News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Proiectarea infrastructurii de transport in Romania

Started by bogdymol, January 11, 2019, 09:13:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

apropo de latimea benzii de circulatie prin oras, circulam pe bulevardul Mamaia(din Mamaia) si banda aia e siiiigur mai scurta de 3m, are cineva  cunostinte legate din ce categorie face parte? ORDIN nr. 49 din 27 ianuarie 1998
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

kitsune

Strada aia a fost proiectată să fie Sambadrom pentru care alegorice, conform regulamentului local legumistanez
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

csebi24

O sa fac un pic de off-topic, dar nu stiu unde sa postez si aici sunt cele mai multe filmari. De ce la toate trecerile de cale ferata se face trecerea cumva in unghi niciodata perpedincular? Am -1 cunostiine in domeniu?

Daca este un loc mai bun pentru intrebarea asta, va rog sa o mutati  O:-).

In rest ce vad pe filmare e ca multa lume e derutata de nou sens giratoriu, am vazut o masina neagra care a facut tot sensul ca sa mearga spre cluj, cred ca de aia se face si asa mare coloana la intrare in sens dinspre cluj.

bogdymol

Quote from: TibiV on July 31, 2020, 02:55:02 PM
^^^^
Asta ar merita trimisa direct la "Perle si ineptii.. Cu ziaristii!"

"Potrivit caietului de sarcini, viteza de proiectare a traseului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical, este de 100 km/h."

Nu stiam ca automobilele au mai nou variometru... Si inca etalonat in km/h, nu in m/s !...  :lol:

Abia astept sa vad cum arata o masina dupa 2-3 secunde de deplasare cu 100 km/h "în plan vertical"...  :D

Nu e chiar ineptie. Poti avea un drum care sa corespunda vitezei de proiectare de 100 km/h in plan orizontal (adica sa aibe curbe line, cu raza de curbura mare), dar sa nu corespunda in plan vertical: adica sa ai pante foarte mari cu treceri rapide intre zone de urcare si de coborare. De exemplu, parca pe autostrazi (viteza de proiectare 130 km/h) poti avea panta de max. 4%, dar pe DNuri ajungi si la 8-10% in anumite cazuri.

Parca cel mai abrupt drum pe unde am fost a ajuns la 25% daca tin bine minte, zici ca urcai cu racheta in sus asa te baga in scaun.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

florin74

#34
Știu eu vreo 2 cățărări în Spania și una în Italia ce au porțiuni de peste 25%.Angliru, Cuito Negro și parca mai este una din tara Bascilor. Apar des prin tururile cicliste.

pasadia

Quote from: csebi24 on July 31, 2020, 10:10:41 PM
De ce la toate trecerile de cale ferata se face trecerea cumva in unghi niciodata perpedincular? Am -1 cunostiine in domeniu?

Cand autostrada intersecteaza un DN sau un DJ e usor sa muti acel DJ astfel incat ele sa se intersecteze perpendicular. Linia ferata insa nu o muti caci ai nevoie de alte raze de curbura. La fel si in cazul autostrazii, nu poti veni cu ea perpendicular caci si ea trebuie sa aiba anumite raze.

In plus: caile ferate, ca si autostrazile, se construiesc in general in lungul vailor. Caz in care e firesc ca ele sa mearga oarecum paralel si in cazul putinelor intersectari unghiul sa fie destul de ascutit.

adiarc

sper ca cineva sa ia taurul de coarne si sa interzica acele S-uri de la relocarile de DJ/DN...avem si aici un drum drept a carui gemoetrie este stricata si siguranta puternic alterata...stiu ca s-a tot discutat dar e ceva grotesc sa construiesti asa in 2020...in loc sa faci exact opusul...sa corectezi cat mai multe curbe si declivitati
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Se pare ca noi doi suntem singurii pe care ii deranjeaza S-urile de la relocarile de drumuri secundare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


voicul

Probabil cand o sa avem pila pe mijloc A atunci o sa avem I si nu S.

Ma mir ca au renuntat la telefoanele de pe A.

Liviu M

Nu iau apărarea cnair, da' din ce am înțeles, nu se mai fac drumuri drepte-drepte, din cauză de plictiseala si efect tunel.
Dacă am înțeles greșit, dau mai departe greșit cu scuzele de rigoare.

dr4qul4

asta e motiv doar pentru autostrazi. Un drum judetean nu are cum sa fie monoton. Si oricum nu e folosit pentru tranzit. Daca te plictisesti in 15-30 min cat dureaza de obicei o calatorie pe un DJ....atunci ai o problema mai mare ca S-ul
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

Proiectare....,. proiectare.....,; uneori gândești că "se gândeșete" în ciuda ergonomiei, a practicului, a logicului.......
    Vin/revin cu:  - giratoriile din DN-uri și conectările  cu autostrăzile noastre.... Mizeriile (de atâția ani) de girații din A1/DN1 de la Sebeș/Lancrăm, de la Simeria DN7/DN66 cu A1, apoi la centura Carei... și mai sunt ele, dar astea pentru anumite categorii de transporturi sunt capitale pentru trecere/acces.   ABIA Umbrărescu, pe Centura Bacău a făcut niște girații mai omenoase/practice și mai ușor abordabile, cu o înclinație a conului mai mică, iar la intrări-ieșiri din/pe bretele, a mai pus cca 1-1,5m de "biscuiți", pe dreapta asfaltului, furând din raza de curbură în avantajul celui ce intră în girație.... "Metrul" ăsta de biscuiți este de un imens ajutor chiar și pentru amărâții de 16,5 m lungime ai unui tir normal.....
    Mai zilele trecute m-am oprit și am măsurat "frumusețea" de bretea de ieșire dinspre Lugoj, din A6, km 00 și trecerea spre A1 km 459, spre Timișoara-Arad..... ABIA acum, după o reparație capitală, în urma nivelării parapetelor de aici de către un "lipsit de noroc", s-a mărit lățimea bretelei de la 4,20m cât aveam acum doi ani, la 4,75m.... (pfuaiii ce de lățime, la conectarea ÎNTRE DOUĂ AUTOSTRĂZI....), dar mai este "un dar", pe dreapta sensului ai un parapete de 1,56m înălțime și pe stânga (bine că nu l-au făcut TOT AȘA de înalt), ai "abia" 0,79m... Nu mai vorbesc de Nodul Pecica, unde ai abia 4,50m lățime dar parapeții la mijlocul virajului pe ambele părți au 1,60m înălțime.... O distracție pentru o combinată de lungime/lățime....
   Și mai este o treabă cu nenorocitele de semne de circulație, BETONATE.... ori le tai și le resudezi, ori le pui la pământ și dumnezeu cu mila.... Nu pot fi și la  noi (CA LA ALȚII) băgate-n niște bucșe (la nivelul insulei) și strânse cu șurub sau pur și simplu o bucșe destul de adâncă (pentru a nu fi scoasă de-un vânt mai puternic și bucșa să aibă profil pătrat anti-răsucire, la fel ca și terminația de jos a piciorului/catargului semnului respectiv ??  Ajungi la el, îl ridici, treci peste insulă îl pui frumos înapoi și cu asta basta !!

Liviu M

#43
@dr4qul4: ne, ce povestesc eu e despre drumuri "normale" (nationale/judetene), in afara localitatii, care nu se mai fac ata, ci curbate, ca asa le-a dat lor mai bine. Am gasit si o motivare:
Quotezu lange Gerade vermeiden: == evitate dreptele prea lungi
−   wirken eintönig und ermüdend; == efect obositor si monoton
−   verleiten zu überhöhter Geschwindigkeit; == conduc la viteza marita
−   erschweren die Abschätzung von Geschwindigkeiten und Entfernungen entgegenkommender Fahr-zeuge (-->  riskante Überholmanöver); == ingreuneaza estimarea vitezei si distantei pana la circulatia din sens opus (=> depasiri riscante)
−   Gefahr der Blendwirkung bei Dunkelheit. == pericol de orbire pe intuneric.

JohannDB

   Revin la tema PROIECTARE......  Aveți aici o imagine cu ceea ce a făcut Umbrărescu, la girațiile de pe VO.2T.BC (Bacău).

Ei, pentru unii profesioniști, priviți și închipuiți-vă, ce ar fi însemnat o glisieră la drepta dungii albe din dreapta girației; cât de prietenoasă si abordabilă este în situația asta, fără chinuri și complicații la trecerea pe aici, chiar cu ''low bed'', cu lățime și lungime...... Spațiu generos, raze suplimentare pentru manevră, nervi puțini, timp redus la MINIMUM pentru trecere și deranj al traficului.......
     NU SE POATE PESTE TOT AȘA ???????









Powered by API/PUM imgur uploader