove_adrian

Salutare!
De 3 saptamani sunt(em) in contact cu MFE/MT/CE si impreuna (cu colegii de la MVA) am solicitat, facut presiune publica, lobby pt a 'prinde' capetele din A8 sectorul montan via PNRR.
Am cerut ~ 60 km din Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt (sectorul estic : Motca-Tg. Neamt-Leghin + sectorul vestic : Tg Mures/Ungheni-Acatari-Miercurea Nirajului) via PNRR.
Argumentatia este ca daca prindem pe PNRR securizam via POT 1(2021-2027) + POT 2 (2028-2034).
Avem o strategie in 3 timpi:
Info aci :
1) Lobby pe Gov
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24436739-autostrada-unirii-a8-apel-pentru-includerea-doua-tronsoane-din-autostrada-finantare-europeana-prin-planul-redresare-rezilienta.htm

2) Lobby la MFE (in consultare publica) :
https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/jurnal-de-campanie-mva/consultare-publica-pnrr/

3) Scrisoare oficiala catre CE/europarlamentari romani/comisia TRAN.

Discutiile de saptamana trecute, embrionare ce-i drept dintre delegatia RO cu CE sunt promitatoare. Se pare ca timpul va confirma ca A8 e un proiect ce devine matur si este si fezabil.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

alecu26

Tg Frumos  - Iasi are unul din cele mai mari MZA uri din tara. Dupa tronson de la Tg Mures, sau in parallel cu el...acolo trebuie lucrat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

naivu

^Deocamdată nu are nici firmă de proiectare pt elaborare SF  :D. După ce se termină SF-ul, intradevar ar cam deveni prioritatea 1 din zonă.

Kimi

Se sterg posturi din senin?  O:-)

Mai intreb o data atunci: nu se putea include in PNRR si un lot in zona Ditrau? Acolo e 'aproape' campie pe o distanta de ~20km intre cele doua zone muntoase.
Link: https://www.mapdevelopers.com/distance_from_to.php?&from=46.673936%2C%2025.389744&to=46.8229353%2C25.5425553


Nu vreau sa fiu inteles gresit. Apreciez si ma bucur ca eforturile depuse dau rezultate. Dar sa nu ne multumim cu putin. Ar trebui incluse toate zonele usoare, chiar daca nu sunt toate capete.