News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daniel28


cezar-mario2012

 Din multe puncte de vedere cu Astra este cel mai bine mai ales că se vor face la București (URAC), dar problema este vor fi în stare să onoreze comanda?
Eu nu cred că au capacitatea de a face 100 de tramvaie fără dezvoltarea capacităților de producție. O altă problemă este că modelul este un pic depășit față de ce este acum pe piață și nu mă refer la turci, ci la polonezi, cehi, iar francezi sunt la art nivel. Acum din ce am văzut s-au asociat cu niște chinezi și poate vin cu un model nou ?!

PESA Swing





http://www.pesa.pl/please-translate-in-en_us-produkty/?lang=en_us

Skoda ForCity Alfa


https://www.skoda.cz/en/products/tramcars/

punmeister

Pana in momentul de fata cei de la CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd. au in portofoliu doar tramvaiul 27T facut sub licenta Skoda. Daca vin cu ala la Bucuresti vor avea mari probleme cu Skoda pentru ca licenta de care vorbeam mai sus este doar pentru China, nu si pentru restul lumii.

Ionut

Andrei Creci: STB reia producția de tramvaie la URAC, oprită din 2015. Anul acesta iese primul pe poarta uzinei

Societatea de Transport București (STB) vrea să reia producția de tramvaie la URAC (Uzina de Reparații Atelierele Centrale), oprită din 2015, a anunțat directorul general al STB, Andrei Creci. "Intenționăm să reluăm producția. E tramvaiul care circulă acum la noi și care a fost produs până în 2015. Ce vedeți, majoritatea tramvaielor de 27 de metri sunt făcute la uzină la noi. (...) Până în 2015 s-au făcut câte unul, câte două, câte trei pe an. Acum, noi vrem să facem câte șase pe an și încă n-avem un cost real bine determinat. Îl vom avea în curând", a declarat Andrei Creci într-un interviu acordat cotidianului Libertatea.

"Piesele sunt foarte importante. Dacă încercăm și ne ambiționăm să devenim competitivi pe piața producătorilor de tramvaie, ceea ce nu e exclus, va trebui niște investiții mai serioase, linia tehnologică va trebui modificată. Dar în acest moment putem produce un tramvai mai bun decât cel din 2015 și mai arătos. Să dea Dumnezeu să avem finanțare și totul să decurgă bine", spune el.

Șeful STB precizează că societatea le are trecute în lista de investiții și Primăria trebuie doar să își dea acordul. Se vor vota odată cu noul buget. "Astea de 27 de metri pe care intenționăm noi să le fabricăm sunt unul anul ăsta, opt anul viitor și nouă în 2021. Se pot face începând cu anul ăsta, dacă avem finanțare. Nu are legătură cu achiziția de tramvaie pe care o face municipalitatea, e separat, procedură separată, altă mâncare de pește", a precizat Andrei Creci.

Aceste 18 tramvaie Bucur Low Floor vor costa 20 și ceva de milioane de euro, spre 30. Ar veni între 1,5 și 1,7 milioane de euro pe tramvai.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Încă 23 de tramvaie cu aer condiționat în București, prinse în bugetul STB pe 2019

Încă 23 de tramvaie vor fi echipate cu instalații de aer condiționat, producerea altora în uzina proprie și introducerea sistemului de plată cu cardul a călătoriilor cu transportul în comun de suprafață sunt cuprinse în bugetul STB pe 2019, așa cum este el prezentat în proiect pe site-ul Primăriei Capitalei. În bugetul STB pe 2019 sunt cuprinse lucrări de investiții noi în valoare totală de 95, 92 milioane de lei, în vreme ce, cumulate, investițiile în continuare ajung la 104,27 milioane de lei – valoare rămasă de executat.

Pentru suma de 7,46 milioane de lei, STB își propune să monteze instalații de aer condiționat pe 15 tramvaie V3A PPC CA (cele formate din trei module, la care cei din mijloc este cu podea coborâtă) investiția este preconizată a fi finalizată anul viitor. Alte opt tramvaie, de această dată de tip Bucur LF (Low Floor), fabricate la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) a STB vor fi echipate cu aer condiționat, contra sumei de 3,66 milioane de lei.

