News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Partidul Popular pentru Libertate şi Democraţie (VVD, liberal, dreapta) al premierului olandez în exerciţiu Mark Rutte anunţă vineri că este pregătit să guverneze împreună cu extrema dreaptă a lui Geert Wilders, în urma alegerilor legislative anticipate de la 22 noiembrie, relatează AFP.

Mark Rutte a confirmat astfel, întrebat de către un jurnalist, declaraţii ale noii şefe a VVD, care a declarat anterior agenţiei olandeze de presă ANP că nu exclude o coaliţie cu Partidul pentru Libertate (PVV, extremă dreapta) al lui Geert Wilders.

Aceasta este o "veste bună", a reacţionat pe reţeaua de socializare X (fosta Twitter), Geert Wilders.

news.ro


[...] în România, el este cunoscut ca omul care s-a interpus aderării României la Schengen, după ce Olanda a refuzat extinderea spaţiului de liberă circulaţie prin includerea ţării noastre şi a Bulgariei. I s-a atribuit vinovăţia pentru amânarea aderării României la Schengen pentru că partidul lui Wilders făcea parte neoficial din coaliţia de guvernare din Olanda, iar premierul olandez de centru-dreapta Mark Rutte avea nevoie de susţinerea lui pentru a putea guverna. Astfel, Wilders şi-a folosit puterea de influenţă asupra şefului Executivului.
adevarul.ro

shift2rail

^chiar daca nu sunt formal la putere, partidele de extrema dreapta permeaza deja centrul stanga/dreapta in DK, SE, AT: de teama de a nu pierde votanti partidele moderate isi radicalizeaza mesajele in privinta imigratiei, ecologiei, drepturilor lgbtqia, etc.
Prin dediabolizarea PVV lui Wilders, NL se inscrie in acest trend, care va face misiune imposibila aderararea Ro la Schengen, cel putin pe termen mediu.

misiekwas

Situația în NL e mai complicata pentru ca pare ca per total va câștige stânga, iar deocamdată VVD și PP nu au văzut creștere semnificativa de susținere (alta poveste cu BBB). Oricum, ce ne scapă este faptul ca PPV a fost deja în guvernare în trecut.


Xed

Quote from: frunzaverde on December 23, 2022, 08:54:17 PM@shift2rail - Romania nu se poate separa fara acordul Bulgariei. Si chiar daca ar reusi sa se separe, ar insemna o aplicatie noua, de la zero, care ar implica reauditarea si reacreditarea TUTUROR frontierelor. Procedurile din 2007-2011 (auto-acreditarea si povesti similare) ar pica din start (nu au fost permise pentru Croatia decat pe o scara redusa).

Practic tot gunoiul de sub pres ar iesi instantaneu la iveala. Sa zicem ca improvizatia de la Otopeni cu ghiseele de politie de frontiera fara distanta de intimitate, fara bariera fizica etc. ar starni cel mult rasete. Banda de bagaje 5-6 de la Otopeni ar duce la ras isteric. Gardul intrerupt in vama la jumate ca sa treaca un drum judetean ar fi probabil inregistrat si pus prin birouri pe post de sitcom, Monty Python. Nu vrea nimeni in RO o reauditare, ca pica capete rau de tot daca s-ar face. Deja dosarul EADS a facut sa pice capete, desi l-au tergiversat cat s-a putut.

^ Pare ca ai uitat ce s-a mai zis si anume ca nu putem sa ne separam fara acordul Bulgariei iar o separare inseamna un proces luat de la 0. Deci, de unde intelegi ca o separare e tot mai probabila?

shift2rail

^ ai citit articolul? bulgarii citeaza surse politice din capitale "care au refuzat sa fie numite"; evident ca nimeni nu isi va asuma public decuplarea pana nu e fapt implinit.
nu spun ca se va intampla maine, dar pozitia olandeza fata de Bulgaria a ramas la fel de intransigenta ca in Dec 2022, din cauza coruptiei si crimei organizate generalizate la sud de Dunare.

Xed

Am citit si, ca in multe alte articole pe aceeasi tema, nu afli de fapt mai nimic. Unii se mai agita, vorbesc scenarii si atat.
Nicaieri nu au fost semne ca se doreste o separare, nici la MAI/MAE romanesc nici la cel bulgaresc. Din nou, ne separam se restarteaza procesele de aderare iar asta va implica din nou ani de verificari, procese si alte "rafinari" ce vor trebui indeplinite de catre statul roman.

Vrem sa intram in Schengen? Calea cea mai rapida e impreuna in acest moment dar cu conditia ca atat noi cat si bulgarii sa scapam de coruptia din vami, sa ne protejam granitele cat mai bine si sa aducem imbunatatiri vizibile in acelasi timp.

frunzaverde

#487
@shift2rail - De ce ar trebui sa ne batem capul cu un articol la mana a 3-a a caror surse sunt zvonuri de culoar bulgaresti, bazate mai degraba pe clasicele lor prejudecati ("decuplarea" fiind cea mai clasica)?

