Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Acuma e adevărat că noi putem comenta, dar se putea dubla pe tot traseul. Desigur cu exproprieri  in marea majoritate terenuri fara cladiri.
Sa nu uitam ca din Bulz pîna in Stîna de Vale h a exista o linie industriala, remiza locomotivei e aproape de haltă.
Acum nu se mai poate folosi locul ca e modernizat drumul judetean. Nu se poate folosi nici pînă la Bratca pentru ca drumul judetean a fost modernizat din drum de cărute in sosea cu 2 benzi. Dar este lic pe dreapta căii. Poate ici colo ar necesita lucrari in stîncă.

Un tunel din Bratca spre Bălnaca h ar fi eliminat si curbele de la Bratca.

Cel mai nevralgic loc ar fi de la iesirea din defileu la sala de sport din Vadul Crișului pîna dupa podul peste Crisul Repede la trecerea la nivel, ar fi necesare niste exproprieri de case.
De la Alesd pina dupa Alesd h , vreo 3- 4 km cred linia a fist ,,dublă" că era linia industriala a fabricii Helios fostă  Refractara.
Acuma probabil zarurile au fost aruncate, or fi fost tot felul de aiureli de situri Natura 2000 in zona rîului si decît sa lucreze 3 luni pe an mai bine au renuntat.

Mirare cu halta Pestera ca vin turisti, azi opresc 10 trenuri acolo CFR si IRC.






Xenos

Halta Pestera trebuie neaparat reintrodusa! E absurd sa o desfiinteze!

TibiV

Desi nu am fost niciodata acolo, se pare ca zona este foarte interesanta. Pestera, cascada...
In link exista si un video.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-fenomen-geologic-ar-putea-pune-in-pericol-cascada-vadu-crisului-despre-ce-este-vorba.html

Un fenomen geologic ar putea pune în pericol Cascada Vadu Crișului, una dintre cele mai cunoscute din Defileul Crișului Repede.

O porțiune masivă a malului stâng al râului, la mai puțin de 50 de metri de cascadă s-a prăbușit, iar două blocuri uriașe de rocă au blocat jumătate din cursul apei.

Specialiștii spun ca este vorba de un fenomen absolut natural, pentru că în acea zonă malurile sunt alcătuite din travertin şi calcar poros, roci prin care apa se infiltrează și, cu timpul, poate crea adevărate falii. Deocamdată, însă, cascada nu a fost afectată.

O echipă de specialiști va merge în defileu pentru evaluarea situației și pentru a găsi cele mai bune soluții pentru cascadă, dar și pentru protecţia turiștilor, deoarece unele poteci riscă acum să se prăbușească în apă.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ionutz08

Quote from: frunzaverde on January 05, 2022, 07:35:37 PM
La lista de intrebari:

- Judetul Cluj si Primaria Cluj doresc operarea de trenuri metropolitane. De ce nu s-a pregatit proiectul pentru a ajuta operarea de trenuri metropolitane (cvadruplare partiala in zona orasului Cluj, sau macar mai multe statii, nu doar halte in linia curenta)?
institutiile statului nu comunica intre ele. pe de alta parte , in prima faza , ar trebui rezolvata problema comunei floresti , cu o populatie de aproximativ 50000 de locuitori , care e legata de oras de un drum cu 2 benzi pe sens si de doua poteci. zona aceea ar trebui sa reprezinte prioritatea numarul 1 in prima faza . apoi poti sa il dezvolti si in alte directii.

ciulpanescu

#231
Am tot citit mai sus pareri ca Halta Pestera din lotul 3 se va desfinta. Poate cineva sa puna aici pasajul din SF care sustine acest fapt? Multumesc.
La zi; azi s-a publicat pe SEAP licitatia pentru proiectarea si executia electrificarii si pentru loturile 3 si 4.

Jack

Au fost publicate pe SEAP si loturile 3 si 4, în lungime de 99,5 km, Poieni - Alesd si Alesd - Frontiera.

RobertH

#233
[CN1038324] Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor", Lot 3 Poieni - Aleșd și Lot 4 Aleșd - Frontieră Ungaria

Valoarea totala estimata: 4.587.535.132,73 RON

Data de deschidere a ofertelor:21.02.2022 15:00


Documentatia o gasiti la : https://pum.project-online.se/doclic/Cluj-EpiscopiaBihor/

zone_rider

SF-ul a fost facut dupa cerinta beneficiarului. Intrucat s-au pus presiuni uriase sa nu se mai repete experienta de pe coridorul IV (numeroase poduri si tuneluri noi, unele justificate, altele nu), s-a trecut in cealalta extrema, in sensul in care modificarile de traseu sunt minore. Chiar aici pe forum au fost multe opinii impotriva unor modificari seminificative.

Din pacate pentru acest proiect, mari schimbari nu se mai pot face. Insa pentru celelalte proiecte, aflate in stadiu de elaborare SF, am trimis deja cate comisia europeana solicitarea pentru un punct de vedere cu privire la standardele la care ar trebui sa fie facute aceste modernizari (mai ales ca CE finanteaza aceste proiecte). Eu pana acum nu am vazut vreun document oficial care sa stabileasca clar performantele dorite printr-un proiect de modernizare, ci doar opinii pe forum (fara mentionarea sursei de informatie).

shift2rail

in Dec. 2021 s-a modificat Regulamentul TEN-T prin impunerea explicita a limitei de 160km/h pasageri si 100 km/h marfa in proiectele de modernizare pe retelele Core, Extended si Comprehensive finantate de UE; gasesti un Q&A util mai jos:

https://www.journalgeneraldeleurope.org/en/2021/12/17/la-revision-du-reglement-rte-t/




zone_rider

Multumesc. Aceasta viteza minima este insa doar la stadiul de propunere (inteleg ca deocamdata nu e nimic aprobat). Sunt curios ce se aplica in momentul de fata.

dan tm

#237

Am gasit desfiintare peroane, dar nimic despre cladiri daca se demoleaza/modernizeaza/înlocuiesc.

http://www-old.anpm.ro/upload/186419_Acord%20CFR%20Episcopia.pdf

TibiV

Oficialul, just for the record...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6090-7-ianuarie-2022-cfr-sa-4-5-miliarde-lei-pentru-loturile-3-si-4-din-programul-de-electrificare-si-reabilitare-a-liniei-cf-cluj-napoca-oradea-episcopia-bihor

CFR SA: 4,5miliarde lei pentru loturile 3 și 4din programul de electrificare și reabilitare a liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor

Bucureşti, 7 ianuarie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni - Aleșd(lotul 3) și Aleșd - Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 RON,lei fără TVA, din care 2.168.599.348,22 RON, fără TVA, pentrulotul 3 Poieni - Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 RON, fără TVA, pentrulotul 4 secțiunea Aleșd - Frontieră, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul generalal celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Poieni - Aleșd(lotul 3) și Aleșd - Frontieră (lotul 4), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.  Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Anunţul de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiiile de atribuire sunt disponibile înSistemul Electronic al Achizitiilor Publice(SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Reamintim faptul că, pentru primele două secțiuni, și anume Cluj Napoca - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), a căror valoarea financiară totală estimată este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA,deschiderea ofertelor are loc pe data de 14.02.2022.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

shift2rail

^ deci UE e dispusa sa investeasca aprox 1.5 mld EUR in electrificarea+dublarea partiala a liniei Cluj- Oradea ptr a reduce durata calatoriei intre cele doua orase de la 2h33 in prezent  la....?

nu gasesc aceasta informatie cheie in CS, SF. merci!