[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Senzorii pot detecta orice. Trebuie doar sa ii instalezi. Si super treaba fac. De aceea a insistat UE sa ii avem si noi, doar ca s-a implementat romaneste. Cu substratul ca daca nu avem senzori, nu are UE motive sa ne amendeze.

Solutia ar trebui adaptata la problema: unii oameni sunt super saraci. Sa ii amendezi e ca si cum le-ai lua caii de la bicicleta.
Altii fac parte din retele mai largi. Acolo alte solutii trebuiesc gasite.

Si da, trebuie sa le ia gunoaiele.

Stie cineva care este regimul cauciucurilor? Cine le recicleaza?



stangabriel

#332
Anvelopele nu se recicleaza, se valorifica energetic in fabricile de ciment, iar cenusa se amesteca in cimentul in sine. Piroliza , adica incalzirea/distalarea lor este super scumpa si e ok financiar cand barilul de petrol este peste 150 euro.  Separarea metalului  este imposibila, poate doar coarda dinspre janta la rotile mari, in rest sarma  de pe calea de rulare este de grosimea aproximativa a firului de par.

Pentru a le arde la fabrica de ciment, totusi platesti 50 - 100 lei tona, plus transport. E complicat pentru ei ca trebuie sa le toace, sa incinga cu gaz muuult  cuptorul sa arda complet. Tocarea este mai complicata decat credeti si este necesar un tocator special. In functie de pretul combustibililor, o perioada primeau anvelopele pe gratis, acum au la indemana pacura si gaz aproape moca.

Se mai fac placi din tocatura de anvelope, cum este in parcurile de copii, insa cererea este mica fata de productie. Nici macar nu este considerat o reciclare, ci doar o valorificare , pentru ca produsul final nu este tot anvelopa.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

panzer

Merci mult stangabriel. Nu mi se pare un pret prea mare 100 lei / tona pentru valorificare.
Daca toate ar fi de Logan de ex costul ar de 4-5 lei / anvelopa. Poate fi inclus in pret la fel ca taxa verde.

Altfel banuiesc ca ajung la groapa de gunoi. Sau in astfel de incinerari ilegale.


AlexxC

Si care e diferenta intre o incinerare ilegala si o ardere la fabrica de ciment?

kitsune

#336
Nu știu la uscat, dar noi la vapor incinerăm între 950-1050 grade, altfel nu e arderea completă. Nu iese fum deloc. Mai am câte un mecanic 1 care se grăbește și nu încălzește ca lumea și până pe la 850 de grade fumegă cu draci. Noi avem incineratorul omologat să ardă plastic, tocmai pentru că atinge temperatura aia (e mai complex totul, dar am scris pe scurt)




Așa e ok, cu ardere completă:




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

panzer

Doar 2 intrebari nevinovate si colegii ne educa pe gratis. Super. Multumim.

In plus Alexx, statiile de ciment nu sunt in fiecare sat de langa Bucuresti.

kitsune

#338
Ce să zic, azi am zis să o iau prin București la întoarcere, că mă săturasem de DNCB și toate rutele ocolitoare. Mare greșeală. Cum puteți voi respira în orașul ăla e peste înțelegerea mea. Păi eu îmi bag capul în coș la vapor și respir normal (pe bune, am făcut asta după ce am instalat scrubberul), dar azi pe bulevardele pe unde am trecut nu mai aveam aer. Și asta nu e de la arderi ilegale de cauciucuri la 30 km depărtare, să fim serioși:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

stangabriel

#339
   Ca si ambalajele, anvelopele care sunt importate  oficial sau produse si vandute in Romania, sunt purtatoare de o taxa de2 lei/kg anvelopa catre Admnistratia Fondului de Mediu. Exista cateva firme care gestioneaza cantitati colectate din piata si trimise la valorificat, apoi taxeaza mai putin de 2 lei pe kg. Insa toate  anvelopele second hand nu sunt declarate, deci acestea nu sunt de interes pentru nimeni, iar amenzile nu se pot aplica. Sa zicem ca o parte din acestea sunt folosite la indeplinirea obiectivelor de reciclare a importatorilor oficiali.  Dar chiar si asa, pentru o anvelopa de 300 lei, taxa este 20 lei. O parte ajung in gropi de gunoi.

Ok, acum arderea lor. 1 tona de anvelope este echivalentul a 700 de kilograme de combustibil conventional, standardizat.
Temperatura de ardere este esentiala. Idealul este sa rezulte in urma arderii cei mai inofensivi produsi.  De preferat dioxid de carbon si apa. Insa pe langa hidrocarburi , adica Hidrogen si Carbon , in orice material plastic sau cauciu sunt si alte substante, elemente chimice. Nu doar ca la temperatura mica nu avem ardere completa, se degaja funingine , dar apar tot felul de compusi. Exemplu Dioxinele si Furani. Foarte periculoase, apar la o temperatura de ardere intre 300 si 900 grade celsius.

