[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Poluarea în București în timpul stării de urgență și după: Poluarea cu particule a scăzut, dar noxele au crescut din nou după ridicarea restricțiilor

QuotePandemia de coronavirus care a afectat România și-a pus amprenta și pe statisticile de poluare din București, mai ales în perioada când restricțiile de mobilitate au fost la maxim. Interesant e că după introducerea primelor restricții, poluarea cu particule de praf a continuat să fie la niveluri record în Capitală, scăzând treptat ulterior și menținându-se la niveluri minime chiar și astăzi. În schimb, tabloul poluării cu noxe arată complet diferit.

Poluarea din Capitală în timpul pandemiei - indicele de calitate, PM10 și PM2.5
Pandemia de coronavirus care a afectat România și-a pus amprenta și pe statisticile de poluare din București, mai ales în perioada când restricțiile de mobilitate au fost la maxim. Interesant e că după introducerea primelor restricții, poluarea cu particule de praf a continuat să fie la niveluri record în Capitală, scăzând treptat ulterior și menținându-se la niveluri minime chiar și astăzi. În schimb, tabloul poluării cu noxe arată complet diferit.
Trebuie spus că la începutul lunii martie Bucureștiul a fost ,,zguduit" de mai multe scandaluri privind momente de poluare masivă, în special în weekend și în timpul nopții. De altfel, pe grafic se observă maximul de poluare pe 2 martie, apoi urmate de alte vârfuri de poluare pe 7 și respectiv 9 martie.

După închiderea școlilor și grădinițelor și apoi instaurării stării de urgență, autoritățile vorbeau de ,,aer de munte" în Capitală, însă poluarea a atins imediat noi valori ridicate în zilele de 17-20, cu un maxim pe 21 martie.

Apoi, indicele de calitate a aerului a scăzut ușor, cu mici fluctuații, și a rămas la cote joase chiar și după trecerea la starea de alertă și momentele succesive de relaxare.

Poluarea cu noxe în București

Cât privește poluarea cu noxe, concentrațiile de dioxid de azot (NO2) înregistrate au scăzut puternic pe perioada stării de urgență, mai ales cât timp au fost impuse restricțiile de mobilitate. Cel mai probabil, scăderea și fluctuațiile sunt strâns legate de traficul rutier.

Valorile scăzute s-au păstrat relativ și după trecerea pe 15 mai la starea de alertă și renunțarea la restricțiile de mobilitate în localitate, cu excepția a două momente cu cote ridicate (28 și 30 mai).

Creșterea valorilor a venit după 1 iunie, odată cu prima etapă de relaxare a măsurilor. Un punct maxim a fost atins pe 21 iunie, dar în rest cotele înregistrate par că au revenit mai aproape de nivelurile de dinainte de pandemie.


Limite:


voicul

#301
Evident ca au revenit mai aproape, dar foarte departe de cotele din februarie sa spunem.
Nu prea am mai intrat pe Airly, ca mereu e verde (sub 25) mai peste tot in B. Evident exista si exceptii, dar vorbim de majoritatea timpului.

Traficul este la cote foarte mici, mai putin pe rush hour cand e mai normal pentru B.
Am un sigur semafor la care stau de 2 ori (BV cu FDG), in rest am consum 9.5 in oras pe vreo 150 de km - oficial 9.5 !!!! Masina de 10 ani +.
De ce am consum asa mare?
Era 8.8 da si-a facut o regenerare fix cu 300 de m inainte sa ajung acasa. Asa ca am stat pe loc sa o termine.

Orasul e destul de gol, mai ales dupa ora 18, hai 18.30.

Rectific - 9.3l/100 pentru 210km - ca m-am uitat exact.

nirolf

Citește mai atent, te rog, PM-urile într-adevăr nu au revenit la valorile de dinainte, dar asta e destul de normal ținând cont că o parte însemnată e generată de încălzirea locuințelor.

Însă noxele (NOx) au revenit la valori apropiate de ce aveam înainte. Adică au revenit diesel-urile, plus ce s-a cazane s-au mai importat între timp.

Noroc că mulți încă lucrează de acasă, altfel am purta maștile ca să ne apărăm de smog.

ionut_16

Cât de poluat este aerul în România ? B1 TV va difuza o rubrică zilnică despre calitatea aerului din București și din principalele orașe ale țării
https://www.b1.ro/stiri/eveniment/cat-de-poluat-este-aerul-in-romania-b1-tv-va-difuza-o-rubrica-zilnica-despre-calitatea-aerului-din-bucuresti-si-din-principalele-orase-ale-tarii-338503.html




Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteB1 TV este prima televiziune din România care difuzează, începând de luni 27 iulie, o rubrică zilnică dedicată calității aerului din București și din principalele orașe ale României.

Rubrica este realizată în parteneriat cu Airly, prima rețea independentă din România de măsurare a nivelului poluării din aer.

