Magistrala M500 | Ploiesti-Bacau-Suceava-Vicsani

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:58:11 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Konter

@Sorinus probabil da. Coridorul Gdansk-Constanta o sa devina realitate avand in vedere necesitățile UE si NATO, deci o sa fie nevoie de capacitate si viteza.

cristi5

#211
@Sorinus 160 este standardul de proiectare CFR la modernizari in campie/platou (pe langa coridorul principal, vezi si Alesd-Oradea, Arad-Caransebes), fiind viteza maxima pe CF conventionala. Cu ETCS se atinge 160 mai usor, procentele de franare cerute fiind mai mici (dar vom vedea cum anume se va operationaliza ETCS in Romania). CFR nu permite treceri la nivel la viteze peste 160, motiv pentru care nu avem... De ex Suedia si Germania au TN la 200.

Vad ca a aparut si ideea cresterii ulterioare a suprainaltarii pt 200. Sper sa vedem amanunte. Probabil la fel va fi si pe Bucuresti-Craiova: 160 in faza 1, 200 mai tarziu dupa ce denivelam TN.

Sunt curios cum va trece marfa cu 70 pe astfel de suprainaltari.

Bucuresti-Campina (tot la camp, de fapt pana in Floresti-Prahova) din cate stiu e traseu de 160 dar suprainaltarile au fost reduse pt 140 din motive de trafic mare de marfa. Asta nu e posibil pe restul liniilor pt ca EU va veni in inspectie si va cere sa mearga cu 160 si ETCS. Dar deja auzim de uzura excesiva a sinei interioare in curba din cauza marfii care trece incet.

Craiova-Filiasi (si mai departe Strehaia-Prunisor) e singura portiune "dreapta" unde au lasat 120 la proiectare. Acolo banui ca au vrut sa lase jos costurile ca sa ramana bani pt Balota si Domasnea.

tom_sawyer

#212
45 milioane € prin CEF pentru linia Valea Călugărească - Buzău:

The project concerns the design studies to upgrade the existing 59.7 km Valea Calugareasca-Buzau railway section.

The main benefit of the project will be to enable future works, leading to increased rail capacity and better service to users.





https://cinea.ec.europa.eu/document/download/ce7b409a-595c-48ce-92ed-3e71b4ef971e_en?filename=List%20of%20selected%20projects_FINAL.pdf

https://cinea.ec.europa.eu/news-events/news/eu-invests-record-eu7-billion-sustainable-safe-and-smart-transport-infrastructure-2024-07-17_en

cristi5

@tom_sawyer interesant dar greu de inteles ce "design studies" vor sa faca. Exista SF. Poate vor sa faca PT eventual sa ia AC...

In SF, intre valea Calugareasca si Ploiesti este un pod peste Teleajen pe traseu nou. Se pare ca pe ala vor sa-l evite, altfel greu de inteles de ce nu e parte din finantare. Poate au cerut bani CEF si pt ala si au pierdut...

Pe Valea calugareasca-Buzau avem in SF doua variante de traseu
- la Albesti Paleologu, cu traversare DN1D, sper ca va fi denivelata intersectia (TN acum...)
https://www.openstreetmap.org/way/1095430262#map=13/44.9418/26.2523
- la Mizil
https://www.openstreetmap.org/way/1095439649#map=14/45.0005/26.4518



tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 14 august 2024

6.    PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani-Dărmăneşti", lucrare de utilitate publică de interes naţional

gov.ro

tom_sawyer

#215
Astăzi, 04.10. 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani", lucrare de utilitate publică de interes național

Proiectul are ca scop ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani", cu o lungime de 143,23 km

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) : 10.961.899 mii lei

Din care construcții montaj (inclusiv TVA) : 9.344.888 mii lei

Durata de execuție a investiției: 36 luni

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MT

GAC

asta vine la un cost de 15.3 mln eur pe km. este aberant de mult in campie, unde exista deja amplasament. oricat de pasionat cf as fi, aceasta situatie ma face sa am rezerve... poate doar cu finantare europeana 90% si doar daca vor face si noduri intermodale in  orasele importante: ploiesti, mizil, buzau, rm sarat, focsani. daca nu ai noduri intermodale, degeaba mai faci cf.

Rodeo

  Interesant, dar unde ar putea fi construite respectivele noduri intermodale? La Rm.Sarat si Mizil da, exista generoase terenuri virane adiacente garilor, e simplu si relativ ieftin (se poate dezvolta exclusiv pe orizontala). La Focsani nu ar fi loc decat prin demolarea magaziilor din caparul Y al peronului; la Buzau de asemenea prin relocarea celor de la intretinere aflati langa capatul Y al peronului. In ambele orase, datorita suprafetelor mici probabil s-ar impune folosirea unor structuri etajate incat sa se poata fi cumulate functiuni si capacitate rezonabile. La Ploiesti Sud s-ar putea folosi drept nucleu al nodului intermodal terminalul de tramvai si dezvoltat in parculetul aferent, probabil tot etajat (S+P+1 sau 2 etaje), cu legatura directa prin pasaj subteran spre peroane.
  In concluzie, acolo unde este cerere mare nu exista spatii iar solutiile vor fi scumpe (in resedintele de judet) iar in orasele mai mici, unde exista loc generos cu amplasament perfect, cererea ar fi mai modesta.

tom_sawyer

Electrificarea principalei linii spre Ucraina, licitată a treia oară

Zilele trecute a fost publicat în SEAP anunțul de licitație pentru cele două loturi componente. Calendarul procedurii prevede depunerea ofertelor până pe data de 16 decembrie 2024. Valoarea estimativă este 197,8 milioane lei, fără TVA.

Documentația precizează: ,,Având în vedere că pe distanța Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră este linie simplă, demararea lucrărilor de reabilitare ar fi generat închideri totale de linie cu impact în traficul actual. Necesitatea menținerii în circulație a acestui tronson a condus la decizia de a implementa acest proiect în două etape, în prima etapă fiind prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de circa 30 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la suprastructură, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și relocări / subtraversări de utilități care interferează cu proiectul de electrificare, urmând ca în Etapa 2 să se execute reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră. S-a luat decizia scindării Etapei 1 – "Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră" – Etapa 1, Electrificare în două loturi, astfel:

• Lot 1 – Lucrări de electrificare;

• Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522.

clubferoviar.ro/electrificarea-principalei-linii-spre-ucraina-licitata-a-treia-oara/

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100186417

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 7 noiembrie 2024

PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj - Focşani", lucrare de utilitate publică de interes naţional

gov.ro