Un incinerator industrial/medical arde la 1400 grade , iar un cuptor de ciment arde in focar pana la 2000 grade celsius. La aceea temperatura, rezulta dioxid de carbon, vapori de apa , iar celelalte elemente ies "necombinate" sau filtrate prin diferite metode. Daca ies in atmosfera isi gasesc o forma stabila, nepoluanta.  Aici doar Dioxidul de carbon este de interes, insa e cel mai mic rau, iar dispersia, imprastierea este instantanee. Nu poti calcula o crestere a acestuia la o distanta mica de cosul cuptorului. Atat de repede se amesteca cu celelalte gaze. Particulele de funingine si alti compusi raman in forma de nor si se deplaseaza in directia vantului si cu viteza mai mica decat miscarea atmosferei.

Inapoi la incendiile cu fum negru, termin cu temperaturile de ardere, in functie de flacara si temperaturi cu titlu de exemplu si recunoastere.

Flacara rosie-portocalie,cu fum negru, asa cum arde o anvelopa : 350-800 grade, exact zona cea mai periculoasa.
Flacara portocalie-galbena, ca de lumanare - 900- 1200 grade. Deja nu se mai formeaza fum negru.
Flacara Albastra -  de gaz metan, de aragaz 1400 - 2000 grade.
Flacara Alba, de taietor oxiacetilenic - peste 3000 grade.

panzer

kitsune: pai nu prea se poate. De aici si interesul sporit pentru acest topic.

Traficul este si el important.

Vinovati:
- politicienii care au scos orice taxa pe orice rabla. Acum, importatorii (atentie si cei legiti) aduc masinile pe care justitia din Germania le-a interzis in orasele lor. Cam toate sunt diesel-urile falsificate, pentru ca acestea sunt la discount.
- mafia de la ITP: toti isi dezactiveaza filtrele de particule si isi falsifica rezultatul la noxe. Taximetristii care si-au castigat dreptul de a-si face singuri ITP-ul. La fel si la STB. Sabotajul lui Oprescu la adresa RATB a dus ca insasi Citaro-urile care aveau filtre sa le aiba dezactivate. S-a mai ameliorat problema.
- administratia care nu implementeaza benzi unice pentru STB si nici nu extinde sistemul de management al traficului.
- design-ul multor bulevarde cu blocuri de 10+ nivele care impiedica circulatia aerului. Greseala comunistilor este continuata de atitudinea criminala a dezvoltatorilor capitalisti.

Probleme sunt pe toate ariile:
- trafic auto: CO si NoX
- arderi ilegale + centralele de apartament. Limitat pe la periferie, arderi in sobe, unele dubioase.
- gropile de gunoi: mirosuri si sulf

Agravate de:
- constructii in toate colturile posibile
- disparita spatiului verde
- constructia de noi ghetouri: Militari Rezidence, Popesti Leordeni, Bragadiru. Tehnic nu tin de Bucuresti. Dar practic sunt integrate.

Limitate de:
- capacitatea electrica la limita! Atat la nivel national dar mai ales la nivel local. Valabil pe ENEL dar si pe FDEE in zonele limitrofe.

Exceptionala ideea Airly. Pune pe tapet problema. Despre solutii mai vorbim.

Cam asta este intelegerea mea (de nespecialist)

contador

Quote from: stangabriel on November 17, 2020, 11:19:03 PM
   Ca si ambalajele, anvelopele care sunt importate  oficial sau produse si vandute in Romania, sunt purtatoare de o taxa de2 lei/kg anvelopa catre Admnistratia Fondului de Mediu. Exista cateva firme care gestioneaza cantitati colectate din piata si trimise la valorificat, apoi taxeaza mai putin de 2 lei pe kg. Insa toate  anvelopele second hand nu sunt declarate, deci acestea nu sunt de interes pentru nimeni, iar amenzile nu se pot aplica.
In aceste conditii, nu ar fi oare mai buna aplicarea unei garantii pe modelul celei pentru acumulatorii cu plumb? Vrei sa cumperi o anvelopa? Platesti si o garantie de XX Lei, iar apoi ai termen 30 de zile sa aduci o anvelopa veche pentru a-ti recupera garantia.

Chiar daca pe cele vechi le-ai vinde/dona mai departe, tot ar exista interesul de a face rost de altele si mai vechi pentru a le returna in schimbul garantiei  :hm:

Quote from: panzer on November 18, 2020, 12:48:46 AM
- politicienii care au scos orice taxa pe orice rabla. Acum, importatorii (atentie si cei legiti) aduc masinile pe care justitia din Germania le-a interzis in orasele lor.
Oricand s-ar putea introduce o taxa pe rable, cat timp nu discrimineaza intre autoturismele deja inmatriculate in Romania si cele care sunt inmatriculate in alte state din Uniunea Europeana. Insa decat taxe pe rable, cred ca am iesi mai castigati cu ITP facut pe bune.

