Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Pai cam asta stim in RO: cu carioca pe hartie si cu vopsea pe strazi (daca exista si nu sunt de pamant)
Stiu ca s-a mai zis ceva de asta, dar nu stiu unde, asa ca pun aici. E un fel de infrastructura si asta.

Un nou tip de marcaj rutier în București. Ce pedepse vor primi șoferii care nu țin cont de reguli - VIDEO

Șoferii din București vor întâlni, în maximum două luni, un nou tip de marcaj rutier pe marile bulevarde din Capitală. În intersecții, primii trei metri după semafor vor fi rezervați exclusiv bicicliștilor și trotinetiștilor. Șoferii nu vor putea opri pe acest spațiu și vor ceda prioritate celor două categorii de participanți la trafic. Șoferii se declară nemulțumiți și spun că Primăria Capitalei ar fi trebuit să facă piste speciale bicicliștilor, nu să le dea prioritate pe străzi.

https://www.digi24.ro/stiri/un-nou-tip-de-marcaj-rutier-in-bucuresti-ce-pedepse-vor-primi-soferii-care-nu-tin-cont-de-reguli-1636087

tom_sawyer

Ministerul Mediului promite 500 milioane de lei pentru piste de biciclete care să lege satele între ele ori zona urbană cu satele invecinate

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat joi că în luna decembrie din acest an va fi lansat un program de finanțare pentru administrațiile locale (UAT-uri) pentru crearea de piste de biciclete. "Scopul nostru este să finanțăm proiecte mature, care sunt în stadiul de fezabilitate de exemplu. Vom putea finanța inclusiv proiecte care leagă două sate sau leagă zona urbană de satele invecinate", a spus ministrul.

Vom deschide programul pentru UAT-uri (administrațiile locale). Putem spune că este un program test pentru că în PNRR vom avea o finanțare semnificativ mai mare la Ministerul Dezvoltării în acest sens și vrem să vedem cum se desfășoară implementarea acestor proiecte, avem bugetul asigurat și vom lansa în decembrie acest program."

La solicitarea HotNews.ro de a preciza care este bugetul acestui program anunțat de Tanczos Barna pentru crearea de piste de biciclete, Lorand Fulop, președintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) a spus că este vorba de un program de 500 milioane de lei care va fi suportat din bugetul AFM.


hotnews.ro

Valentin

Ar putea sa se apuce de Valea Prahovei mai intai, nu inteleg de ce nu exista nici pana acum piste intre Busteni-Sinaia-Predeal hai si Azuga, la Sinaia stiu ca exista ceva traseu pentru MTB, ar putea sa introduca (daca nu e introdus deja in fiecare statiune) tipul asta de turism si poate ar influenta acolo un 1% din trafic.

JohannDB

                                       """".....de ce nu exista nici pana acum piste intre Busteni-Sinaia-Predeal hai si Azuga,"""" Stimate coleg, de la cap, sau de la coadă ?? Iese, pe bune, cam ceva de genul : Predeal - Azuga - Bușteni - Poiana Țapului - Sinaia (fără "hai și Azuga", că din păcate, Azuga este "etapă/punct/reper" între toate cele enumerate, dar într-o ordine, ori la dus, ori la-ntors) .....

tom_sawyer

Decrete semnate de Președintele României, Klaus Iohannis
12 aprilie 2022

Decret privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor și a Ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, precum și pentru completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local (PL-x 258/09.06.2021);

Se introduce în legislație conceptul de "drumuri pentru cicliști":

http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=19235
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2021/pr258_21.pdf






Powered by API/PUM imgur uploader

b1

Un început bun :) . În Olanda, lățimea unei benzi pentru biciclete este de 1,25 m (după noile standarde). Acum pretențiile :D : benzile să nu fie despărțite printr-o simplă linie de vopsea de trotuar/șosea.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

SB76UFO

Nu tine neaparat de infrastructura.

Din 29 aprilie, în a doua parte a zilei, Sibiul va deveni primul oraș din România care va pune la dispoziția comunității un sistem smart, complet independent energetic, cu biciclete monitorizate permanent prin GPS.
Cele 540 de biciclete mecanice cumpărate de municipalitate vor fi puse în funcțiune, oficial, în această după-amiază.
Bicicletele Sibiu BikeCity vor putea fi închiriate în două modalități: ca "utilizator înregistrat" sau ca "utilizator neînregistrat". În prima categorie vor intra sibienii care își vor crea un cont în cadrul SBC. Contul poate fi creat fie prin intermediul aplicației pentru telefoanele mobile SBC, fie prin intermediul unui site care urmează să fie lansat, bikecity.sibiu.ro. Regulamentul supus dezbaterii publice arată că un astfel de cont va putea fi creat și la stațiile de andocare, prin intermediul "terminalului inteligent".

Mai multe detalii https://bikecity.sibiu.ro/









Sursa
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

tom_sawyer

Proiect de ordin pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclete

Data publicarii : 17 Jun 2022

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) supune dezbaterii publice proiectul de ordin pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclete.

Cetățenii și instituțiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii, în termen de 10 zile de la data publicării, la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.

http://www.mmediu.ro/articol/proiect-de-ordin-pentru-aprobarea-ghidului-de-finantare-a-programului-de-realizare-a-pistelor-pentru-biciclete/5280


pentium10

Atașat va trimit Planul Național Velo elaborat in cadrul proiectului Danube Cycle Plans, care include printre altele introducerea unor linii de buget pentru activități velo în bugetele administrațiilor locale, regionale și naționale. Țintă: includerea resurselor financiare necesare pentru toate CJ și UAT care implementează masterplanuri velo. Termen limită: pe măsura implementării masterplanurilor și includerii consilierilor velo în organigrame.

Implementarea Planului Național Velo presupune transformarea măsurilor specifice în proiecte naționale, care vor fi implementate de către entități care își vor asuma rezultatele implementării. Coordonarea și supravegherea implementării se va face de către Centrul Național de Coordonare Velo (CNCV).
Sinteza planului de acțiune este prezentată în Anexa nr. 2 a Planului Național Velo.

https://pdfhost.io/v/x.v6ssQNq_Planul_National_Velo_v1
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

shift2rail

^frumos...inca un plan/strategie care arata bine ...pe hartie, cineva (si-)a mai tras niste fonduri europene (nu e de blamat) numai ca realitatea velo rom e mult mai prozaica: risti sa fi sfasiat, la propriu, de patrupedele care circula liber prin catunele/satele patriei.

Pana nu vom rezolva aceasta problema a cainilor vagabonzi nu se poate incepe o conversatie serioasa despre un (inceput) de retea velo nationala.

shift2rail

Posibil game-changer in mobilitatea urbana curata, Brasovul dezvolta ( hat tip PNRR) prima retea velo comprehensiva la scara orasului din Ro:

https://m.mediafax.ro/social/brasovul-preia-modelul-olandez-o-retea-de-piste-de-biciclete-promite-sa-lege-toate-cartierele-21268086

dumbravaandrei

Sper sa nu fie exact ca "fosta retea", ce a presupus o banda lata de 50cm, demarcata doar prin marcaj longitudinal, fara vreo continuare la intersectii si fara a se tine cont ca banda auto de langa nu depaseste 2.75m...

shift2rail

Articolul arata ca e vb de modelul olandez: piste dedicate, semaforizate +parcari velo (tripticul unei retele velo care sa isi merite numele)

Finantarea prin pnrr/regio ar trebui sa ofere garantiile ca executia va urmai caietul de sarcini/studiu de fezabilitate in detaliu.

tom_sawyer

Un număr de 108 dosare au fost depuse în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete, în primele două minute de la lansarea sesiunii de finanţare, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.

"România va avea 890 kilometri noi de piste pentru biciclete. Astăzi, în doar două minute de la lansarea programului, autorităţile locale au depus proiecte de realizare a drumurilor pentru biciclişti în valoare de 755 milioane de lei. 108 primării, asociaţii de dezvoltare şi consilii judeţene, din 30 de judeţe au optat pentru dezvoltarea infrastructurii velo. Succesul programului şi epuizarea rapidă a bugetului arată un interes crescut pentru o mobilitate sustenabilă. Noile piste pentru biciclete vor asigura o alternativă ecologică la transportul auto şi vor contribui la un mediu mai curat şi mai sănătos", a subliniat Tanczos.

agerpres.ro

https://www.afm.ro/main/media/comunicate_presa/2022/comunicat_presa-piste_biciclisti-2022_11_04.pdf

shift2rail

^o etapa necesara dar departe de a fi suficienta.
Obligatoriu urmata de:

- parcari suficiente ca numar si locatie
- stimulente fiscale -tax credits, subventie la km, etc- ptr achizitia/mentenanta regulata a unei biciclete si incurajarea utilizarii cotidiene.

Daca dorim intr-adevar un trasfer modal masiv turism personal-->velo in aglomeratiile urbane.