Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 7 Guests are viewing this topic.

florin74

Nu va contrazic, dar la Porr si TS pe A10 imi luam zborul dupa  3 zile de la inaugurare la fiecare structura, la Aktor doar o trambulina la cutia cea mare de la nod Teius.
Conteaza si executia.

yetiman

 :D  Am specificat si asta in comentariul meu....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

RaduC

Tasarile nu au loc în terasament ci în terenul de fundare a terasament ului.

Cum asa?

Terenul de fundare stătea bine mersi, liniștit, normal consolidat, până să vină unii și sa trântească 5m de pământ, cu o greutate specifica de 1.4t/m3, deasupra lui.
Ei, materialul din terenul de fundare simte așadar o apăsare suplimentară. Și, ca într-un autobuz aglomerat, particulele din care este alcătuit materialul vor strânge rândurile. Dar apa ce se afla și ea în aceste spatii dintre particule creaza o perna de atenuare, mai ales în materialele cu permeabilitate redusa. Ca atunci când ai o punga de cips, ambalați în atmosfera protectoare, și încerci sa o strângi.
Dacă ii faci o gaura cu un ac, se va dezumfla încet cât timp o strângi între mâini.

Asa și terasament ul nou strange materialul de fundare.

Pentru a diminua drastic riscul de formare trambuline, secretul e
1. Sa scapi de apa din porii materialului de fundare cât mai repede, prin instalarea de drenuri verticale, astfel vei accelera drenarea presiunii hidrostatice, ce va conduce la scurtarea timpului pentru consolidarea de lungă durată.
2. Construiești terasament ul mai devreme, cât mai devreme în timelineul șantierului , pentru ca acesta sa mobilizeze consolidarea preponderent în timpul șantierului.

Sunt inginer Civil cu experienta în geotehnica, cele de mai sus nu reprezinta o soluție universala dar alții, cu soluri similare - argile și prafuri normal și slab consolidate - nu au probleme asa de numeroase cu trambulinele

danutzu_1069

Exista și operațiunea de îmbunătățire a terenului de fundare... dar dacă nu prevezi cheltuiala...
Terenul de fundare nu se lasă asa cum l-a dat natura...mai ales dacă pui terasament de 5 m...

oneLess

^ Asta a fost la Jilava Berceniului ?

danutzu_1069

Cam asa ceva, cu piloti sau micropiloti... dar și alte metode...

AFG

Eu zic sa nu va mai plangeti de umb la poduri(unde rambleul e destul de inalt), ci de porr pe A1 in zona parcării sens Vl-Sb, in ultimele săptămâni la un amărât de podeț casetat e o "trambulina" destul de mare. Singura vina pe care o are constructorul ar fi ca nu face acele umpluturi la umiditate optima, chiar daca materialul e bun si poate stabilizat cu lianti. Acum daca avem o perioada(cum a fost ultima luna,ca sa nu spun aproape toata primavara), de ploi e imposibil sa respecti umiditatea. Poti sa-i faci ce i-ai face, nu o sa iasa in veci pe timp de ploaie. Apoi daca intr-un contract de 18 luni, daca prinzi 2 primaveri dastea, sunt deja 4 luni in care nu poti lucra, punem si per de inghet-desghet, si mai ploua si prin octombrie, ajungem ca din 18 luni sa avem defapt 10 luni in care se pot face terasamente. E imposibil (cred) sa faci toate acele umpluturi, compactari etc. la cele mai inalte standarde si IN TERMENUL ASUMAT. Astfel firmele cred ca iau decizia ca in perioadele defavorabile (meteorologic vorbind) sa faca lucracri mai slab calitative, de care subt conștienți, dar pierd mai putin bani daca pun in timpul santierului toate utilajele la treaba pe vreme nefavorabila, decat daca un an trimite o echipa de 5 oameni ca sa compacteze o masina de balast.


Jacob46

Mi se pare ca avanseaza bine, poate pana pe 15 iulie deschid si overpass-ul DN65 de la Valea Mare, nu de alta dar mai e putin si se face anul de cand s-a deschis T2L2. Apropo, stie cineva unde are UMB statia de asfalt pentru T3? In filmarile anterioare cu T3 nu am vazut-o pe nicaieri. Oare sa fie pe T4?


snackhunter

#8125
Ieri, 22.06 se asfalta pe nodul Negreni. In rest, nu am vazut activitate pe T3. Pe T4 se turna beton la structuri. Cel putin asta am putut sa vad din DN

Edit:
'intre km 116+690 si km 121+185 in urma modificarii traseului in plan si a realizarii conexiunii cu Autostrada
A1 prin intermediul Nodului Rutier Catanele s-a reproiectat profilul longitudinal cu asigurarea vitezei de
proiectare de 120 km/h.'

'Nod rutier Negreni Vest km 74+700 – nodul si intersectia cu DN 65 au fost modificate. Nodul a fost proiectat
pentru viteza de 40 km/h, iar breteaua a fost tratata ca si bretea bidirectionala.'