Articolul este clar nedocumentat nici macar minimal - cand gresesti numele si afilierea politica a principalei "surse", credibilitatea e 0: ma astept sa scrii numele in 't Veld corect (nu in't Velt) daca chiar ai intervievat-o si ai facut due-dilligence-ul jurnalistic necesar... Ma astept sa stii ca in 't Veld a parasit D66 (partenerul secundar care a format coalitia Rutte) in iunie, pentru a se afilia Volt, tocmai pentru ca D66 a decis sa migreze spre dreapta - deci in 't Veld nu are cum vorbi in numele guvernului, pentru ca nu mai e parte din el de luni in sir...

Mai mult, m-as astepta la o intelegere a sistemului olandez electoral (ceea ce nu e prea mult de cerut, este studiul traditional de caz folosit in facultatile de stiinte politice cand vine vorba de introducerea disciplinei de politici comparate, asa ca, surprinzator, nu e greu sa gasesti pe cineva sa-ti explice, chiar si in Romania). Schengen nu are cum sa fie pe "agenda" guvernului demisionar, din doua motive : 1. nu este o "urgenta" - o decizie in acest subiect nu este necesara inainte de alegeri, si 2. nu este un subiect asupra caruia sa existe un consens posibil anticipat dupa alegeri (indiferent de).

O spargere RO-BG pentru Schengen este imposibila si tehnic si legal - reauditarea s-ar face de la 0, pe recitalul curent, insemnand ca Romania ar avea de investit cateva miliarde de euro in infrastructura noua (aeroporturi, vami, securizat Dunarea). Iar pozitia curenta, in toata Europa, e simpla - extinderea Schengen nu este oportuna sau prioritara in momentul asta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

@frunzaverde : mă uitam acum la știrile ( și imaginile) din Nagorno Karabah, cu șoseaua plină de armeni plecând în refugiu (și cănd zic șoseaua plină mă gândesc la un Comarnic-Sinaia sâmbăta :) ) . Rezultatul, după câteva zile: 50 mii de refugiați. Și îmi aminteam de discuția noastră cu milionul de refugiați. Cred că ar fi de preferat să fim mai atenți cu zerourile, că vorbirea asta ne permite să spunem lucruri care nu există în realitate și nu ne costă nimic ...

frunzaverde

@carutasul - Din cele 5 minute de "calup de stiri" la TV nu vezi chiar tot ce se intampla. S-o luam in ordine:

1. Soseaua respectiva ("coridorul Lacin") este singura sosea disponibila si deschisa traficului care leaga Karabahul Montan (Artsakh) de Armenia.

2. Soseaua nu este cea desenata pe Google Maps ca legand Armenia de Hankendi/Stepanakert, ci este o sosea nou-construita la sud de cea desenata pe Google Maps, rezultat al "pacii" din 2020. Soseaua noua este neterminata, fiind mult mai virajata si mai grea decat cea veche (ideea cu soseaua noua era sa ocoleasca asezari ocupate de Azerbaijan). Poti vedea santierul daca te uiti cu atentie la imaginile satelitare, se vede si podul in constructie.

3. Soseaua este controlata in totalitate de catre Azerbaijan (adica de fostul inamic) practic de la inceputul lui 2021, drumul fiind initial sub supravegherea fortelor ruse. Din 2022, fortele ruse au devenit incapabile sa controleze accesul, iar de la sfarsitul lui 2022 a intrat complet in controlul azerilor. Incepand cu decembrie 2022 pana acum cateva zile, accesul pe acest drum era extrem de limitat, regiunea fiind, din aprilie, practic sub asediu, se putea trece doar in convoi umanitar, insotit de pacificatorii rusi. Dupa ofensiva de acum cateva zile si capitularea guvernului separatist al Karabakh-ului (Artsakh) a fost redeschisa partial pe 24/09, total pe 25/09, adica acum mai putin de trei zile.

4. Pe respectiva sosea s-au instalat multiple puncte de control si filtrare a traficului (desigur controlate de azeri). Controlul este foarte amanuntit si detaliat, rezultand pana acum in capturarea fostului prim-ministru al Artsakhului, Ruben Vardanyan, care a incercat sa se strecoare. Ca sa intelegi ce inseamna controlul, si cat de dur e, Vardanyan e miliardar in dolari, si nu a reusit sa mituiasca armata. Cu cateva zile inainte de ofensiva, cativa armeni calatorind cu unul din ultimele convoaie au fost arestati pentru ca au calcat in 2021 pe un steag azer si au pus filmuletul pe Youtube. Traversarea coridorului, vreo 40 km, ia acum >24h, din cauza controalelor amanuntite.

