[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

dar gara asta a fost totdeauna "la mama naibii" fără să fie legată de nimic. Iar metrou pe acolo nu prea văd cum să faci când avem deja unul la Obor iar când se va face, M5 va fi pe Pantelimon. Poate dacă ai muta-o în una din zonele astea ceea ce sincer pare cam utopic pentru moment, sau dacă fosta platformă industrială de acolo va redeveni pol de atracție... dar nu prea văd, poate ar trebui studiată o altă locație pe traseul ăsta, mai ușor de legat.

AndreiB

Eu avand in vedere cat de importanta e platforma Pipera si cat de usor de prelungit M2 (doar o statie), eu as suvera ca aproape toate trenurile ar trebui de pe M800 sa mearga spre Pipera.

Obor poate fi deservita cu un shuttle Obor - Pantelimon + conexiuni.

Sorinus

Eu zic ca linia de Obor poate fi facuta mai atractiva daca:

1) se creste un pic viteza, cred ca momentan e 50km/h , macar un 80 dupa bariera.
2) Se repara racordul spre Bucuresti, sa nu mai treaca prin Gara Pantelimon, si se muta Halta Dragonul Rosu pe noul racord.
3) Se face Halta la Pipera, conexiune cu M2, cum zicea Andrei.
4) Se optimizeaza gara Baneasa si se face statie de metrou pe M6. Aceasta devine si terminus, n-are sens sa plimbi omul de la Obor la Nord, ptr ca e mai usor pt el sa ia troleul pe Ferdinand sau tramvaiul prin Pantelimon si apoi M1 pana la GdN

Ar deservi zona Garii Obor (Ferdinand, Baicului, o parte din Pantelimon), ce ar putea ajunge la Dragon, in Pipera si in Baneasa (gara, cartier, mall) mai usor, dar si la M2 si sudul Bucurestiului, via Pipera.


AndreiB

#693
Obor - Pipera e ok (desi merge si cu conexiune). Chiar si Obor - OTP T1 e un traseu logic.

Insa GdN - Obor e complet ilogic (ajungi mult mai repede cu metroul) si Branesti - Obor e deasemenea inutil, pentru ca cei din Branesti au nevoie sa ajunga la Pipera, nu la Obor.

Gara Baneasa ar beneficia de conexiuni mai departe, nu are sens sa fie terminus.

Eu asa as face (necesita imbunatatiri minore de infrastructura - e.g. o diagonala noua fir III K > M800).

O linie noua Ploiesti - Peris- Buftea - Chitila - Baneasa - Pipera - Obor. Motivul principal ar fi legatura directa cu localitatile de pe M1000 cu Pipera, iar Obor e un punct natural de terminus.

O linie OTP T1 - Baneasa - Pipera - Obor. Idem ca mai sus, legatura OTP - Pipera e utila, Obor e un terminus natural.

O line Obor - Pipera - Baneasa - Chiajna - Videle.

Nu am mentionat toate statiile, doar ca principiu general. Avem nevoie de linii naturale si rapide. Prea multe inelare, mai ales la frecvente de 2tph (realist greu mai mult de atat) ar fi complet inutile.

BogdanSt

Eu nu vad traseul Gara de Nord - Obor ca fiind facut efectiv pentru a lega cele doua puncte. Acestea sunt doua capete, doua extreme. Nu înseamnă neapărat ca a fost gandit ca sa unească respectivele destinatii. A fost gandit (probabil) pentru trasee intermediare gen GdN-Pipera; Obor-Pipera, etc.

shift2rail

quote author=AndreiB link=msg=405610 date=1674723686]
 Avem nevoie de linii naturale si rapide.
[/quote]

Totally on board.
Dar, pe acest criteriu al conexiunilor naturale, de ce am conecta Videle, Ploiestii la gara Obor?

Videle se inteapa natural in gara de vest (cotroceni) sau, la limita, gara de nord, in timp ce Ploiestiul la gara de nord.

Oborul tb conectat cu Oltenita, Calarasi, Slobozia, Cta, samd.

In timp ce intra-muros, e nevoie de o retea fiabila de metrou ptr a face transferul rapid inter-gari.


AndreiB

Pentru a conecta Videle/Ploiesti de Pipera, nu de Obor. Obor ar fi doar practic depoul in care rebruseaza trenurile.

Rutele astea ar fi in plus fata de rutele normale spre GdN.

@BoGDaN

Daca ai GdN - Pipera, de ce nu l-ai duce in Branesti? Si asa ai nevoie de ruta Branesti - Pipera - GdN.

Idem pentru Obor - Pipera, e mai bine sa o duci undeva util, gen OTP T1, nu undeva unde nu are sens ruta end to end, gen Obor - GdN.

hefaistos

Voi realizati ca magistrala 800 (Bucuresti Constanta) este deja aproape de saturatie?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

shift2rail

^ daca e adevarat, suntem in plin teatru  al absurdului (ca la Cluj): dezbatem, impreuna cu Nicushor, de 3 ani acest proiect de tren metropolitan, iar CFR anunta ca magistralele sunt saturate!

survola


shift2rail


dan tm

#701

Sa continuam a la Cluj Napoca, in zona asta a liniei 800 in teren mai este un fir abandonat si plin de moloz si gunoaie care este paralel cu 800 de la Ram Pantelimon spre Bucuresti Baneasa pina undeva la un punct, ca nu trece podul.

La Cluj Napoca e nevoie de un fir, aici nu este?in ambele orase este un fir abandonat sau loc de fir suplimentar.


AndreiB

Am mari indoieli ca M800 e saturata pe portiunea Pantelimon - Ramificatia Pasarea (cea urbana pe care se propun cele mai multe variante). Vorbim de doar un amarat 1tph de calatori. Si chiar daca ar fi saturata, solutia este extrem de facila - RK la centura feroviara Nord si mutarea traficului de marfa pe acolo. Se poate ajunge de pe centura feroviara Nord spre orice directie fara rebrusare. Pitesti e un pic peste mana, dar cu putina imaginatie / modificari minore si asta e posibil.

Singura portiune cu adevarat critica e GdN - Ramificatia Pasarea, care are un singur fir, multumita modernizarii ineficiente facute pe M800. Asta permite probabil doar 3tph (dintre care 1tph e rezervat pentru IR-uri Bucuresti - Constanta). Dar nici aici nu e asa greu de rezolvat - e.g. desfiintand o linie din revizia Grivita si transformand-o in fir I pentru M800.

Si ipotetic vorbind, chiar daca ajungem la o situatie in care traficul de calatori pe M800 Baneasa - Pantelimon sa fie prea intens, se poate adauga foarte facil un al treilea fir, folosind spatiul pentru fosturile racorduri industriale. O problema reala insa pentru operarea unui trafic mai intens o reprezinta trecerile la nivel de la Pipera, Petricani si Andronache.

tl;dr: Nu exista nici o problema, si chiar daca ar exista se rezolva fara prea mari complicatii.

carutasul

Dacă sunt saturate cu 1tph eu zic să le desființăm, chiar nu are rost...

Vlad94

Dinspre Pitesti se poate ajunge folosind ramificatia Buciumeni, prin traversarea tuturor macazurilor. Sunt curios cand si daca vor reabilita racordul Buftea-Buciumeni.