Proiectarea infrastructurii de transport in Romania

Started by bogdymol, January 11, 2019, 09:13:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#75
    Stau și mă întreb, .... "proiectanții ăștia" nu mai știu NIMIC ALTCEVA decât giratorii ?? A fost o plăcere să trec pe acolo cu 50 de metrii pe lungime, când, încă, cele două girații erau în construcție... Apoi 40 de metrii, zilele trecute....
  Văd că moda asta devine "sport național", nimeni nemaigândindu-se la unii amărâți cu nevoi "speciale". Ce l-aș mai lua pe Umbrărescu și pe ceilalți ce aderă cu o voioșie nemărginită, nederanjată de alte nevoi de spațiu și să le pun o telecomandă în mână, ca să facă manevre prin "vârtelnițele" puse-n operă, cu o râvnă demnă de alte cauze.... Ca să-și umple "frigiderele cu carne/mezeluri" la momentul la care se chinuie-n manevre și bizonii nu știu ce-i aia așteptare...........................................................
Chiar de se face pasajul, o intersecție generoasă, bine organizată, cu posibilități de ieșire peste "colțuri" (ce facem dacă se va pune problema unor transporturi de pale pentru eoliene, ce aprox 70-75 m , cele mai noi modele ??) nu se poate face, în locul "vârtelnițelor" ??
Și aici, pe insulițele de separație benzi de acces, au mai plantat și semnele alea, care la "o adică" trebuie tăiate și resudate; nu pot fi făcute (semnele) detașabile (le scoți și le replantezi - cehii și polonezii sunt capabili de așa ceva, noi NU).... Multe întrebări, dar soluții practice, vax !!
   Deocamdată, pentru mine și nu numai, actuala situație, cu girațiile "trase la sfoară" de parcă piesele sunt "râme sau șiret de pantof" ce pot fi îndoite cum te taie mintea, rămân un mare "of" !!

reed

S-ar putea face simplu o banda prin sens giratoriu inchisa cu stalipsori,putand fi i laturati in timpul trecerii convoaielor agabaritice.In Polonia toate giratoriile noi se construiesc asa.









 


JohannDB

       "Proștii ăia de polonezi"...stimate coleg; la fel și prin Germania.... La noi, nuuuu, doamne ferește.... !! Prin ceea ce ai arătat în imagini, am trecut cu pale de 68 m lungime, în "J"ermania !!  :)  Și chiar și-n această situație n-a fost chiar ușor, deoarece din cauza unor uzuri, grinda trailerului extinsă la 38 m n-a putut fi cambrată conform necesității și făcea burtă la șosea; trecând printr-o astfel de girație, "burta" grinzii a zgâriat dalele/bordurile din astfel de girație și polițaiul neamț a făcut "spume"....

tom_sawyer


kitsune

E vreun motiv special pentru care trotuarul și pista de biciclete ocolesc prin stânga în loc să traverseze la dreapta doar o singură stradă?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

GIV

cum s-au determinat caracteristicile tehnice ale parapetilor metalici de pe autostrazile de la noi? s-au luat din normative europene? nu mai stiu unde a fost un accident la noi pe autostrada  (lot nou daca nu gresesc) unde parapetii au fost facuti franjuri de un tir..

alexandru_m

Parapetii metalici se fac franjuri de la tiruri oriunde pe lumea asta.

Doar separarea prin 2 randuri de parapeti de beton NJ + umplutura intre randuri poate opri un camion incarcat.

qionescu1

Se fac franjuri astia de dupa 90. Probabil nu ai vazut parapeti dinainte de 89.

alexandru_m


TibiV

Nu, aia sfidau cursul de rezistenta materialelor...
 :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

reed

Pun și aici.Cum îmbină ăștia 3 segmente într-o grinda?Ceva otel tensionat in găurile.alea?
Quote
Quote from: reed on November 03, 2023, 04:18:50 PM:o Astea ce fel de grinzi mai sunt?



qionescu1

Bascalie ieftina. Poate va mai opriti pe undeva si va uitati sau mai bine zis puneti mana ca altfel nu credeti. Mult, mult mai rezistenti cu ce avem acum.

Konter

"Marinela Drăcea, președintele CIROM, patronat ce îi reprezintă pe cei mai mari producători de ciment și produse minerale din țara noastră, subliniază că verile tot mai lungi, cu temperaturi din ce în ce mai mari, afectează și infrastructura de transport, impunând pe termen scurt o creștere a ritmului lucrărilor de întreținere și reparații, cu tot ce înseamnă asta pentru trafic, transport, economie.
"Pe termen lung, probabil trebuie regândit modul în care construim infrastructura rutieră, de la materiale, la modul de punere în operă", spune doamna Drăcea.
Îmbrăcămințile din beton fac parte din structurile rutiere rigide, reprezentând o soluție cu avantaje tehnico‑economice și de mediu.
Îmbrăcămintea de beton de ciment suportă acțiuni externe de uzură precum traficul greu și rezistă la acțiunea mediului înconjurător și a agenților de dezghețare.
Din punct de vedere al costurilor, având în vedere că aproximativ 90% din bitum este importat, utilizarea betonului de ciment rutier ar însemna mai mulți kilometri de infrastructură rutieră, mai multe autostrăzi, care s-ar traduce într-o viteză mai mare de transport pe drumurile din România, mai puține frânări, și astfel un consum mai mic de carburant la suta de kilometri.
Pe termen lung, și costurile de întreținere sunt mai reduse, cu condiția ca tehnologia și punerea în operă să fie făcute corect.
Astfel de soluții se folosesc de mai mulți ani în construcția de drumuri în țări din Centrul și Vestul Europei, precum Germania, Austria, Ungaria, Cehia etc. un factor important ar putea fi și disponibilitatea materialelor locale, cu avantaj net pentru economia României. Important este să utlizăm cele două soluții în mod echilibrat, mai ales că ,,betonul de ciment" a trecut testul durabilității în condițiile de mediu și trafic din România, mai spune doamna Drăcea."
Sursa

carutasul

^ S-ar putea să ai dreptate cu "parapeții de altă-dată" dar cred că explicația e alta. Și la mașini s-a schimbat abordarea, când aveam Supernova a intrat cineva în spatele meu și s-a ales cu bara franjuri, Dacia n-a avut nimic. Se pare că abordarea modernă merge pe ideea că deformarea elementelor de siguranță absoarbe șocul ca să  protejeze  pasagerul. De asta mașinile noi au o grămadă de plastice în față și un spațiu de deformare corespunzător. Dacia Supernova era "fer" sănătos. E drept că te cam costă reparațiile, dar scapi cu viață... Nu știu să zic dacă la parapeți există studii că nu sunt de meserie dar cred că dacă la mașini e așa și la parapeți e la fel. Acum sigur, e de discutat dacă dincolo de parapet e o râpă sau altceva dar probabil că acolo se schimbă abordarea.

TibiV

Quote from: carutasul on August 07, 2024, 08:26:10 PM... când aveam Supernova a intrat cineva în spatele meu și s-a ales cu bara franjuri, Dacia n-a avut nimic.

Am patit-o si eu cu Dacia 1310 in urma cu 15, poate 20 de ani. Intr-o seara o duceam pe mama acasa si a intrat unul cu un Cielo alb in mine, din spate, de m-a aruncat pe sensul opus. Noroc ca nu venea nimeni din partea aia.

A doua zi la politie, in Candiano.
Eu aveam doar stopul stanga crapat.
Ala cu Cielo a venit remorcat. Tot botul (capota, parbriz) erau varza, motorul nu mai mergea.
Politistul: "Va cunoasteti? Ati aranjat intre voi?..."

S-a "luminat" cand a gasit urmele de vopsea alba. Ghici unde? Pai fix pe carligul meu de remorcare! Ala ma lovise fix in carlig, care este pe lonjeron...

Eu am cumparat doar "plasticul" de la stopul din stanga, ala cu Cielo era aproape de "dauna totala"...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)