Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

^ Doar o mică corectură, de formă: magistrala 500, fără "M".

Xenos

Încerc să nu fiu dramatic, pentru că bănuiesc că starea reală a M 500 e cunoscută. Mi se pare că se întâmplă exact ce s-a întâmplat pe Brașov - Sighișoara, lăsată în paragină în așteptarea (20 de ani) a reconstrucției. Sunt în IR spre Galați (despre starea vagonului de cls. I nu are rost să vorbesc, se văd niște cusături probabil manuale la unele scaune), iar între Ploiești Sud - Buzău se merge cam cu 55-60 km/h, cu multe porțiuni de 30 (și scurte vârfuri de viteză pe la 70 - 75 km/h, măsurat pe gps), cred. Ruliu - noțiune din navigație, adică puternic balans stânga-dreapta pe 50 % din traseu. E foarte ciudat. Eu cred că ar trebui niște reparații urgente pe zona asta (care era praf și in 2011) fiind clar că lucrările de modernizare vor începe cel mai devreme în vreo 6 ani, la ritmul în care se scot la noi proiectele la licitație, contestații etc.

TibiV

@tom_sawyer,

atunci ar trebui Autostrada 1, nu Autostrada A1...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@Xenos da, la sfarsit am scris ca magistrala feroviara va fi mult dupa A7 dar nu am scris cu cati ani...

Cica s-a facut ceva RK pe 500. Nu stiu unde...

Lasatul in paragina ca "vine coridorul" urmat de
- 1 an sa terminam SF,
- 1 an sa luam AM,
- 2-3 ani licitatie
- 5 ani (cu indulgenta) executie

e intr-adevar de porc

Din acest motiv, am intrebat de ce nu se fac Quick Wins pe 500. Cica nu se poate ca vine coridorul si ambele sunt cu bani EU.

Eu cred ca pur si simplu nu vrea nimeni sa se complice, ca ar trebui motivat la EU ca executia  reconstructiei oricum nu va incepe la 3 ani de la sfarsitul Quick Win. Sau mai stii???

motorzbh

Se fac RK chiar acum , ca întârzie trenurile constant 20 de minute in timpul săptămânii dar nu si sâmbăta. Dar se fac doar sa se scoata restrictiile mari.
 

shift2rail

^^ conectia traditionala - si ruta cea mai scurta -  a Iasiului cu Buc este via Vaslui/Barlad/Tecuci,  nu via Podu Iloaiei.

surprinzator ca aceasta liniei nu este mentionata in niciun program de modernizare finantat de EU mai ales ca traverseaza, probabil, cea mai saraca regiune din Ro/Eu.

AndreiB

Daca vmax e mai mare via Pascani, nu sunt relevanti km in plus.

Ma indoiesc ca UE ar finanta doua magistrale feroviare paralele. Probabil ca dupa modernizarea integrala M500, linia principala B-Iasi va fi via Pascani, si via Vaslui vei avea 1-2 trenuri pe zi.

RobertH

Eu am o intrebare daca e cineva din zona sau care stie proiectu. Un lucru nu inteleg din ce am pus pe harta.

Ce a fost in capul proiectantilor cand au propus traseul dintre Targu Frumos si Podul Iloaiei.

Taie localitatea cu o gramada de demolari:


Alte demolari si viaduct prin apa:


Au cerut cei de la CFR sa ramana statia de la Madarjesti, e ceva sit natura acolo, etc. Daca tot propun tuneluri si viaducte scumpe de ce nu un traseu nou asa (traseul e cu negru si e doar aproximativ):



Powered by API/PUM imgur uploader

nenea_hartia

^ Eu am văzut abia acum topicul celălalt și chiar mă pregăteam să întreb același lucru acolo. :o

Dar cred că întrebarea mai bună e ce a fost în capul celor care au aprobat traseul ăsta...

cristi5

#159
@nenea_hartia e SF in derulare, nu prea suntem obisnuiti cu din astea. Se mai poate schimba. Si nu avem tot materialul. Asta avem:

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Ploiesti-Vicsani-Iasi/

Uneori ratiunea de proiectare este descrisa in memoriul tehnic, pe care il avem.

E posibil ca unele varianre sa fie "taiate" pur si simplu in faza finala a SF si sa ramana traseul vechi.

razvan96

Memoriul de prezentare pentru Pascani-Darmanesti aici. Nu l-am comparat cu documentatia pe care o aveam pana acum, dar CFR a reusit aberatia suprema, cu multumiri speciale TPF si ISPCF. Peste 1 miliard de euro pentru maximum 10 minute castigate pe Pascani-Suceava, ca asta e segmentul relevant pe acest tronson. 38 de minute acum fata de 28-30 daca prostia asta va fi vreodata implementata. Am depasit limitele acceptabile ale ridicolului.

zone_rider

Nu înțeleg care e problema? Că se modernizează la 160 km/h? Păi asta e viteza recomandată de Comisia Europeană pe coridoare TEN-T. Ca să nu mai zic că 160 km/h nici nu e mare inginerie în restul Europei, doar la noi zici că e SF. Ai o problemă cu costul? Din nou nu are nicio relevanță pentru că banii vin tot de la Comisia Europeană.

razvan96

Cred ca susținerea acelorași minciuni in mod repetat nu le transformă in adevăr.

În al doilea rând, investiția e absurdă prin câștigul oferit pe unitate monetară. Să coste peste 100 de milioane de euro pe fiecare minut câștigat e ceva ce nici Elveția nu și-ar permite. Bine, Elveția e Elveția tocmai pentru ca ei nu ar băga bani într-o asemenea prostie.

Banii de la CE sunt destul de puțini, la câte proiecte împingem in față si cat se vrea a fi supracontractarea, probabil mult sub 50% din investiție va veni de la CE. Plus că și dacă ai bani sa faci ce vrei cu ei nu înseamnă automat ca ii cheltui pe cele mai stupide tichii de mărgăritar.

zone_rider

Cand o sa ajungem la absorbtie 100% si nu vom mai avea de unde sa luam bani, atunci voi accepta explicatia ta. Pana atunci, suntem la 70% pe exercitiul financiar 2014-2020 (https://mfe.gov.ro/stadiul-absorbtiei-fondurilor-ue/), la 0% pe 2021-2027 si mai avem CEF unde banii se aloca per proiect (nici aici nu suntem campioni, avand numeroase proiecte intarziate).

horatiu.cosma

#164
Absorbția pe 2014-2020 e aproape de 100% pe transporturi (in poim intra și altele pe lângă transporturi care trag absorbția in jos). Pe CEF banii sunt pe proiect și în general pe proiecte avansate. Am văzut foarte bine pe Brașov - Sighisoara cum e sa pierdem vreo 300 de milioane din CEF (și probabil mai vor urma și alte pierderi) daca lucrările încep și continuă cu mare întârziere. Iar pe exercițiul financiar 2020-2027 sunt fix 1,1 miliarde de euro europeni pentru axa dedicată coridorelilor, unde intra Predeal - Brașov, Craiova - Lugoj, eventual celelalte din M500, Roman - Iași etc. Do the math.