[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Claudiu T.

Eu cred ca aceste preturi sunt inca prea mici si asta este un motiv in plus pentru multi care nici nu i-au in calcul sa mai renunte la o masina (cine are mai multe) si nici sa o/le schimbe cu una mai putin poluanta. Bineinteles ca ar fi necesara masura complementara de a construii mai multe parcari supraterane si subterane si de a aplica amenzi pentru fiecare parcare neregulamentara + ridicarea celor care chiar incurca circulatia.

Sa adaug pe lista si necesitatea unui transport comun modern si civilizat pe care sa te poti baza indiferent de vreme si ora.

Sunt multe de facut si necesita un efort pentru fiecare parte (cetateni/primarii/firme samd) dar nu cere nimeni sa se intample peste noapte.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

voicul

#196
Nu e chiar potrivit topicul, dar apropo de parcare: au inceput sa puna noi stalpi pe trotuar si deci sa elimine locurile de parcare de pe acesta pe Lascăr Catargiu.
Incet, incet si de vreo 3 ani se tot elimina locuri de parcare, care nu erau oricum locuri de parcare.

@TibiV
Ai dreptate si mentionez ca pe mine nu ma afecta taxa. Plateam si gata.
Eu doar mentionam de costuri fixe si de impactul procentual. Deci nu suma nominala, ci procent.

In continuare mi se pare foarte mult (raportat la costurile fixe ale masinii pana in 2l - adica, impozit si RCA), mai ales pentru EURO 3 si 2. Oamenii aceea nu au masini vechi pentru ca au bani de unele noi, ci le au pentru ca nu isi permit altceva.
O taxare cum a fost propusa si dintr-o data eu zic ca e prea mult.

Treptat, in vreo 2 - 3 ani sa se fi ajuns la sumele respective (si chiar mai mult) - cu asta as fi OK.

voicul

IMPERATIV zice UE. (deci nu lasa domnule sa iau si eu voturi!)

Miros chimic, smog, senzaţie de sufocare. Cauzele aerului otrăvit din București: ,,Mi-e și frică să aerisesc" - VIDEO

Miros chimic, miros ciudat, smog, senzaţie de sufocare... Toate aceste fenomene sunt asociate de bucureşteni aerului pe care îl respiră. Unii dintre ei ne-au povestit că sunt zile când nici măcar nu pot aerisi casele. Cum a ajuns oraşul să fie sufocat de poluare vedeţi în materialul următor.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/miros-chimic-smog-senzatie-de-sufocare-cauzele-aerului-otravit-din-bucuresti-mi-e-si-frica-sa-aerisesc-1267008

voicul

#198
E bine ca se pune accent pe problema asta, pentru constientizare.
Video-ul mai zice ceva: nu eliminarea taxei de mediu din 2017 a produs aer de proasta calitate din 2009 pana in 2017! Desigur importul de rable nu ajuta, dar nu e singurul factor de poluare in oras.

În Bucureşti se respiră acelaşi aer nociv de zece ani. Capitala riscă amenzi de până la 400.000 de euro pe zi - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/in-bucuresti-se-respira-acelasi-aer-nociv-de-zece-ani-capitala-risca-amenzi-de-pana-la-400-000-de-euro-pe-zi-1270598

voicul

Nu inteleg de ce (mai) da din gura Firea cand ea a scos taxa de Oxigen?
Da, probabil polueaza si altii, dar sigur si masinile polueaza!
Sa vina amenzile de la UE sa vedem atunci cum strainii ne fura statul (saracia mai exact) si investitorii fug pe autostrazi.


PMB și primăriile de sector din Capitală, amendate de inspectorii de mediu. Firea cere demisia ministrului Alexe

Primăria Capitalei și primăriile de sector din București au fost amendate de inspectorii Gărzii de Mediu cu suma de 75.000 de lei pentru că nu au implementat corect măsurile pe care și le-au asumat în Planul Integrat de Calitate a Aerului, a anunțat ministrul interimar al Mediului, Costel Alexe.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/pmb-si-primariile-de-sector-din-capitala-amendate-de-inspectorii-de-mediu-alexe-masurile-asumate-de-pmb-sunt-0-1271718

voicul

Pacat ca respiram aer mai curat din forta majora, nu din competena PMB, guvern sau altii responsabili.
Facuta la ora 9 dimineata.




Powered by API/PUM imgur uploader

ghrt

M-am uitat pe istoricul a 2 senzori (Moşilor şi Pţa Sudului). Partea de gaze de eşapament e relativ similară, ceea ce diferă masiv e nivelul de particule. S-ar putea ca aerul să fie mai ok după scandalurile legate de mediu şi arderi ilegale.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Sugestie pentru PMB cum ar trebuie sa isi faca treaba. Poate nu chiar asa, dar macar sa ajunga la 50% din performanta asta.





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Poluarea nu prea are treaba cu PMB.
de PMB tine doar traficul (dar asta e greu de controlat - practic singura masura este taxa Oxigen..), transportul in comun si spalarea strazilor.

