[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

In forma actuala mi se pare ok taxa oxigen si sunt de acord cu ea.

Personal pledez pentru interzicerea completa a oricaror vehicule diesel incepand cu 2030 in toate orasele mari, inclusiv diesel hibrid, iar restul (benzina, benzina hibrid, GPL) sa mai poata intra in orasele mari pana in 2040 - dar si aici cu cresterea trepata a normei de poluare admise.

Bineinteles, primul la aplicarea acestor masuri trebuie sa fie chiar statul. Adica autobuzele, vehiculele institutiilor publice (mai ales primarii), vehiculele politiei, ambulantele, vehiculele obisnuite ale armatei (nu cele grele sau de lupta), masinile de gunoi etc... Pentru asta statul ar trebui imediat sa faca un calendar si sa interzica achizitii care nu tin cont de acest calendar (adica interzis sa cumpar in 2025 diesel hibrid, cand stiu ca in 2030 va fi interzis - sa fie obligati sa ia ori pur electric, ori benzina hibrid).

Alta categorie care ar trebui reglementata sunt taxiurile. Aici ar trebui tot asa un calendar si incurajarea achizitiei de taxiuri pur electrice prin montajul de statii de incarcare in punctele de asteptare ale taxiurilor. Cand stau sa astepte clientii sa poata sa incarce. O perioada acolo incarcarea sa fie gratuita pentru posesorii de licente taxi.

Taxiurile se preteaza perfect pentru masini electrice: fac drumuri relativ scurte, apoi stau sa astepte. De asemenea motorul electric aproape ca nu necesita intretinere: nu ulei, nu distributie, nu esapament, nu turbo, nu catalizator, etc.. Motoarele electrice merg lejer 1.000.000 de km sau peste si asta aproape fara reparatii sau intretinere. Ce poate sa-si doreasca taximetristii mai mult? Sunt in SUA firme de inchirieri cu masini TESLA, unele au deja 900.000 de km la bord si nu a fost schimbat un ac la ele, acumulatorii rezista inca cei originali. Deci WOW. Deci trebuie doar un program cu bani de la stat care sa faca interesanta achizitia de masini electrice pentru taximetristi. Atunci ar fi eco-friendly sa las masina poluanta acasa si sa iau taxiul.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

#166
Ar cam pica reteau electrica in B si ... peste tot sa faci asa ceva, dar ideile, DA, sunt excelente.

Din pacate eu cred ca anuleaza/amana, ca nu o tine sa piarda voturile.

Ideea e buna pentru toti, pana tre sa dai banu jos si atunci, dintr-o data nu mai e buna.

L.E. Parca la taxi in B s-a propus sau e deja in vedere, ca masina sa nu fie mai veche de 5 ani, deci EURO 6.
Doar ca la UBER si restul masina trebuie sa nu fie mai veche de 15 ani ... deci EURO4.

Lyvyoo

Apropo de sondajul initiat pentru taxa, sunt deja 16.000 de comentarii, iar 99.99% impotriva taxei. S-a spalat pe maini duamna, gata... 350.000 de potentiale voturi nu sunt de ici de colo, cand astia micii de respira greu iti sufla in ceafa.

vancouver

Astfel de decizii, cum ar fi taxa anti-poluare, trebuie luate in comun de toate partidele mari. Nu pot fi intrebati oamenii ce parere au. Nici eu nu vreau sa fiu obligat sa-mi vand masina mea euro5 recent cumparata (in Germania, unde stau, exista deja orase in care diesel euro 5 nu mai are voie). Deci si eu sunt impotriva unor astfel de masuri, pentru ca ma gandesc la buzunarul propriu.

Dar gandidu-ma la dezastrul pe care-l provocam climei si mediului imi dau seama ca trebuie sa facem ceva. 90% din populatie nu o sa se gandeasca insa niciodata la mediu sau doar la modul teoretic. Populare nu o sa fie astfel de masuri. Degeaba intreaba doamna Firea cetatenii. Si asta fix acum, cand e pe faras.

