News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pentium10

In postarea API pe Facebook legat de A8 se mentioneaza " traseul proiectului fiind avizat foarte târziu, de câteva zile."
aveti plansele traseului? Ceva concret dupa care se poate trage corect harta?
ce s-a intamplat cu cererile celor de la Miercurea Nirajului si Ditrau?
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

cove_adrian

Pe 06.11.2020 s-a avizat in CTE la CNAIR traseul la TgM-Ditrau-TgN.
Dupa indelungi solicitari, actualizari si completari solicitate proiectantului general, ce au durat luni de zile, a fost obtinut intr-un final AVIZUL CTE din partea CNAIR pentru cei aproximativ 211 km din autostrada A8!
Acest pas extrem de important valideaza traseul autostrazii A8 in zona montana cu toate detaliile tehnice aferente unui proiect de infrastructura mare. Fiind obtinut acest aviz al CNAIR pentru faza de Studiu de Fezabilitate, se creeaza premisele de continuare OFICIALA a etapei de obtinere a Acordului de Mediu. Proiectantul general va pune la dispozitie informatiile tehnice cu toate detaliile aferente catre proiectantul de specialitate (EPC) si implicit se poate realiza Memoriul de Prezentare ce va fi depus la ANPM.
De saptamana aceasta pe amplasament exista (si) o foreza de capacitate mare ce va fi capabila sa foreze in roca. Confirma CNAIR.

Saptamana aceasta va iesi oficial si documentul. Traseul final inca nu il detin insa confirm urmatoarele:
1. in zona Miercurea Nirajului traseul nu se modifica din varii motive (aviz Romgaz obtinut - cu greu, costul demolarilor/exproprierile din M.Nirajului este sub valoarea mutarii intregului aliniament pe dealurile submontane din jur). A inteles si domnul primar pana la urma inclusiv deputatul din zona dupa sedinta din 07.10.2020. Solutia propusa de ei depasea 160 milioane de euro (conform proiectant actual).
2. La Tulghes s-a mutat putin aliniamentul pt a evita biserica. S-a mutat axul cu 500 m (modificare locala).
3. La Vanatori-Neamt se va trece prin rezervatia naturala. Vom invoca OUG 105/2020. 
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

Vă dați seama cu câtă responsabilitate a făcut Iptana traseul în SF-ul din 2010 dacă la Tulgheș au trecut prin biserică  :lol:.

pest1969

Plus aia de la CNAIR care au pus stampile cu bun de plata si l-au inchis direct in vreun dulap fara macar sa-l rasfoiasca...

hvm

^
Is curios daca chiar ar fi dat jos biserica in cazul in care se trecea la PT.

Eu cred ca e la fel ca dincolo pe zona gilau-bors (nu mai tin minte unde anume) cand au descoperit ca este o localitate iar pe harta nu erau cand au facut SF-ul.... La fel pe Lugoj-Deva unde au descoperit cimitirul...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Acum ca avem traseu aprobat în CTE poate reușesc să facă si niște foraje geo obosite. Ca mai multe decât "niște" nu vor reuși să facă în banii ăștia. Sa mai dau o dată predicțiile mele pentru contractul ăsta? Asa, for the record. Sa nu ziceți că nu v-am zis.

paullie

Am si eu o intrebare. De ce la Vânatori se trece prin rezervatia naturala iar la Bradu nu?

pasadia

Pentru ca presiune pentru A8. N-are rost discutia, efectiv e bataie de joc modul in care interactioneaza infrastructura cu mediul in ultimul timp.

Bachus01

Exista vreun fel de posibilitate pentru a pune presiune macar pe tronsonul de la Târgu Mureș- Praid/Sovata ? Ma gandesc ca este un tronson scurt 60-70 km fara prea multe dificultăți.  Asa am rezolva problema din zona Târgu Mureș + un mare avantaj pentru zona respectivă. 

horatiu.cosma

S-a pus presiune, răspuns: nu se poate, punctul critic al contractului e obținerea acordului de mediu și ăla e unul singur, pe tot proiectul.

hvm

^
Si sunt sanse sa il obtina anul viitor?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

La modul realist, e cel mai complex acord de mediu din ultimii ani din România. Știu că cei de la Milvus au tot studiat zona și au identificat tot ce se poate (urși, lupi, mistreți, căprioare, șerpi, broaște de nu știu câte feluri, păsări de nu știu care fel etc), este greu de estimat cât va dura procedura, depinde câtă treabă de teren s-a făcut până acum și ce va oferi și Milvus din ce a studiat.

cove_adrian

@horatiu.cosma

Eu il vad ca o provocare. Si 'provocare' e cuvantul de ordine in discutiile cu dna Ionita. Consider ca este un proiect 'provocator'.
Ca un scurt istoric trebuie mentionat faptul ca Acordul de Mediu pt sectorul montan din A8 sau mai bine zis o buna parte din procedura de mediu poate fi considerata ca si rezolvata in sensul ca Milvus (ONG de mediu) a efectuat deja cartarea habitatelor de carnivore mari si monitorizeaza permanent prin infrastructura specifica (camere termice, cartografiere specii mamifere etc.). Cei de la Milvus au facut aceasta monitorizare pe un proiect european - TransGreen. Si acum o fac in continuare.
Milvus a efectuat monitorizarea carnivorelor mari (ursi, rasi, lupi, caprioare etc.) pe Tg. Mures-Ditrau adica cei 92 km din 211 km ai Tg. Mures-Tg. Neamt. Mai mult decat atat se pot identifica facil inclusiv viitoarele amplasamente pentru ecoducte. Cu alte cuvinte avem "pasi" concreti si efectuati din etapa de SEA aferenta obtinerii AM. Eu zic ca cele 4 sezoane din analiza pt SEA (Studiu de Evaluare Adecvata) pot fi considerate ca si efectuate. Adica am putea considera ca 1 an din procedura de mediu pt Ditrau-Tg. Mures este 'ars'. Problema e ca AM e integral pe Tg. Mures-Ditrau-Tg. Neamt.
In nov 2018 cand am fost prezent alaturi de Ionut la diseminarea rezultatelor din proiect TransGreen, am ajuns la aceeasi concluzie impreuna cu EPC-ul: Milvus ar trebui sa fie cooptati in echipa/parteneriat cu CNAIR pe procedura de mediu. Fara sustinerea lor va fi destul de dificil in procedura de mediu. Din luna mai tot spun in CNAIR ca cei de la Milvus sa fie cooptati, sa fie contactati. Din august am aflat de la proiectant ca s-a stabilit un oarecare dialog cu ei. Cei de la Acciona mi-au confirmat ca EPC (proiectantul de specialitate de pe TgM-TgN) este in dialog cu Milvus. E spre/de bine.
Aditional eu as vedea lucrurile in urmatoarea maniera de colaborare:
1. Milvus sa isi puna la dispozitie expertiza pe zona Tg. Mures-Ditrau intr-o maniera voluntara/pro-activa si
2. Milvus sa fie parte au unui contract/parteneriat pe zona Ditrau-Tg. Neamt.

Avantaje:
a) predictibilitate in procedura de mediu
b) expertiza profesionala probata de experienta TranGreen
c) proiectul A8 ar fi un exemplu de buna practica/colaborare pe componenta "verde"
d) CE cred ca ar 'aprecia' proiectul A8
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

^
Perfect de acord, Milvus trebuie implicat cât mai direct, ar fi păcat să se piardă experiența și expertiza lor anterioară. Dar pentru asta cei de la Acciona ar trebui puțin mobilizați împreună cu EPC să facă pași în direcția asta. Evident, EPC e o companie privată care are tot interesul să ia toți banii aferenți proiectului pentru partea de mediu, de aceea Chiotan și cu ceilalți din Acciona ar trebui convinși să discute direct cu Milvus și să găsească o formulă de colaborare benefică ambelor părți, că nici să îți oferi munca de câțiva ani pe gratis nu e ok. Și pentru Acciona ar putea fi semnificativ mai ieftin decât să pornească totul de la zero prin EPC.

cris_ct

Pozitia Asociatiei MVA: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24436739-autostrada-unirii-a8-apel-pentru-includerea-doua-tronsoane-din-autostrada-finantare-europeana-prin-planul-redresare-rezilienta.htm
MVA consideră că ,,există premise FEZABILE și REALE de a lansa LICITAȚIA DE PROIECT TEHNIC ȘI EXECUȚIE a "capetelor" din tronsonul Tg. Mureș-Ditrău-Tg. Neamț in termenul de maturitate definit in Planul de Relansare si Rezilienta si definitivarea acestor tronsoane pana in anul 2026".

,,Se considera extrem de oportună includerea acestor doua capete în PNRR si pregătirea etapelor procedurale pentru lansarea licitației de Proiectare și Execuție cu clauză suspensivă referitoare la Procedura de Mediu, pentru primii kilometri de autostradă din sectorul montan respectiv:
1. 15 km – conexiune A3 cu A8 pe tronsonul Tg. Mureș-Acățari (legătură DN 15/Leordeni-Gheorghe Doja-Acățari cu DN 13) – vezi figura nr. 1 – COST ESTIMAT EXECUȚIE – 67,05 milioane euro.
2. 23 km – Moțca-Tg. Neamț (legătură DN 2 cu DN 15B) – vezi figura nr. 2 – COST ESTIMAT EXECUȚIE – 102,81 milioane euro."