News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

#360
Nu am nimic impotriva trotinetelor... :)
Eu vorbesc doar de separarea fluxurilor pentru reducerea riscurilor. Deci dragi primari, faceti/amenajati piste, cat mai multe piste.
Cum statistica ne spune ca proportia inconstientilor este repartizata uniform in randul populatiei, trebuie luate masuri de siguranta si pe aceasta zona.


nirolf

+1

Trotinetele și bicicletele sunt vehicule și nu au ce căuta pe trotuar, la fel cum pietonii, trotinetele și bicicletele nu au ce căuta pe autostradă. Pistele speciale sunt soluția.

ghrt

Pentru că se confundă utilizarea acestora în scop recreativ (plimbare) cu cel utilitar (deplasare). Dacă vreau să mă plimb cu bicla e logic să o fac în parc de exemplu, dar similar e la fel de logic să o fac pe trotuar comun cu pietonii şi în parc şi în afara lui. Iar ca pieton mă aştept să mă evite biciclistul.

Când vreau mă deplasez undeva lucrurile stau altfel, merg mai repede etc. Ca pieton poate fi chiar scary, în funcţie de viteză.
Cont (aproape) inactiv.

florin74

Nu stiu unde sa o pun, dar poate o vad si ceva edili de pe la noi.
Uitati-va si la film...

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/04/construction-starts-in-netherlands-on-longest-cycling-bridge-in-europe

Construction has started in the Netherlands on what will be Europe's longest bridge for cyclists and pedestrians – stretching over a lake, canal, motorway and nature reserve – to connect a new village to its closest town.
The so-called "Blue carpet bridge", or Blauwe Loper, will be 800 metres long, but there are plans to ultimately extend it to 1km in length. The first phase is scheduled for completion by next Christmas.
The €6.5m (£5.6m) bridge, which rises at a comfortable 2.5% gradient at its steepest, will connect Winschoten, in Groningen province, with Blauwestad, a new village being built on reclaimed land.

florin74

Si tot de la olandezi

"The "cyclist-first' city of Utrecht is constructing the Netherlands' first high-density car-free residential district for more than 12,000 people, making it one of the largest of its type in the world.
The 24-hectare site, located between two canals in the middle of the city, is a business park but by 2024 it is hoped the area will enhance Utrecht's reputation as a bicycling capital of Europe.
The Dutch city built the Netherlands' first bike lane in 1885 and last year it unveiled the world's largest multistorey bike park area with space to accommodate 2,500 bicycles of all shapes and sizes.
The new-build Merwede district of 6,000 homes is expected to be serviced by about 20,000 bicycles"

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/15/forward-thinking-utrecht-builds-car-free-district-for-12000-people

cristi5

#365
Mi-a povestit cineva ca in Olanda drumurile 1+1 traditionale sunt transformate in

bike+1 banda masina + bike


Benzile de bici sunt late, sa ai loc sa depasesti etc

Daca se intalnesc 2 masini au loc sa treaca f incet una pe langa alta, sau, daca nu sunt ciclisti, intra cu rotile din dreapta pe banda de bici.

Intre banda de bici si cea de masina e o mica bordura din piatra de pavaj, pt a descuraja manevra la viteza mare.

As fi curios sa vad google street view, dashcam sau poze cu asa ceva.

Earthchild

Nu degeaba zic românii că olandezii ăștia sunt pe invers: lățesc pistele de biciclete prin îngustarea carosabilului auto, reduc și viteza maximă admisă pe autostrăzi...

oc7avian

A început lucrul la pista de pe Splaiul Independenței, București (Piața Națiunilor Unite - Grozăvești). Nu știu cât e în plan să se implementeze acum. Acum 5 zile au apărut primele semne că începe treaba, dar am așteptat confirmare înainte să preiau. Sursa pozei: SSC





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

#368
Baaa, da mai luati si masina ca "ne sufocam" de la atata trafic pe pista de biciclete  :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Au fost postate următoarele 2 poze la Electrici legat de pista de biciclete Națiunile Unite - Grozăvești. Nu era clar dacă au dat drumul la tot proiectul, dar s-ar putea să am un indiciu

Quote





Observ aceeași frezare a marcajului ca până la Grozăvești. Frezarea n-a continuat până la Petrache, unde s-a "refăcut" marcajul pentru noul sens unic. Deci intuiesc că avem în execuție întreg proiectul până la Grozăvești. 2 poze prinse din alt reportaj de ieri




kitsune

Azi am văzut o grămadă de trotinete electrice verzi in față la City Mall (Constanța), dar și câteva prin cartier, pe stradă. Scrie Bolt pe ele, deci se închiriază. Cum eram cu mașina, nu am putut să pozez sau să mă opresc să mă uit.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul


kitsune

Și în Constanța. Deci acum avem Lime și Bolt.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

#373
Și în Brașov s-a lansat Lime din week-end. Sunt primii, singurii (nici măcar serviciu similar pentru bicicleta nu exista), dar văd că au început să prindă.

Însă cum infrastructura Brașovului e execrabilă pentru cei pe 2 roți, sper să nu văd prea multe accidente de acum încolo.

tom_sawyer

Amenajarea de drumuri destinate circulației bicicliștilor, proiect adoptat de Senat [pentru a intra în vigoare trebuie adoptat și de Camera Deputaților și apoi promulgat de președinte]

Plenul Senatului a adoptat, luni, un proiect iniţiat de parlamentari UDMR, ce vizează amenajarea de drumuri destinate circulaţiei bicicliştilor, urmând traseul drumurilor publice deja existente sau complet separate, pe rute proprii între localităţi.

Propunerea legislativă completează noţiunea de "pistă de bicicletă", amenajată în ampriza (lăţimea totală a fâşiei de teren pe care se construieşte un drum - n.r.) străzilor din localităţi, cu cea de "drum pentru ciclişti/biciclişti", drum public special destinat circulaţiei bicicliştilor, urmând traseul drumurilor publice deja existente sau complet separate, pe rute proprii între localităţi, se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorul proiectului mai precizează că dezvoltarea unei reţele de drumuri pentru biciclişti dedicate practicării ciclismului sau pentru recreere, astfel încât să poată fi parcurse distanţe mai lungi, între localităţi, nu este posibilă în cadrul legislativ actual.

Proiectul are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor şi a Ordonanţei de urgenţă nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi completarea Legii nr.255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local.

Un amendament admis la comisia de specialitate prevede că "drumurile pentru ciclişti de interes naţional aparţin proprietăţii publice a statului şi cuprind drumurile pentru ciclişti care traversează localităţi aflate pe raza teritorială a cel puţin două judeţe".

"Drumurile pentru ciclişti se vor construi în urma unor studii de necesitate şi cost-eficienţă astfel:
a) In afara localităţilor pe un traseu diferit de cel al drumurilor publice existente sau paralel cu acestea, în funcţie de rezultatul studiului;
b) în interiorul localităţilor dacă nu există piste pentru ciclişti şi nu s-a decis că aceasta este cea mai fiabilă soluţie", conform altei propuneri admise la comisie.

Drumurile pentru ciclişti sunt căi de comunicaţie terestră din interiorul sau exteriorul localităţilor proiectate şi construite special pentru circulaţia cicliştilor, prevede un alt amendament.

Senatul este prima Cameră sesizată. (legea mai poate fi modificata la Camera Deputaților)

AGERPRES