Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1170
Și-a pregătit terenul dinainte. În decembrire spunea că termenul de 4 ani e "noaptea minții", dar că merge înainte, iar în februarie deja era hotărât să anuleze licitația.

Ideea lui că ar fi trebuit lotizat proiectul poate că nu e rea, numai că acum să anulezi licitația face mai mult rău.

Apropo, care a fost logica scoaterii SF-ului dintr-o bucată la licitație?

mdragos

Quote from: mdragos on February 24, 2022, 01:30:44 PMPrimul meu post, chiar daca urmaresc forumul de cand a fost infiintat  :). Imi este frica sa nu-l apuce pe Grindeanu anulatul licitatiei si facut alte licitatii pe loturi.  In felul asta sa pierdem si mai mult timp. Sa ne aducem aminte ce a facut pentru centura Timisoara cand a venit prim ministru: a anulat refacerea SF + PT  si a licitat design and build => de aceea centura Timisoara sud e pe 1 banda ( fiind un SF vechi ).
Se pare ca am avut dreptate...... trist

Sealand01

Da, chiar era de asteptat. Oricum nu inteleg de ce nici usrul nu a vrut sa dezlege situatia asta, de ce a facut usrul a6 fara sens prin Craiova? 🤔 A6 trebuie sa mearga la Calafat.

Efectiv am avut 3 partide incapabile sa aleaga 2 trasee sa se coordoneze intre ele si a iesit un dezastru

Alin92

Salutare! Eu cred ca aceasta licitatie chiar trebuia anulata din moment ce s-a decis ca pe sectorul Craiova-Filiasi sa fie autostrada. Practic nu mai este nevoie sa inceapa de la Craiova, ci de la Filiasi. In plus, va fi autostrada, deci drumul expres este scos din ecuatuie si nu mai trebuie studiu de trafic. Si cred ca se doreste o lotizare astfel incat sectiunile de munte care dureaza mai mult sa fie prinse pe un contract separat, sa nu afecteze acordul de mediu pentru restul... Si cred de asemenea ca o sa fie SF + PT. Acum era prevazut doar SF. Deci este posibil sa fie mai bine, tinand cont ca oricum licitatia era blocata in instanta...

alexandru_m

Imi "place" cum argumenteaza.

Se suprapun 2 drumuri, o autostrada principala (care face parte si dintr-un coridor european si care pune in valoare investitiile europene atat in podul de la Calafat cat si tot ce fac bulgarii spre Vidin) cu un dx regional, deci anulam studiul autostrazii si pastram dx-ul secundar. Doara nu o fi mai important culoarul Istambul-Sofia-restul Europei decat Targu Carbunesti si Copacioasa...

Pe de alta parte podul de la Lainici si centura Tg Jiu aluneca usor spre deceniu ca timp de executie. Dar acolo iar nu e nici un bai...

GAC

Problema "suprapunerii" si a folosirii eficiente a fondurilor este un motiv artificial. In orice caz, se putea semna frumos un aditional, prin care prestatorul sa ia la cunostinta situatia si sa genereze o solutie care sa evite problema (fie A6 pornind de la Filiasi fie A6 pe la Calafat).
Intrucat sectiunea "suprapusa" reprezinta doar o mica parte din proiectul propus, ma astept ca o contestatie a prestatorului sa reuseasca sa anuleze decizia unilaterala a companiei anti-infrastructura. In cel mai rau caz instanta va mentine decizia anularii doar pe distanta pana la Filiasi.

horatiu.cosma

Nu se pot suprapune 2 trasee, din care unul încă nu există (cum ziceau colegii, poate din AMC ar fi ieșit un traseu mai sudic, curbat spre Calafat).

Licitația pe un singur lot (250km, 100 de milioane de lei, cel mai mare contract de acest tip licitat vreodată de CNAIR) a fost gândita in acest fel pentru a deschide calea și a altor proiectanți internaționali, nu aceleași 2-3 firme bine cunoscute în spațiul autohton care proiectează știm bine cum.

Durata de 3 ani pentru SF e chiar optimista, uitându-ne la cum merg lucrurile pe alte contracte de proiectare, gen A7 (mult mai ușor tehnic). Deci cine se gândește că o să facă o magie CNAIR cu anularea asta și scoate din pălărie niste SF uri pe bune care se fac in mai puțin de 3 ani se amăgește.

Aia cu acordul de mediu care nu se poate sparge pe bucăți e falsă, A8 Mureș-Neamt e spart în 3 acorduri de mediu, se poate orice, doar minte și voința sa fie.

tom_sawyer

Apare anulată și în SEAP licitația Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN - LUGOJ":

22.03.2022: Abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau este imposibila incheierea contractului

https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100156889/

NGC

Poate sa tot apara "anulata" in SICAP, dar meciul nu este inca jucat.
Ieri trebuia sa vina decizia CAB la cele 2 recursuri dar s-a amanat pana astazi, iar cei de la CNAIR stiau ieri inainte sa emita raportul de anulare de amanarea pana astazi si s-au grabit.
Acum, inainte sa vina cu o decizie, CAB va lua in considerare si raportul de anulare emis ieri.

NGC

Elaborare Studiu de Fezabilitate "Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria""

Quote from: NGC on January 08, 2022, 12:15:43 PMAici castigatorul initial este asocierea condusa de DP CONSULT, care are o oferta financiara de +/- 16,1 milioane RON fara TVA.
Pe locul 2 este asocierea condusa de EGIS cu o oferta financiara de +/- 16,7 milioane RON fara TVA.


Sa vedem acum daca EGIS va contesta si daca la final fiecare asociere va castiga cate un contract. ;)

EGIS nu a mai contestat, dar a contestat asocierea din care facea parte METROUL si care avea o oferta financiara mai buna dar a fost descalificata.

CNSC a respins in Februarie 2022 contestatia asocierii din care facea parte METROUL, dar au facut apoi recurs la CAB.

Acum cateva zile CAB a respins recursul.

adyneamtu

Grindeanu: Drumul Expres Craiova-Lugoj se va scoate la licitaţie pe cinci loturi (link Agerpres)

QuoteMinistrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, că studiul de fezabilitate pentru drumul expres Craiova-Lugoj va fi scos la licitaţie pe cinci loturi, pentru că, în opinia sa, în momentul în care scoţi la licitaţie 250 de kilometri de drum, pe un singur lot, înseamnă că nu vrei să îl faci.

Potrivit lui Grindeanu, cele cinci loturi vor fi Craiova-Filiaşi, Filiaşi-Severin, Severin-Domaşnea, Domaşnea-Caransebeş, Caransebeş-Lugoj, iar durata va fi de doi ani.

"Când am fost ultima dată la Craiova vă spuneam de Craiova-Lugoj, pentru care predecesorul meu a considerat ca doar studiul de fezabilitate să dureze 4 ani, doar SF-ul, fără proiect. Săptămâna trecută, cei de la CNSC ne-au anunţat că procedura trebuie reevaluată şi să o luăm de la capăt. Acum, când scoţi 250 km pe un singur lot (că aşa a fost licitaţia), şi vrei să faci licitaţia, fie că e SF, fie că e proiectare plus execuţie, înseamnă că nu vrei să îl faci. Nu se poate aşa. Exemplele sunt aici (n.red.: pe DE Craiova-Piteşti): sunt tronsoane de 30 şi ceva de km, faţă 250 km cât e Craiova-Lugoj. Şi am luat o hotărâre cât se poate de corectă faţă de acest termen de 4 ani. Am decis să lotizăm acest drum şi anume: Craiova-Filiaşi, Filiaşi-Severin, Severin-Domaşnea, Domaşnea-Caransebeş, Caransebeş-Lugoj. Iar aceste licitaţii vor fi scoase rapid. Durata va fi de 2 ani, astfel încât să ne apucăm serios de un drum necesar", a spus Grindeanu, într-o vizită pe şantierul Drumului Expres Craiova-Piteşti.

Ministrul Transporturilor a anulat săptămâna trecută licitaţia pentru studiul de fezabilitate al drumului expres Craiova-Lugoj.

Primarul Craiovei, Olguţa Vasilescu, susţine că reprezentanţii administraţiilor locale au solicitat ministrului Transporturilor să găsească soluţii în momentul în care au aflat că SF-ul pentru Craiova-Lugoj durează patru ani.

"Dacă am fi acceptat să rămânem cu patru ani de zile doar SF-ul, aşa cum semnase domnul Drulă, însemna că ne ducem în 10 ani ca să ajungem în acest stadiu (n.red.ca stadiul Drumului Expres Craiova-Piteşti), ceea ce este, pentru orice om zdravăn la cap şi cu bun simţ, imposibil de acceptat. Noi i-am solicitat d-lui Grindeanu, încă din momentul în care am aflat că se semnase SF-ul pe 4 ani, să găsească o soluţie, pentru că nu putem accepta aşa ceva. Şi aceasta a fost soluţia", a spus Olguţa Vasilescu.
:gaah:
Anulează licitația anterioară pe motiv că se suprapune cu alt proiect Craiova - Târgu Jiu prin Filiași, dar printre loturi este fix Craiova-Filiași și se exclude total vreo legătură cu podul de la Calafat.
Poate printr-o lotizare Craiova-Severin, reieșea din AMC o ramura mai spre Calafat.

Iar Olguța se plânge că SF-ul anterior ar fi durat 4 ani, dar cu licitația aproape gata SF-ul ar fi fost gata in 2026.
Acum e "ok" durează mai puțin SF-ul, "doar" 2 ani, dar nu mai avem licitație în derulare, deci cu relansare licitație, contestații și cu întârzieri pe vreun lot, SF-ul ajunge să fie gata tot în 2026.

:puke:"Oameni zdraveni la cap și cu bun simț" 

tom_sawyer

Ca să nu lăsăm chestia cu "4 ani" sa se rostogolească:

Durata contractului este de 43 luni de la Data de Incepere a Contractului (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate).
https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100121178

Deci 3 ani, nu 4.

hvm

Si parea ca e in linie dreapta A-ul asta. Stau si ma uit la chinurile facerii lui A1, A3, A8, A13 si ma gandesc ca toate au durat minim 15 ani, A6 a inceput abia recent. Asa ca .... Undeva prin 2035 poate o sa ne apucam sa il si construim :(
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

NGC

^^^^

CAB a decis astazi suspendarea judecarii celor 2 recursuri pana la solutionarea noii contestatii de la EGIS la CNSC referitoare la anularea procedurii.

Ionescu Marius

Eu sper ca prin spargerea în 5 loturi, sa înceapă și să se facă rapid SF-urile și PT la loturile ușoare, să înceapă licitațiile/lucrările la Craiova-Filiaşi, Filiaşi-Severin, , Domaşnea-Caransebeş, Caransebeş-Lugoj iar în 5 ani să fie terminate. La lotul Severin-Domaşnea, lot de munte, cel mai greu, sa dureze minim 8 ani până sa avem DEx!