De asemenea, fumigenele din trafic pot fi oprite si acum. Un echipaj de Politie Rutiera + RAR ar putea retine certificatele de inmatriculare pe motiv ca "motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise". Nu au echipamente portabile care sa masoare nivelul noxelor ce ies pe teava de esapament? Cumparam si omologam!

Quote from: panzer on November 18, 2020, 12:48:46 AM
La fel si la STB. Sabotajul lui Oprescu la adresa RATB a dus ca insasi Citaro-urile care aveau filtre sa le aiba dezactivate. S-a mai ameliorat problema.
Am inteles ca o parte dintre autobuze vor fi trecute pe gaz (CNG, nu GPL). E o idee buna de tranzitie, pana cand vom putea trece complet la electric.

stangabriel

Refolosirea anvelopelor cu acte se considera valorificare, dar nu se prea practica. Apoi ar necesita dublarea depozitelor comerciantilor. Unul pentru anvelope noi, unul pentru deseu de anvelopa. Se chinuie sa puna garantii pe ambalaje , intai de 2 lei per ambalaj, apoi de 0.5 lei per ambalaj.

Importatorul cum isi indeplineste obiectivele ? Cum am zis, daca o anvelopa porneste de la 200 lei, o taxa de 20 lei este de neglijat. La baterii returnarea este promovata pentru ca deseul in sine este valoros, ocupa spatiu mic. O baterie este peste 30 lei ca deseu. Mai fac bani magazinele.

hvm

Quote from: contador on November 18, 2020, 11:23:08 AM
Oricand s-ar putea introduce o taxa pe rable, cat timp nu discrimineaza intre autoturismele deja inmatriculate in Romania si cele care sunt inmatriculate in alte state din Uniunea Europeana. Insa decat taxe pe rable, cred ca am iesi mai castigati cu ITP facut pe bune.

De asemenea, fumigenele din trafic pot fi oprite si acum. Un echipaj de Politie Rutiera + RAR ar putea retine certificatele de inmatriculare pe motiv ca "motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise". Nu au echipamente portabile care sa masoare nivelul noxelor ce ies pe teava de esapament? Cumparam si omologam!

Daca se fac verificarile cum trebuie, nu ai nevoie de taxa pe rable. Dispar singure fiindca te costa mai mult sa le repari ca sa revina in limitele admise in lege, decat sa cumperi alta care se incadreaza, sau mai bine sa cumperi una noua. Iar daca nu iti permiti mergi cu transportul in comun.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

hvm

^
Partea aceasta o pun ca si post separat ca e oarecum offtopic dar are legatura cu afirmatia cu ce faci daca nu iti permiti. Am pus separat ca sa se poata sterge sau muta daca e cazul.

Daca nu iti permiti fiindca n-ai invatat cat ai fost mic ca sa poti avea un salariu mai bine platit (stiu e discutabila treaba), suporta consecintele si indeamna-i pe copii sa invete ca sa isi permita. Stiu, e dura afirmatia, dar in general e adevarata. Eu in copilarie nu ieseam afara pana cand nu terminam temele. Imi era interzis. Cu cat terminam mai repede, cu atat ieseam mai repede si eu la joaca..

Si chestia aceasta mi-a fost spusa asta vara un coleg din clasele 1-8. Il chemasem sa imi sape un sant si a inceput sa imi spuan "Domnule". Nu ma mai intalnisem cu el de vreo 15 ani. I-am spus sa nu imi mai spuna domnule ci pe nume si mi-a raspuns ca nu. Eu sunt domnu fiindca atunci cand el se juca si ma striga la geam sa vin si eu la joaca, eu stateam in casa si invatam. Spre deosebire de el am invatat si am ajuns domn, imi permit casa, masina si sa il chem pe el sa lucreze in locul meu, pe cand el n-a invatat si a ajuns la sapat santuri, si nu isi permite prea multe.

Dar copiii lui stau in casa si invata cum faceam eu, si nu au liber sa iasa afara pana cand n-au terminat. Si fiindca nu poate sa ii controleze sigur fiindca nu il duce capul, a mers la scoala si a vorbit cu toti profesorii sa verifice tema la copii lui in fiecare zi si sa puna un calificativ pe caiet, chiar daca nu e trecut neaparat si in catalog. Cica a trebuit sa mearga de mai mult ori la scoala ca sa ii convinga pe profesori sa fac asta...  Daca in caiet nu scrie nimic sau scrie ca tema a fost facuta doar partial, copii au restrictie de la joaca pentru urmatoarea saptamana. Si fiecare abatere prelungeste perioada cu inca o saptamana. Si e mandru ca ambii copii au foarte bine si se descurca singuri.

M-a lasat fara cuvinte.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici