News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#90
Da. La Poieni nu stiu de ce.

In Ciucea se muta mult gara (max 250m), se corecteaza curba acolo.



Vlad94


razvan96

A pus Horatiu link la memoriul de prezentare cu 2 pagini in urma.


lighthotspot

#94
Buna 


Stie cineva cum ar arata pe harta ce este in chenar rosu?

Vlad94

Sunt curios ce masura vor adopta cand se va reabilita tronsonul Campia Turzii-Apahida.

Xenos

Poate un RK pe amplasament? Inteleg din ce mai spunea frunzaverde ca nu merita solutii de miliarde cu tuneluri pe acolo. RK si viteza maxima permisa de traseul actual.

cristi5

Quote from: lighthotspot on December 25, 2020, 11:22:56 PM
Stie cineva cum ar arata pe harta ce este in chenar rosu?

Din cate stiu SF nu e public. Va fi public, cand il pun pe SICAP pt licitatie (dupa obtinerea AM candva)

Acest memoriu de prezentare e cam tot ce e disponibil acum.

cristi5

Quote from: Vlad94 on January 17, 2021, 06:43:07 PM
Sunt curios ce masura vor adopta cand se va reabilita tronsonul Campia Turzii-Apahida.

A spus ministrul in conferinta de presa ca Teius-Cluj e unul din tronsoanele pe care vor incerca RK finantat de PNRR.

Dar din cate inteleg de la @frunzaverde EU nu finanteaza reabilitari sub 100 km/h, nu stiu cum se pupa cele doua.

StefanD_

Pai pe Valea Prahovei nu a fost tot sub 100 de km/h?

Phenol

Actualment vitezele maxime sunt asa:
Teius - Razboieni                        100
Razboieni - Campia Turzii              85
Campia Turzii - Valea Florilor         80
Valea Florilor -Cojocna             50/60
Cojocna - Apoahida                    100
Apahida - Cluj                            120.

Daca se amplica aceeasi procedura pentru modernizare ca pe Cluj - Oradea (si acolo sunt zone unde viteza maxima nu va depasi 100) se poate ajunge (dpmdv) la următoarele valori (viteze maxime, cu eventuale limitari permanente punctuale, de ex. 70 la curba inainte de intrare in Apahida):

Teius - Razboieni                        160
Razboieni - Valea Florilor             100 (aici poate ca sunt cam optimist)
Valea Florilor - Cojocna                 60 (aici sunt 20 km)
Cojocna - Apahida                      100
Apahida - Cluj                            160.

Atasez filmarile realizate Sambata sa fie mai "colorat" postarea :).









vancouver

#102
O varianta ar fi o linie noua pe ca. 11 km in zona Campia Turzii. Astfel se poate extinde zona de 160 si dincolo de Razboieni, pana aproape de Valea Florilor (pana la Canepisti).



Totusi recunosc ca, desi pare simplu traseul are o mica problema:

Dupa trecerea peste Aries urmeaza o urcare brusca pe un deal. Avem acolo o diferenta de nivel de ca. 60-70m intre cota raului si platoul de la nord de rau (cota rau +300, cota platou +370). Daca gara noua va fi deja amplasata pe un rambleu de ca. 7-8 m (astfel incat liniile sa treaca practic natural peste DN15), de la DN15 pana in deal sunt 800m, in care la o panta de 15 la mie se mai pot urca 12 metri, deci in deal se intra cu un debleu de 40m, dupa ce se merge pe un viaduct de 800m lungime si cu piloni de 6-18m. Ori debleu de 40m e cam mult, deci trebuie un cut+cover pe ca. 1 - 1,2km, pana cand linia se apropie de cea existenta (care este undeva la cota 330-340)

Avantaje:
- trenurile de marfa sunt scoase din oras (din Campia Turzii)
- trenurile IC trec cu 160km/h
- gara noua, accesibila pt. Turda si Campia Turzii pentru IR.
- trenurile R pe linia veche, deci nu incurca trenurile rapide

Dezavantaje:
- costuri: gara noua amplasta pe un rambleu de 6-10metri, viaduct de 800m lungime si 8-20 metri inaltime cu trecere peste DN15 si Aries, tunel cut+cover de 1-1,2km la nord de raul Aries, tunel de 400-450m cut+cover inainte de halta Canepisti
- fiind aplasata pe un rambleu, gara nu poate avea multe linii - max. 4 linii.
- exproprieri

Am vrut doar sa arat ca se poate o solutie, dar nu insist date fiind costurile.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

Mie sincer nu mi se par asa mari costurile pentru varianta ta raportat la importanta liniei; nu pot sa spun ca sunt neaparat fan din cauza ideii de statie in rambleu inalt.

Daca erau niste tunele de 7 km ca in alte locuri, ar fi fost prea scump. Asa, ar merita analizata o varianta de traseu de genul celei propuse de tine. Cum zicea si @subway pe alt topic, nu ne putem crampona exclusiv de ideea de RK pe amplasament doar pentru ca in ultimii 20 de ani nu am facut nimic in sensul asta. Nici sa aruncam banii pe prostii pe linii care nu intereseaza pe nimeni cum am facut pana acum dar nici sa ne zgarcim excesiv acolo unde chiar exista loc de imbunatatiri si ele au impact semnificativ.

cristi5

#104
Quote from: StefanD_ on January 18, 2021, 12:00:27 AM
Pai pe Valea Prahovei nu a fost tot sub 100 de km/h?
Poate ne explica @frunzaverde. Cred ca si acolo e folosita formularea "pana la 160 km/h". Si acolo era preaderare...

Alta diferenta e ca aia e reconstructie totala, pe Teius-Cluj "vrem" RK.

Hai sa ne amintim si ca in MPGT scrie ca Apahida-Campia Turzii (sau o parte a ei) nu va fi adusa niciodata la standarde TEN pe bani EU (alaturi de Predeal-Brasov si inca cateva sectii).

Deci @vancouver pt variante noi de 11 km trebuie schimbat MPGT. Oricun ministrul tinteste un RK rapid, ceea ce dat fiind MPGT (care prevede "mai nimic") mi se pare cea mai realista solutie.