[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Cum pot fi amendați șoferii cu taxa Oxigen chiar dacă nu intră cu mașina în centrul Bucureștiului

Șoferii care circulă prin București cu mașini care se încadrează în anumite norme de poluare riscă să fie amendați cu 1.500-2000 de lei pentru că intră în centrul Capitalei, chiar dacă în realitate ei evită Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), delimitată de Primăria Generală condusă de Gabriela Firea. În mai multe locuri din oraș ZACA a fost semnalizată neconform și practic, șoferii ar putea fi amendați drastic, chiar dacă ocolesc de fapt perimetrul ZACA, după cum a descoperit HotNews.ro în teren.

Ce este ZACA și de ce contează

În octombrie anul trecut Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat proiectul Primarului Gabriela Firea de introducere a taxei Oxigen pentru diferite tipuri de mașini, în funcție de norma de poluare - o vinietă care se aplică de acum și care, într-un an, se va aplica pentru aproape majoritatea mașinilor din Capitală.

În cadrul proiectului este delimitata și Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), care practic înglobează zona centrală a Capitalei și unde vehiculele sub 5 tone cu norma de poluare sub Euro 3 nu mai au voie să intre, sub amenințarea unei amenzi de 1.500-2.000 de lei.

Conform hotărârii HCGMB 539/2019 ,,Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) reprezintă perimetrul delimitat de: Piata Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Sos. Stefan cel Mare - Str. Polona - Str. Mihai Eminescu - str. Traian - Bd. Nerva Traian - Bd. Gheorghe Sincai - Str. Lanariei - Calea Serban Voda - Bd. Marasesti - Str. Mitropolit Nifon - Bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie - Sos. Panduri - Sos. Cotroceni - Spl. Independentei - Str. Stirbei Voda - Str. Berzei - Str. Buzesti - Piata Victoriei".

Practic, conform definiției de mai sus, ZACA este delimitată de bulevardele și străzile enumerate, dar fără a le include și pe acestea. Un motiv practic pentru care bulevardele care delimitează zona nu ar putea fi incluse este acela că în multe locuri, într-o astfel de situație, șoferii care ar avea interzis în ZACA s-ar trezi în intersecții fără a avea posibilitatea de a evita intrarea. Mai mult, delimitarea ZACA este făcută în multe locuri tocmai pe inelul interior de circulație, una din puținele alternative oferite șoferilor în Capitală de a evita centrul.

De altfel, conform marcajelor realizate de Primăria Capitalei în București, acest principiu este respectat în aproape toate instanțele - doar străzile și bulevardele care dau în arterele de delimitare conțin panourile cu ZACA.

În câteva locuri din oraș ZACA a fost greșit semnalizată

Chiar și-așa, există situații în teren unde zona ZACA a fost marcată greșit sau camerele video care înregistrează mașinile au fost montate în afara ZACA - situații în care unii șoferi ar putea fi taxați și amendați deși în realitate ei nu au intrat în zona interzisă.

HotNews.ro a verificat delimitarea ZACA realizată în Capitală și a identificat câteva probleme în teren.

Deși am adresat Primăriei Capitalei o solicitare pentru clarificarea acestor situații, administrația condusă de Gabriela Firea nu a răspuns până la momentul publicării articolului.

Piața Leul - Șoseaua Cotroceni: cum te prind camerele video că intri în ZACA deși în realitate nu ar trebui


La Piața Leul, deasupra capătului bld. Iuliu Maniu, au fost montate camere video exact deasupra benzilor și surprind mașinile ce își continuă drumul pe Șoseaua Cotroceni. La intrarea și ieșirea Șoselei Cotroceni în/din Piața Leul au fost montate panouri de informare cu zona ,,ZACA".

Restul + poze:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23658253-foto-cum-pot-amendati-soferii-taxa-oxigen-chiar-daca-nu-intra-masina-centrul-bucurestiului.htm

voicul

^Cei care vor să cumpere o vinetă, o poţi face deocamdată doar online, de pe site-urile www.roviniete.ro / www.taxaoxigen.ro / www.vinietaoxigen.ro.


survola

Nu a contestat nimeni taxa aceasta la Avocatul Poporului? Parcă citisem ceva undeva  :D

dr4qul4

Eu sunt curios cum se vor aplica amenzile.
Adica, intr-un oras intesat de camere de supraveghere, daca nu te prinde "in flagrant politistul rutier" nu patesti nimic cand treci pe rosu sau cand parchezi sub semnul de oprirea interzisa, "politisul local" nu are voie sa afle pe cine trebuie sa-l amendeze (si iti lasa o invitatie sa te prezinti de buna voie   :lol: )
De ce ar fi altfel cu aceasta taxa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Pentru ca de taxa asta are nevoie (disperata) duamna, pentru buget...

(Citeste cu atentie Bugetul Primariei de anul asta. La venituri este curat Harry Potter - "Vaj-hat".
La cheltuieli, este "Stapanul inelelor"...)

LE
Le reamintesc distinsilor colegi ca in 2016 duamna promitea transport public gratuit.
Sursa de finantare?!..
EXPORTUL de tramvaie fabricate la URAC!...

Si acum se chinuie de 2 ani sa faca un contract de IMPORT de tramvaie din Turcia... 
:lol:
Fara alte comentarii, caci Ionut nu ne da voie sa umilim o persoana cazuta la pamant...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Probabil se bazează pe ăia 30% conformare voluntară. Aici însă cred că o să ia ţeapă, deoarece taxa nu este foarte clară şi este mai probabil ca cei 30% de conformişti să fie mai degrabă dintre cei cu maşini netaxate.

Însă nu sunt de acord cu TibiV, că e la pământ. Deocamdată nu.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Ce n-am auzit eu: daca imi vand masina, dar am platit taxa pe tot anul, de unde imi recuperez banii?

voicul

#157
Este interesant tabelul de la 5.04 care zice ca nu masinile polueaza cel mai mult, ci incalizirea caselor.

Poluarea, ucigașul perfid cu arme invizibile. Mărturia unui bucureștean: Cum a devenit un calvar viaţa în oraşul în care s-a născut - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/poluarea-ucigasul-perfid-cu-arme-invizibile-marturia-unui-bucurestean-cum-a-devenit-un-calvar-viata-in-orasul-in-care-s-a-nascut-1263015

elphax

este vorba de interpretarea a ce inseamna poluare, articolul este foarte vag si cu informatii cel putin interpretabile
dpmdv CO2 nu este poluare
la centralele de apartament :

CH4 + O2 = C + H2O adica carbon si apa. C inseamnda funingine
de fapt sunt mai multe faze de ardere  plus C se combina cu H2O si sunt 2 variante
CH4 + 1/2* O2 = CO + 2*H2 - monoxidul de carbon este toxic dar tot nu este poluare, ci gaz de sera . Hidrogenul nu este toxic
CH4 + 2* O2 =  CO2 + 2*H2O adica vapori de apa si dioxid de carbon ( gaz de sera, incalzire globala)

la masini avem ca produse SO2, NO si  NO2 adica oxizi de sulf si azot - foarte toxici, care sunt considerate poluare

AlexxC

Vezi ca sigur gresesti ceva
CH4+2O2=CO2+2H2O...nu e nici-o funingine acolo.
Prima varianta nu cred ca e ok ...ai inventat o metoda de a obtine hidrogen pentru masinile viitorului :))

nirolf

Centralele termice pe gaz au clase de emisii de NOx, cele în condensare emit de 3-4 ori mai puțin decât cele clasice (care sunt teoretic interzise la vânzare de câțiva ani). De exemplu:

Emisii de oxizi de azot [mg/kWh]: 22

https://www.daikin.ro/content/dam/dace-ro/images/D2CND/Manual%20instalare%20centrala%20Daikin.PDF

Nu mă pricep, mă gândesc că poate din cauză că merg cu aer, nu cu oxigen.


Cristi N

#161
Un exemplu dintr-un buletin de analiza, probabil al unei centrale fara condensatie: link
Oxigen: 13.4%
CO: 7ppm
NOx: 28ppm
SO2: 0ppm

TibiV stiu ca mi-ai explicat mai demult reactile chimice care apar la arderea metanului intr-o CT, parca la topicul de termoficare de la electrici sa fie?

LE: Am gasit :D link

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

#163
Am citit si eu postul, foarte instructiv, multumesc de link. Da' as avea o observatie - nu doar dieselele au probleme cu noxele si nevoie de filtre de particule, ci si benzinarele cu injectie directa. Ba chiar umbla vorba ca astea ar emana si particule ultrafine, care pot ajunge direct in sange.
Un citat in germana:
QuoteIm Fahrbetrieb unter realen Straßenbedingungen stoßen Direkteinspritzer nach den Empa-Analysen fast so viele Feinstaub-Partikel aus wie Dieselautos ohne Partikelfilter vor 15 Jahren - und je nach Fahrbedingungen 100 bis 1000 Mal mehr als heutige Euro-6-Dieselfahrzeuge, die serienmäßig mit Partikelfilter ausgerüstet sind. Auch der deutsche Automobilclub ADAC prangert in Tests die hohen Partikelwerte moderner Benziner seit Jahren an.
.
Tradus aproximativ: In regim real, "benzinarele cu injectie directa genereaza aproape la fel de multe particule fina ca un diesel fara filtru de acum 15 ani si de 100 pana la 1000 de ori mai multe decat un diesel euro 6".

voicul

Hopaaa!!!
Deci tocmai a zis ka kandideaza la primarie, deci altii e vinovati ca facem schimbarea, ca sa nu faca ei, fac eu, dar sa ma votati  :lol:!

Cine e surprins ca inainte de a vota cineva pe FB o sa iasa ca se anuleaza?!

---

Gabriela Firea le cere bucureştenilor, pe Facebook, să se pronunţe dacă sunt sau nu de acord cu taxa Oxigen
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a lansat, joi, pe Facebook, un referendum, prin care bucureștenii sunt întrebați dacă sunt sau nu de acord cu taxa Oxigen.

https://www.facebook.com/gabifirea/videos/3309314755751932/

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/gabriela-firea-ii-intreaba-pe-bucuresteni-pe-facebook-daca-sunt-sau-nu-de-acord-cu-taxa-oxigen-1263566