Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#210
Un ecoduct interesant, peste Crisul Repede, CF si DN1, la km 561, adica aici (cap Y Braisor). Lungime 100m.

Plansa din SF. Observati ca DN va fi in curba fix sub ecoduct. Sunt curios cum se vor adapta soferii la schimbarea de lumina...

Plan de situatie. Se observa o cale ferata industriala (intre statia Braisor su cariera Morlaca) care trece pe sub ecoduct si traverseaza Crisul la km CF 561+200. Nu apare pe plansa ecoductului...







Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

De azi apare in intregime Lotul 1 si 2 pe harta API. Schimbari de traseu nu prea avem decat mici corectii. Alta "ciudatenie" e ca nu se elimina nici o trecere la nivel cu CF, nici cea de pe Taietura Turcului desi se face pasaj. Care pasaj apare pe planse si in documentatie versiunea facuta de primarie.

Schita traseului modificat pe tot proiectul:



Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

#212
Schite situatia existenta si modificarea propusa la statiile de pe lotul 1:

Statia Cluj-Napoca


PO Tetarom


Halta Baciu Triaj


PO Baciu


PO Suceag


PO Radaia


Halta Mera


Halta Garbau


PO Macau


PO Doroltu


Statia Aghires


PO Aghires



Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Schite situatia existenta si modificarea propusa la statiile de pe lotul 2:

Halta Stana


PO Jebuc


Statia Huedin


Halta Braisoru


PO Bologa


Statia Poeni



Powered by API/PUM imgur uploader

Iceman

Unde pot găsi schițe despre facilitățile persoanelor cu dizabilități la acest proiect... mă interesează cum vor fi amenajate accesul de pe peron în tren pentru persoanele în scaun rulant totodată accesul din exterior spre peroane.. accesul se va face la suprafață sau or fi lifturi pentru pasaje subterane... în România nu există posibilități să te urci în tren direct cu scaunul rulant doar dacă te cară cineva Sau te ridică în tren

motorzbh

Exista un standard care trebuie respectat. Nu știu din memorie ca nu este jurisdicția mea dar peroanele sunt înălțate. Problema este ca si trenurile trebuie sa aibă podeau joasa fara treapta ca la Desiro asa ca majoritatea vagoanelor nu sunt friendly către scaune rulante. S-au montat lifturi la câteva vagoane dar in general nu se poate.

dan tm

Interesantă intrebare.
In Romania trebuie sa anunti in garile mari cu 48 de ore inainte pentru o persoană cu dizabilitati. Nu e clar cum faci la coborît mai ales intr- o statie mica.

Din ce am vazut in tara prin statiile refacute, accesul persoanelor cu dizabilităti se referă la marcajul rezonator pentru orbi, rampe pentru scaun cu rotile, lifturi si platforme prinse pe balustrada pasajelor subterane. Nimic despre accesul în tren.

De altfel distanta intre peron si vagon sau Desiro este foarte mare, am văzut o persoana care a cazut intre Desiro si peron.

Off topic am vazut cum se face in Italia.  Statiile mari au pe peroane niste carucioare asemanatoare cu lisele pentru transpaleti. Eram in statia Pavia si au venit 3 angajati cu o persoana in scaun cu rotile care era in scaun rulant si care trebuia urcata intr- un tren cu vagoane normale. Nu stiu cum se procedeaza in statiile mai mici, poate au si acolo carucioru inchis undeva, dar am trecut si prin statii care nu mai aveau personal de deservire.
Vagoanele noi etajate au o platforma cu care servesc persoanele in nevoie.

Cred ca am poze dar acuma scriu de pe telefon.

cristi5

#217
@Iceman

https://pum.project-online.se/doclic/Cluj-EpiscopiaBihor/

Uita-te (pe fiecare lot) la "Solutia propusa" si alege "partea scrisa"

Partile desenate nu sunt foarte detaliate, pt ca proiectarea de detaliu e parte a licitatiei care tocmai a fost lansata.


TibiV

Este oficial:

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6086-5-ianuarie-2022-cfr-sa-2-9-miliarde-lei-pentru-loturile-1-si-2-din-programul-de-electrificare-si-reabilitare-a-liniei-cf-cluj-napoca-oradea-episcopia-bihor

CFR SA: 2,9 miliarde lei pentru loturile 1 și 2din programul de electrificare și reabilitare a liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor

Bucureşti, 5 ianuarie 2022

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 RON, lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 RON, fără TVA, pentrulotul 1 Cluj - Aghireș, respectiv 1.472.917.742,19 RON, fără TVA, pentrulotul 2 secțiunea Aghireș - Poieni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR),componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Obiectivul generalal celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor– Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14.02.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Anunţul de participare la procedurile licitaţiilor deschise şi documentaţiiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

As vrea sa facem o lista de intrebari sa le trimitem la CFR pe 544 in legatura cu SFul Cj-Epi

Pana acum avem asa
- de ce nu s-a dublat Vadu Crisului Hm- Alesd?Cum a spus un coleg mai sus, relieful permite
- de ce se desfiinteaza halta Pestera? Este capatul mai multor trasee turistice. Ar facilita turism sustenabil

Daca mai aveti intrebari, dati un reply

lighthotspot

#221
Quote from: cristi5 on January 05, 2022, 03:19:15 PM
Daca mai aveti intrebari, dati un reply

Poieni Bratca se poate dubla. Mai dificil e de la Aghires la Huedin
De la Vadu Crisului la Alesd e campie ca in palma.

RobertH

#222
Quote from: klax187 on January 05, 2022, 04:35:16 PM
Exista ceva detalii despre renovarea si adaptarea la secolul 21 a garii Cluj Napoca?

De la Pag. 15
https://pum.project-online.se/doclic/Cluj-EpiscopiaBihor/Lot%201%20%28Cluj%20Napoca-Aghires%29/Anexa%20VII_Solutie%20Proiectata/Parti%20scrise/Piese_Scrise_Cj_Ep%20Bh/Memoriu/1-360.pdf

Ce e interesant pentru clujeni e ca se pare ca in sfarsit se rezolva problema cu accesul persoanelor cu dizabilitati la pasajul subteran. Lucru ce tinea blocat eliminarea unor treceri pietonale.


Reamintesc ca ce s-a licitat e sub forma de SF. Nu o sa gasiti planse detaliate si informatii fixe. De asta eu nici nu prea am ce intrebari sa adresez CFR-ului pentru ca la aproape orice intrebare vor raspunde cu "vedem la proiectare ce solutie acceptam".

Pentru intrebarea de ce nu dublat Vadu Crisului-Alesd, pot sa ghicesc de pe acum ca e nevoie de expropieri, ceva demolari si un nou pod peste Crisu Repede iar ce s-ar castiga e mai nimic.

Eu is mai surprins de faptul ca nu duc linie dubla pana la granita. Cel putin asa arata pe schite. Ce-i drept nici reabilitarea de partea Ungariei nu pare sa fie gandita pentru o dublare dar totusi, ar pune presiune pe ei sa faca pana in Biharkeresztes .

cristi5

#223
Nu vad care ar fi problema la exproprieri. Se expropriaza pe atatea proiecte CF. Si la Ciucea am vazut ca discuta SFul ca trebuie exproprieri...

MAV nu va dubla pana in granita ci doar electrificare Püspökladány- Biharkeresztes (contract in derulare cu Strabag). Asa ca nu are sens sa dubleze nici CFR.

MAV vor dubla totusi o portiune dar cred ca va fi inspre Püspökladány nu spre granita

frunzaverde

La lista de intrebari:

- Judetul Cluj si Primaria Cluj doresc operarea de trenuri metropolitane. De ce nu s-a pregatit proiectul pentru a ajuta operarea de trenuri metropolitane (cvadruplare partiala in zona orasului Cluj, sau macar mai multe statii, nu doar halte in linia curenta)?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!