Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#120
Quote from: Vlad94 on February 24, 2021, 05:32:38 PM
^^Cred ca va fi un proiect mai low cost decat ce se face pe CIV, cu in target similar ca pe Cluj-Episcopia Bihor, unde viteza maxima nu va depasi 120-140km/h si probabil viteza minima va fi de pana la 80km/h.
Cluj-Episcopia a fost numai SF si acum se liciteaza design&build. Asta e SF + PT. Deci nu par a fi copiate dupa acelasi caiet de sarcini. Daca bine retin si tintele pt Cj-Episcopia erau la 120 si s-a facut 160 pe portiunea de campie (deci peste 140), probabil pt a compensa portiunea de defileu.

Din cate inteleg caietul de sarcini Cj-Coslariu (si Apahida-Suceava, ala apropo pe ce topic e?) nu prea suna a RK. Cred c-a fost pregatit inainte sa vina noua abordare la MT.

Din pacate n-am timp sa ma uit, dar cine a avut, asa mi-a spus. Poate au colegii timp sa studieze mai in detaliu, si poate are timp @horatiu.cosma sa ne explice daca stie.

La cum suna caietul de sarcini, inteleg ca ne putem pomeni cu un tunel pe zona grea.

TheStig

@cristi5 are dreptate, nu va fi doar RK. Am gasit un comunicat de presa pe site-ul CFR in legatura cu acest proiect:
QuoteCompania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare modernizării liniei de cale ferată COȘLARIU – CLUJ-NAPOCA, pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă [...]
Valoarea estimată a contractului este de 52.329.361,16 RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat. Durata contractului este de 23 de luni.
Sursa

razvan96

^^ Un RK nu exclude posibilitatea unui tunel daca este nevoie de asa ceva, si in general nu exclude ideea de variante de viteza. Ceea ce e de dorit e ca in portiunea de 90% din traseu unde nu ar fi nevoie de variante de viteza sa nu mai daramam tot ca sa reconstruim un metru mai la dreapta, ceea ce umfla nejustificat pretul fara vreun beneficiu.

cristi5

E tot mai clar ca sunt licitatii "obisnuite" de SF+PT de reconstructie totala (cum au fost facute proiectele dupa care se lucreaza acum pe CIV) trimise la ANAP inainte de venirea actualei conduceri MT.

razvan96

Eu nu am negat ca asta a fost intentia. Doar ca asta nu e o certitudine ca iese o prostie. E acelasi caiet de sarcini ca pe Caransebes-Craiova cred. Daca acolo a iesit ceva bun, de ce nu poate iesi si aici? Daca echipa actuala de la MT are cunoștințele necesare si dorinta de implicare un caiet de sarcini pentru o licitatie de proiectare nu e un asa mare obstacol.

cristi5

#125
Nu poti face RK pe traseu nou (fie si mutat cu 1m lateral si 1m mai sus). RK/innoire pe traseu existent ii una si reconstructie totala cu traseu corectat ii alta. Pt RK trebuie gasita finantare, obtinut avize (putine sper), licitatie pt executie, etc.

Intre timp probabil va fi semnat un contract de SF+PT pt reconstructie/traseu nou (ca odata pornita licitatia e greu de oprit procesul), proiectare care se va derula timp de cativa ani, si dupa ce CFR receptioneaza proiectul, daca/cand gaseste finantare pt executie, il va implementa.

razvan96

Nu e separat, e doar diferit :). Daca se va demola intreaga platformă sau nu ar trebui sa decida chiar SF-ul asta. Nu exista SF pentru reinnoire sau reconstructie, sau mai corect zis nu exista aceasta diferențiere in momentul licitatiei. A, ca exista niste prostii ramase prin caietul de sarcini, cum a remarcat si @frunzaverde si cum am scris si eu pe undeva, gen criteriul vitezei maxime, sunt perfect de acord. Dar cum ziceam, daca pe un caiet de sarcini asemanator a iesit un proiect ok pe Craiova-Caransebeș (si asta cu Italferr, proiectantii reconstructiilor de la 0) inseamna ca daca se vrea se poate oriunde.

cristi5

#127
Ba e separat, sunt doua proiecte total diferite. Nimic din acest SF+PT nu se va folosi la RK, si nici nu va trebui asteptat dupa rezultatele SF+PT (cativa ani) pt a face RK/innoire.

Putem spune ca RK e "termen scurt" (vedem cat de scurt) si reconstructia si traseu nou sunt "termen lung".

Eu sunt in continuare foarte curios cum va fi cu semnalizarea la RK, ce varianta de ERTMS va fi impusa de comisie, etc.

frunzaverde

Pai tocmai, pe Craiova - Caransebes n-a iesit un proiect ok. A iesit un tunel care s-a tot lungit la Balota, au iesit costuri uriase in alte parti...

