Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

naivu

Daca se face Severin-Lugoj, cumulat cu CraPi (care va fi gata inainte de elaborarea SF+PT Craiova-Lugoj), Severin-Craiova devine veriga lipsa dintr-un traseu Bucuresti-Nadlac cel putin la fel de interesant ca varianta via Sibiu; e pacat sa nu fie A!

GAC

Mie imi pare ca Grindeanu bate campii la greu. Daca deja s-a licitat proiectarea si acum este in faza de contestatii, nu prea mai ai ce sa faci ca ministru, ex-post. Instanta poate respinge contestatia si semnezi asa cum a fost proiectul scos la licitatie initial (ne-lotizat) sau accepta contestatia si se intra in reevaluare (si tot in varianta initiala se va semna cand se va semna).
Totusi, ca idee, daca se doreste impartirea unui SF+PT mai mare pe 3 loturi, atunci si termenul de executie trebuie impartit la 3. Asta ar fi singurul motiv pertinent pentru a face "impartirea".
Ceea ce ar trebui sa faca Grindeanu este sa se familiarizeze cu noile tehnologii gen LIDAR si ground penetrating radar, etc, pentru a le impune in caietele de sarcini, astfel obligandu-i pe contractori sa vina cu solutii eficiente si rapide, nu solutii de inceput de secol 20.
PORR ne-a demonstrat recent (pe PiSi 4) ca poate face o analiza topografica a unui lot de 10 Km in 3 ore cu drona LIDAR. Un lot de 300 Km nu ma astept sa dureze mai mult de 3-4 zile. Iar in baza informatiilor din teren securizate intr-o baza de date se poate incepe lucrul la PT intr-o saptamana.
Poate ar fi bine ca API sa militeze pentru reformarea cerintelor din caietele de sarcini ale SF-urilor, in asa fel incat contractantii sa fie obligati sa vine cu ce este mai nou si mai eficient si astfel sa mai recuperam din decalajul deja foarte mare in materie de dezvoltare a infrastructurii.

naivu

#1157
Practic, Grindeanu il critica pe Drula pt ca licitatia pt elaborare SF Craiova-Lugoj s-a blocat (deocamdata) o tura de CNSC in instanta! La cate licitatii SF sau executie lansate de PSD au trenat cu anii prin instante sau au fost anulate n-ar trebui sa deschida subiectul  :) (sa amintesc doar de cele vreo 14 licitatii pt elaborare SF lansate in 2014 din care 12 au fost anulate iar singurele doua atribuite sau fost PiSi si Sibiu-Fagaras, la care stim cat de "bine" s-a derulat contractul)!

horatiu.cosma

Am mai întâlnit atitudinea asta și în timpul mandatului. Nimeni din spectrul politic nu întreba de proiect, parca era pentru ei foarte ok situația din ultimii 30 de ani in care băltea Craiova-Lugoj la stadiul zero. Dar brusc, după ce am lansat licitația pentru proiectare (primul pas concret pentru proiect) au început brusc să curgă criticile: că de ce nu scrie in titlu "autostradă", că de ce termenul e nu știu cât, că nu e bine desenată harta ilustrativa. Acum că de ce nu s-a lotizat.

Tare mult ne am dorit să nu ne uitam la "greaua moștenire" in scurtul mandat și să facem treabă pe fiecare proiect cat de mult am putut. Din păcate, a apus atitudinea respectiva și s-a revenit la consumat energia aiurea n tramvai pe căutat nod în papura la ceilalți în loc de muncit pe proiecte.

alin2pas

Să nu uităm că Grindeanu a mai avut și el un scurt mandat (de prim-ministru, nu doar de ministru al transporturilor) în care putea pune punctul pe ,,i": ,,vreau autostradă Craiova - Lugoj cu împărțire în loturi mici". Putea chiar și să-i bage în seamă pe sârbii care au propus autostrada Belgrad - Timișoara, dar nu a catadicsit să le răspundă.

mdragos

Primul meu post, chiar daca urmaresc forumul de cand a fost infiintat  :). Imi este frica sa nu-l apuce pe Grindeanu anulatul licitatiei si facut alte licitatii pe loturi.  In felul asta sa pierdem si mai mult timp. Sa ne aducem aminte ce a facut pentru centura Timisoara cand a venit prim ministru: a anulat refacerea SF + PT  si a licitat design and build => de aceea centura Timisoara sud e pe 1 banda ( fiind un SF vechi ).

alin2pas

DACĂ se va face și autostrada Timișoara - Belgrad, aceasta va dubla practic centura Timișoara Sud puțin mai departe de oraș, deci la acea centură va fi suficient probabil și o bandă pe sens. DACĂ și CÂND.

pasadia

Din contra as zice - traficul local este mai mare decât cel de tranzit in preajma orașelor mari. De exemplu in TM va fi mult mai mult trafic generat de platformele industriale din SV (Smithfield, Elba, Contitech, etc...) decat cel care are O/D in Serbia. Asa ca eu consider ca ar fi fost mult mai utila centura pe 2 benzi decat autostrada (sa fim seriosi, si un 1+1 sau un 2+1 alternativ va face fata cu brio nivelului de trafic dintre RO si SRB),

Dar suntem off-topic aici - chit ca si constructia A6 va mari traficul cu O/D in TM, nu cel de tranzit spre SRB.

NGC

"Elaborare Studiu de Fezabilitate "DRUM DE MARE VITEZA CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN - LUGOJ"

Quote from: NGC on February 14, 2022, 05:50:52 PM
Asocierea condusa de EXPLAN a contestat admisibilitatea ofertei asocierii EGIS ROMANIA + SEARCH CORPORATION si CNSC a admis zilele trecute contestatia, iar acum CNAIR trebuie sa reevalueze oferta celor de la EGIS + SEARCH. In traducere libera, sa o descalifice pentru declaratii false in DUAE al SEARCH CORPORATION.

Bineinteles ca telenovela se mai poate prelungi si la CAB. Va tin la curent.

EGIS a facut recurs la CAB. Telenovela se prelungeste. Va tin la curent.

minisoferul

De ce se intarzie semnarea contractului pentru Elaborare Studiu de Fezabilitate "Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria", sunt ceva contestatii ?

RaduG

FB Cătălin Drulă:

QuoteBREAKING: MINISTRUL ANTI-INFRASTRUCTURĂ GRINDEANU A ANULAT LICITAȚIA PENTRU PROIECTAREA AUTOSTRĂZII CRAIOVA-LUGOJ.
Este o veste foarte proastă pentru autostrăzi. Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul.
Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut.
Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250km - autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj.
Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat.
Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție.
30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mișcat un deget, n-au făcut o licitație, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă.
Unde sunt acum pesediștii și peneliștii din Oltenia și Banat când Grindeanu ucide proiectul? Unde se ascund?
Această anulare a unei licitații în faza finală miroase foarte urât.
Cred că autoritățile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă? Numai așa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?


miahi

^
Quote from: miahi on February 25, 2022, 12:08:59 PM...
Nu prea imi e clar cum vor impaca 2 proiectanti de SF-uri cu traseu comun Craiova - Filiasi ? Oare daca se aproba Tg.Jiu - Craiova primul, cel de Craiova - Lugoj va fi obligat sa aleaga traseul via Filiasi din motive economice ? Semi incurcata situatia ...

Uite ca am primit raspus la intrebare. Oare sunt ceva sanse sa conteste careva aceasta anulare ? Parca se spunea ca e destul de greu sa opresti o procedura a statului de achizitii in derulare  ...

alexmocian

Am crezut ca Grindeanu poate pune niste lucruri in linie ca la matematica dar este vai de capul lui, controlat de mafia studiilor de fezabilizate si a intereselor locale pentru a prinde un ciolan cat de mic ar fi el. UN DEZASTRU prevad la autostrada asta, cam 2030 daca este un SF si 2032-2033 daca este licitat.

tom_sawyer

#1168
Nu înțeleg de ce prestatorul SF-ului pe Craiova-Drobeta ar fi (fost) obligat să studieze aleagă traseu prin Filiași. Are și varianta sudică, spre podul de la Calafat, care chiar ar fi avut șanse mai mari (ca motivație pentru obținerea finanțării europene: punerea în valoare a podului, similar cu DX-urile care duc la podul de la Brăila) odată adoptat traseul prin Filiași al DX-ului spre Tg. Jiu.

Nu stă în picioare motivația anulării. Ar trebui contestat în instanță. Și scandal public și presiune serioasă pe subiect.





sursa: hotnews.ro

alexmocian

#1169

Din ce am inteles autostrada asta este strategica. PM si Presedintele ar trebui sa-l cheme pe Grindeanu in urmatorul CSAT sa dea explicatii sau chiar sa fie trimis la plimbare pe malul Begai.