Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

http://213.177.10.50:8686/RaportROGOP.aspx

Aici găsiți toate facturile, când au fost emise, când au fost plătite. A scăzut ritmul (în 2021 ajunsesem să plătim la 7-10 zile), acum sunt facturi mari plătite după 30-40 de zile, dar încă nu e dramatic. UMB nu mai lucrează în ritmul consacrat fiindcă nu le poate duce pe toate în paralel așa cum și-a asumat. E atât de simplu.

raulbogdan23

#8281
Ca de la un dronar la dronar, respect pentru cel care a filmat.

Vant puternic cu rafale, as zice undeva la 18-20km/h, daca nu mai mult. Sunt curios cate baterii a folosit. :cheers:  :cheers:

danutzu_1069

La fel de simplu este si o discutie la nivel inalt, ca... lasati-o mai moale ca nu va putem plati facturile....
Zic de o discutie neoficiala....evident...

Tavi

Ca să revenim totuși la DeX12, știe cineva de ce este breteaua dintre nod Albota și DN65 în acest stadiu? Adică cvasizero..

oneLess

#8284
^ Da. Există niște modificări la proiectul inițial al DEx12, care includ:

- soluția la Jitaru pe T3 (pasaj ca să nu se astupe drumul principal al satului),
- soluțiile la Oarja și Ceaușești pe T4 (la fel, pasaje în localități sau ocolire spre pasajul existent mai sus în harta API cum am văzut într-o poză)
- și ceva modificări la drumurile de legătură ale nodului de la Albota, nu am explicații de ce și cum !

Aceste modificări de proiect au condus la modificarea acordului de mediu spre ținta finală AC, sau un nou AC de fapt acolo unde era dat.
Sunt pe circuitul birocratic deja documentele din ce am înțeles! Atât știu eu! Și durează, durează frate ...
Cred că din acest motiv de modificare de proiect în timpul jocului UMB nici nu a încercat să înceapă decopertarea drumurilor de legătură.
Oricum au și acolo pe drumurile de legătură pădure și stâlpi LEA la greu!

pest1969

Apropo, breteaua de iesire din DX12 spre A1 - Bucuresti, presupun ca are 2 benzi, nu?

snackhunter

#8286

Da, sunt planurile cateva pagini mai in spate.

"Amenajarea nodului rutier este de tip trompetă, drumul expres traversând denivelat autostrada prin intermediul
unui pasaj având o lungime de 96.40 m.
Bretelele Craiova-Bucuresti, Pitesti-Craiova si Craiova Pitesti s-au proiectat la viteza de 80 km /h.
Breteaua Bucuresti-Craiova s-a proiectat la viteza de 60 km/h.
Bretelele Bucuresti-Craiova si Craiova-Bucuresti vor avea 2 benzi de circulatie pe sens.
Pe breteaua principala bidirectionala, pe sectorul cu circulatia in ambele sensuri s-a proiectat parapet New Jersey
amplasat pe zona de separare a sensurilor de circulatie. Astfel pe directia de trafic Craiova-Pitesti s-a proiectat
aceasta banda cu latimea de 4.00 m, 2x0.5 m acostament si 2x0.5 m banda de incadrare.
Benzile de accelerare/decelerare s-au calculat conform normativelor in vigoare."

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=155.8115
Incepand cu postul #8124

oneLess

#8287
^ Rezonabil, față de ce voiau să facă inițial în curtea oamenilor ălora!
Deci înseamnă că cele 2 pasaje peste A1 vor fi diferite, unul cu o bandă iar celălalt pentru 2 benzi ?!

danutzu_1069

Pai daca scrie "un pasaj" de unde intelegi ca vor fi doua pasaje?

Este un pasaj cu 3 benzi, adica 2+1, cu separare intre sensuri cu parapeti NJ

oneLess

#8289
Pentru că mie harta API asta îmi sugerează !  :)
Și un singur pasaj nu am văzut până acum decât pe bretele pentru un singur sens!
Două sensuri, 2 pasaje separate, poate culeele lipite.
Dar soluția tehnică aprobată dictează!

LE: La Oradea DEx-ul cu A3 e totuși un singur pasaj pentru ambele sensuri, dar cred că e 1+1 acolo, pare cam îngust!




Ionut

API pe Facebook

#DEx12 Slatina-Colonești în noiembrie, însă doar pe jumătate. Săptămâna trecută am filmat întreg tronsonul 3 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/3IjCiYI.

Constructorul, UMB, se apropie de final însă la noi nu e niciodată simplu. Șoferii ar fi putut circula încă din septembrie pe aproximativ 17 din cei 31,75 kilometri ai întregului tronson, între nodurile Valea Mare (Slatina Est) și Negreni. Dar trebuie să așteptăm două-trei luni în plus pentru că oficialii CNAIR au tergiversat doi ani de zile rezolvarea problemei birocratice de la Jitaru (video minutul 10:25).

Adică mai precis ce? Cetățenii din Jitaru au cerut, și obținut, schimbarea soluției tehnice din dreptul localității lor dintr-un simplu rambleu într-o podișcă pe drumul expres care să le permită să treacă dintr-o parte într-alta fără un ocol considerabil.

Culmea, CNAIR și constructorul au fost de acord. Dar modificarea proiectului tehnic a generat și nevoia deschiderii unei proceduri cu autoritățile de mediu. Nimic complicat, o formalitate birocratică, o procedură mult simplificată față de cele de emitere sau actualizare a acordului de mediu.