Datele despre calitatea aerului vor fi difuzate zilnic, imediat după rubricile Meteo de la orele 12:50, 15:50 și 20:50 și vor reflecta situația înregistrată în timp real. În plus, în cadrul rubricii de la ora 20:50, va fi difuzată și o prognoză a nivelului de poluare pentru a doua zi.

voicul

#304
^Deci sa inteleg mai bine:
Airly face un studiu despre NO2, dar la ei pe site nu apar valori de NO2, ci doar de PM.
Nu stiu eu sa gasesc valorile de Nox-ul acolo?

De aici si confuzia mea: eu am crezut ca in acel "CAQI" e inclus tot.

voicul

Mai un dizal aici, unul mai incolo si incet, incet a revenit mirosul fresh de DPF OFF prin oras.

Asteptam scoala cu interes sa ne simtim mirosim ca pe vremuri.  >:(

voicul

Crescu ceva traficul in timpul zilei si nu a inceput inca scoala.
Din pacate virusul nu a transformat EURO 4 - DPF OFF in motor electric.  :(

Agenția Europeană de Mediu avertizează: Situație critică în România, unde un deces din cinci este legat de poluare

https://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/agentia-europeana-de-mediu-in-romania-un-deces-din-cinci-este-legat-de-poluare-1364791

TVlad

#307
Azi noapte la noi in Militari se simtea un miros dubios, de ars. Iata ce spune senzorul de la Rudeni:





Powered by API/PUM imgur uploader

Si-au reluat probabil baietii activitatile nocturne.

Dupa citeva ore norul a ajuns si in interiorul orasului:





Powered by API/PUM imgur uploader

irirat

Da, asa e, am circulat aseara pe la 22:00 pe DNCB (Nord<->Vest) si mirosea puternic a cauciuc ars, probabil s-au reluat arderile ilegale de prin Ilfov. Initial am crezut ca a ramas frana de mana trasa :)

voicul

Si ard cauciucurile pentru fierul pe care il contin, nu?
Cati bani oare castiga asa?

Vroiam sa mai zic ceva: chit ca traficul a revenit mai la normal, poluare parca nu. Orasul parca e mai curat ca in Februarie.
E doar senzatia mea?

stangabriel

#310
Se arde peste tot, mai ales in zona de vest a Bucurestiului, pana la Baldana spre Targoviste.

Nu se ard anvelope, ci cabluri, borduri si alte elemente din auto. Anvelopa are putin fier si e subtire, dupa ardere , nu mai obtii nimic.

Daca vrei sa scapi de cabluri conform legislatiei, platesti foarte mult, daca le arzi, iei 20 lei/kg de cupru....  e pur si simplu  scump sa reciclezi cablurile corect. Problema este cum se intra in posesie. Nu sunt furate, ar fi fost anuntate furturile. Pe cine sa amendezi daca vezi un foc pe camp? Trebuie sa se stea la panda pana vine cineva sa le revendice.

Se gasesc oferte , diferenta intre cupru ars sau cupru nears este doar de 1 leu.

Deseurile de cabluri nu sunt reglementate corect de catre Administratia Fondului de mediu, care gestioneaza si taxeaza ambalajele, bateriile si deseurile de electrice si electronice. Daca arati ca reciclezi deseurile generate sau platesti pe cineva sa o faca cu acte, scapi de taxa integral sau partial. Cablurile sunt puse la gramada cu electronicele, iar firele de cupru sunt de fapt singurele din care se poate obtine profit.

Apoi cum va imaginati, cablurile sunt invelite in plastic cat mai rezistent, ignifug, automat arderea este total incompleta si anevoiasa, care formeaza compusi din toate variantele, mare parte toxici.

dr4qul4

cauciucurile le ard pentru a intretine focul, nu pentru fierul infim din ele. Peste focul de cauciucuri pun cabluri electrice si tot felul de deseuri care contin fier/cupru sub plastic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Cat despre poluare, traficul inca nu este la capacitate maxima, Cet-urile inca nu functioneaza de iarna iar vantul a cam batut destul de mult. Conditiile meteo ajuta enorm in circulatia poluantilor, sunt ridicati si imprastiati.

nirolf

Iar iarna apare și inversiunea termică care agravează problema:

Quote

Când un strat de aer rece se acumulează sub un strat de aer cald are loc o acumulare a poluanților, stratul de inversiunea termică acționând ca un capac ce împiedică dispersia și transportul poluanților.

Fiind propice formării ceței, pe fondul acumulării poluanților sub formă de aerosoli inversiunile termice pot genera fenomenul de smog.


Cristi N

Astia ard orice care contine metal, am patit asta vara sa fiu "imputit" in miezul zilei de un individ care daduse foc unei saltele ca sa recupereze fierul din arcuri. Prima oara nu am fost chiar pe faza dar la episodul 2 am avut o discutie foarte aprinsa cu individul si acum nu mai face treburi de genul asta pe langa mine dar nu a renuntat complet la activitate.