[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rt25

aici vorbim de cum facem ca in vest unde daca stai al 50km de oras, iei un tren, faci 30m pana la o statie de metrou si apoi mai iei 15-20-30 min metroul sau tramvaiul sau autobuzul pana la destinatie.

Pe modelul acesta, Ploiesti -> Gara de Nord si Giurgiu -> Progresului sunt alternative viabile cu legatura respectiva.

Construirea haotica e in afara scopului discutiei, eventual o continuam pe alt topic, dar ca sa inchei totusi e trist ca in interiorul oraselor nu ai optiuni valabile. Pe de alta parte in Militari Residence, Popesti Leordeni, sau zona din spate de la Teclu sunt zone in care se stia ca NU sunt mijlaoce de transport in comun si ca la noi se dezvolta greu sau deloc astfel de optiuni ...

AndreiB

Exista optiuni destule intramuros: blocurile vechi.

alexandru_m

Inseamna ca titlul topicului m-a indus in eroare facandu-ma sa cred ca vorbim despre infrastructura feroviara urbana Bucuresti. Probabil ca o linie in zona Tancabesti sau Comana face si ea parte din "urban Bucuresti".

Pana sa legi Giurgiu de Bucuresti trebuie sa legi Berceni sau Jilava. Sau poate teleportezi trenul de la Daia?

oc7avian

Există o singură soluție rapid de implementat pentru legătură de capacitate medie spre centru + M1 + M3 + M5. Prelungirea liniei de tramvai de pe Buzești - Berzei până la Eroilor, în loc să facă buclă la Cișmigiu. Ideal pe Știrbei Vodă.

Iar soluția asta mi se pare musai chiar dacă ar exista M4 și M5 acum, că scapă de un schimb, iar la gară ajungi deja la același nivel cu tramvaiul.

AndreiB

Sau la Izvor pe Splai cu o bucla mare sens unic. Avantajul e ca Izvor e o statie mai putin circulata.

alinuttt

https://www.facebook.com/100001903346478/posts/pfbid0aNEMGHDUcNR6Hx7j4EJV7yLGP3QrWXm2V2CYcJGoeBnkpxKEyaNdRvm2hQ49rHHGl/?d=n

Anunț în Jurnalul Oficial al UE pentru trenul metropolitan București-Ilfov.

TPBI a publicat la data de 4 octombrie 2022 un anunț în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene privind intenția de a lansa procedura de atribuire competitivă a contractului de servicii publice pentru transportul feroviar aferent Trenului Metropolitan București-Ilfov.

paullie

Doamnee au luat un rahat in brate cu gara Obor si nu-l mai lasa jos. Mult mai bine ar merge la Branesti.

cristi5

#667
Interviu cu Iosif Szentes

Inteleg ca pt noile PO e necesar SF si fireste executie. Dar vrea sa porneasca noile linii de la mersul trenurilor 2024, cu tarif unificat cu restul capitalei.

Cadru legal prost, infrastructura cu topologie din anii 40... Vedem ce va reusi cu echipa de 5 oameni. Sunt foarte convins ca va incerca.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0MxeX95TxnLNH1g8oS1YjeH2DZRdRQTjC8BTQiPgpogaZiWHovTdk2u7qpmi1WCptl&id=100001903346478&sfnsn=wa

shift2rail

Inteleg ca actuala centura este un patchwork cu zone simple/duble, electrificate(nord-est) /neelectrificate (sud-vest), fara lucrari de mententanta/rk de decenii pe majoritatea traseului.

N. Dan mizeaza, probabil, pe un proiect de imagine care i se poate intoarce in fata ca un bumerang datorita calitatii infrastructurii inelului feroviar.

cristi5

Eu zic ca Nicusor face aceeasi greseala ca alti primari. Uite acolo pe harta, o cale ferata. Wow, pai e gata treaba, bagam tren metropolitan. Nu conteaza ca
- e un singur fir
- neelectrificata
- fara semnalizare sau ceva arhaic
- deci lipsa capacitate
- plina de TN cu masuri de siguranta minime sau doar o cruce SF Andrei care dta sa cada
- fara PO, ca de statii cu abatute ce sa mai vorbim
- lipsa material rulant
- pe CFR infra nu i-a intrebat nimeni

Adica lipsa de cunostinte feroviare de baza

Dar in acelasi timp, spre deosebire de alti primari, are noroc cu o echipa care se pricepe la CF, condusa de Szentes. E bine ca se incepe de undeva, cat de mic, daca se incepe serios.

shift2rail

#670
Mi-au scapat detaliile proiectului...inteleg ca infrastructura feroviara ramane put si ca se va achizitiona ceva material rulant nou?

Un proiect 'serios' ar incerca conectia salbei de localitati din prima coroana a orasului (scuze ptr terminologia franceza) cu...orasul: Berceni, Bragadiru, Magurele, Domnesti, Chiajna, Cernica, etc, toate la 10k+ locuitori in ultimul recensamant.

Nicio idee ce vrea de fapt ND cu acest 'tren metropolitan'.

AndreiB

Din pacate prima coroana a orasului nu prea are treaba cu reteaua existenta CF, in afara de linia inelara.

Eu as incerca sa extind tramvaiul de la cel mai apropriat nod de metrou pana in prima coroana.

Corelat cu proiectele de DR, o reducere a capacitatii auto pe DN-uri ar incuraja si reducerea traficului pe axele istorice.

De exemplu in Otopeni, calea ferata e prea periferica pentru a atinge un shift modal major, desi doua rute ar merge (cea actuala via OTP si una noua pe inelul feroviar Nord - pentru a deservi fabricile din zona).

Insa DN1 e foarte direct. Cu ceva masuri de road calming se poate canaliza traficul de medie distanta / OTP via A3 sau DR4.

Asta ar elibera spatiu la suprafata pentru un tramvai separat de trafic pe DN1 - probabil cel mai bine prin extinderea tramvaiului 5 pentru a oferi o legatura directa Pipera/M2 - OTP.

shift2rail

Incep sa transpire detalii despre proiectul zis 'tren metropolitan' : dezamagire ptr cei care sperau ca ND a invatat ceva din experienta RER din Paris ( structura radiala catre centrele dens populate din mica/marea coroana, capacitate, lipsa conflictelor de trafic cu perifericul, samd)

Cheap, cheap, cheap...across the board:

https://www.economica.net/trenul-metropolitan-bucuresti-ilfov-asteapta-un-acord-cu-cfr-pentru-a-fi-pornit_620080.html

hefaistos

Revenim... cine presteaza serviciul si sub ce forma?
Daca nici la asta n-au dat un raspuns clar...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

shift2rail

#674
^nu e vb de niciun serviciu de transport inca:
articolul spune ca se doreste comisionarea unui studiu de fezabilitate care e conditionat de un  acord cu CFR (ptr ca liniile nu apartin pmb, probabil) care acord, la randul sau, e conditionat de o HG. And so on and so forth.