News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Vorbim de buletine (carti de identitate), nu de pasapoarte.

Nu are treaba cu Sosoaca, problemele au inceput cu mult inainte ca cineva sa fi auzit de Sosoaca - si au avut reteta clasica - proceduri de licitatie extrem de greoaie si facute pe bucatele fara logica, dispute inter-institutionale la stat (intre Imprimeria Nationala si RAAPPS), incompetenta crasa - intre care oameni care nu au avut si nu au idee cu ce se mananca actele biometrice si au asteptat mura-in-gura sa le dea UE mura in gura pas cu pas ce sa faca (ceea ce nu s-a intamplat, ca toti ceilalti deja au respectivele acte). Drept pentru care... Romania sta cu buletinele de carton laminat. Nu e exagerare - ce s-a intamplat cu buletinele e monument de incompetenta.

Si bineinteles ca trebuie sa inregistrezi vizele - majoritatea vizelor sunt pentru o singura intrare, pe o perioada definita. Daca X, din tara Y, in ipoteticul "mini-Schengen" are viza pe 30 de zile emisa de Bulgaria, intra prin Sofia si pleaca de pe Otopeni, daca nu exista un sistem de intrare-iesire si control vize comun, nu are cum sa fie scos din evidentele bulgaresti, si va aparea ca "ilegal" (depasit viza) la bulgari. SIS/VIS, nu uita, in ipoteza ta, nu este accesibil pentru cazul asta - pentru ca nu poate identifica vizele non-Schengen. In alte cazuri e si mai complicat - viza de studii/munca in Bulgaria iti permite studii/munca si in Romania, sau raman sisteme nationale independente (gen viza D nationala?). Cum te asiguri de chestiile astea? Mai ales ca Bulgaria este un emitent destul de mare de vize de toate felurile.

P.S. Gmailul e inacceptabil - transmite date personale intr-un stat in afara UE, dincolo de controlul cerut de GDPR - incalca cam tot ce de incalcat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

gmailul era o glumă :) Dar da, adevărul e că funcționarii noștri n-au nici o treabă cu GDPR-ul și cu protecția datelor, dar nu e ceva nou, mai știm un președinte care și-a luat serverul acasă ... Partea bună e că sunt în general docili, când le vine de sus ucaz să nu mai facă, nu mai fac, mai trebuie și ei instruiți. Într-o perioadă mai veche am mai avut lucrări pe la stat, mai stăteam de vorbă cu ei, le mai țineam cursuri... dar dacă nu o faci mereu, și nu prea o face nimeni, că timpul costă...
Iar cu buletinele... asta e o afacere veche, de la începuturi, între timp s-au mai schimbat lucrurile, au mai ieșit la pensie vechii securiști, ăștia mai noi sunt mai umblați... ( tocmai am auzit că teroristul ăla avea pașaport românesc și credeam că te referi la pașapoartele pe hârtie). 
Ai dreptate cu intrarea prin Bulgaria și ieșirea prin România (ieșirea se vede în sistemul Schengen dar nu se poate opera la bulgari. Probabil că se poate rezolva și asta cumva dacă aloci niște resurse care doar să urmărească ieșirile și să le opereze, poate noi am putea furniza o listă la anumite intervale - zilnic probabil-  cu cei care ies pe la noi dar nu intră și invers . În fine, nu trebuie să ne batem noi capul cu amănuntele astea, dacă se concentrează pe subiect probabil că se poate rezolva, ele țin de funcționarea concretă a sistemului și nu am idee ce se poate și ce nu. Deocamdată văd că politicienii se concentrează tot pe Schengen ceea ce momentan pare un cal mort. Vom trăi (sta la cozi la Giurgiu) și vom vedea ce va mai fi... Tulburările din Orient ( care durează de dinainte de a mă naște eu dealtfel) o să mai țină o vreme și în perioada asta va fi foarte greu să miști ceva cu aderarea. Cel puțin câțiva ani ar fi bine să găsim o altă soluție pentru transportatori și pentru turism ( și integrare în general), profitând de faptul că suntem cumva izolați și singura frontieră terestră cu Schengen e cu Ungaria. Până la urmă transportatorii greci sunt mai necăjiți ca noi, că ei trebuie să treacă trei frontiere, deci interesul ar exista și din partea lor.


mircea

Exasperant deja cât insiști pe tema Schengen. M-am plictisit eu de câte ori ți-a explicat @frunzaverde situația.

Nu înțeleg care e noutatea aici. Asta a fost poziția Austriei de la bun început.

DA, Austria are o problemă mare cu imigranții, iar pentru ea, Schengenul actual e pișwasser. România și Bulgaria vor și ele în Schengen, dar nu respectă nici măcar regulile de acum, alea pe care Austria ( și altele) le consideră prea laxe, ci niște standarde și mai vechi de prin 2011-2012, înainte de războiul din Siria și toate bubele pe care acesta le-a scos la suprafață în materie de granițe.

"aTuNcI dE cE a FoSt PrImItĂ cRoAțIa?" Pentru că ăia și-au securizat bine granițele și i-au convins până și pe austrieci.

Evident că Austria nu are ceva ultra personal cu România sau Bulgaria că doar nu suntem în plin război.

BIGRED1984

Poti sa-ti sustii punctul de vedere si fara ironii in scriere.
Uite alt punct de vedere, pe care si altii il au, fara sa fie in contradictie cu frunzaverde si cu regulile Schengen.

"Schengen trebuie reparat (sic), nu avem nicio problema cu Ro, Bg." =>  Schengen nu functioneaza => Croatia nu trebuia primita.

Croatia a fost primita dar RO si BG nu => dubla masura/limbaj => decizie politica => AT are ceva cu noi, nu cu Schengen.

carutasul

E evident din punct de vedere geografic că primirea Croației nu avea cum să afecteze prea mult situația de securitate pe când a Bulgariei (că la ei e granița) da... Deci din punctul ăsta de vedere nu cred că e nimic greșit, nu am o problemă cu capra vecinului.
   Problema e că în momentul de față situația s-a schimbat dramatic și ceea ce era valabil în vară nu mai e valabil acum pentru că suntem într-o situație excepțională. Situațiile excepționale sunt cumva prevăzute în actualul tratat, deja o parte din țările Schengen au introdus restricții deci nu putem să mai discutăm de extindere până nu trece situația. E ca și cum ai da legi despre libertatea presei în timpul cenzurii militare ca să zic așa, când oricum ele sunt suspendate. Politicienii noștri par blocati în această situație dar de asta zic că putem considera trenul pierdut și să vedem ce putem face ca să ne fie mai ușor între timp și pe de altă parte trebuie începute discuțiile despre următorul tratat ( e drept că abia de la anul, după alegeri, o să vedem pe ce picior dansează Europa însă eu zic că oricum ar fi și oricine ar veni tot despre întărirea granițelor externe va fi discuția, deci la fel de bine poate fi începută și acum). De asta susțin replierea pe o poziție mai modestă, ca integrarea unui mini-Schengen balcanic, care ar aduce câteva avantaje economice nete, noi, bulgarii și grecii fiind destul de aproape economic vorbind ar ajuta la dezvoltarea economiei locale între timp.  Sunt destul de sigur că se poate rezolva și că dacă e vorba de niște ajustări software se pot face și alea, pentru că nu acolo sunt problemele adevărate... În plus asta ar fi și pentru politicienii locali o reușită, chiar și parțială, cu care să se laude la alegeri.

shift2rail

^pot intelege ca @frunzaverde e guru-ul tau, dar asta nu inseamna ca toti ii acceptam argumentele pe nemestecate. de f multe multe ori argumenteaza solid, cum de la fel de multe ori e complet pe langa subiect (cazul Schengen, imho)

iar ironia e absolut necesara cand te confrunti cu absurdul gandirii. pozitia Austriei sfideaza orice sistem logic si trebuie adresata corespunzator.

misiekwas

#517
Nu sfidează, pentru ca logica lui Nehammer este o logica politica, dar tot admiterea în Schengen este o decizie politica, de aia se votează. Problema aici este și faptul ca nici România n-a făcut mult sa avem contraargumente. Da, România a trecut pe criterii inițiale, care sunt percepute ca insuficiente. Și da, Nehammer se folosește de situația, dar și guvernul roman se comporta ca prosti.

Daca singura diagnoza și răspuns va rămâne sa strigam cât de necăjiti suntem, tot în afara de Schengen ne găsim.

mircea

@BIGRED1984 ironia era adresată argumentului, nu asupra vreunei persoane. Era util dacă citeai și ce am scris imediat după ea. După cum au spus și alți forumiști care au trecut prin vămile croate, acolo se vede că s-a lucrat la securizare, pe când la noi apar periodic știri despre scannerele din vămi care zac nefolosite iar miniștrii de interne care se plâng că ne costă să le operăm și nu suntem primiți în Schengen...

@shift2rail au fost destule cazuri în care părerea mea era diametral opusă de a lui și s-a dovedit că el era mai bine informat și avea dreptate. Așa că da, sunt mai atent la argumentele sale. Știi de care zic, scannerele nefuncționale, drum județean care trece prin mijlocul vamei feroviare, vamă rutieră din containere de șantier, aeroporturile care nici acum nu sunt pregătite de o intrare în Schengen, etc. Alea multe pe care preferi să le ignori și să o ții tot pe a ta cu "ilogică poziția Austriei" și "frunzăverde vorbește complet pe lângă subiect" argumentând fix deloc.

frunzaverde

Multumesc de complimente si sustinere, ma simt onorat! Dar, simultan, nu e bine sa inchidem gura nimanui - adevarul il gasim intotdeauna prin dialog! Si da, uneori aberez, ca nu le-oi sti pe toate. Dar in cazul asta, nu cred ca e cazul, pentru ca evidenta e clara si vizibila pentru toata lumea.

@shift2rail - pozitia Austriei este clara si intern consistenta :
1. Situatia spatiului Schengen este critica (si a fost critica inca din 2015) din perspectiva de securitate si migratorie.
2. Romania si Bulgaria, in conditiile riscurilor la care sunt expuse (ca granita externa) nu au infrastructura pregatita sa faca fata riscurilor.

Ambele sunt verificabile in fapte foarte simplu:
1. Riscul migratoriu e urias si in crestere - problema siriana care a cauzat nu e rezolvata, si i s-a adaugat sau intensificat problema iraniana, problema armeana, problema palestiniana si multe altele... Plus cel mai intens razboi din Europa dupa 1945. Reforma Schengen facuta post-2015 a fost slaba si lipsita de consens.
2. Romania si Bulgaria sunt foarte jos la calitatea infrastructurii fizice si umane, desi sunt expuse maximului de risc, fiind "zidul de aparare". Doar ca zidul de aparare e ridicol si gaurit - de la DJ trecand prin mijlocul unui PTF la spaga generalizata in vami. Daca Romania era unde e Irlanda sau Insulele Feroe, ar fi fost ok, dar nu e cazul.

In schimb, pozitia Romaniei este haotica, si absurda, cu chestii de rad si curcile, gen dat in judecata pentru emisii de carbon echivalente unui filtru lipsa la un CET...

Cat despre pozitia ta, e incorecta. Comisia nu e nici macar o data mentionata in procedura oficiala de aderare a Romaniei la Schengen. Asta scrie in Tratatul de Aderare, care e documentul fundamental care guverneaza aderarea Romaniei si Bulgariei la Schengen :

Quote from: Tratat de aderare, articolul 42.   Dispoziţiile acquis-ului Schengen care au fost integrate în cadrul Uniunii Europene şi actele care se întemeiază pe acestea sau care sunt conexe acestuia şi care nu sunt prevăzute la alineatul (1), deşi sunt obligatorii pentru Bulgaria şi România de la data aderării, se aplică pe teritoriul fiecăruia dintre aceste state membre numai în temeiul unei decizii europene adoptate de Consiliu în acest sens, după verificarea, în conformitate cu procedurile de evaluare Schengen aplicabile în materie, a îndeplinirii pe teritoriul respectivului stat a condiţiilor necesare aplicării tuturor părţilor în cauză din acquis.

Consiliul adoptă deciziile, după consultarea Parlamentului European, hotărând cu unanimitatea membrilor săi care reprezintă guvernele statelor membre cu privire la care dispoziţiile prevăzute în prezentul alineat au fost puse deja în aplicare şi a reprezentantului guvernului statului membru cu privire la care aceste dispoziţii trebuie să fie puse în aplicare.

Deci, ca sa incheiem discutia, institutia responsabila si putere de decizie este Consiliul impreuna cu unanimitatea membrilor săi care reprezintă guvernele statelor membre. Comisia nici macar nu e mentionata. Ca parte a aquis-ului Schengen, consiliul a delegat Comisia sa faca anumite proceduri de verificare (in diverse formule, care s-au tot schimbat).

Consiliul are explicit dreptul de a ignora opiniile Comisiei, Comisia neavand vreo putere de decizie sau vreun drept in procesul asta. Si mai departe, observa explicit ca tratatul de aderare spune clar si la obiect ca statele membre (nu doar statele membre adunate in Consliu) trebuie sa fie satisfacute individual (adica in afara "satisfacerii Consiliului ca institutie") ca aquis-ul a fost pus in aplicare si e functional. Ceea ce nu e cazul. Stim deja ca cel putin vreo 6 state membre Schengen sunt in principiu convinse ca RO+BG nu au pus in aplicare acquis-ul : DK, SE, FI, AT, NL, NO, si alte cateva foarte sceptice.

De asta e nevoie si de unanimitate explicita in Consiliu, cel mai inalt prag. Adica e nevoie de 100% incredere din partea Consiliului si din partea fiecarui stat membru in parte. Scrie negru pe alb in Tratat. Iar inainte sa acuzi pe altcineva ca "e pe langa" m-as astepta sa cunosti subiectul in detaliu.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Oare avem cum sa punem presiune pe scepticii astia sa ne dea si bani si know-how cu ce trebuie facut pt betonarea granitelor?
Oare ce riscam daca incepem sa dam vize turistice la niste africani sau sirieni? Facem si niste curse de avion de la Satu Mare si Oradea sa nu se mai chinuie prin Serbia.

Bine, nu granitele noastre sunt problema, ci cele ale Greciei si Bulgariei, unde au ajuns deja foarte multi migranti, care abia asteapta sa intram noi in Schnegen.
Si cea mai castigata ar fi Turcia, pentru ca va capata si mai multe putere in negocierile cu UE.
Amenintarile lui Erdogan vor deveni mult mai serioase.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

frunzaverde

Banii, know-how-ul si dorinta de a asista RO+BG este disponibila la nivel UE si la nivel de tari individuale din UE. Nu e nevoie de pus presiune pe sceptici sa dea bani si know-how : sunt dispusi sa dea si una si alta ieri, azi si maine.

Romania si Bulgaria sunt cele care nu sunt dispuse sa ia banii, sa faca proiecte, si sa le implementeze curat si civilizat. A se vedea afacerea EADS.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mircea

Nu e vorba de complimente sau susținere ci exclusiv de argumentele pe care le aduci, plus experiența mea, atât pe forum cât și interacțiunea cu diverse instituții ale statului în viața de zi cu zi.

Sunt cât?! 5 ani de când API cere 2+1 pe DN2 și alte ștruțocămile asemănătoare prin țară? Cu chiu cu vai, au făcut un sector experimental în cel mai jegos mod cu putință, fără separatoare, ca apoi să poată să spună că "uite, tot mor oameni aici, deci nici 2+1 nu e cine știe ce, nu are sens să mai facem nimic pe DN2". Spre mirarea lor, sectorul experimental, chiar și fără separatoare, e un succes. S-au pus să facă ceva pe DN2 mai departe?! Absolut nimic!

Vedem aici cât de încremenit e CNAIR zi, de zi, de zi, de zi, cu raspunsuri în 2 peri la clarificări, minciuni gen "anul ăsta e gata A0 L1 și L2", refuzul de a actualiza SF-uri ale naibii de necesare și împingând spre licitatie hârtii igienice, etc. Exemple sunt cu sutele doar aici pe forum. Luați un topic oarecare la puricat.

Văzând toate astea, cum rahat să crezi că celelalte instituții sunt top-notch și întradevăr Austria e de vină pentru Schengen?! Vorbim de ministerul care nu e capabil de 4 ani să facă o amărâtă de licitatie pentru buletinele noi, depășind cu mult termenul limită decembrie 2021! Din decembrie anul trecut și până acum ce au făcut concret pe partea de vămi pentru a le demonstra austriecilor că, "uite, v-am auzit, am suplimentat aici și aici și aici, am îmbunătățit asta și asta și asta"? Nici măcar la nivel declarativ...

Buba nu e la alții ci exclusiv la noi.

CătălinL

Lăsând la o parte argumentele prezentate în favoarea sau in defavoarea intrării României în Schengen de colegii de pe forum (fiecare are partea lui de dreptate), nu știu de ce am eu o presimțire, dar cred ca acest lucru se va întâmpla în momentul (sau in apropierea momentului) în care vom începe sa extragem gaze din perimetrul Neptun Deep.

Eu doar o părere personală, fara a putea fi validata cu argumente, așa că nu dați cu pietre😅.

AdrianRO

Depinde si ce se va intampla cu gazele alea..Romgaz e in consortiu cu OMV Petrom deci probabil acolo se joaca cartea.