News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Proiectarea infrastructurii de transport in Romania

Started by bogdymol, January 11, 2019, 09:13:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#60
Poate au mai fost postate aceste reglementări, pe undeva prin alte pagini/subiecte/teme.  Deocandată ORDINUL 1296 valabil
, pentru un remember, aprobat 30/08/2017, publicat în M.O. 746 / 18 septembrie 2017 și înlocuiește OMT45/1998 publicat în  MO 138
bis/1998.
2.6.Lăţimea  platformei  şi  a  părţii  carosabile  se  stabileşte  în  funcţie  de  clasa  tehnică, de categoria funcţionalăşi de elementele prevăzute în anexa nr. 1, astfel:
   (A)Lăţimea platformei: a)minimum 26 m (minimum 23,5 m în condiţii dificile de traseu), la autostrăzi, la care se adaugăşi lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie; b)între 17 m şi 21,50 m, la drumurile cu 4 benzi de circulaţie, la care se adaugăşi lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie; c)între 7 m şi 12 m, la drumurile cu două benzi de circulaţie, la care se adaugăşi lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie; d)5 m, la drumurile cu o bandă de circulaţie, la care se adaugăşi lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie; e)3,50 m, la drumurile vicinale, la care se adaugăşi lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie.
   (B)Lăţimea părţii carosabile: a)15 m (14 m în condiţii dificile de traseu), la autostrăzi; b)14 m la drumurile cu 4 benzi de circulaţie; c)între 5,50 şi 7 m, la drumurile cu două benzi de circulaţie; d)4 m, la drumurile cu o bandă de circulaţie; e)2,75 m, la drumurile vicinale.
2.7.Zonele  mediane  la  autostrăzi se  proiectează  echipate  cu  sisteme  de  protecţie (parapete  unidirecţionale),  prevăzute,  după  caz,  cu  dispozitive  speciale  antiorbire,  sau plantaţii de arbuşti. La drumurile cu 4 benzi de circulaţie se poate prevedea o zonă mediană pe care se pot amplasa separatori fizici.
2.8.Lăţimea  platformei  pentru  drumurile noi  se  va  dimensiona  astfel  încât  să  fie  asigurată lăţimea de lucru a sistemelor de protecţie a circulaţiei.

TibiV

Quote from: JohannDB on January 03, 2021, 01:23:00 PM
2.7.Zonele  mediane  la  autostrăzi se  proiectează  echipate  cu  sisteme  de  protecţie (parapete  unidirecţionale),  prevăzute, după  caz,  cu  dispozitive  speciale  antiorbire,  sau plantaţii de arbuşti.

Deci exista in normative....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

  Tot de proiectare...... Se mai vorbea și pe la spațiile de servicii......

   Ministerul Transporturilor - MT
Reglementarea tehnică privind proiectarea și dotarea parcărilor noi, a locurilor de oprire și staționare, aferente drumurilor publice, situate în extravilanul localităților din 30.08.2017

Text publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 745 din 15 septembrie 2017.
În vigoare de la 15 septembrie 2017

CAPITOLUL II Dotările minimale necesare parcărilor noi
Art. 3. -
(1) Dotările minimale necesare parcărilor noi adiacente drumurilor naționale europene sunt următoarele:
a) sistem de canalizare menajeră și pluvială;
b) surse de energie electrică și apă;
c) sistem de iluminare exterioară;
d) parcările vor avea locuri de parcare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități locomotorii;
e) zonă intermediară de protecție;
f) spații de agreement, inclusiv accese pentru persoane cu dizabilități locomotorii;
g) WC cu acces și pentru persoane cu dizabilități locomotorii;
h) imprejmuire
i) zone pentru resturi menajere sau coșuri de gunoi

(2) Se pot prevedea și spații special amenajate pentru controlul prin cântărire al vehiculelor rutiere.

(3) Pentru dotarea parcărilor și locurilor de oprire și staționare, aferente drumurilor publice, exproprierea terenurilor adiacente acestor drumuri se va face în conformitate cu legislația în vigoare pentru lucrări de utilitate publică.

