Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#390
Quote from: tom_sawyer on November 06, 2022, 10:14:42 AMUn număr de 108 dosare au fost depuse în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete, în primele două minute de la lansarea sesiunii de finanţare, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.


[...]Practic, turul pe două roți pleacă de la Lacul Vânători, apoi trece prin satul Costi, pe la Vânători și Odaia Manolache, loc din care cicliștii pot alege ruta spre Pădurea Gârboavele sau ruta Cișmele – Smârdan – intersecția cu DJ251.

➡️Va fi o pistă de biciclete modernă, de aproape 30 de kilometri, dotată cu tot ceea ce este necesar, cu echipamente de protecție, pasaje și poduri unde este nevoie, rasteluri și iluminat public.

➡️Proiectul va fi depus spre finanțare în cel mai scurt timp, în cadrul unui program cu bani europeni, de unde putem atrage 22 de milioane de lei.


𝐏𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐢𝐬𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐛𝐢𝐜𝐢𝐜𝐥𝐞𝐭𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐢𝐮𝐥 𝐆𝐚𝐥𝐚𝐭̦𝐢 𝐬̦𝐢 𝐏𝐚̆𝐝𝐮𝐫𝐞𝐚 𝐆𝐚̂𝐫𝐛𝐨𝐚𝐯𝐞𝐥𝐞, 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐬 𝐢̂𝐧 𝐝𝐨𝐚𝐫 𝐜𝐚̂𝐭𝐞𝐯𝐚 𝐬𝐞𝐜𝐮𝐧𝐝𝐞

➡️Iar proiectul Consiliului Județean a fost cel de-al doilea depus în cadrul acestui apel de finanțare.

➡️Este vorba despre construirea unor piste moderne de bicicletă, între Lacul Vânători și localitățile componente ale comunei Vânători, de unde cicliștii pot continua fie pe ruta către Pădurea Gârboavele, fie pe ruta către Smârdan(până în DJ251).

facebook Costel Fotea

Telvanni

Avem oare in Romania doua localitati legate printr-o pista de biciclete?

klax187

#392
^
Pista de biciclete dintre Huedin si Sancraiu in judetul Cluj, construita pe traseul unei linii de cale ferata veche.

https://www.monitorulcj.ro/actualitate/101278-a-fost-inaugurata-pista-de-biciclete-huedin-sancraiu-care-strabate-traseul-fostei-mocanite

Quote"Pista de biciclete construită de către orașul Huedin are o lungime de 3033 metri liniari (ml). Începe de la intersecția cu DN1 de pe strada Horea și se conectează la pista de biciclete construită de comuna Sâncraiu, care are o lungime de 3952 ml."

Quote"Odată cu construirea segmentului de 5216 ml de pe domeniul comunei Călățele, întregul proiect va avea o lungime totală de 12.201 ml, astfel pista de biciclete putând fi inclusă în rețeaua europeană a traseelor de cicloturism."


kitsune

S-a chinuit primăria Năvodari să facă kilometri de trotuare și piste de biciclete. Dar nenea ăsta tot în calea mașinii stă. Probabil că îi plac senzațiile tari (zona e cu restricție la 70, dar se circulă de multe ori cu mult mai mult):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

SB76UFO

Pericol pentru bicicliști pe malul Cibinului – Apostoiu: ,,Platforma iese periculos de mult deasupra pistei"

Lucrările de amenajare a pistelor de biciclete de pe malurile Cibinului se apropie cu pași repezi de finalizare. Sibienii profită deja de zilele însorite și ies la plimbare, așteptând cu nerăbdare ca întregul traseu să fie terminat. Până în prezent s-a configurat pista pe toată lungimea, fiind turnat stratul de beton pe o distanță de 3,6 kilometri, s-au amenajat rețelele de scurgere a apelor pluviale și deversare în râu, s-au instalat stâlpii de iluminat și s-a plantat o parte din vegetație. A apărut însă și o problemă, pe care au semnalat-o doi consilieri locali.
 
Sibienii care au probat deja pista de biciclete de pe malul Cibinului au sesizat o problemă la una dintre platformele de odihnă. Aceasta a fost semnalată și de consilierului local Raul Apostoiu, dar și de colegul său, Ioan Plesciuc, care a solicitat municipalității să găsească o soluție tehnică.
,,Bicicliști, atenție la cap!!! Una din platformele de odihnă construite pe malul Cibinului, cea mai apropiată de podul Maria Tereza, iese periculos de mult deasupra pistei și este chiar la înălțimea capului unui biciclist. Nefericită potrivire, nu cred că a fost intenția cuiva, dar ea trebuie corectată cât mai repede, că timpul liber și însorit aduce tot mai mulți oameni aproape de punctul de impact", a scris consilierul Raul Apostoiu într-o postare pe Facebook.
Potrivit acestuia, consilierul Ioan Plesciuc a cerut primăriei să găsească o soluție tehnică astfel încât bicicliștii care folosesc pista să nu fie puși în pericol.  Ora de Sibiu a cerut, de asemenea, un punct de vedere din partea Primăriei Sibiu. Vom reveni cu răspunsul.
Municipalitatea anunța, la mijlocul lunii aprilie, că lucrările la pistele de biciclete de pe malurile Cibinului se apropie de final, urmând să fie amenajată piațeta de lângă podul se pe Șoseaua Alba Iulia, apoi pasarela de la capătul pistei dinspre autostradă și ulterior punctele de belvedere de-a lungul malurilor.

Reprezentanții primăriei reamintim că lucrările de amenajare a malurilor Cibinului nu sunt finalizate și prin urmare se lucrează încă atât la crearea pistelor propriu-zise, dar și la celelalte elemente care fac parte din proiect. Platformele de odihnă nu sunt nici ele finalizate.
,,În prezent se desfășoară, printre altele, lucrările de instalare și amenajare a acestor balcoane. Balcoanele sunt elemente prefabricate care au fost instalate în locație și urmează să fie adaptate în teren pentru a răspunde nevoilor și condițiilor punctuale din fiecare locație. Acesta este și cazul balconului din imagini care va fi scurtat pentru a nu ajunge în zona pistei pentru biciclete și va fi finisat în teren. De asemenea, precizăm că în acest punct o țeavă de gaz existentă a făcut imposibilă o retragere mai mare a balconului mai sus pe mal", spune Mirela Gligore, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sibiu.
De asemenea, reprezentanții primăriei subliniază faptul că, în condițiile în care lucrările nu sunt finalizate, accesul în șantier sau pe piste este interzis tocmai din motive de siguranță.

sursa: Facebook/Apostoiu Raul Andrei

sursa: Facebook/Apostoiu Raul Andrei

Ora de Sibiu
"Prostia este eternă și invincibilă"

tom_sawyer

Brașovenii din Noua, Astra și zona Făget pot depune cereri pentru a închiria parcare pentru biciclete, în noile garaje realizate de Primărie

,,Puteți depune cereri până pe 30 iunie. Se pot solicita închirierea a maxim 2 locuri pentru o persoană sau 4 locuri pentru o familie, în garajele de biciclete pe care le-am terminat deja. Momentan, invitația este pentru brașovenii din Noua, Astra și zona Făget", a transmis Allen Coliban.

Tariful aprobat este de 60 de lei pe an sau 5 lei pe lună. ,,Dacă însă vor fi mai multe solicitări decât locuri disponibile, responsabilii din primărie vor organiza o licitație", spune Allen Coliban.

g4media.ro

SB76UFO

06 Iulie 2023
Pista de pe malurile Cibinului are și asfalt verde și marcaj: va fi deschisă circulației în aproximativ o lună

Cea mai mare investiție postdecembristă în deplasarea cu bicicleta prin Sibiu a ajuns aproape de cheltuirea tuturor celor șapte milioane de euro alocate inițial. Singura zonă în care mai sunt lucrări ample este cea de la confluența pârâului Rossbach cu râul Cibin, unde ar mai fi nevoie de aproximativ trei săptămâni pentru finalizarea podului circular.

În cursul zilei de joi a fost finalizat și marcajul pistei de biciclete de pe malurile Cibinului, cu o lungime de aproximativ 3,4 km. Singurele zone în care nu a fost aplicat marcajul pe asfaltul verde proaspăt așternut sunt cele aflate încă în lucrări. Prima este cea de sub podurile de pe șoseaua Alba Iulia: aici lucrările sunt executate de Geiger Transilvania (societatea care a demolat, reconstruit și modernizat cele două poduri rutiere), iar finalizarea așteaptă după livrarea unor elemente metalice similare cu cele ale restului pistei (contractul de amenajare a malurilor Cibinului prin construirea unei piste pentru bicicliști a fost încredințat constructorilor de la Con-A).

A doua zonă în care marcajele mai așteaptă este cea de la confluența Rossbach – Cibin. Aici este în curs de construire un pod circular metalic – o premieră în România – cu o rază de 15 metri și o lățime de cinci metri: trei metri pentru bicicliști și doi metri pentru pietoni. Pe lângă traversarea pârâului Rossbach, podul va face legătura și între malul stâng și cel drept al Cibinului (pe malul drept fiind strada Viitorului).

În ceea ce privește podul circular, termenul estimat pentru finalizare este de trei săptămâni. Având în vedere și elementele metalice care sunt așteptate să sosească, amplasarea băncilor de odihnă, a coșurilor de gunoi și alte detalii, este de așteptat ca noua pistă de biciclete să fie deschisă circulației în prima parte a lunii august (față de termenul inițial, februarie 2023).

Chiar dacă este în șantier, pista de biciclete atrage numeroși sibieni curioși de avansul lucrărilor. Printre aceștia, joi după-amiaza era și Sorin, care locuiește în zona străzii Viitorului. ,,De când mă știu mă deplasez numai cu bicicleta prin Sibiu. Este o lucrare foarte frumoasă, cred că va convinge tot mai mulți sibieni să folosească bicicleta pentru deplasare. Cel puțin pe relația Ștrand, de unde tocmai vin, și Gușterița, este traseul ideal pentru un biciclist. Da, cred că vor fi și mulți pietoni pe această pistă: cred că va trebui să învățăm să ne tolerăm reciproc", spune Sorin.

Contractul de amenajare a malurilor Cibinului prin construirea unei piste pentru biciclete a fost încredințat de Primăria Sibiu societății Con-A la începutul anului 2022, pentru suma inițială de 34,7 milioane de lei, cu tot cu TVA (aproximativ 68% din bugetul alocat inițial).

Plus șantierul de la Libertatea
Pe malurile Cibinului se va mai deschide un mic șantier în cursul acestei veri. Este vorba de cel de amenajare a subtraversării podului Libertatea, zonă lăsată ,,nerezolvată" în cadrul actualului contract încheiat cu Con-A.

Zilele trecute, Primăria Sibiu a scos la licitație și contractul pentru această subtraversare, contract estimat la 3,6 milioane de lei și cu un termen de finalizare de 75 de zile (30 de zile proiectarea și avizele/autorizațiile și 45 de zile – execuția). Mai multe detalii despre acest contract separat puteți citi aici: Pe ,,super-repede" înainte, cu 700.000 de euro: Primăria vrea ca în 45 de zile să fie subtraversat podul Libertatea, pentru biciclete

Proiectul care este realizat din fondurile europene nerambursabile alocate Sibiului în mod neconcurențial va fi continuat, în sensul că pista de biciclete va fi prelungită atât înspre zona în care Cibinul intră în Sibiu (înspre cartierul Turnișor), cât și spre ieșirea Cibinului din Sibiu, adică zona străzii Podului – intersecție cu strada Ștefan cel Mare.






Turnul Sfatului
"Prostia este eternă și invincibilă"


tom_sawyer

Pistă de biciclete între municipiul Galați și Pădurea Gârboavele

Este cel mai ambițios proiect din istoria județului dedicat pasionaților de biciclete. 

Vom amenaja de la zero o pistă de biciclete între municipiul Galați și Pădurea Gârboavele, cu rute alternative către satele din comuna Vânători și localitatea Smârdan.

Va fi o pistă de biciclete modernă, în natură, departe de zgomotul și traficul din oraș, cu două sensuri, rasteluri și sisteme de monitorizare a traseelor, care va oferi o experiență unică tuturor iubitorilor de ciclism.

În ultima ședință a Consiliului Județean, am făcut un nou pas înainte pentru implementarea acestui important proiect, aprobând o serie de documentații tehnice.

Deja proiectul a trecut de prima etapă de evaluare din partea finanțatorului, urmând ca în scurt timp să depunem și restul documentației, inclusiv studiul de fezabilitate, pentru etapa a doua de evaluare și semnare a contractului de finanțare.

Lungimea pistei de biciclete va fi de 24,7 kilometri, iar valoarea investiției este de peste 26 de milioane de lei (peste 5 milioane de euro).

facebook.com/presedintecjgalati

alexV

Am gasit aici un colt de forum potrivit sa sintetizez publicatii din tari vestice si nordice despre politicile lor si ghidurile tehnice pentru infrastructura velo. Va fi cu poze. Va fi cu postari multe si mici, pentru a putea fi citate prin alte parti ale forumului. Incepem azi cu o publicatie de Olanda, Design Manual for Bicycle Traffic, autor: Institutul independent de cercetare CROW. Biblia bicicletelor, cea mai scumpa carte ce am cumparat-o, ea sta la baza mai multor canale populare de Youtube cu si despre biciclete.

alexV

#400
Politicile publice sunt baza succesului infrastructurii velo in orase.



Fig. Schema procesului de abordare.

I Stabilirea agendei ca raspuns la nevoile societatii. Subiectul e adus in atentia administratiei si a politicienilor.

II Pregatirea politicilor publice reprezinta o bucla iterativa in sine.
Pasul 1 Inceputul. Formularea obiectivelor, identificarea standardelor existente, a institutilor ce pot fi implicate.

Pasul 2 si 3 Analiza problemei. Sau diferenta dintre situatia actuala si cea dezirabila din viitor. Intelegerea retelei de trafic, a blocajelor de trafic, urgentelor.

Pasul 3 si 4 Formularea obiectivelor concrete si ce implica ele. Cum le masuram. Ex.: vrem piste dedicate sau benzi vopsite? Optimizam semaforizarea? Reducem volumul traficului? modificam intersectii? contruim subtraversari? reprofilam trecerile pt pietoni?

Pasul 6 si 7 Pregatirea implementarii si analiza cost-beneficiu. La noi se mai folosesc termenii "studiu de fezabilitate" si "indicatori tehnico-economici".

Pasul 8 Redactarea planului de politica publica. Similar, de exemplu, cu "Planul de mobilitate urbana durabila" PMUD, care se face o data la 10 ani sau asa ceva.

III Adoptarea planului, cu suportul necesar din partea majoritatii, in urma dezbaterilor.

IV Implementarea politicilor stabilite Asta e partea cea mai vizibila.

V Conformarea la noua infrastructura. Prin campanii de comunicare si informare, apoi avertizare sau chiar subventii

VI Evaluarea rezultatelor. Este un proces cotinuu care integreaza din mers elementele nou aparute ca urmare a politicilor implementate.

alexV

Institutul identifica 5 criterii de evaluare a infrastructurii velo. Cu ajutor acestora se poate evalua fiecare pista velo, fie ea urbana sau extraurbana, de trafic-naveta sau de placere.

1) Coeziunea reletei. Continuitatea pistelor, faptul ca poti ajunge de la origine la destinatie.
2) Caracterul direct al traseelor. Ofera biciclistului o ruta cat mai directa posibil, minimizand ocolul. Se ofera chiar si un coeficient maxim fata de "zbor in linie dreapta" intre origine si destinatie, peste care oamenii nu mai apeleaza la piste.
3) Dezirabilitatea. O multime de factori cu ponderi diferite. Totusi, in genere, cercetatorii sunt de acord ca biciclistii apreciaza spatiile verzi, cursurile de apa, spatiile largi, cu oarecare estetica sau arhitectura, lipsite de esapament si de trafic congestionat.
4) Siguranta. Infrastructura trebuie sa previna accidentele. Iar in caz de accident, infrastructura este iertatoare. (n.a. regasim aici doua principii ale "Safe Systems", acelea ca oamenii sunt predispusi la greseli, si ca infrastructura trebuie sa fie iertatoare. Altfel spus, chiar daca ai gresit in trafic nu inseamna ca trebuie sa mori strivit). Sa ne gandim aici la marginile pistelor, la bolarzii aflati sub unghiul de vizibilitate, la riscul de coliziune cu vehicule.
5) Confort De exemplu intarzieri cauzate de start si stop frecvente, inclinatii mari, suprafata proasta, sau vremea.

alexV

#402
Cum proiectam o retea de piste velo in 3 pasi:



Pasul 1) Pe o harta se incercuiesc zonele de interes. Origine: cartiere rezidentiale, si destinatie: scoli, universitati, cladiri administrative, centre sportive, mall-uri, hub de transport (gara), altele. Si se unesc cu linii drepte. In limbaj ingineresc, "cum zboara pasarea".
Pasul 2) Se convertesc liniile drepte in rute, pe strazile existente.
Pasul 3) Se armonizeaza rutele cu toate celelalte moduri de transport.

Se repeta pasii 2 si 3 pana la un rezultat bun. Aceasta abordare functioneaza la orice nivel de "zoom": cartier, oras, zona metropolitana, sau chiar regiune.

alexV

Uneori o strada care are trafic scazut si e paralela cu bulevardul se poate converti in strada pentru biciclete. Ca in figura de mai jos. O strada pentru biciclete e una care permite traficul pietonal si velo, insa limiteaza traficul auto doar pt riverani, fara posibilitate de tranzitare. Practic strada infundata pt masini. Avantajul principal este despartirea fluxurilor de trafic in viteza de fluxul de trafic lent si vulnerabil.


shift2rail

^teoria chibritului, e nevoie de cateva ingrediente simple, ptr a amorsa un transfer modal autoturism-->velo in oras+periurban:

- O retea decenta de piste (ideal, dedicate)
- o retea la fel de decenta de parcari velo, in oras si in apropierea domiciliului
- o retea de puncte de mentenanta/reparatii: oricine foloseste regulat bicicleta stie cat de importanta, si costisitoare,  e mentenanta.
- un sistem de incentives ptr achizitia ( tax credit anual, pe model olandez) sau utilizarea ( subventie per km, ptr naveta job-domiciliu, solutia franceza) bicicletei

Imediat ce punctele 1-4 sunt up and running, un sistem de descurajare a folosirii masinii in oras: taxa pe poluare, taxa pe CO2, ambele, cost prohibitiv al pacarii(la Amsterdam costa 10 eur/h parcarea in centrul orasului!)