Nu or sa fie doua proiecte diferite, asta sa fie clar. Odata dat drumul unui SF de reconstructie, n-o sa-si puna nimeni pielea in joc sa mai bage bani intr-un alt proiect de investitii. Frica de dat cu subsemnatul e imensa, ca si frica de DNA si Curtea de Conturi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Kravim

Pun si eu o intrebare de profan legata de noile licitatii pentru studii de fezabilitate:

Nu poate beneficiarul sa-si 'aleaga' ce anume sa ajunga la proiectul tehnic? Adica pentru o anumita portiune de traseu sa zica: "Multumesc ca ati studiat fezabiliatea unei reconstructii totale pe portiunea asta, dar nu are sens sa demolam si apoi sa reconstruim cu un metru mai la dreapta/stanga, mai sus/jos pentru un castig MINIMAL. Preferam sa lasam traseul pe vechiul amplasament". In felul asta sa se proiecteze(si apoi sa se execute, dupa o alta licitatie) doar zone ce ar aduce un castig REAL.

Stiu ca sunt anumite zone pe coridorul IV unde nu s-a adus traseul la 160 km/h pentru ca nu s-a putut. Nu s-ar putea ca in cazul licitatillor noi sa se spuna: "nu reconstruim unde nu aduce castig"? Este vreo piedica legala impotriva acestei abordari?

Cred ca sunt un pic off-topic dar parea cel mai bun loc unde sa intreb, avand in vedere ultimele comentarii :)

cristi5

#130
Quote from: frunzaverde on February 26, 2021, 06:44:09 PM
Nu or sa fie doua proiecte diferite, asta sa fie clar. Odata dat drumul unui SF de reconstructie, n-o sa-si puna nimeni pielea in joc sa mai bage bani intr-un alt proiect de investitii.

Deci tu spui ca nu va fi niciun RK acolo unde exista (licitatie sau) SF de reconstructie. Am inteles bine? Deci ramane Bucuresti-Craiova pt RK, gen.

Sau crezi ca, in mod miraculos, cunoscand intentiile ministrului, SFul va recomanda RK pe 80% din traseu, plus poate un tunel sau o varianta de viteza mai serioasa?

@Kravim vezi ce zice @frunzaverde de curtea de conturi. La un SF (+PT !!) pe care statul a dat milioane nu poti sa zici "multumim frumos". Trebuie sa faci ceva cu el

frunzaverde

Nu are treaba cu legea romaneasca. Ci cu Uniunea Europeana. UE are un mecanism simpul de finantare : nu finanteaza acelasi obiectiv de investitii de doua ori (decat in conditii foarte speciale, si intotdeauna dupa o perioada de carenta). Daca UE iti finanteaza un studiu asupra unei lucrari, nu o sa-ti finanteze o (cu totul alta) lucrare asupra aceluiasi obiectiv. Punct. O sa te trimita inapoi acasa, spunandu-ti sa astepti rezultatele studiului.

Studiile pot fi aruncate ulterior. Extrem de des studiile se dau la gunoi, fara vreo problema (Autostrada Comarnic - Brasov a avut vreo 4). Dar daca arunci la gunoi procesul trebuie pornit de la zero deci 2-3 ani pierduti. Si lansarile astea nu se leaga in vreun fel de povestile anterioare cu "trebuie sa facem studii civilizate". Pai ori facem studii civilizate, cum am zis, si nu lansam chestii din astea (si anulam procedurile incipiente, unde riscul e minimal spre zero), ori continuam cu strategia "coridorista", si nu mai facem vorbe goale cu schimbatul strategiei. Ca daca nu poti nici macar anula LANSAREA unor proceduri de studii (deci inceputul unui proces care ia 10 ani pana la finalizarea lucrarilor), atunci sa schimbi o strategie e utopic..

Si studiile pot, la randul lor, teoretic constata ca o cerere de investitii e nefezabila, ca de-asta le spune "studiu de fezabilitate". Doar ca nu se intampla asta niciodata.

Apropo, nu, nu ramane nici Bucuresti - Craiova la RK. Tocmai au lansat studiu coridorist, demolare + reconstructie, 160 km/h. Azi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde Stii de vreun SF+PT CFR aruncat?

Am avut gura spurcata cu Buc-Craiova

frunzaverde

SF? Da - multe!

- Primul SF pentru Bucuresti - Otopeni, in 2007/8.
- Cel putin un SF pentru Bucuresti - Giurgiu, in 2006.
- O gramada de SF-uri pentru inlocuiri de poduri zac prin sertare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

razvan96