Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

#1305
@sarbu - sincer, tot raul spre bine ... macar stim cine sunt italienii astia ?

IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL.

later edit: au lucrat la ceva autotrazi in Italia, viaducte, tuneluri etc
dupa pagina 30

Brochure Studio Corona


sarbu

QuoteAstăzi, după evaluarea ofertelor, comisia de evaluare a comunicat câștigătorul licitațiilor pentru elaborarea studiilor de fezabilitate necesare construcției loturilor 1, 2 și 3 ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj.

Acesta este Asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL.

Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km cu preţul de 19.912.613,44 Lei fără TVA

Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA

Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu preţul de 17.908.135,44 Lei fără TVA.

Durata Contractelor aferente studiilor de fezabilitate este de:
1. Filiași – Drobeta Turnu Severin (20 de luni din care 18 luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
2. Drobeta Turnu Severin – Domașnea (28 de luni din care 26 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
3. Domașnea – Caransebeș (24 de luni din care 22 de luni pentru realizare Studiului de Fezabilitate)
Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

#CNAIR #drumviteza #FiliasiLugoj #StudiuFezabilitate #CristianPistol


https://www.facebook.com/1627440930/posts/pfbid0CJXRGXjj5RwkBE3VZNbyxBHgZkjxZrfShcS4P4ES3deChbuH2hpktuL3GJCtpQSjl/?sfnsn=mo

alin2pas

Prin împărțirea studiului de fezabilitate în 4 practic s-a bătut în cuie traseul prin Filiași, deși altfel putea fi aleasă o soluție la sud de Craiova, pentru o variantă de legătură și cu Calafat care să profite de A6 Craiova - Caransebeș.

shift2rail

^Calafatul se va intepa, probabil, tot in zona Filiasi printr-un DX (sau  mai degraba autostrada, ptr ca vb de coridorul rutier Dresden- Orient/East Med)

carutasul

Mie mi se pare aiurea ca principiu să dublezi un drum existent ( și deja modernizat) . Dacă tot ai stabilit traseul, ce mai pierzi timpul cu SF? Să bage direct proiectare :)

ghrt

Măcar să fie asfalt pe Lugoj - Calafat chiar şi aşa cu ocol înainte să intre Serbia în UE. Deşi nu cred.
Cont (aproape) inactiv.

shift2rail

Din pacate, sansele Serbiei de a mai intra in UE sunt aproape inexistente. Kosovo e (din nou) un butoi cu pulbere.

alexV

Cum sa nu conteste ceilalti care castigasera licitatie unica, dinainte de aceasta licitate in 4 loturi. Mai ales ca au participat si aici.

Quest

#1313
Mai reluam va rog cifrele de MZA pe Severin-Lugoj ?
Stiu ca in 2015 pe Cornea-Mehadia a fost 10.355 (peak?)
In 2021 cineva aici pe forum spunea ca MZA pe Severin-Caransebes (la intrarea in Caransebes) era 9.000
Caransebes-Lugoj 11.000 adica peste dublu fata de Margina-Holdea (DN68A pe portiunea lipsa de A)
Avem cifre mai noi ?

P.S. m-am uitat pe thread-ul "Recensamantul rutier..." dar n-am gasit.
Common sense will get you far !

pasadia

Wow, dublu fata de DN68A! Ori accepti ca au pus punctul de recenzare in parcare vreunui Lidl, ori vrei sa spui ca A1 o construim degeaba. ;)

Quest

@pasadia, nu e de la mine zicere, uite postarea lui @cristi5 de anul trecut. Daca nici el nu stie ce zice, atunci putem inchide forumul 😉

https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=347396
Common sense will get you far !

paullie

Din 2015 pâna acum cel putin jumatate din traficul de pe Valea Muresului s-a mutat pe DN68A. S-au deschis pe A1 trei mari bucati, Timisoara-Balint, Traian Vuia - Margina, Holdea - Soimus. Deci undeva la 9500.

Cel mai probabil si Caransebes - Lugoj tot aici e ca MZA.

Quest

@paullie daca mergi pe A1 Tm -> Dv, la nodul cu A6 senzatia e ca A1 se elibereaza, dupa ce mare parte din trafic o ia catre Lugoj /Severin, deci MZA catre DN6 tind sa cred ca e mai mare decit cel de pe A1 catre Margina /Deva.
Common sense will get you far !

archaeus

^
Daca pe Craiova - DTS mai e cum mai e, de la DTS pana la Lugoj e belea. Toate tirurile care vin de la Calafat spre Nadlac sunt pe drumul asta. Fac drumul asta de cateva ori pe an spre Austria si de vreo 6-7 ani traficul a crescut constant, pe DTS-Orsova si Plugova-Armenis e imposibil sa depasesti in siguranta. DTS-Lugoj 160 de km in 3.5h...iese medie de drum forestier :))!
E clar ca trebuie construit ceva aici, macar Filiasi-Severin si Caransebes-Lugoj in urmatorii 10 ani si tot ar fi ceva.

Archi

#1319
Oricine a fost pe acest drum poate confirma ca traficul este foarte mare si justifica autostrada pe portiunea Lugoj - Slatina Timis. Aici pe langa traficul de tranzit spre Bulgaria si Oltenia amintit de voi mai sus, mai avem:
- Trafic local si de naveta foarte mare, sunt multe localitati si multi oameni fac naveta la Caransebes, Resita, Lugoj sau chiar Timisoara
- Trafic turistic din Timisoara spre Muntele Mic in weekend-urile de iarna, nu e de neglijat.
- Trafic de tranzit intre Timisoara si Tara Hategului, Valea Jiului etc. Pana la Caransebes foloseste DN6, dupa care foloseste DN68 spre Hateg. Momentan ruta pe A1 pana la Simeria nu e atractiva din cauza gaurii, dupa 2026 poate se mai balanseaza situatia.
- Trafic de tranzit intre Resita si A1. Pentru un camion cea mai facila ruta sa ajunga din Resita la A1 este prin Caransebes si Lugoj. Drumul direct este mai intortochiat si trece prin centrul Lugojului.
- Nu putem neglija nici traficul generat de Caransebes, majoritatea indreptat spre Lugoj.

Daca pe Lugoj - Caransebes e o problema de capacitate (drum drept cat vezi cu ochii dar se circula cu 60-70-80, presupunand ca nu e blocat), la sud de Slatina Timis capacitatea nu e problema numarul 1 ci geometria drumului, mai ales posibilitatea de depasire redusa.

Intre DTS si Slatina Timis:
- Densitatea populatiei este mica, traficul local si de naveta este mic.
- Trafic turistic mic
- Nu exista alte rute care sa se suprapuna rutei principale de tranzit.
- 90% din trafic este cel de tranzit Bulgaria/Oltenia -> A1

Practic senzatia de trafic mare este dat in mare proportie de formarea coloanelor in urma imposibilitatii de a depasi si in urma serpentinelor. Asa ca solutia cea mai benefica aici ar fii drum complet nou (nu prea avem ce salva din drumul vechi) care pe portiunile mai facile, unde este loc sa fie 2x2 drum expres, iar pe portiunile mai grele, mai ales unde avem tuneluri sau viaducte lungi sa fie 1+1 drum expres half profil (2+1 daca avem urcari). Aceasta solutie este adresata in opinia mea problemei principale de pe acest lot si anume geometriei proaste si imposibilitatea depasirilor si rezolva problema actuala, fiind in acelasi timp suficient pentru cativa zeci buni de ani. Daca capacitatea va ajunge in viitor insuficienta, se vor putea construi evident si benzile lipsa in sectoarele HP.

Viteza de deplasare pentru camioane va fii aceasi ca pe o autostrada, iar viteza de deplasare pentru autoturisme va fii undeva la 85% din viteza medie pe autustrada (viteza medie 100 km/h in loc de 120 km/h pe autostrada), ceea ce pentru distanta in cauza intre DTS si Slatina Timis de +- 95 de km inseamna doar 10 minute in plus pentru autoturisme.

Acesta este cazul in care un drum expres are sens din punct de vedere al costurilor de constructie, nu la campie ca pe DX12.

In plus oricine se uita pe harta reliefului intre DTS si Toplet/Herculane poate observa ca este pe departe cea mai dificila portiune montana de construit din Romania fiindca:
- Pe langa Dunare nu mai incape nimic, avem deja de CF + DN
- Toate vaile sunt perpendiculare directiei de deplasare, deci nu ne putem folosi eficient de relief pentru proiectare.
- Avem nevoie de lucrari de arta mamut, fie viaducte care sa insumeze kilometri buni si care sa fie foarte inalte, fie tuneluri foarte lungi, fie o combinatie dintre cele doua.
- Un singur avantaj in toate acestea, terenul este predominant stancos, deci nu construim in mamaliga.

Cred ca 2x2 cu tuneluri si viaducte duble pe portiunea aceasta ar insemna sa ingropam banii in pamant, la propriu.