(4) În cazul drumurilor naționale europene, drumurile de acces la parcări și locurile de oprire și staționare și drumurile de circulație internă vor fi cu sens unic.

(5) Parcările și locurile de oprire și staționare trebuie să fie separate de drumurile naționale europene printr-o zonă intermediară de protecție, de minimum 5 m.

(6) Parcările și locurile de oprire și staționare existente vor fi modernizate și dotate în conformitate cu prevederile prezentei reglementări, pe măsura reabilitării drumurilor pe care sunt realizate.

(7) Parcările drumurilor sus-menționate pot fi prevăzute suplimentar cu spații pentru servicii, ce includ stație de alimentare cu carburanți, service auto, motel, restaurant.

Art. 4. -

(1) Dotările minimale necesare parcărilor noi adiacente drumurilor naționale principale și secundare sunt următoarele:
a) sistem de canalizare menajeră și pluvială;
b) surse de energie electrică și apă;
c) sistem de iluminare exterioară;
d) locuri de parcare, oprire și staționare pentru autoturisme, autocamioane și autobuze;
e) zonă intermediară de protecție;
f) bănci și mese;
g) WC cu acces pentru persoane cu dizabilități locomotorii;
h) împrejmuire;
i) zone pentru resturi menajere sau coșuri de gunoi.

(2) Se pot prevedea și spații special amenajate pentru controlul prin cântărire al vehiculelor rutiere.

(3) Pentru dotarea parcărilor și locurilor de oprire și staționare, aferente drumurilor publice, exproprierea terenurilor adiacente acestor drumuri se va face în conformitate cu legislația în vigoare pentru lucrări de utilitate publică.

Art. 5. - Locurile de oprire și staționare existente se vor dota cu:
a) coșuri de gunoi;
b) mese și bănci;
c) sursă de apă, eventual.

Art. 6. -
Dotările minimale necesare parcărilor noi adiacente drumurilor județene și comunale se vor stabili de administratorul drumului.

Art. 7. -
(1) Construcțiile din interiorul locurilor de parcare, oprire și staționare vor fi prevăzute cu:

a) instalații de încălzire și instalații electrice;
b) instalații de ventilație și climatizare;
c) instalații sanitare.

(2) Instalațiile prevăzute la alin. (1) se vor proiecta și se vor executa conform reglementărilor legale în vigoare.

(3) Construcțiile aferente utilităților se vor amenaja la minimum 10,0 m pentru drumurile naționale europene (față de marginea părții carosabile) și la 5,0-7,5 m pentru celelalte categorii de drumuri publice.
(4) În cazul drumurilor naționale principale și secundare, drumurile de acces la parcări și locurile oprire și staționare și drumurile de circulație internă vor fi cu sens unic.

(5) Locurile de parcare, oprire și staționare trebuie să fie separate de drumurile naționale principale și secundare printr-o zonă intermediară de protecție de minimum 3,5 m.

CAPITOLUL III Condiții generale de realizare a locurilor de parcare, oprire și staționare
Art. 8. -

(1) Locul de parcare, oprire și staționare este o zonă de odihnă, separată fizic de drumul public, în care spațiile destinate staționării vehiculelor sunt separate printr-o zonă de protecție față de marginea drumului, mărginită de borduri denivelate și dimensionată în funcție de categoria acestuia.

(2) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire și staționare se vor stabili în funcție de volumul traficului, de componența acestuia, de distanța dintre două locuri de parcare, oprire și staționare succesive și de distanța dintre locurile de parcare, oprire și staționare și alte spații ce asigură servicii similare, de topografia terenului și de valorificarea avantajelor oferite de mediul ambiant.

(3) Suprafețele minime includ platformele locurilor de parcare, oprire și staționare și spațiile pentru servicii, iar în funcție de categoria de drum sunt de:
a) 4.000 m2 pentru parcările adiacente drumurilor naționale europene, drumurilor naționale principale și secundare;
b) 1.500 m2 pentru locurile de parcare, oprire și staționare adiacente drumurilor județene și comunale;
c) în zonele de munte cu interes turistic suprafețele minime prevăzute la lit. a) și b) pot fi reduse la 3.000 m2 pentru drumurile naționale europene și drumurile naționale principale și secundare, iar pentru drumurile județene și comunale suprafața minimă poate fi de 1.000 m2.

