Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

Lumea cam fuge de subteran.
Ar putea sa o modernizeze.

frunzaverde

Exact, pasarela aia e extrem de utila, mai ales data fiind constructia pro-vandalism, anti-siguranta a pasajului subteran, care e vesnic insalubru, si noaptea destul de dubios.

Orice supra- si sub-traversare a caii ferate e utila, alternativa daca se desfiinteaza una e "peste linii", ultra-periculos. Iar argumentul petitionarilor este de-a dreptul cretin. Nu poti cobori de acolo pe vagoane decat trecand peste firul de contact, ceea ce ar trebui sa indice oricarui idiot ca nu se poate (si sunt si semne si panouri care blocheaza accesul fizic (chestiile negre). La majoritatea vagoanelor de marfa (care sunt principalele tinte pentru urbex), poti urca deasupra, de altfel, extrem de usor, pe scarile din dotarea vagonului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Prin Actul Aditional nr.1 si nr. 2 la Contractul Sectorial de Servicii nr. 28/07.04.2020 ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani"-Studiu de Fezabilitate"- se decaleaza cu 8 luni termenul de livrabile si durata contractului.

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/modification-notice-view/102065291

(durată inițială: 23 luni)

cristi5

Cum o fi pe celelalte loturi de SF pt modernizarea magistralei? Tot asa amanat?

tom_sawyer

#139
Reabilitarea liniei de cale ferata Focsani-Roman - Studiu de fezabilitate
contract semnat pe 27 feb. 2020

Act aditional prelungire 8 luni a termenelor de predare a livrabilelor cu nr 8,9,10,11,12,13 tabel prevazut de art.17.2 si prelungirea contractului de la 18 luni la 26 luni de la data ordinului de inceperein baza art 4 din contract si in temeiul art 240 alin 2 din legea 99/2016, coroborat cu art 7 alin 2 g de la sectiunea 6 Instructiune ANAP nr.1/2021
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/modification-notice-view/101767255


,,Reabilitarea liniei de cale ferată Roman – Iași - Frontieră" studiu de fezabilitate
semnat pe 11 mar. 2020
Act aditional de modificare durata contract de la 16 luni la 24 luni, decalarea cu 8 luni a termenelor de predare livrabile nr. 8-13
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/modification-notice-view/101779861

mirceaeliade

de pe FB lui Grindeanu:
S-au finalizat reparațiile la Stația de Cale Ferată Vicșani, la frontiera cu Ucraina!
Sunt operaționale acum încă 5 linii de cale ferată dintre care 3 linii de cale ferată cu ecartament larg și 2 linii de cale ferată cu ecartament normal.
Lucrările de reparație și de consolidare s-au derulat în perioada 28 aprilie - 4 mai 2022, în regie proprie, de Regionala de Cale Ferată Iași și au constat în:
- înlocuirea traverselor uzate
- înlocuirea elementelor de prindere
- completarea cu piatră spartă
- buraj
În acest moment, vagoanele care provin din Ucraina pot fi transpuse mai eficient pe trenurile de marfă românești.
Astfel, va crește volumului de trafic de marfă și vor scădea timpii de mutare a mărfurilor din trenurile de pe liniile cu ecartament larg, în trenurile de pe liniile cu ecartament normal.
La ora actuală, în stația Vicșani sunt funcționale în total 13 linii de cale ferată, care permit inclusiv operațiuni mai bune de manevră a trenurilor (6 linii de cale ferată cu ecartament normal și 7 linii de cale ferată cu ecartament larg).

dan tm


Balto

#142
Da. Traficul pe magistrala 500 a crescut foarte mult in ultimele saptamani, de exemplu duminica statia Dornesti avea toate liniile ocupate si trenuri dinspre UZ in asteptare pentru ca nu aveau unde sa le gareze.
De asemenea in statia Suceava majoritatea liniilor abatute erau ocupate cu vagoane de marfa (nu imi amintesc sa o fi vazut atat de aglomerata in ultimii ani). Chiar ieri pe 10.05, a fost un marfar cu cereale, cu dubla tractiune + impingatoare (DA-uri) intre Vicsani si Suceava. Problema principala ramane faptul ca linia este simpla (frontiera-Suceava) si neelectrificata (frontiera-Darmanesti), iar tractiunea intre Vadu Siret si statia Suceava este asigurata exclusiv de locomotive diesel (DA-uri).
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

dan tm

Se pot organiza sa mai schimbe tractiunea in Darmanesti, sa repare abatutele pe sectie. Nu cred ca magistrala este saturata de marfa venita din Ucraina. Chiar si cu linie simpla Darmanesti-Vadul Siret.

Gîtuirea cred ca este la schimbarea boghiurilor.
Poate ca ar trebui ca vagoanele încărcate sa fie transpuse la Vadul Siret iar cele goale la Dornesti, poate ca românii s-ar descurca mai bine cu transpunerea celor goale, plus ca ar putea sa formeze trenuri goale mult mai lungi pentru cale larga.