STB își propune să cheltuiască suma de 18,8 milioane de lei pentru transformarea a șase vagoane tip V3A 93, din trei module, în vehicule cu podeaua parțial coborâtă (modulul din mijloc), pentru facilitarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă. Transformarea acestor tramvaie este preconizată a se încheia tot anul viitor.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

Chiar nu inteleg de ce mai cheltuie bani pe V3A-uri... Sunt niste vehicule bazate pe o copie ilegala (reverse-engineering) a unui tramvai nemtesc din anii '60, niste improvizatii facute intr-o hala improvizata intr-un depou (URAC) in regim de manufactura...

E timpul de cumparat tramvaie noi, nu de bagat bani in carpeala rablelor existente...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#81
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=14&t=4647
Topicul la electrici este proaspat, din 5 aprilie 2019...

Pentru cei care nu au chef sa acceseze linkuri:

Quote from: Marian AndreiIata ca ajungem si in etapa asta, bugetul STB pe anul 2019 prevede achizitia a 40 de tramvaie noi din gama 18 metri. Ca idee, un zvon exista de mai mult timp referitor la aceste tramvaie, dar ca pe multe altele, nu l-am luat in seama. Din primele informatii tramvaiele ar urma sa fie destinate depoului Militari, intrand in special pe trasee unde circulau tramvaie Tatra. Vom vedea in viitorul apropiat mersul proiectului.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pun și eu o întrebare stupida: de ce avem doar doi ofertanți la cele 100 de tramvaie și unul singur la troleibuze?

Cristi N

La tramvaie inteleg ca pretul estimat este cam mic si se cere un anumit tip de boghiuri, varianta ceruta ar permite inscrierea in curbe mai stranse asa cum sunt in Bucuresti.

Probabil treaba cu pretul e valabila si la troleibuze.

Ionut

Băi, stai. Nu ma pricep. Poate sunt idiot, dar mă risc și întreb. Siemens, Alstom, Bombardier, CAF sau chiar Skoda ori Pesa, toti ăștia nu sunt în stare să facă boghiuri potrivite pentru București? Băi ce ghinion avem noi cu curbele (cacofonie intentionata) strânse din Bucuresti! Aia prin Germania, Spania, Franța sau pe unde dracu mai circulă tramvaiele au doar bulevarde largi.

punmeister

#85
Problema o reprezinta graficele de livrare de absurde (PMB le vrea pe repede inainte ca la Otokar, lucru valabil si la troleibuze), lucru reclamat de Skoda si de Alstom. Daca pretul era o problema, fiti siguri ca Alstom si Skoda nu s-ar mai fi omorat cu contestatiile (sau sa ajunga chiar in instanta cum a facut Alstom), plus ca prin clarificari nu s-a pus problema pretului ca la troleibuze.

Referitor la boghiuri, PMB le vrea cu boghiuri liber pivotante, asta datorita curbelor minime de 18m. La Bucuresti niste tramvaie cu boghiuri fixe ar fi moarte curata, ar ajunge imediat la gard iar aici exista precent la Helsinki (unde e si mai naspa, curbe minime de 15m) cu Variobahn-urile unde s-a ajuns sa le dea inapoi la Bombardier si au cerut si banii inapoi.

frunzaverde

@Ionut - pretul oferit e foarte, foarte mic, mai ales dat fiind cerintele de livrare extrem de stranse si garantie extinsa. Sunt foarte putini producatori de troleibuze in toata lumea, asa ca preturile sunt in general mari; iar pretul oferit e un pret sub cel acceptabil pentru Solaris, care sunt, intre producatorii UE, cei mai ieftini. La troleibuze, la pretul asta, livrarile se pot face foarte, foarte lent.

La tramvaie, vrei design de boghiuri capabile sa mearga pe sine tip otelul rosu... Platesti. De te-ndoi. Mai vrei si livrare rapida? Platesti iar. De te-ndoi. In nici un caz preturile ultra-low-cost oferite de PMB.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Deci prețul e problema în contextul livrării rapide. Am inteles. Are sens. Logic. Nu boghiurile sunt problema, da-le dracului de boghiuri! Cu bani și timp poti face orice. Aproape orice. Chiar și niște boghiuri pentru străzile din Bucuresti.

punmeister

Tramvaiele noi vor ajunge pe liniile 1, 10, 21, 25, 32 si 41, deci exclus OR.
Pretul la tramvaie ar fi fost problematic doar daca procedura ar fi fost de tip acord-cadru unde da, pretul ar fi fost prea mic. In schimb vorbim o comanda unica (sau bulk-order), deci se pot obtine preturi bune.

Cristi N

Mai e o chestie, PMB nu vrea prototip, vrea un vehicul omologat in UE.