[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Deschid thread-ul asta pentru ca se vor inmulti discutiile despre vehiculele poluante in Bucuresti (si Ilfov, probabil).

Ionut

Masinile poluante ar putea fi interzise in centrul Bucurestiului incepand cu 15 martie 2019

Recent a fost initiat un proiect de hotarare potrivit caruia se interzice circulatia in Bucuresti a masinilor care se incadreaza in clasa de poluare 1 si 2 (EURO 1, EURO 2) sau care nu sunt incadrate in nicio clasa de poluare. In proiectul initiat de Lucian Iliescu (PMP) se mai arata ca, o data ce vom intra in 2022, circulatia autovehiculelor poluante va fi interzisa in toata Capitala, necontand daca acestea sunt inmatriculate in Bucuresti. De altfel, din 2022, daca proiectul este validat, nu va fi permisa nici circulatia automobilelor Euro 3 si Euro 4 prin centrul Capitalei, interdictie care va acoperi intreg teritoriul Bucurestiului in anul 2025.

Potrivit propunerii, neconformarea conducatorilor auto la aceasta, va fi sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 500 si 2.000 de lei. Conform adevarul.ro, fondatorul acestui proiect a declarat ca ideea a pornit de la o premisa "Daca nu facem nimic in privinta poluarii o sa ajungem sa ne sufocam". De altfel, din 2019 ar putea fi inclusa o noua taxa la ITP special pentru protejarea mediului. Aceasta are in prim-plan indepartarea problemei pe care o are Romania: multe masini vechi care fac aerul nerespirabil.

Lucian Iliescu a avut drept inspiratie cea ce s-a intamplat in alte capitale si orase europene, precum Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florenta, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg.

Wall-Street.ro

ghrt

Sunt de acord cu aceste iniţiative, deşi conduc un Smart ForTwo benzinar Euro4.

Întrebarea este, pe unde sunt studiile reale despre poluare? Ca să ştim totuşi ce şi cum. În principiu sunt de acord dar problemele rezidă în detalii.

Ataşez o poză cu ceva detalii, făcută ieri la prânz în piaţa Victoriei. Poate pe un şantier undeva pe un câmp e ok (deşi nu am văzut măştile muncitorilor), dar într-o localitate e pur şi simplu inacceptabil. Cred că există tăietoare cu aspirator sau dacă nu, nu au decât să îşi pună un cort şi să taie în el, colectând praful din interior cu un aspirator.
Cont (aproape) inactiv.

Telvanni

Ar fi o treaba foarte buna, e plin orasul de fumegatoare.

rota

Producătorii şi importatorii de autoturisme propun aplicarea taxei de congestie şi crearea Fondului pentru Aer Curat, în Bucureşti

Introducerea unei taxe municipale de poluare, aplicarea unei taxe de congestie, precum şi crearea unui Fond pentru Aer Curat din care să fie finanţate proiecte menite să reducă nivelul de poluare din Bucureşti sunt câteva dintre propunerile specialiştilor din cadrul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), enunţate într-un document publicat pe site-ul instituţiei.

Specialiştii APIA propun, totodată, aplicarea unei "Taxe de congestie" tuturor autovehiculelor cu un grad ridicat de poluare, care nu sunt înmatriculate în Bucureşti, dar care circulă în Capitală. Această taxă ar urma să se aplice tuturor autovehiculelor (autoturisme, autovehicule de transport marfă) a căror normă de poluare este sub Euro 5, inclusiv, iar estimările ar fi că, în acest mod, se va reduce numărul maşinilor care afectează nu numai nivelul de poluare din Bucureşti, dar şi disponibilul de locuri de parcare.

Agerpres

offtopic: asta e taxa anti-moldoveni  :lol: :lol:

TibiV

#5
Nu, asta este taxa anti-ilfoveni...
Cred ca undeva la 15%, poate 20%, din masinile care circula in B sunt inmatriculate in IF.
Cel putin la mine in "pravalie", daca fac un "inventar" al colegilor, asa iese...
Pantelimon, Voluntari, Buftea, Mogosoaia, Jilava, (comuna) Berceni samd...

Dar se rezolva...
Baietii isi cumpara o mica garsoniera in Bucuresti, se "muta" acolo, inmatriculeaza masina in Bucuresti, dupa care isi continua traiul in casutele lor din Ilfov iar din chiria garsonierei scot si banii de benzina pentru naveta... ;)

(Bine, mai greu va fi pentru o colega care, dupa 3 ani, are inca numere de CJ... Si nu vrea sa renunte la buletinul ei de CJ, mai exact la buletinul ei de Gilau!...  :lol:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

rezolvam altfel....Firmele de leasing isi muta sediul din Ilfov in Bucuresti si inmatriculeaza masinile direct pe B.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Parcurile sunt in Ilfov.
Sediile sociale, pe care se fac actele, sunt tot in Bucuresti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu conduc o masina de la SIXT (leasing operational) cu nr de Ilfov. Service-ul este in Bucuresti. Si avem 50+ masini in aceeasi situatie.  ;)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

De ei nu am auzit..
Dar da un search pe leasing Bucuresti...
Vezi apoi unde au parcurile de vehicule.
Crede-ma, am lucrat cu top 10 leasing-ari. Te trimit sa iti masina din Ilfov (sau chiar Giurgiu/Ialomita...) dar actele le fac pe Bucuresti.
Astia ai tai sunt mai modesti si mai de bun simt...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Bucuresti, unul din cele mai poluate orase ale Europei, are nevoie de spatii verzi ca sa respire. Cum s-a ajuns aici si care sunt solutiile?

Bucuresti se afla si anul acesta in topul celor mai poluate orase din Europa, situandu-se pe locul al saptelea in clasamentul general si al treilea la nivelul Europei de Est, unde este depasit doar de orase industriale din Rusia si Ucraina. Capitala Romaniei este intrecuta in topul celor mai poluate orase din Europa numai de capitalele Albaniei si Macedoniei, conform clasamentului Numbeo realizat in functie de indicele poluarii. Cel mai important element luat in calcul in formula acestui indice este calitatea aerului, iar cifrele arata ca, in afara de Napoli, oras care se confrunta si cu o criza a gestionarii deseurilor, nu exista in toata Europa Occidentala un oras mai poluat si mai murdar decat Bucuresti. La polul opus se afla orase ca Helsinki, Zurich, Stockholm, Vienna sau Oslo, care sunt de pana la cinci ori mai putin poluate decat capitala tarii noastre.

Cum s-a ajuns in aceasta situatie si de ce sunt discrepantele atat de mari? Exista, pana la urma, orase cu trafic rutier similar si cu industrie mult mai bine reprezentanta decat Bucuresti, unde aerul este mult mai curat. Cheia o reprezinta spatiile verzi.

In capitala Norvegiei, Oslo, care s-a clasat anul acesta abia pe locul 14 in topul celor mai putin poluate orase din Europa, din suprafata totala de 454 de kilometri patrati a orasului 242 de kilometri patrati sunt ocupati de paduri dese, pe langa alte spatii verzi si cele 343 de lacuri din zona. Un adevarat plaman verde.

In Bucuresti, pe de alta parte, doar 7,5% din suprafata orasului este ocupata de spatii verzi, din care 39% se afla in Sectorul 1, unde a fost luata in calcul si padurea Baneasa. In aceste conditii, indicele de spatiu verde public este de numai 9,86 mp/locuitor, conform statisticilor oficiale incluse in raportul Vital Signs dedicat Capitalei. Pentru comparatie, in Viena raportul este de 120 mp de spatiu verde per locuitor.

Pe langa alte carente de ordin administrativ si legislativ, pe langa poluarea din trafic si deseuri, iata ca Bucuresti are o mare problema legata de spatiile verzi, care trebuie rezolvata urgent de autoritatile locale impreuna cu specialisti in domeniu si reprezentanti ai mediului privat.

Ziare.com

voicul

Proiectele ce (NU) s-au facut prin Bucuresti pentru diminuarea poluarii.

Stațiile care măsoară calitatea aerului din București arată aproape zilnic depășiri cu până la 400% pentru poluarea cu praf. Ce NU a făcut Primăria Capitalei în ultimii 10 ani

Potrivit datelor de la stațiile Ministerului Mediului, la stația din centrul orașului, joi, indicele de poluare cu PM10 a fost de 91.65µg/m³, iar miercuri de 113.18µg/m³, aceasta fiind practic o medie pentru întreaga zi. Potrivit Legii nr. 104/ 2011 valorile limită pentru protecția sănătății umane pentru Particule în suspensie - PM10 sunt de 50 ug/m3. Practic media este aproape dublă față de limita maxim admisă. Rețeaua Ministerului Mediului nu măsoară și poluarea cu PM2,5.