Nu stiam ca sînt si în Romania instalatii de trasnpunere, am crezut ca toate trenurile vin transpuse.

dobrogean

Transpunerea vagoanelor goale trebuie sa se faca in aceeasi statie unde se face transpunerea vagoanelor incarcate, deoarece boghiurile de cale larga se retin de la vagonul incarcat si se monteaza exact la acelasi vagon de la care au provenit.

dan tm

dar poate ca a venit un tren din Ucraina, îl transpun românii si între timp vine un tren gol care a intrat in tara transpus de ucrainieni, l-ar putea transpune românii gol.
si le ramîn boghiurile.

Sînt convins ca ucrainienii au capacitatea si experienta mai mare decît românii la transpus.



b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cristi5

#147
Informatii din SFurile aflate in curs de elaborare pe Ploiesti-Vicsani (inclusiv Pascani-Iasi), inclusiv variantele de viteza

https://pum.project-online.se/doclic/ploiesti-vicsani-iasi/

Atentie, acestea nu sunt SFurile definitive (care nici nu sunt predate inca). Pentru diferitele portiuni sunt documente de la diferite stadii. Dar ne ofera o imagine asupra procesului. De exemplu la Pascani-Darmanesti si Ploiesti-Focsani se vede ca la inceput au luat in calcul 200, apoi au renuntat. In principiu, din ce am rasfoit rapid, pe toate loturile se alege alternativa de 160, dar procentul din lungimea liniei cu 160 va fi mai mic decat pe coridorul Rin-Dunare.

Este pacat, chiar daca linia e dreapta, mai ales in localitati sunt curbe care nu pot fi corectate pt 200 decat prin demolari sau ocolirea localitatii. Nu au avut curajul sa faca asta, sau i-a speriat pretul.

Se vede si ca pe diferitele loturi s-au aplicat diferite metodologii, chiar si pe loturi unde proiectantii sunt de la aceeasi firma.

@RobertH poate ai timp sa pui pe harta variantele de 160. Multumim!

cristi5

#148
Din documentele de mai sus, prin grija lui @RobertH, harta API contine acum variantele de viteza preconizate pt M500 si pt Pascani-Iasi

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=9/46.149/27.004/0

Pe 500 sunt corectate vreo 10 curbe, abia se vad pe harta variantele Ploiesti-Suceava, pt ca linia existenta e destul de dreapta. Pe Pascani-Iasi e prevazut sa se schimba traseul apoape total. Vedem cate din acele variante vor ajunge in SF final. Mai ales la Podul Ioaiei trece peste un baraj si niste case...

Ionut

API pe Facebook

Cum putem circula cu 200 km/h pe căi ferate proiectate pentru 160? Magistrala feroviară M500 Ploiești-Suceava va fi reconstruită cel mai probabil pe curbe care permit doar 160 km/h, conform studiilor de fezabilitate aflate în derulare. Circulația cu (până la) 200 km/h este însă posibilă. Iată cum.

Folosiți Harta Proiectelor de Infrastructură - https://bit.ly/3UFk3Vd - creată cu mare migală de noi, în special prin contribuțiile lui Robert H. Pe ea puteți vedea cu roșu, în paralel cu Autostrada A7, curbele de cale ferată prevăzute a fi "îndulcite" la viteze maxime de 160 km/h. V-am pus câteva capturi relevante mai jos.

Observați că nu sunt multe și traseul actual este destul de drept. Așadar, cea mai simplă soluție este circulația cu 200 km/h pe linie dreaptă și încetinirea la 160 km/h în curbe.

Însă este posibilă pregătirea magistralei M500 pentru trenuri performante care pot aborda curbele cu viteze de până la 200 km/h. Spre exemplu, Suedia permite trenurilor X2, care se inclină suplimentar în curbă, o "supraviteză" de 130%, adică până la 208 km/h în curbe proiectate la 160.

Astfel de trenuri cu inclinarea cutiei ("tilt") sunt foarte scumpe, cel mai cunoscut fiind Pendolino. Stadler X74, un automotor ceva mai puțin pretențios, fără tilt, a primit aprobare de 115% supraviteză, adică maxim 184 km/h în curbe, de unde revine rapid la 200 km/h în linie dreaptă.

Cum să pregătim M500 pentru 200 km/h? Mai întâi trebuie eliminate cât mai multe treceri la nivel cu calea ferată și în plus trebuie acceptată ideea că drumurile agricole pot fi traversate la nivel dacă se iau măsuri de protecție corespunzătoare.

La fel de importantă este partea digitală de control al trenurilor, ETCS. Cerem @CFR Infrastructura să specifice ETCS pentru operarea trenurilor capabile de supraviteză (categoriile TSI cu insuficiență de supraînălțare de cel puțin 160 mm). Chiar dacă este mai scump, ETCS/ERTMS este o investiție de perspectivă, asigurând competitivitatea cu Autostrada A7 care va fi gata cu mulți ani înaintea finalizării reconstrucției M500.

P.S. Pe harta API mai puteți observa că traseul analizat în studiile curente este aproape complet nou pe intervalul Pașcani-Podu Iloaiei ca să permită viteze mari.