5. Sunt ~120.000 de armeni in Karabakh total, din care pana acum au plecat ~50%, in trei zile. N-or sa fie un milion de armeni ca nu au de unde sa fie. Pentru multi, este foarte greu sa plece, pentru ca nu au resursele necesare - gradul de motorizare e redus, populatia i iar lipsa de combustibil, piese de schimb cauzata de asediul de 5 luni etc. face ca multe din putinele vehicule existente in enclava sa fie inutilizabile. Si nu se poate intra pentru a-i scoate - e "sens unic" Si, cum toata lumea stie ca drumul e "fara intoarcere", cei cu acces la vehicule, prefera sa incarce masinile cu averea lor mobila, nu sa ia "autostopisti".

Probabil in inca 2-3 zile intreaga enclava se va fi golit. Pe un drum greu de munte, controlat complet de inamic, cu filtrare si control in detaliu (facut de armata inamica) a fiecarui iesit, in conditiile in care toti vor sa scoata cat mai mult si mai multe din regiune.

Un milion de oameni extrem de mobili (din cei ~3.5 milioane de sirieni din Turcia de care Erdo vrea sa scape), venind pe multiple cai, in conditiile unei RO+BG "deschise complet" nu doar ca nu suna implauzibil, ci suna incredibil de probabil, dat fiind ce vedem in Karabakh... Nu de alta, dar in 2015 au fost peste milion, in ciuda granitelor inchise.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

eu ceea ce vreau să zic e că atunci când pleacă 40 000 de oameni se vede. Da, o singură șosea, da, controale, dar era complet plină. Când pleacă un milion e invazie. Dacă imaginile astea nu te-au convins, nimic nu te va mai convinge :)  O eventuală integrare înseamnă totuși o frontieră cu Turcia, nu se pot "strecura" oamenii ăștia, că se blochează frontiera la propriu. A, da, în 2-3 ani sigur, e posibil... dar în situația asta e destul timp de reacție, se pot reactiva temporar. Dealtfel într-un an trec și acum probabil tot atâția, deci nu ar fi absolut nici o diferență. În fine, nu mai contează, nu se va întâmpla, nu avem cu cine :)

frunzaverde

#491
@carutasul - o miscare de 1 milion+ se va vedea, dar nu va arata a invazie, va fi mult mai discreta, fiind distribuita altfel atat temporal cat si spatial (vorbim de cateva luni, nu cateva zile, si multe cai feroviare, rutiere etc., nu un singur drum greu de munte).

Plus ca vorbind de persoane mult mai mobile (majoritatea nu calatoresc cu tot avutul, in parte pentru ca sunt mare parte persoane foarte tinere, in parte pentru ca nu au aceleasi probleme) se vor "confunda" cu teritoriul mai bine decat bietii armeni in Lade vechi de 100 de ani traversand teritoriu inamic.

De unde ar veni? Din cei 3.5 milioane de sirieni si aproape 1 milion de alte nationalitati prinsi intr-o situatie precara, fara perspective de legalizare (un fel de purgatoriu permanent) in Turcia. Sunt foarte, foarte vizibili, si-au facut si propria cultura, poti sa te duci la Istanbul sa vezi cartierele, bea un "espresso sirian" (o inventie a sirienilor din Turcia). La care se va suplimenta cu oameni veniti oportunist cu Turkish Airlines (cea mai mare retea de rute in tari subdezvoltate si una din cele mai liberale politici de vize).

Cat de "tine vama?". Nu tine in Lampedusa si sudul Italiei cu cativa zeci de mii pe luna. Tine in Bulgaria? In conditiile in care Turcia nu-i vrea pe sirieni si duce o politica interna anti-europeana (de ex. tinut Suedia in afara NATO, de ex. limitat activitatile NATO de sustinere a Ucrainei de pe teritoriul sau)? In conditiile in care Italia nu reuseste sa gestioneze sosirile pe o mare extrem de periculoasa?

P.S. Cu siguranta smiley-urile pe un forum nu ma vor convinge in conditiile in care vorbim de profesia mea, din care-mi castig painea. Intr-o slujba anterioara, am facut ceea ce se numeste OSINT pe intreaga regiune, inclusiv Karabah. Stiu prea bine cu ce se mananca regiunea, fluxurile de oamenii si conflictul, probabil mai bine decat orice "stirist" generalist din Romania.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

shift2rail

Olanda, prin ministrul migratiei, ingroapa sperantele bulgarilor de accedere rapida la Schengen:

https://www.g4media.ro/tarile-de-jos-nu-si-vor-retrage-dreptul-de-veto-privind-aderarea-bulgariei-la-spatiul-schengen.html

Poate decidem sa demaram procesul de separare de prietenii (not)  de la sud de Dunare? Meritul, ca si vina, este individual, nu colectiv.

misiekwas

Dar nici singura în momentul de fata România nu va intra. Și nu din vina Bulgariei.

shift2rail

^ cat timp vei fi legat, la pachet, cu Bg (de ce?) ai garantat doua voturi impotriva. Multe voci sustin- in privat, in public toti sustinem Bg, of course- ca e mai rezonabil sa lupti cu un veto decat cu doua.