Adica trecerea de pe A1 pe DX12 si invers, se va face la 120kmh nu 40kmh cum sunt construite celelalte noduri?

dumbravaandrei

Quote from: tom_sawyer on June 23, 2023, 02:01:09 PMMemoriu de prezentare pentru modificarile aduse proiectului ,,Drum expres Craiova – Piteşti", titular CNAIR SA + OSC-uri
[tronsoanele 3 și 4]
Si cateva elemente extrase:
1.  Nod rutier km 74+700 – 11.8 km ROSCI0341 Padurea si lacul Stolnic.  Modificarile fata de Acordul de Mediu sunt: Nodul rutier de la km 74+700, in Acordul de Mediu era in forma de intersectie in « T », iar in proiectul tehnic este in forma de "trompeta".


2.  Noduri la intersecţia cu drumuri clasificate: km 121+189 – 1.4 km ROSPA0062 Lacurile de acumulare de pe Arges:
 - In acordul de mediu nodul rutier este amplasat la km 108+480 iar in Proiectul Tehnic de executie Nodul rutier a fost reamplasat la km 108+482.
 - In acordul de mediu nodul rutier este amplasat la km 121+185 iar in Proiectul Tehnic de executie Nodul rutier a fost reamplasat la km 121+189.

 3.  Din cauza constrangerilor (accese la proprietati private si agenti economici) de la intersectia cu DN 65A si DN 65 si pentru respectarea normelor si reglementarilor in vigoare a fost necesara reproiectarea intersectiilor giratorii "A" (DN 65A si drum de legatura) si "D" (DN 65 si drum de legatura). Traseul si lungimea drumului de legatura "d" a suferit modificari, lungimea traseului initial a fost L=5,85 km, iar in proiectul tehnic de exectie este L=6.872 km, asftel s-a evitat demolarea a 4 constructii (2 locuinte si 2 anexe) in localitatea Costesti.
4. Spatiul de servicii de la 112+400 a fost mutat la 115+300
5.  Baza de intretinere si dezapezire in Acordul de mediu este amplasata la km 118+525, in Proiectul Tehnic este reamplasata la km 108+480, si apar dotari in plus fata de dotarile prevazute in Acordul de Mediu. Pentru a asigura accesul in si din drumul expres pe ambele sensuri de circulatie, se propune amplasarea bazei de intretinere si dezapezire in zona unui sens giratoriu prevazut la Nodul Podu Brosteni km 108+480.
6.  Parcarea de scurta durata in Acordul de mediu este la km 99+100, iar in Proiectul Tehnic este la km 99+800, si apar dotari in plus fata de dotarile prevazute in Acordul de Mediu, respectiv separator grasimi.
7. Au mai fost descoperite niste retele de apa-canalizare pe la Colonesti care impun lucrari de relocare. Ah... si niste LEA de 0.4 si de 20kV. Si niste retele de telecomunicatie.
8.  au fost amplasate panouri fonoabsorbante in zonele in care locuintele sunt la o distanta mai mica de 400 de m fata de axul Drumului Expres si au fost eliminate panourile fonoabsorbante din zonele, unde impactul asupra mediului este nesemnificativ.


Si pe la pagina 180 m-am oprit.

snackhunter

#8127
La pagina 119-120 am gasit asta. Inteleg ca este nodul cu A1




Powered by API/PUM imgur uploader

Nu stiu din ce motiv nu cred ca merge uploadul pum. Deci la pagina 119 gasim asta:

Amenajarea nodului rutier este de tip trompetă, drumul expres traversând denivelat autostrada prin intermediul
unui pasaj având o lungime de 96.40 m.
Bretelele Craiova-Bucuresti, Pitesti-Craiova si Craiova Pitesti s-au proiectat la viteza de 80 km /h.
Breteaua Bucuresti-Craiova s-a proiectat la viteza de 60 km/h.
Bretelele Bucuresti-Craiova si Craiova-Bucuresti vor avea 2 benzi de circulatie pe sens.
Pe breteaua principala bidirectionala, pe sectorul cu circulatia in ambele sensuri s-a proiectat parapet New Jersey
amplasat pe zona de separare a sensurilor de circulatie. Astfel pe directia de trafic Craiova-Pitesti s-a proiectat
aceasta banda cu latimea de 4.00 m, 2x0.5 m acostament si 2x0.5 m banda de incadrare.
Benzile de accelerare/decelerare s-au calculat conform normativelor in vigoare.

horatiu.cosma

Mă bucur că a rămas cum discutasem cu ei în 2021, cu 2 benzi pe bretelele de pe relația București - Craiova, separare cu new jersey pe bretelele bidirecționale și lărgit cât de mult bucla pentru o viteză cât mai mare. E de fapt 70 viteza proiectată, însă în normativ apare din 20 în 20, așa că au zis că e 60.

oneLess

Pe mine faptul că s-a mutat nodul rutier cu fix 2 metri mă lasă rece!
Jitaru s-a rezolvat ?
Ceaușești/Oarja s-a rezolvat ?
AC nu a apărut.