Dar funcționarii CNAIR au lălăit-o timp de doi ani de zile. Abia de curând au trimis documentația necesară celor de la Mediu și se așteaptă tranșarea situației și emiterea autorizației de construire în acest punct până la sfârșitul lui august, sperăm noi.

Colac peste pupăză, lentoarea CNAIR convine de minune antreprenorului general care este întins pe prea multe șantiere, mult peste capacitatea sa, așa cum v-am avertizat încă din 2022. Din păcate, vedem că folosește din ce în ce mai multe tactici preferate de alți constructori ca să profite de bâlbele și lenea CNAIR.

Deci, scenariul cel mai optimist: inaugurare Slatina Est-Negreni în noiembrie.

Dar Negreni-Colonești? La Colonești nu avem prevăzut un nod rutier. CNAIR a promis de mai multe ori că va face o descărcare provizorie la Colonești ca să putem folosi tot lotul de aproape 32 kilometri. Dar cu alte ocazii s-a vorbit de un nod definitiv - altă birocrație, alți bani, altă distracție. Oare ce va fi?

Greu de crezut că vor scoate urgent din joben o soluție de conectare provizorie la Colonești. Antreprenorul ar putea finaliza lucrările în decembrie, puțin înainte de termenul contractual, ianuarie 2024. Un nou muzeu? Tot ce-i posibil. Dacă se poate pe A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău și pe A0 Nord între A3 și Afumați, de ce nu și aici?

danutzu_1069

#8291
@oneLess ,
Uite aici, un pic mai sus, tot pe A1....
https://goo.gl/maps/HVhKXn5z6jG2AsPx6

Ceeace vezi acolo, este modul de a desena in OSM, drumurile cu sensuri separate, fie cu parapeti metalici fie cu NJ.
Dar asta nu inseamna ca sunt poduri / pasaje separate....
Da, au culeea comuna, poate exista un gol intre sensuri (au cazut oamnei in stfel de goluri) adat tot un pod / pasaj este

oneLess

#8292
^^ Părerea mea : dacă pasajul de la Jitaru ar avea asfalt de uzură pe el AZI, nu era nici cea mai mică șansă să deschidă în septembrie! Despre ce vorbim, e volum de muncă căcălău acolo încă! Octombrie :lol:

LE: Numai 60 de Km de gard , 120 Km de parapeți, că 2 au pus deja ... șî asfalt.

Ionut

API pe Facebook

UMB, rușinos pe #DEx12 Colonești-Pitești. Miercurea trecută am filmat întreg tronsonul 4 al Drumului Expres DEx12 Craiova-Pitești: ... Hartă interactivă: https://bit.ly/36r7KHf.

Din păcate, acesta este unul din șantierele unde se vede foarte clar ceea ce v-am avertizat încă din 2022 că se va întâmpla: depășirea capacității grupului de companii UMB. Simplu spus, cei de la UMB s-au întins mai mult decât le e plapuma. Au luat mai mult decât pot duce... la viteza și seriozitatea cu care ne-au obișnuit.

Cifrele seci: au ajuns la 22% stadiu fizic la sfârșit de iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului (17.08.2021) care stipulează 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție. Așadar termenul de finalizare este noiembrie 2024, 3 ani de la emiterea ordinului de începere din 15.11.2021.

Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să pună în teren aproximativ 75% în cele 15 luni rămase, 5% pe lună în medie. Perfect fezabil pentru acel UMB pe care-l știm.

Dar vedem un UMB obosit și întins dincolo de maximum pe 410 de kilometri de autostradă și drum expres, plus alte câteva proiecte mai mici. Iar cei aproape 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești (Oarja) reflectă perfect noua realitate.

Lotul nu este ocolit nici de cel mai rușinos semn al mobilizării slabe: zonele verzi cu vegetație răsărită pe aliniamentul drumului după ce s-a decopertat terenul sau chiar s-au așternut straturi de umplutură. Nici nu ne aducem aminte ultima dată când am văzut așa ceva pe un șantier UMB.

Este drept, au fost (și mai sunt) blocaje birocratice independente de constructor, cum ar fi exproprierile suplimentare și aprobarea soluțiilor finale în nodul A1/Oarja și la Albota, dar și veșnicele păduri care trebuie scoase din circuitul forestier. Dar chiar și așa, cei de la UMB au front de lucru suficient unde pot munci nestingheriți... și nu o fac.

Așa că prognosticul nostru este rezervat: doar sperăm ca antreprenorul să nu iasă (prea tare) din termenul contractual, noiembrie 2024. Dar, cu mobilizarea actuală demnă mai degrabă de companii din Grecia, Italia și Turcia pe care nici nu vrem să le numim, UMB va ajunge la Pitești abia prin vara lui 2025.

mirceaeliade

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, titular al proiectului ,,Drum expres Craiova - Pitești", propus a se realiza pe teritoriul administrativ al județelor Dolj, Olt și Argeș, anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către Agenția Națională pentru Protecția Mediului: modificările aduse proiectului ,,Drum expres Craiova – Pitești" nu se supun evaluării impactului asupra mediului, nu se supun evaluării adecvate și nu se supun evaluării impactului asupra corpurilor de apă.

Deci pot sa dea AC pentru nodul cu A1? src