Perioada 2010-2016

În 2010, Consiliul General al Municipiului București a aprobat Programul Integrat de Gestionare a Calității Aerului care prevedea că instituțiile din București trebuia să aplice 43 de măsuri pentru reducerea poluării:

Printre acestea se numără:
creșterea suprafeței de spațiu verde până la 26 mp/cap de locuitor până la sfârșitul anului 2013;
interzicerea staționarii vehiculelor individuale pe prima bandă de circulație a străzilor principale și dedicarea acestor benzi transportului în comun și cicliștilor;
amenajarea de piste pentru biciclete și încurajarea transportului alternativ;
salubrizarea stradală prin mijloace de aspirare și spălare cu jet puternic de ape pe sub autovehicule în zonele unde prima bandă e ocupată de autovehicule staționate;
modernizarea transportului public/ transport public integrat/ mijloace de transport cu expunere scăzută la blocaje în trafic - metrou tramvai/ implementarea sistemului inteligent de management al traficului;
vehiculele mai mari de 5 tone pot circulă în centrul orașului doar cu taxa;
realizarea oricărei construcții noi pe suprafețe mai mari de 1.000 mp va fi condiționată de amenajarea și întreținerea corespunzătoare a unui spațiu verde cu suprafață de cel puțin 30% din suprafață totală a parcelei aferentă proiectului;
replantarea aliniamentelor stradale de arbori acolo unde este cazul;
amenajarea de parcări subterane/supraterane pentru folosirea multifuncțională a spațiului;
creșterea tarifelor la parcare în zona centrală în special pentru traficul de tranzit;
asigurarea unei lățimi minime a trotuarelor, care să nu fie afectată de mașinile parcate, astfel încât circulația pietonilor și bicicliștilor să se desfășoare în siguranță;

La alegerile din iunie 2016, situația era una dezastruoasă, fiind implementate foarte puține măsuri din cele enumerate: sistemul de managementul traficului nu era funcțional, la capitolul parcări subterane, s-a făcut doar parcarea de la Piața Universității, orașul avea doar 7k de benzi pentru biciclete, 7 km de benzi unice pentru transportul public, nu s-au cumpărat autobuze/troleibuze/tramvaie noi, aveam 23 mp de spațiu verde pe cap de locuitor, tariful de parcare pe oră era de 1,5 lei, nu s-au mai amenajat spații verzi noi, copacii lipsă din aliniamentele stradale nu au fost înlocuiți, prima bandă era ocupată de mașinile parcate neregulamentar. Singurele lucruri făcute au fost spălarea bulevardelor cu jet, însă nu peste tot din cauza mașinilor parcate pe prima bandă, și accesul vehiculele mai mari de 5 tone cu taxă. S-au finalizat lucrările la pasajul Mihai Bravu, pasaj Piaţa Presei Libere. Lucrările la pasajele Piața Sudului, Ciurel și Nicolae Grigorescu nu au fost însă finalizate, șantierele fiind deschise foarte mulți ani, ceea ce a generat poluare cu praf.

Perioada 2016-2019

După venirea Gabrielei Firea la Primăria Capitalei, s-au făcut câțiva pași pentru reducerea poluării, însă insuficient raportat la nevoi.

A fost nevoie de doi ani ca municipalitatea să elaboreze și să aprobe Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA), documentul care doar stabilea ce trebuie făcut.

Lucrările la Pasajele Ciurel și Nicolae Grigorescu încă nu s-au finalizat. Lucrările la parcarea park&ride de la capătul șoselei Pantelimon nu au început. Nu s-au mai amenajat parcuri noi, problema RADET nu a fost rezolvată, în aliniamentele stradale sunt mulți copaci lipsă, trotuarele sunt ocupate de mașini, sunt multe spații verzi neîngrijite, mașinile ocupă prima bandă de circulație și nu permit spălarea până la rigolă, nu avem o rețea de benzi unice pentru transportul public, nu s-a făcut nicio parcare park&ride nouă (cu excepția celei de la Străulești făcută de Metrorex și care stătea goală), nu avem o rețea de benzi pentru biciclete.

