Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danpandrea

Știu că vorbim despre DR9 și drumul de mare viteză Giurgiu - București pe un thread cu alt nume, dar aici ne referim la ele în raport cu A6/DEx București - Alexandria.

@Archi: și mie mi-ar conveni ca cele două drumuri să aibă intrări separate în Capitală. Dar, uitându-mă pe hartă, va fi foarte greu pentru viitorul drum de mare viteză Giurgiu - București să fie complet separat.

De exemplu, între Pădurea Singureni Deal (unde traseul verde se desprinde din cel albastru) și Ostrovu Mocanu (unde vom avea noul pod peste Dunăre) sunt 35 de kilometri în linie aproximativ dreaptă. Pentru 6 kilometri din această distanță, până în dreptul localității Mirău (UAT Schitu) ai deja AMC1, deci mai trebuie să analizezi un traseu de 29 kilometri, până la Ostrovu Mocanu.

În schimb, dacă drumul Giurgiu - București ocolește Parcul Comana prin est, ne uităm la minimum 50 de kilometri pe traseul Ostrovu Mocanu - Prundu - Vidra (capătul sudic DR9, între Vidra și Berceni, DJ401). Singurul mod prin care acest traseu devine fezabil este dacă viitorul pod de peste Dunăre ajunge să fie construit mult în aval, însă poziția sa este deja bătută în cuie.

Așadar, cred că viitorul drum de mare viteză între Alexandria și București trebuie să aibă 3 benzi pe sens între Pădurea Singureni Deal și București, cu descărcări pe A0, DJ401A, DNCB și în capătul din oraș (așa cum A3 are 3 benzi și descărcări pe DNCB, Popasului și Str Gherghița, plus cea viitoare cu A0).


carutasul

Cred că dacă se face conexiunea între cele două suficient de departe de București nu va fi un impediment major. De acord cu aglomerarea A0, am văzut în vara asta la Sofia pe "tangentă", nu e comod deloc să ai foarte multe racorduri, ideea autostrăzii e tocmai să conduci liniștit, "pe modul robot", nu să ai grijă la fiecare 2 km cu coloane care intră și ies. Pe alocuri te simți ca la noi pe centură, deși tehnic vorbind sunt incomparabile... Însă dacă faci conexiunea departe de București pe de o parte eviți intrarea pe A0 a celor dinspre Craiova care merg la Giurgiu și pe de altă parte permiți fluxului să se stabilizeze ca să intre în București "ordonat". Sigur că ar fi bine să ai mai multe intrări în oraș, dar cumva trebuie să faci și o balanță a costurilor...

shift2rail

^^ e batuta in cuie locatia noului pod peste Dunare?

Daca da, e 2-0 ptr Bg (dupa Vidin-Calafat), interesul nostru strategic a fost si ramane de a avea o traversare in zona Tr-Magurele/Zimnicea/Corabia+amenajare hidroelectrica.


oneLess

^ S-au întâlnit 2 politicieni și a rămas ceva bătut în cuie ! O:-)
Cel mai interesant este că au discutat de pod și pentru bulgar era importantă calea ferată Calafat-Craiova !
Cu podul la calafat a fost la fel, până la urmă o să se ofere să modernizeze ei calea asta ferată cu fonduri europene.

Fred

Quote from: danpandrea on September 29, 2022, 07:10:13 PMAșadar, cred că viitorul drum de mare viteză între Alexandria și București trebuie să aibă 3 benzi pe sens între Pădurea Singureni Deal și București, cu descărcări pe A0, DJ401A, DNCB și în capătul din oraș (așa cum A3 are 3 benzi și descărcări pe DNCB, Popasului și Str Gherghița, plus cea viitoare cu A0).
A3 are 3 benzi pentru ca e A3 + A7, iar acum A7 inca nu exista; cu A7 functional pana la Buzau, ca sa preia traficul de pe DN2, cele 3 "descarcari" nu vor fi suficiente, noroc cu A0 ca va prelua natural o parte din trafic pentru ca nu toata lumea care vine din Moldova are treaba pe Petricani.

La A3 e deja de mult decis ca va fi combinata cu A7, altfel ar fi fost ideal sa intepe in Bucuresti in mai multe locuri. Alexandria si Giurgiu pot ramane separate si intepate in puncte diferite sau, daca are sens sa aibe un tronson comun, sa se desparta in apropiere de Bucuresti pe radiale diferite.

shift2rail



Ce se intampla cu tronsoanele Alex-Craiova si Craiova-Filiasi, de ce nu se liciteaza SF?

minisoferul

Craiova - Filiasi nu are nevoie de nici un SF, este deja in lucru SF pentru DX Craiova - Targu Jiu care trece prin Filiasi.

Pentru Craiova - Alexandria poti pune o intrebare la CNAIR pentru ca suntem si noi curiosi.

mirceaeliade

bine sau rau, pe cele 4 licitatii SF Filiasi-Lugoj pe SEAP e trecut ca evaluarea tehnica e gata

Tony7Y

De prima licitatie anulata abuziv (sau nu) se mai stie ceva?

A doua o sa fie anulata daca pierd procesul pentru prima.

horatiu.cosma

Procesul pentru prima s-a încheiat și CNAIR l-a pierdut. Însă au făcut o nefăcută în licitațiile lansate anul acesta prin care vor putea să le semneze, cât timp țin la sertar intenționat prima licitație.

Tony7Y

Nu stiu daca sa zic ca e de bine sau de rau. Cel putin se misca lucrurile si exista sanse ca macar in 3-4 ani sa avem SF-ul.

Pe de alta parte, nu stiu cat de legala e treaba asta si care sunt pasii pe care ii mai poate face firma care a castigat prima licitatie.

Nu cred ca poate cineva obliga CNAIR-ul sa semneze un contract si banuiesc ca dupa legile noastre, pot sa tina dosarul la sertar mult si bine.

NGC

Vrabiutele spun ca anuntarea castigatorilor este iminenta.
Stim deja cum stam, dar sa vedem cine va fura startul. Urmariti ce au de comentat zilele astea Grinda si Pistolache.

jalemare

Sorinel a furat startul  :lol:

Trei sectoare ale viitorului Drum de mare viteză Filiași-Lugoj au, de astăzi, câștigător desemnat!

O asociere de proiectanți români și italieni au câștigat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate:

1. Contractul pentru Sectorul Filiași- Drobeta Turnu Severin
Valoare: 19,912 milioane de lei (fără TVA) Termen: 20 de luni de la semnare (din care 18 luni sunt alocate Studiului de Fezabilitate).

2. Contractul pentru pentru Sectorul Drobeta Turnu Severin - Domașnea
Valoare: 32,850 milioane de lei (fără TVA)
Termen: 28 de luni de la semnare (din care 26 de luni sunt alocate Studiului de fezabilitate).

3. Contractul pentru pentru Sectorul Domașnea- Caransebeș
Valoare: 17,908 milioane de lei (făra TVA) Termen: 24 de luni de la semnare (din care 22 de luni sunt alocate Studiului de Fezabilitate).

Semnarea contractelor va fi posibilă  în termen de 10 zile dacă nu vor fi depuse contestații.

Sorin Grindeanu-Facebook

sarbu

Nu dai tot drumul la 1 singura firma de proiectare, il imparti in 4 loturi, faci o licitație si.... câștiga 3 loturi pana acuma tot 1 firma. E ca in meme ala cu Borat, yes great succes...