Cu atat mai mult trebuie gandit de pe acum ce facem peste 10 ani, ca oamenii sa aibe timp sa-si schimbe masinile treptat, ca autoritatile sa gaseasca solutii pentru cei cu venituri mai mici, dar dependenti de masini (de ex. mici comercianti).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

#169
Quote from: voicul on February 20, 2020, 08:54:34 PM
Cine e surprins ca inainte de a vota cineva pe FB o sa iasa ca se anuleaza?!

Soc, surpriza, neasteptat, incredibil, cine ar fi crezut asa ceva!
PUR si simplu incredibil ce se intampla  :lol:

Oare acum trebuie sa justifice camerele amplasate si oamenii platiti pentru ceva care nu se foloseste?
Cum e relvan 15.000 de comentarii (care pot fi de oriunde din lume, deci toti cei 20 de milioane de romani) la 2 milioane de locuitori?

Ca sa nu zic ca ok, sa nu platesca taxa grosul .. hai si EURO3, da ce cauti cu non-EURO in B, masina mai veche de 25 de ani poate chiar 30 de ani. Vrei sa intrii ... plateste.

---

Gabriela Firea: Am primit peste 15.000 de mesaje. Aproximativ 90% îmi solicită să renunțăm la vinieta Oxigen

https://www.facebook.com/gabifirea/videos/577495029504729/

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/gabriela-firea-am-primit-peste-15-000-de-mesaje-aproximativ-90-imi-solicita-sa-renuntam-la-vinieta-oxigen-1263888

ghrt

Ar trebui să facă şi un sondaj dacă cetăţenii sunt de acord să se meargă cu căruţa în Bucureşti, printre cetăţenii comunelor din jur. Nu e de alta dar e foarte ecologic, că îi pot pune o găleată să colecteze eşapamentul.

Am prostul obicei să merg pe jos până la magazin cam 1km, pe şos. Vergului. Pute rău. Mirosul dispare între blocuri şi după ce traversez intersecţia spre Baia de Aramă. Din când în când trece câte o maşină cu inconfundabilul miros de motorină mult mai puternic decât împuţiciunea din jur. Însă am impresia că e ca la băşini.

Faptul că nu au ieşit toţi candidaţii să îşi asume o astfel de măsură impopulară arată că cel mai probabil nu se va face în realitate nimic. La nivel naţional, legea privind interzicerea fumatului a fost un gest de kamikaze pentru deputata care a iniţiat-o şi susţinut-o. Legea era să fie castrată, dar au intervenit medicii cu statistici şi au avut câştig de cauză.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Da e mare, mare, mare minune cu legea fumatului ca s-a adoptat si gata. Stiu ca au fost discutii, etc, dar uite ca rezista. Chiar sunt mirat cat linistiti au fost fumatorii.

O alta treaba ar putea sa fie sa o ia mai usor cu taxele. 100 de ron in primul an pt EURO 4 si 200 in al 2-lea, ar fi mult mai de bun simt.

Intre timp ne descurcam sa o evitam:
ONG: Vinieta Oxigen nu are toate avizele. Amenzile vor putea fi contestate în instanță - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/ong-vinieta-oxigen-nu-are-toate-avizele-amenzile-vor-putea-fi-contestate-in-instanta-1264167

AlexxC

Nu putem compara taxa asta cu interzicerea fumatului.Nu au existat proteste pentru ca nimeni nu a fost ars la buzunar cum va fi in cazul de fata.
Daca ar trebui sa platesc taxa probabil as vota impotriva,as injura la inceput,as protesta...dar m-as obijnui,cum am facut si cu cresterea accizelor la tigari,combustibili,etc...dar tot nu as renunta sa circul cu cazanul.
Poate as fi mai impacat sa stiu ca banii din taxa sunt folositi pentru dezvoltarea transportului in comun,dar sunt sigur ca nu va fi asa,sunt alte gauri de umplut.
Concluzia: aerul va fi la fel de poluat iar eu raman si cu banii luati.
Offtopic: haideti sa o lasam putin mai moale cu hate-ul asupra autobuzelor diesel noi euro6...orice autobuz introdus in trafic scoate de pe sosea cel putin 30, 40 de masini mici,multe potentiale cazane=》trafic mai lejer,consum mai mic,poluare redusa.

voicul

Teoretic.
Practic ma uit ca se plimba articulatele duminica sau seara dupa 20: 2 - 10 calatori, dar cu consumul aferent de 18m de autobuz, nu 12.

Dar apropo: citisem pe undeva (nu mai am sursa) ca se renunta total la autobuzele EURO3, care oricum nu mai ajungeau prin centru.

ghrt

Soţul milfovoaicei a luat în Voluntari autobuze Euro3, nu? Şi circulă la greu prin partea asta de oraş.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

De ce ar putea anula Firea taxa Oxigen? Pentru că îi lovește în primul rând pe alegătorii ei. De ce și dreapta îi cere același lucru?

Gabriela Firea ne-a mințit (sau a fost prea optimistă, depinde cu cine țineți) când a spus că face revoluție în trafic. Însă acum ne mințim noi, nu mai e nevoie să se ocupe ea: ne mințim că traficul din Bucureșți se poate civiliza și de-polua cu metode high-tech: semafoare inteligente și management computerizat.

https://www.digi24.ro/opinii/de-ar-putea-anula-firea-taxa-oxigen-pentru-ca-ii-loveste-in-primul-rand-pe-alegatorii-ei-dar-de-ce-si-dreapta-ii-cere-acelasi-lucru-1264570

Telvanni

M-a intristat foarte tare faza cu intrebatul pe facebook pentru ca era logic ca raspunsurile sa fie NU. Era prima masura buna si oarecum curajoasa luata de un primar. Pacat!

dr4qul4

Ea oricum nu a vrut sa puna o astfel de taxa. Isi face doar publicitate si da bine pe fb.
In plus, le face rau celorlalti contracandidati. L-am vazut pana si pe Nicusor Dan criticand aceasta taxa, la momentul actual.
Exprimarea lui a fost ceva de genul: "e buna taxa, dar intai ar trebui sa avem park&ride-uri, si transport public modern care sa vina la timp. Gen tramvaie noi, linii modernizate si banda unica pt autobuze". Acum ceva timp zicea si ca trebuie centura modernizata...

Cu alte cuvinte, taxa e buna sa o introducem "la Sfantu Asteapta".
Pana la urma e un cerc vicios. Taxa ar scoate maxim 50.000 de masini din oras. Dar la ora de varf s-ar vedea diferenta si autobuzele si tramvaiele nu vor mai ramane blocate in intersectii.
Mai apoi, odata introdusa taxa, parcarile din exterior se vor umple imediat. Sa vedeti ce coada se va face la Straulesti. Pana la introducerea taxei, Straulestiul "pare inutil", asa ca nu exista presiune pentru alt park&ride.

Oricum, ciudat cum aparatorul principal al transportului public si inamicul deplasarii cu automobilul, a ajuns sa-si conteste ideea "plagiata" de firea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Anca_Emanuel

Quote from: Telvanni on February 23, 2020, 02:37:55 PM
M-a intristat foarte tare faza cu intrebatul pe facebook pentru ca era logic ca raspunsurile sa fie NU. Era prima masura buna si oarecum curajoasa luata de un primar. Pacat!

Ia fă un calcul: mașinile bucureștenilor sunt în general vechi și poluante. Firea: nu e așa că nu vreți să fiți taxați suplimentar ?
Pe urmă ieși la tv să te dai roz că ai făcut treabă nu glumă!

voicul

Da, e marketing pe fata cu sanse mari de a tine la public larg care te si voteaza.

In alta ordine de idei, B sta (mai) bine la masini poluante. Sa iesiti din B si sa vedeti in restul tarii rable de calitate.