N O T Ă..... Făcută de Adrian Stirbu în 20.09.2017, pe Linkedin, într-o comparație, spune : """""Între altele, prin noua reglementare suprafețele minime ale locurilor de parcare (ce includ platformele locurilor de parcare, oprire și staționare și spațiile pentru servicii) au fost reduse:
-           de la 5.000 mp la 4.000 mp - pentru parcările adiacente drumurilor naționale europene, drumurilor naționale principale și secundare și
-           de la 2.000 mp la 1.500 mp pentru locurile de parcare, oprire și staționare adiacente drumurilor județene și comunale.
De asemenea, se majorează distanța recomandată între două locuri de parcare, oprire și staționare succesive pentru drumurile naționale europene (la 30 km) și drumurile naționale principale și secundare (la 50 km).
  Reglementările anterioare (privind proiectarea și dotarea locurilor de parcare, oprire și staționare, aferente drumurilor publice, situate în     extravilanul localităților) aprobate prin Ordinul MT nr. 2264/2004 sunt abrogate începând cu data de 15.09.2017. """""

(4) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire și staționare prevăzute la alin. (3) nu includ suprafețele eventualelor stații de distribuție a carburanților auto sau ale spațiilor de cazare.

(5) Schițe de amenajare ale locurilor de parcare pentru drumurile naționale și județene sunt prezentate în figurile 1 și 2. Aceste schițe nu sunt obligatorii, proiectanții putând reamplasa diferitele obiecte în conformitate cu condițiile fiecărui amplasament.

Art. 9. -
(1) Distanța recomandată între două locuri de parcare, oprire și staționare succesive este de:
a) 30,0 km, pentru drumurile naționale europene;
b) 50,0 km, pentru drumurile naționale principale și secundare;
c) pentru drumurile județene și comunale, se stabilesc de către administratorii drumurilor respective.

(2) Alegerea amplasamentului locurilor de parcare, oprire și staționare se va face prin luarea în considerare a următorilor factori:
a) topografia terenului;
b) traseul în plan și în profil longitudinal, evitându-se amplasamentele pe sectoarele de drum cu declivitate mai mare de 4% sau în curbă;
c) apropierea față de localități;
d) valorificarea punctelor de atracție turistică;
e) evitarea deteriorării valorilor peisagistice sau istorice;
f) amplasarea optimă față de rețelele de alimentare cu apă și canalizare, rețelele electrice, rețelele telefonice, urmărindu-se racordarea la rețelele de utilități existente;
g) asigurarea vizibilității, ținându-se cont de elementele geometrice ale drumurilor.

Art. 10. -
Accesul la locurile de parcare, oprire și staționare va fi realizat în conformitate cu prevederile Normativului de amenajare a intersecțiilor la același nivel, cu semnalizare corespunzătoare, în conformitate cu legislația în vigoare.

  Pentru completări, legat de sursele de curent, de ferestre, de reclame luminoase, etc, citiți aici     https://lege5.ro/Gratuit/ge3tenrtgqza/reglementarea-tehnica-privind-proiectarea-si-dotarea-parcarilor-noi-a-locurilor-de-oprire-si-stationare-aferente-drumurilor-publice-situate-in-extravilanul-localitatilor-din-30082017?d=2021-01-03


subway

Dar instalatii pentru alimentarea vehiculelor electrice?

qionescu1

Excelente solutiile la giratiile olandeze. Insula nu trebuie sa ramana neaparat un cerc perfect ci se poate modela in functie de nevoile si pentru eficienta intersectiilor. Noi cu standardele noastre ramanem incremeniti in timp.

pentium10

Quote from: pentium10 on September 24, 2018, 11:13:30 AM
O captura de la CNAIR unguresc cu noile planuri pt parcari de lunga durata

- gard viu (cele cu verde)
- statie de carburant + shop
- 10 statii incarcare electrica
- parcari acoperite cu panouri solare
- parcari pt caravan
- parcari pt TIR 6+24
- parcari pentru autoturisme umbrite
- loc de joaca
- Park powernapping (min 200m2)
- drum de service - pista de biciclete - 20 buc rastele pt biciclete
- banci (albastru) - copaci (verde) - cosuri de gunoi (puncte gri)
- culoar relax minim 50 metru lungima (dunga albastra)


Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

ar fi indicat de revizuit si normativul pentru cladiriile CIC si cladiriile din parcari
in speta, ar fi indicat nu obligatoriu, ca sa fie proiectate acoperisurile orientat sud sau sud/vest, cu unghi optimizat pentru panouri solare (sau 30 de grade)
si de gandit cum se poate porni un proiect, care va veni sa instaleze panouri fotovoltaice pentru curent sistem ongrid, cu injectarea surprusului in retea, si sau panouri solare pentru apa calda
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

RaduG

In Germania deja au ajuns la saturație cu locurile de parcare pe autobahn, așa că au venit cu o idee interesantă, o finanțare pentru mediul privat să transforme unele din parcările (de exemplu din marile centre logistice de lângă autostrăzi) în parcări care deservesc autostrada.
Tradus by Google translate:

,,Odihniți pentru călătoria lungă: așa vrem să creăm mai multe locuri de parcare pentru camioane
mobilitate

Stare: 22 ianuarie 2020

Vești bune pentru șoferii de camioane : Andreas Scheuer, ministrul federal al transporturilor și infrastructurii digitale, dorește să îmbunătățească situația parcării camioanelor pe autostrăzile federale. BMVI a elaborat un plan de 5 puncte , astfel încât camion șoferii pot găsi un loc de parcare pe timp de noapte.

Ministrul federal Andreas Scheuer:

Șoferii noștri de camioane se asigură că comerțul și economia din Germania continuă să se miște. Călătorești zeci de mii de kilometri în fiecare an. Este o slujbă obositoare - și face pauzele relaxante cu atât mai importante. Creăm sisteme moderne de ghidare a parcării digitale pentru a utiliza cât mai bine spațiul disponibil. Și investiți în mod special în extinderea locurilor de parcare - pentru prima dată și la stațiile de camioane și în zonele comerciale.

Fundalul este un sondaj la nivel național privind situația parcării camioanelor . Aproape 2.200 de locații au fost înregistrate în aprilie 2018 - în principal zone de odihnă gestionate și neadministrate, precum și cele 224 de stații de camioane cu funcționare privată. Acolo au fost numărate facilitățile de parcare disponibile pentru camioane și numărul camioanelor parcate efectiv noaptea .

Rezultatul: din 2008, numărul locurilor de parcare pentru camioane a crescut cu 31%, de la 53.900 la 70.800. Dar: datorită creșterii economice a crescut și traficul camioanelor . Au fost numărate 94.100 de camioane . Aceasta este cu 38% mai mult decât în ​​2008.

Ministerul Federal al Transporturilor a recunoscut necesitatea - și a investit. În ultimii 12 ani, peste 1,2 miliarde de euro au fost investiți în construcția de noi parcări de camioane . În 2020, 100 de milioane de euro sunt, de asemenea, planificate în bugetul federal.


Ministrul federal Scheuer adaugă acum o lopată. Planul său în 5 puncte prevede:
1. Creați noi parcări de camioane la stațiile de odihnă federale.
BMVI a petrecut ultimii 12 ani, mai mult de 1,2 miliarde de euro de la bugetul federal în noi camioane investit -Parkmöglichkeiten.
Numai în 2020 sunt planificate 100 de milioane de euro pentru construcția de zone de odihnă pe autostrăzile federale. Această sumă include toate costurile de construcție a instalațiilor de circulație, inclusiv lucrările de terasament, iluminatul și măsurile de protecție împotriva zgomotului.
2020 este BMVI împreună cu administrațiile de comandă ale țărilor care actualizează conceptul de rețea pentru camioane începe -Parking.
2. Utilizarea sporită a procedurilor de parcare telematică (coloană și parcare compactă).
Folosind coloane telematice și parcare compactă, camioanele pot parca compact în spațiile existente. În cazul ideal, acest lucru înseamnă că spațiul de parcare existent pentru camioane poate fi mărit cu până la 50 la sută - în timp ce se utilizează aceeași cantitate de spațiu.

Ca parte a actualizării conceptelor de rețea în 2020, BMVI va examina utilizarea mai largă a procedurilor de parcare telematică împreună cu statele federale.
Primele sisteme pentru procesele de parcare telematică funcționează deja cu succes în Bavaria și Renania-Palatinat, sunt planificate proiecte suplimentare sau în pregătire pentru construcții în Baden-Württemberg, Hesse, Renania de Nord-Westfalia și Saarland și vor intra treptat în construcție.
3. Reducerea traficului de căutare a parcării camioanelor prin utilizarea sistemelor de ghidare a parcării.
Sistem de îndrumare a parcării la nivel național: Până în prezent, informațiile despre spațiul de parcare gratuit sunt disponibile numai pentru zonele individuale de odihnă. Utilizarea sistemelor de ghidare a parcării (digitale sau infrastructurale) poate evita traficul care caută un loc de parcare și poate afișa capacități libere într-o manieră direcționată. Acest lucru îmbunătățește, de asemenea, securitatea și reduce traficul care caută locuri de parcare.

Din inițiativă și în numele BMVI, Institutul Federal de Cercetare a Autostrăzilor ( BASt ) elaborează un ,,concept pentru un sistem național de ghidare a parcării camioanelor (PLS) pe autostrăzi cu sprijinul strâns al unui grup de lucru federal / de stat .
Controlul cererii de parcare: Ca parte a proiectului existent mFUND ,,ITP - Parcare inteligentă pentru camioane", se promovează rețeaua tuturor informațiilor digitale disponibile în prezent (zone de odihnă, stații de camioane , furnizori privați de locuri de parcare pentru camioane , municipalități etc. ). Informații suplimentare despre proiect sunt disponibile aici: www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/DG/mfund-projekte/lkw-parken-als-europaeischer-datendienst-mfund-itp.html .
4. Utilizarea optimizată a locului de parcare existent pentru camioane .
Exemplul I: Autoturisme cu utilizare mixtă îmbunătățită - camioane : mașină -Fahrer a cursă mai ales ziua, camioane -Fahrer mai ales noaptea. Prin eliberarea mașinii -Stellflächen pentru camioane în timpul nopții se pot crea camioane suplimentare -Parkraum night.
Exemplul II: Utilizarea resurselor de spațiu disponibile în zonele de odihnă: Limita superioară specificată anterior de 50 de locuri de parcare pentru camioane pentru zonele de odihnă neadministrate a fost ridicată.
5. Examinarea noilor modele de locuri de parcare lângă autostradă.
Până în prezent, pe lângă autostrada federală, locurile de parcare pentru camioane au fost construite de investitori privați în zone comerciale și au funcționat în conformitate cu criterii economice (stații de camioane ). Sprijinul financiar pentru investiții private poate fi un element important în rezolvarea problemei parcării camioanelor . BMVI lucrează în prezent la un ghid de finanțare pentru camioane de locuri de parcare în apropierea intersecțiilor de autostradă, în special în domeniul zonelor industriale și comerciale.

În mod concret, aceasta înseamnă că nu numai că vor fi construite noi locuri de parcare pentru camioane în zonele de odihnă de pe autostrăzi. Pentru prima dată, vor fi finanțate și investitorii privați care doresc să creeze locuri de parcare lângă autostradă, de exemplu în zone comerciale. Ministerul Federal al Transporturilor lucrează în prezent la un ghid de finanțare corespunzător.

O altă idee care este deja testată: cu sistemele moderne de ghidare a parcării, șoferii de camioane ar trebui să afle într-un stadiu incipient unde spațiile sunt libere. Și apoi parcați compact la fața locului, datorită sistemelor telematice, parcând camioanele unul în spatele celuilalt în funcție de ora de plecare. Aceasta înseamnă că există spațiu pentru până la 50% mai multe camioane în aceeași zonă ."


https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/StB/neue-foerderung-lkw-parkplaetze.html

JohannDB

La afirmația "oficialităților" nemțești, cum că ::  """Și apoi parcați compact la fața locului, datorită sistemelor telematice, parcând camioanele unul în spatele celuilalt în funcție de ora de plecare. Aceasta înseamnă că există spațiu pentru până la 50% mai multe camioane în aceeași zonă ."""  Hmmmm, din birou și  la ei totul se poate foarte simplu !! Aș vrea să-l văd pe cel care a luat la rând parcările de camioane, MAI ALES pe direcțiile cele mai aglomerate, începând cu orele de retragere pentru pauza de noapte (cam pe la ora 17:00) și până pe la ora 05:30 când încep băieții să plece către destinații sau pe etapele următoare de parcurs spre destinații..... Ca să mai afirme că pe același spațiu, mai poți băga 50% în plus, când deja locul este blocat la maximum de depozitare
       Ca experiență personală, desfășurată pe câțiva ani, am fost pus/puși în situația de-a NU PUTEA INTRA ÎN PARCARE și a sta pe banda de intrare în parcare mai bine de două ore, cu poliția-n dos pentru semnalizare, chinuindu-ne să mutăm camioane din loc pentru a intra la loc mai ferit în perimetrul parcării.... "Camioane parcate unul în spatele altuia"; și la acest moment se parchează așa (camioanle se parchează în alveola/trasajul fiecăruia, iar pe aleea de acces vin în spate alte camioane, de-a lungul aleeii, chiar și paralel pe două rânduri în alee mai lată).
       La actuala înghesuială ai probleme de ieșire din locul tău de parcare ca să nu iei oglinzile (chiar rabatate) ale celui de lângă tine sau să dai cu vagonul în el/ei și să te strecori și pe banda de ieșire-n autostradă, unde "dorm" camioane și pe dreapta bretelei cu roțile-n șanț pe dreapta ca și pe partea stângă a acestei bretele, pe partea dinspre banda 1 a autostrăzii.....
      Singurul lucru de ajutor este afișajul pe VMS cu numărul locurilor libere, cum este de exemplu între A3, Nuerenberg - Regenburg la Jura (sunt mai multe în zonă).... Altfel în jurul Berlinului Lepzig, Dresda, Hamburg, Rostock, Bremen și apoi aglomerata zona de la Duseldorf, Bonn, Koln, etc, etc, ai mari, mari, marii probleme cu parcarea..... Și să nu uităm că nemții au implementat și sistemul de "Spur GST FREI" care înseamnă Bandă liberă pentru transporturi agabaritice, motiv pentru care aici ai dreptul să-i "gonești" la orice oră din zi și din noapte pe cei cu camioane normale/tursisme/microbuze...... În caz de refuz apare poliția ce te ajută la degajare.......
         Și mai este o chestie și la nemți cu autorizațiile...... Pentru  piese cu aeleași caracteristici, pentru o perioadă primești o autorizație fără poliție , pentru anumite sectoare dificile (și care chiar nu au nevoie de însoțireaa poliției, în urma constatării de la locurile respective), iar pentru altă perioadă, ți se dă însoțire de poliție...., deși știi că nu-i necesară..... Răspunsul unui polițist, de pe ringul berlinez, a fost (pentru că și ei din lipsă de oameni erau împrăștiați peste tot și exasperați) a fost: "depinde de cel din biroul autorizări; dacă-i mai nou nu știe/cunoaște sectoarele de drum și se scapă de orice surpriză, dacă-i mai vechi cunoaște deja situația și-n conseciință ne lasă-n pace"...................

   La noi ce să mai zic ?? Avem niște lipsuri, dar nici perspectiva nu prea surâde..... Apropo de criteriile de proiectare, la acest punct : (4) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire și staționare prevăzute la alin. (3) nu includ suprafețele eventualelor stații de distribuție a carburanților auto sau ale spațiilor de cazare.

alecu26

Eu am impresia ca si in Romania sunt cam pline si la limita parcarile. Seara, sau dimineata devreme, de fiecare data cand am mers pe ORastie Sibiu....parcarile par pline.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

JohannDB

        CITAT........"""Eu am impresia ca si in Romania sunt cam pline si la limita parcarile. Seara, sau dimineata devreme, de fiecare data cand am mers pe ORastie Sibiu....parcarile par pline."""..............................       !! "alecu26", eu am pățit-o de a trebuit la Deva, să ies pe DN7 și să parchez la parcarea fără de siguranță (și am dormit ca guguștiucii - cu spaima atentatorilor la rezervoare) de la vulcanizarea și parcarea "improvizată" de dinaintea întoarcerii de pe DN7 când vii de la Ilia la Deva spre A1 Sibiu și "tragi pe dreapta" la intrarea în Deva dinspre Ilia, că pe autostradă NU AVEAM LOC,  la km 340 (ultima atunci).... Chiar și ultima parcare ACTUALĂ de pe A1 de la km 390 este ""full de ași cu popi în codă" și începi s-o iei razna.... Ultima parcare azi, pe A1, este la km 408-409 înainte de Holdea (A1), care este destul de goală, pentru că nu se mai înscrie în calculul zilnic de atingere a graniței, a etapelor de parcurs.... Niciun proiectant nu stă să calculeze "timpii de lucru" și alte "mărunțișuri", care DIN BIROU, PE GOOGLE, ..........NU SE VĂD....!!!!!............................. Nu se văăăăddddd...!!!

christyan

Parcarea in coloana e o tîmpenie! Sunt de acord ca utilizează spațiul la maxim, dar camionul trebuie sa poata iesi si intra la orice ora. În Germania trebuiesc investitii masive in parcari, numărul de locuri trebuiesc dublate in zonele cu trafic uriaș,iar cele 100 de mil eur sunt fix pix pentru nevoile reale! Noroc cu zonele industriale,acolo mai găsești cate un loc unde sa parchezi camionul dar si acolo sunt cam pline.

alexandru_m

Johann, sunt curios cum ar putea inscrie spatiile acelea de servicii in calculul zilnic de atingere a granitei cand A1 este dinte-pauza-lipsa-gaura. Calculam din Bucuresti pana la Nadlac cu full autostrada, sau fara Valea Oltului? Cu sau fara tronson Porr? Cu sau fara tunel la Holdea?

Dar cu ungurii ce facem? Cand le pica sistemul informatic la vama sau cand au chef de adunat cozi si dau drumul la o masina la 20 de minute si se face coloana de 15 km inainte de Nadlac 2 cum calculam?

reed

Cam ce ar avea nevoie Pizzarotti,Aktor,Itinerera si altii carora le iau ani sa hidroizoleze un pod


QuoteProiectul pilot ,,Pod Greißelbach" este un nou concept de lucrare de artă, care prevede segmente prefabricate pentru calea de rulare ce nu necesită hidroizolație și îmbrăcăminte rutieră.
Ca rezultat al colaborării dintre firma Max Bögl și biroul de proiectare SSF Ingeniuere, segmentele direct circulabile din beton auto-compactant se realizează încă din poligonul de prefabricate astfel încât după dispunerea acestora în poziție să nu mai fie necesară nici o etapă de lucru pe șantier. O caracteristică esențială a podului este delimitarea dintre placa căii de rulare și sistemul constructiv principal portant, constituit dintr-un cadru integral ce este alcătuit din două grinzi compuse precomprimate (VFT). Pe aceste grinzi se așează 12 plăci din beton armat (lungime individuală: 2,66 m, lățime: 16,05), care apoi sunt legate prin intermediul unei precomprimări longitudinale interne, eliminând astfel rosturile. Peste suprastructură nu se dispune hidroizolație și îmbrăcăminte rutieră.
http://www.ssf.ro/noutati/news-detailseite/article/pod-rutier-pe-segmente-fara-imbracaminte-rutiera-si-hidroizolatie.html?no_cache=1&tx_ttnews%5BbackPid%5D=5565&cHash=b7cc48080b6e178ac64540cd417f8226