Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cricric

Ce te miri. Nu sunt singurii care fac cablaje si au atati angajati. Dräxlmaier tot pe acolo e.

doryan93

Quote from: istvan78 on April 22, 2015, 01:59:31 PM
10,000 :shocking: de oameni fac cablaje auto in fabricile Leoni de la Arad, Bistrita si Pitesti. Inca 500 li se alatura anul asta la Arad.
Leoni Romania are peste 11700 de angajati.


istvan78

Si Bosch Rexroth se extinde la Blaj cu aproape 600 de oameni, si cu ajutor de stat. Ce parere aveti despre acest ultim aspect? Nu e nicidecum primul caz, si nicidecum neobisnuit in Europa, dar...

cricric

Primesc mai putin decat urmeaza sa plateasca impozite si taxe in perioada urmatoare? Raman acasa oamenii si nu se duc sa munceasca prin tarile UE? Nu se destrama familii? Calculeaza toate aspectele.

IlisescuV

Aia sunt banii de la salarii pentru vreo cativa ani. Adica cativa ani BOSCH o sa aiba cheltuieli cu salariile moca. Asa sa tot faci afaceri.
Daca pui 570 angajati * 500 EUR/angajat (asta e salariu de vreo 1300 lei net + taxele totale la stat) * 60 luni iasa 17,1 milioane de euro.

Adica faci firma si produci ceva dar nu te costa angajatii NIMIC DIN BUZUNARUL TAU cativa ani. Parca vad ca peste vreo cativa ani o sa mia primeasca iara bani.


cezar-mario2012

Suma oferită este mult prea mare fata de investiția facuta, mai mult de 50%. Nu mi se pare normal.

yetiman

#802
@cricric - asa este - multi nu reusesc sa vada toate aspectele

@carcotasi - ajutorul de stat primit de anumite firme nu este altceva decat o forma de "imprumut". Banii nu se dau asa usor, si, de fapt nici nu se dau asa cum cred unii. Sistemul de decontare este similar cu cel de la autostrazi. Intai firmele trebuie sa prezinte un plan de investitii, sa fie aprobat de Ministerul de Finante. Apoi firma trebuie sa faca investitia, sa achizitioneze utilajele, sa le plateasca, si abia apoi, dupa verificari temeinice, statul ramburseaza maxim 50% din valoarea investita. (la autostrazi se merge pana la 85%...)
Iar conditiile care trebuie indeplinite sunt multe - crearea de locuri de munca, obtinerea de profit, plata de taxe si impozite in urmatorii 5 ani trebuie sa fie (mult) mai mare decat suma primita de la stat, etc.
Asa ca e o mare greseala sa crezi ca e ceva moca.

@cezar-mario2012 - suma este de maxim 50% (studiaza hotararea de guvern). Restul sunt rotunjiri de-ale ziaristilor.

LE: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/sitebuget/ajutordestat/MO714din2014_HG807.pdf
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


dr4qul4

#804
cum a ajuns Dacia sa calculeze ca ii costa mai putin cu 30 de euro/per masina daca ar avea autostrada?
Pe langa toate cele spuse mai sus (timp, carburant, salarii, rate etc), in transportul de marfuri mai apare un lucru extrem de important de care ma lovesc frecvent: asigurarea!

Mai exact, prima de asigurare se calculeaza in functie de riscurile asociate. Stiu ca pare greu de crezut dar se considera riscuri mult mai mari (pentru marfa) atunci cand se merge pe DN fata de A (accident, deplasarea marfii din cauza pantelor/gropilor, oprirea/stationarea in spatii nesigure)
Prima de asigurare pentru Bucuresti-Sofia este de 0,20-0,25% din valoare (pentru comparatie, tot pe acolo este si prima de asigurare pentru un spatiu comercial pentru 1 an de zile!!! nu pt 1 zi!)  Probabil Dacia primeste tot felul de discounturi dar chiar si asa, asigurarea pana la Nadlac/Mako tot ii costa mai mult cu 5 euro/masina fata de cazul in care s-ar circula exclusiv pe autostrada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

E foarte corect ce spune colegu'!

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ashbird

Autoliv face centuri de siguranta , airbaguri , electronice  in Brasov , Sf Gheorghe, Lugoj , Resita, Timisoara si are aproape 10000 de angajati.
Clienti de la Dacia(Renault),pana la VW(tot grupul), BMV , Volvo sau chiar la Bentley 
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura