Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Alin92

#1185
Parerea mea e ca este foarte buna ideea impartirii pe loturi! Dar nu inteleg chestia cu drum expres sau drum de mare viteza si sa se faca un studiu de trafic din care sa rezulte daca e autostrada sau expres! Pai daca pana la Filiasi e stabilit ca va fi autostrada, atunci de ce sa mai pierdem cateva luni pt. un studiu de trafic? E clar ca de exemplu de la Lugoj pana la Drobeta traficul e mai intens decat pe Craiova-Filiasi si deci va fi autostrada! Trebuie pornit direct cu autostrada si fiecare lot sa aiba PT. inclus si putem circula in 7-8 ani pe cel putin 150 km de autostrada dupa parerea mea!

AlexxC

@Alin92  unde e clar ca traficul e mai intens intre Lugoj si Drobeta decat pe Craiova-Filiasi? harta MZA din 2015 contrazice spusele tale .
 Extras din Harta :  Craiova-Filiasi 12-16k veh/zi ;  Filiasi -Drobeta 6-7k veh/zi  ; Drobeta- Lugoj 8-10k veh/zi.
Daca ar fi sa proiectam dupa aceste valori ,tinand cont si de relieful dificil al zonei , ar trebui sa avem traseul structurat si prioritizat in felul urmator:
Craiova-Filiasi -Autostrada-prioritate 3 (Exceptie segmentele ce constituie centuri pt Craiova si Filiasi - prioritate 1)
Filiasi-DTS -Drum expres nou-prioritate 4
DTS-Slatina Timis -Drum expres -prioritate 2 prin upgradarea DN-ului actual oriunde este posibil, dar in special pe Defileul Dunarii.   
Slatina Timis-Lugoj -Autostrada-prioritate 1.

Alin92

@AlexxC Nu te contrazic in legatura cu traficul, m-am gandit eu ca intre Lugoj si Severin circula foarte multe TIR-uri care se duc spre Calafat, dar e aiurea sa nu avem autostrada pana la Lugoj! Adica facem portiuni de drum expres si autostrada? E simplu, facem autostrada si cu asta basta! De ce sa pierdem timp si bani cu studiile de trafic? Dupa parerea mea totul tine de vointa politica si de profesionalismul functionarilor din CNAIR (stiu, suna aiurea asta :)))) ).

razvan96

Foarte interesantă gândire, tipică si pe la instituții cred. De aia suntem noi asa buni la implementare, ca toată lumea se gândește ce rost are pregătirea proiectului :lol:.

In lipsa unui studiu de trafic, ce documentație de finanțare trimitem la CE?

horatiu.cosma

Alin92 e viitorul ministru la transporturi  :lol: . Trece cu brio "interviul" de angajare când spune fraza magică "nu e nevoie de studii, vă spun eu o magie prin care facem mai repede autostrăzi, sărim peste proiectare"...așa cum le tot facem de vreo 30 de ani.

hvm

#1190
aici sunt deacord cu Alin. DTS pana la Lugoj ar trebui direct A. In rest DTS la Filiasi merge si DX.

Totusi Alin nu spune ca nu trebuie proiectare ci ca ar trebui direct A. Pe de alta parte studiul de trafic e necesar pentru finantare.

Cand o sa fie gata si spre Calafat eu vad un trafic aproape dublu pe acolo fiindca devine accesibil la comun cu ce fac bulgariide la Vidin la A2 comparativ cu ruta prin Serbia care desi mai scurta presupune doua vamuiri....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Eu zic că nu se vede în ansamblu, atât Filiasi-DTS cât și DTS-Lugoj sunt segmente din A6, care dacă ar fi terminat ar deveni alternativa preferată pt București-Nădlac. Toate segmentele A6 ar trebui făcute la nivel de A, DX pot fi făcute ramurile care nu se continuă cu alte drumuri de viteză, gen Craiova-TgJiu!

horatiu.cosma

Într-o realitate ideală, se poate face A peste tot, tăind văi și munți cu tuneluri și viaducte continue, pe o platformă generoasă de 26 de metri, raze de curbură generoase etc.

Însă în realitatea noastră, există limitări în special financiare, care impun unele restrângeri de soluții tehnice pe sectoarele dificile, de tipul sensuri decalate, platforma mai îngustă, curbe mai pronunțate, poate chiar construcție etapizată cu un prim sens în etapa 1 și peste X ani sensul 2. Însă toate aceste elemente le va studia viitorul proiectant (la modul serios, daca chiar vrem sa se întâmple proiectul).

Viziunea asta tip Monopoly, in care avem impresia că vor cădea dintr-odată din cer 6 miliarde de euro aici, 5 miliarde dincolo etc și se ridică peste noapte nu știu câte full profile-uri de A la standarde maxime prin creierii munților, toate în paralel, după ce 100 de ani nu am reușit să construim un metru de autostradă montană, e cel puțin naivă.

archaeus

Am venit duminica de la Viena. Pe Lugoj-DTS este o coloana continua de tiruri, cu destui kamikaze care se baga inconstient in depasiri cel putin riscante. Portiunea Lugoj-Slatina Timis este campie fara prea mari probleme de relief si cred ca ar putea fi gata in 2 ani de la OIL. DTS-Craiova se circula bine spre f bine, masini putine, drumul f bun, nu il vad ca o prioritate. DTS Orsova Herculane Plugova  este un fel de L2+L3 din A1 x2 ca dificultate....daca avem ceva peste 10 ani aici mare minune! In concluzie as incepe cu Lugoj ST plus half profile pe loturile montane iar Craiova DTS merge lasata asa daca ar fi sa prioritizam. Just my 2 cents

naivu

Total de acord cu restrângeri de soluții tehnice pe sectoarele dificile (decizii care trebuie luate în mod serios de un proiectant profesionist), nu insist pe platformă continuă de 26m cu viteză de proiectare 140km/h unde relieful nu permite (decât cu costuri sensibilcrescute); dar unde nu sunt probleme de relief alegerea A vs DX nu ar trebui făcută pe baza traficului curent de pe Filiasi-DTS.

carutasul

Păi și atunci înseamnă că tirurile se duc spre Calafat, că nu se opresc la Severin. Bine, probabil că mai e și situația că ajungând la relief mai plat se circulă mai repede și coloana se disipă... dar oricum pare clar că trebuie văzut ce se poate face și de la Severin la Calafat...

mirceaeliade

A postat Grindeanu o poza cu mai multe variante de traseu la intregul A6:



Varianta 1 pare ca e pe ruta Buc-Alexandria-Slatina. 

naivu

Varianta 2, cea galbena de pe sud, imi place cel mai mult  :)

hvm

Am o curiozitate: cu. se vor decide pentru DTS - Craiova daca il sparg in mai mult de 3 segmente?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GAC

Pot introduce in contract o clauza care sa specifice ca firmele ce vor elabora fezabilitatile si PT sa colaboreze in vederea obtinerii unui proiect cu continuitate; la fel de bine se poate prevedea ca respectivele firme sa foloseasca tehnologie de ultimul racnet (lidar, ground penetrating radar, etc) in asa fel incat elaborarea SF sa dureze mai putin (fata de varianta traditionala cu mers pe teren).
In ceea ce priveste variantele de traseu, tot varianta 2 ma tenteaza, dar trebuie si o conexiune la nivel de A cu DX Craiova Tg. Jiu, respectiv cu Cra-Pi, precum si o centura la Strehaia, preferabil cu 2 benzi pe sens.
Regiunea Oltenia de sud este f saraca si o autostrada ar ajuta f. mult la dezvoltarea zonei. Potentialul agricol poate atrage dupa sine mai multi actori din industria alimentara, care sa genereze produse cu valoare adaugata mai mare, dar daca vrei industrie dezvoltata trebuie sa ai un mijloc eficient de a transporta produsele la destinatie. Daca te multumesti cu export de cereale, o CF (plina de restrictii de viteza) cu linie unica si neelectrificata ajunge.