Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Radu Marius Garnita

@ Frunzaverde: vezi ca si pe 900 este neelectrificata Timisoara Nord - Jimbolia  O:-).

TibiV

Linia aia NU este M900.
Oricum, discutia despre Jimbolia este off-topic pe M300...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sorin57


  @alinuttt Exista sursa de finanțare pentru electrificare Cluj-Oradea, credit de angajament și accesarea de fonduri europene prin POIM, deși la cum se mișcă lucrurile vor prinde doar următorul exercițiu financiar :https://clubferoviar.ro/programul-operational-transporturi-noua-axe-prioritare-si-opt-miliarde-euro-pentru-2021-2027/ :(

sorin57

   
   De ce electrificare Cluj - Oradea și nu alte investiții? Pai Regionala CFR Cluj are cei mai putini km de linie ferată electrificată din Romania. Că sa nu mai zic că electrificarea și modernizarea liniei ferate între Cluj și Oradea poate fi un prim pas pentru conectarea regiunii nord- vest la Coridorul IV Pan European. La un moment dat se șușotea pe coridoarele CFR ului că în acest an se vanda in lucru studiul de fezabilitate pentru modernizarea Cluj - Coslariu. Daca s ar începe și finaliza aceste proiecte, ar ajuta turismul și transportul de marfa cu norme reduse de poluare. In prezent traim drama de a parcurge cei aprox 200 km pe relația Cluj - frontiera cu Ungaria în aproximativ 4 ore iar de acolo până în Viena (500 km) in 6 ore. Asa ca drumul până la Oradea ar  fi mai ușor de parcurs, mai ales daca am scăpa de tirurile de marfa și de autocarele care duc turiștii la Băile Felix sau in vestul Europei :|

antonelu

@sorin 57 Ai tu cunostinta de vreo lege (similar cu Germania), care obliga TIR-istii sa circule pe calea ferata ca sa elibereze sosele? Cred ca si cu cale ferata acolo, fara legislatie adecvata, soseaua aia va fi la fel de aglomerata.

danny_cbu

Stie cineva daca e inchisa vreo linie intre Oradea si Budapesta? Am vazut pe orarul trenurilor ca internationalele merg acum Oradea-Valea lui Mihai-Debrece-Budapesta in loc de linia directa de pana acum.

horatiu.cosma

Se pare că începe procedura de mediu pentru Cluj-Episcopia. Link cu anunțul public aici și cu memoriul de prezentare aici.

cristi5

^ Daca ar merge serverul ar fi si mai bine

Mi-amintesc ca pt Brasov-Sighisoara, la mediu am gasit primele trasee, prin 2015

cristi5

#69
Vitezele maxime si variantele de viteza din proiect, asa cum se deduc din documentatia de mediu.



Variantele de viteza si dublarea...

Cea mai importanta varianta pare a fi la Ciucea, unde gara se muta cu 250m mai la sud.

Se dubleaza de la Tileagd spre Oradea. Nu pricep de ce nu se dubleaza de la Vadul Crisului de ex.



Vitezele comerciale





Powered by API/PUM imgur uploader

Phenol

O sa fie linie dubla intre Cluj - Poieni si Alesd - Episcopia Bihor. Intre Alesd si Tileagd e linie dubla si acuma:



In rest, sunt de acord cu tine, puteau sa dubleze si intre Vadu Crisului si Alesd.

Ceea ce mi s-a parut interesant este partea cu Ecoducte (pagina 100). Nu am mai vazut asa ceva pe CF.

Pasaj suprateran:





Si unul subteran mai special:





Tot in zona defileului Crisului Repede vor sa puna semnale acustice si trecere de CF speciala pentru animale.


Probabil ca ne putem astepta la genul de prevederi si pe Predeal-Brasov.



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#71
Da, chiar am remarcat azi-vara ca Tileagd-Osorhei e "bucata lipsa" ne-dublata, in plin camp. Au vrut practic sa inchida acolo, dar fara niciun interes sa prelungeasca dublarea mai la est (desi ridica viteza la 160 inca de la Vadu Crisului). Cluj-Poieni e linie dubla din anii 70.

Sunt curios cum vor face reconstructia pe linie simpla. Probabil va fi traficul inchis cateva luni...

cristi5

Interesant ca nu par a fi probleme cu gabaritul de electrificare la tuneluri





Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Am intrebat si eu - cica au fost adaptate toate in anii '60-'70 pentru vagoane sovietice transpuse, si atunci le-au dat si gabarit de electrificare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Ba mai mult, tunelul Pestera e pentru doua fire. Dar intr-un fel e bine ca las un singur fir acolo, ar distruge de tot defileul daca ar baga inca una.