Măsurile luate până acum de Primăria Capitalei sunt:
a fost reparat sistemul inteligent de managementul traficului;
achiziția a 400 de autobuze Euro 6 Otokar care sunt în curs de livrare;
s-au amenajat benzi unice pentru tramvaiele 21, 1, 10, insuficient însă la scara orașului;
s-au finalizat lucrările la Pasajul de la Piața Sudului, un proiect esențial pentru fluidizarea traficului în zonă;
s-au dat 30.000 de vouchere de 500 lei pentru achiziția de biciclete, însă în absența pistelor pentru biciclete măsura este discutabilă. Orașul are acum doar 10 km de piste pentru biciclete:
Primăria a demarat în 2018 procedurile pentru realizarea a 4 (patru) trasee, însumând 48,25 km de piste de bicicliști. Valoarea totală a proiectului este de 44.499.000 lei, banii venind de la Ministerul Mediului. Primăria a demarat lucrările doar la primul traseu, Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- stradă Nicolae Caranfil- Șos. Pipera- stradă Alexandru Șerbănescu- Bd. Aerogării- DN1- Piața Presei Libere- Șos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan, însă acestea nu au fost finalizate.
tariful la parcare pentru zona centrală a crescut până la 10 lei/oră, însă măsura a fost aplicată prost, se permite în continuare parcarea pe trotuar și pe prima bandă, ceea ce nu a redus traficul în zona centrală;
în 2018, până în luna septembrie, Poliția Locală a efectuat peste 500 de controale pe șantiere și au aplicat 391 de sancțiuni în valoare totală de peste 720.000 de lei;
au început lucrările de lărgire a străzii Fabrică de Glucoză;
municipalitatea mai are în plan achiziția a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie și 130 de autobuze hibrid, însă licitațiile încă nu au fost lansate, dar au fost parcurși o parte din pașii birocratici;
sunt în lucru studiile de fezabilitate pentru Pasajele Doamna Ghica, Andronache, trei proiecte esențiale pentru fluidizarea traficului;
demararea unui program pentru acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei/eco-voucher în vederea achiziționării exclusive de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomoție noi "prietenoase cu mediul", non-diesel, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice și electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.
proiectul pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe carosabil este în dezbatere publică.
s-a demarat procedura de expropriere pentru Parcul Verdi;
s-au creat câteva linii de transport în comun pentru cei care locuiesc în Ilfov;

Mai sunt diverse detalii aici:
https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-22990359-statiile-care-masoara-calitatea-aerului-din-bucuresti-arata-aproape-zilnic-depasiri-pana-400-pentru-poluarea-praf-nu-facut-primaria-capitalei-ultimii-10-ani.htm

AndreiB

Mie imi placea proiectul de pe vremea lui Videanu, cred, de a creea o centura verde in jurul Bucurestiului, plin plantarea de arbori. Cel putin in Sud, unde terenul este foarte ieftin, cred ca exproprierile pentru a realiza o perdea de arbori cu latime de 100m nu ar fi chiar asa mari, fata de avantajul si regenerarea zonelor din sud.

Alta masura pe care as vrea sa o vad ar fi desfiintarea unitatilor militare intra-muros (centura), inclusiv forturile, si transformarea lor in parcuri de cartier. In plus, zonele Giulesti-Sarbi, Sere Militari si zona de pe splaiul Nordic ar fi o solutie foarte simpla de expropriere pentru parcuri de dimensiuni mari.

TVlad

O sursa importanta de poluare consider ca este chiar nisipul cu care primaria amesteca sarea ce e imprastiata iarna pe strazi. Cind e umezeala se depune sub forma de jeg pe masini si trotuare iar primavara se transforma in praf. Cred ca exista si alte variante in afara de combinatia sare+nisip.
Tot pentru limitarea cantitatii de praf ar trebui inierbate toate suprafetele de pamint.

Cresterea suprafetei spatiilor verzi se poate face intr-adevar prin exproprierea unor terenuri de mari dimensiuni insa consider ca e importanta nu numai suprafata totala ci mai ales modul cum aceste spatii verzi sint distribuite in oras. Prin urmare, as propune sa se exproprieze si terenuri mai mici aflate mai in interiorul orasului. Sint inca destule spatii foste industriale, semi abandonate sau eliberate pentru a se construi cine stie ce acolo. Ar fi scump probabil insa eu ca cetatean platitor de impozite as fi de acord ca banii mei sa fie folositi asa.

dr4qul4

Eu am sustinut de la inceput exproprierea terenurilor marginase in vederea infiintarii de parcuri de mari dimensiuni. Avem destul loc in sectorul 3 (zona Splaiului dar si Faur-Policolor, ce a mai ramas), tot sudul (sect 4 si 5), serele din capatul Dr Taberei, Giulesti Sarbi, zona din lungul A3 si Fundeni-Pantelimon.
La care sa se aduage mici parcuri in zonele centrale, oriunde a mai ramas teren neconstruit.

Asta ar trebui facut in locul voucherelor. Dar exproprierile sa se faca la pretul pietei (pe modelul parcului Verdi) nu la un pret mai mic, cum apare in grilele notariale (momentan fiind trecut ca neconstruibil, preturile sunt si de 10 ori mai mici ca pretul pietei).
11ha in parcul IOR (retrocedate si aflate in pericol) ar costa primaria doar 55 mil E.
In zonele marginase cred ca ar putea expropria fara probleme 100 de ha anual (in sudul sect 5 si 4 se vinde si cu 50 euro mp).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist