News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

punmeister

#90
Exact, iar aici Durmazlar are sanse 100% sa fie eliminata, plus ca modelele de lista sunt cu boghiuri fixe.
Lucru valabil si pentru Sileo la troleibuze.

Ionut

Deci Astra. Sau nici Imperio nu e OK?

punmeister

Imperio e bun, se preteaza la fix pe caietul de sarcini. Totul depinde de ce vor face cei de la Astra cu CRRC, ca daca nu vin cu Imperio, vor fi eliminati si ei iar licitatia va fi anulata.

frunzaverde

Quote from: punmeister on April 17, 2019, 10:22:22 PM
Tramvaiele noi vor ajunge pe liniile 1, 10, 21, 25, 32 si 41, deci exclus OR.

In caietul de sarcini liniile sunt 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 si 55. Care au linii cu OR: https://goo.gl/maps/d6r5skjSToYadC4RA

Daca vrei ca Bombardier sau Alstom sa isi asume riscurile venite din a face un tramvai apt sa circule pe asa ceva, platesti...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punmeister

#94
40 si 55 le-au bagat acolo ca sa ceara in viitor finantare UE pentru modernizarea liniilor.
Daca ar fi vrut tramvaie noi pe OR fii sigur ca Comisia Europeana i-ar fi pus sa refaca tema (ca sa nu mai zic ca le-ar fi atras atentia consultantii JASPERS inainte de a depune cererile de finantare).

Ionut

Mai faceti un efort și educați un diletant. Ce inseamna linie cu/fara OR?

punmeister

#96
OR - otelul rosu, mai pe scurt cea mai execrabila cale de rulare, pe ele distrugi orice tramvai :)

Cristi N

In principiu sunt tronsoanele unde sunt placi de beton intre linii si tramvaiul se zguduie din toate incheieturile din cauza rupturilor de sina. Mai vezi de multe ori ca se ridica si niste table care formau canalul in care sta sina. De exemplu linia lui 5 de pe Barbu Vacarescu, linia lui 16/36 pe Pompeiu si Tei, Mihalache, etc. Nu se incadreaza la categoria asta desi au placi de beton intre linii: 41 de la Turda pana la Piata Presei sau linia de pe Giurgiului.

Ca istorie: OR - Otelul rosu e rezultatul obtinut prin anii 80 atunci cand au incercat sa faca in tara sina de tramvai desi nu aveau tehnologia. In loc sa aiba sectiunea aia clasica de ciuperca lor le-a iesit un dreptunghi si dintr-un aliaj necorespunzator.

TibiV

Exemple de OR (Otelul Rosu):
Bulevardul Basarabia (ex-Muncii) https://goo.gl/maps/fst9G1XNkPr

Barbu Vacarescu https://goo.gl/maps/w45TWavJEvvg4XYJ9


Astea sunt probabil printre cele mai varza linii din Bucuresti...
Poti sa cumperi cele mai moderne si performante tramvaie din lume.
Daca le trimiti pe liniile astea, dupa o luna de zile vor fi in aceeasi stare ca niste V3A-uri de 30 de ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

punmeister

Mai rau, vor ajunge imediat la gard.

frunzaverde

#100
In gard... Un vehicul cu boghiuri moderne deraiaza instant pe mizeriile alea.

M-am uitat pe Caietul de Sarcini. Caietul de sarcini cere in mod explicit si expres ca tramvaiele noi sa fie compatibile cu sina OR:

Quote from: Caiet de Sarcini
Infrastructura liniilor de tramvai din Municipiul Bucuresti este in general clasica realizata cu sina cu canal conform ... sau dale de beton cu sina Otelul Rosu.

Profilul bandajului trebuie sa fie compatibil cu profilul sinelor existente in exploatare astfel incat tramvaiul sa poata circula pe toate liniile de tramvai din Municipiul Bucuresti.

Mai mult, caracteristicile tehnice ale sinei OR (S700) sunt date explicit pe pagina 8 (puteau foarte bine sa scrie "un paralelipiped din ceva aproximativ otel, fara ciuperca, laminat pe tehnica din anii '30 uzata intr-o uzina care n-a facut niciodata sina"), si se cere ofertantului sa faca tramvaiul sa mearga pe respectivele sine tot pe pagina 8. Imaginati-va cat cere Bombardier sau Alstom sa faca un produs compatibil cu sinele alea din imaginea de mai sus.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

punmeister

Uite ca acest detaliu nu l-am observat. Atunci nici nu ma mira absenta multor grei de la licitatie, in special cea a Siemens, mai ales ca CS-ul a fost facut cu dedicatie pentru ei (cerintele privind boghiurile pivotante, lungimea tinta de 36 de metri, pantograful montat pe primul modul, echiparea cu motoare asincrone trifazate, termenele foarte scurte pentru livrare/omologare etc).

Ionut

Multumesc pentru detalii. Am mutat aici posturile de ieri, sunt strict legate de tramvaie, asa ca stau cel mai bine aici. Pacat ca nu avem timp suficient, oameni si energie sa urmarim toate mizeriile astea de licitatii.

Sorinus

Atunci vine intrebarea tampita: de ce nu modernizeaza ''on the go'' zonele OR, pe masura ce vin tramvaiele noi? Costa, dar nu e tocmai mutat de utilitati sau cine stie ce operatiune monstru. In Contanta au scos liniile relativ repede, si daca dureaza dublu sa le pui, tot e ok.

Ar putea incepe cu linia 1, unde majoritatea e linie modernizata.

TibiV

Pai daca risipim banii pe reabilitarea liniilor de tramvai, nu o sa ne mai ramana nimic pentru Catedrala si diverse festivaluri...

>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)