Aerul din oras este influentat in mare masura de ce se intampla in localitatile din jur si de CET-uri.
Inca sunt multi care dau foc la anvelope, cabluri si alte deseuri doar pentru a extrage metalul din ele. Mai avem si gropile de gunoi si incineratoarele care nu au intalatii de filtrare in regula. Si care ar trebui sa proceseze doar deseurile produse in aceasta zona.
Iar CET-urile nu ar trebui sa foloseasca pacura decat atunci cand afara este viscol sau ger. Iarna asta a fost ca vara, asa ca nu era cazul. In plus, nici instalatiile lor de filtrare nu sunt prea bune si nici nu sunt flexibile. Ar trebui sa poata reduce temperatura din calorifere pe timpul zilei. Am avut zile cu 20 de grade si caloriferele ardeau. Eu folosesc din plin robinetii, dar sunt unii care stau cu geamul deschis si robinetii la maxim pt ca "oricum platesc la comun".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Vorbeşti în general, dar zilele astea avem o situaţie specială cu un triplu motiv:
- trafic auto minimal;
- activitate pe şantiere minimă sau inexistentă;
- scandalul recent cu poluarea, unii poluatori mai serioşi luând măsuri să intre sub radar.
Toate acestea combinate duc la o situaţie bună a aerului. Şi toate astea pot fi reglementate & verificate de PMB şi Garda de mediu.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Mai e o chestie. Nu mai avem cum sa importam deseuri. Parca veneau in special din Italia, cu etichete de haine second hand..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Cateodata vin noaptea pe Dacia de la Romana. Stii cum prind semafoarele pana la intersectia cu Mihai Eminescu.
Toate - 4 adica - pe rosu indiferent cum as conduce. TOATE. In geneal stau singur la rosu.
Alte dati le prind pe verde.
Deci se trage concluzia ... ? Eu n-am una.

Deci fluidizarea traficului tine de PMB si fac fix durere undeva. Planteaza aiurea semafoare fara nici o coordonare intre semafoare.


ghrt

^^ De acord, dar şi importul de deşeuri poate fi controlat de autorităţi.

Aparent singurul care se luptă e procurorul acela ecologist de la Constanţa.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Partea bună a izolării din cauza coronavirusului. Ministerul Mediului: Bucureștenii respiră aer de munte!

Ministerul Mediului spune că, în ultima săptămână, concentraţiile tuturor poluanţilor monitorizaţi în Bucureşti s-au situat mult sub valorile limită. Luni, concentraţia de PM10 era apropiată de valorile din staţiile amplasate în vârf de munte, potrivit datelor furnizate de minister.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/partea-buna-a-izolarii-din-cauza-coronavirusului-ministerul-mediului-bucurestenii-respira-aer-de-munte-1276611

fulger nc

Legat de interzicerea accesului in zona centrala as face o paralela cu doua orase care o au implementata mai din timp
Londra a fost printre primele orase care o au implementata
la ei problema nu era de poluare , clima cu ploi zilnice , influenta estuarului tamisei si a marii face ca poluarea sa nu fie chiar o problema
problema e congestionarea traficului aproape la orice ora in zona centrala ( de asta si numesc "taxa , amenda" aplicata -taxa ptr zona congestionata)
ptr ca Londra nu a vruta sa investeasca in variante de distribuire a traficului si strazi de mare capacitate ptr a prelua , distribui traficul
practic au strazi de dublu sens si fara benzi ptr delimitarea transportului public
de 1 an si jumatate masura a fost implementata si in Madrid
pot spune ca se simte diferenta foarte mult
Madridul nu e favorizat de clima ( ploi foarte rare , vant nu), ceea ce face ca pe tot timpul verii sa se formeze umbrelele alea de contaminare , ce se vad din afara orasului
cu toate ca Madridul a investit in strazile astea de mare capacitate , care sa preia traficul ( e m 30 inelul median din interiorul orasului , m40 si m45-50 ce il ocolesc pe la periferie preluind , distribuind traficul catre localitatile din zona metropolitana adiacenta) , tot se congestioneaza la anumite ore , in special pe inelul median central( m30)
cu toate ca au fost critici din partea celor afectati , in final lumea se adapteaza si accepta ideea cu o zona centrala cu restrictii
cei din zona , rezidentii , exceptand comerciantii ..se bucura in final de idee ..de o forma sau alta diminuand si afluxul catee zona aceea ( se scapa putin de presiunea pe locurile de parcari samd)
oricum rezidentii nu au restrictie in districtul de care apartin , ptr a parca (e o taxa anuala) , sau circula
asa ca grosso modo mi se pare o masura corecta
daca vrei sa fie si mai bine acceptata , trebuie acompaniata de un plan privind transportul public in zona ( pe cat posibil sa folosesti autobuze mai putin poluante in zona respectiva , cat si unele legaturi directe din afara zonei , sau de la periferie , puncte de interes , conexiuni locale catre centru) , ptr a favoriza deplasarea catre locul de munca a celor afectati , folosind transportul public
pe termen lung nu ar fi rea gandirea unei retele feroviare care sa traverseze Bucurestiul , unind reteaua deja existenta , cu statii prin zonele centrale de interes ( partial subterana , mai ales prin zonele centrale , cu statii ca cele de metrou simple ) si care sa fie folosita preponderent de trenurile regio , sau intercity de larga distanta ce tranziteaza Bucurestiul si nu il au drept capat de linie
e o prioritate a UE pe viitor , deci finantarea ar trebui sa vina mai usor