[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vlad94

Eu unul vad zona Domnesti ca un terminal multimodal cu autobuze, tramvaie, trenuri, parcare auto si cu extinderea magistralei M3 pana aici. Astfel, de aici vei putea lua fie tramvaiul, fie metroul, fie trenul, lasandu-ti masina la acest terminal. Metroul se poate extinde facil si pana aproape de Bucuresti Vest, dar parca de termen lung vad extinderea la Domnesti.

Sorinus

Realizezi ca totusi Domnesti e un sat  :)

carutasul

O să pun și aici cifrele de la ultimul recensământ:
Bragadiru 40000 , Voluntari 47000 , Popești-Leordeni 53000, Chiajna 43000.
Domnești 13000 etc etc...
Vorbim de populație rezidentă. O parte și-au păstrat și proprietatea din București și figurează ca locuitori acolo.
Bucureștiul a fost cumva în trecut, dar situația se schimbă rapid...

AndreiB

Din pacate lipsa completa a urbanismului face comunele astea "urbane" foarte greu de deservit cu transport public logic. Lipseste complet ierarhia drumurilor, coridoare naturale de transport sau conceptul de spatiu pietonal permeabil. Plin de McMansion-uri, strazi cu latime insuficienta, gated communities si sprawl cat vezi cu ochii.

carutasul

eu sunt complet de acord dar totuși lucruri se pot face. Apropo de "Domnești e un sat" ...prin care trece magistrala de cale ferată. Dar mi se spune că nu o să aibă trafic suficient. Un tramvai Bragadiru-Unirii, prelungirea lui 32, ar fi full încă din prima zi ... În partea cealaltă știm cam ce s-a întâmplat, urbanismul e și mai rău (în partea asta de vest majoritare sunt tot locuințele individuale) dar și acolo se pot gândi unele lucruri, condiția e să renunțăm la "nu se poate" și "nu are rost" . Acum 15-20 de ani pe aici circulau autobuzele "preorășenești" fantomă: mergeau când voiau ele, nimeni nu cumpăra bilet, totul arăta sinistru. Acum când s-au reintrodus nu am văzut nici să se mai distrugă, nici problema cu biletele nu pare să mai existe, au și orar de funcționare care se respectă... oamenii s-au schimbat radical. Cred că mulți au rămas ancorați în trecutul ăla în care la periferii locuiau doar agricultori care mergeau cu roșii la piață...

Sorinus

Tocmai eu am sustinut ca tocmai la Domnesti, halta de tren sa fie reabilitata (cateva post-uri mai sus). Dar sincer, si tren, si tramvai si metrou ... in conditiile in care astea nu acopera inca Bucurestiul si suburbiile mai mari...e bombastic.

carutasul

Da, bine, nu e cazul să exagerăm, și asta e adevărat :)
E în curs de dezvoltare și o infrastructură locală ( locuri de muncă, supermarket-uri, școlile s-au mai renovat) dar unele lucruri o să fie mereu în București. Din punctul meu de vedere valorificarea liniei CFR existente e prima că e cea mai simplă... nu prea știu unde e halta acum dar poate trebuie mutată, poate trebuie construită o copertină, după aia poate și o linie de garare ca să nu încurci intercity... lucrurile astea se pot face în timp. Proiectul cu prelungirea Ghencea și tramvaiul e al doilea, e o investiție care se poate face nu extrem de scump și care va avea trafic din prima zi, o parte fiind din București. După asta... rămâne de văzut ce și dacă mai trebuie :) Dar tramvaiul e la ceva distanță de linia CF, nu prea iese de un multimodal, cred că ar avea bazine complet diferite. Metrou, nu că sunt eu în zonă, dar cifrele înclină mai degrabă spre Bragadiru, nu Domnești, dar deocamdată m-aș mulțumi cu "metrou ușor" pe marginea lui DN6, pare  fezabil. 

shift2rail

Nu stiu despre Voluntari/Bragadiru/ChiajnA etc, dar in Popesti nu exista comunitati "inchise", densitateA populatie e f mare si e nevoie urgent de o conexiune rapida cu viata culturala, sociala, recreationala a Buc...inainte de a se maneliza complet.

AndreiB

Si in Popesti, si in Bragadiru, solutia cea mai simpla e tramvai separat de trafic pe DN.

tom_sawyer

#729
Recensăminte: 2002 - 2011 - 2022

Popești Leordeni: 8.000 - 15.000 - 53.000
Voluntari: 30.000 - 43.000 - 47.000
Chiajna: 8.000 - 14.000 - 43.000
Bragadiru: 8.000 - 15.000 - 40.000
Pantelimon: 16.000 - 25.000 - 32.000
Otopeni: 10.000 - 13.000 - 21.000
Buftea: 20.000 - 22.000 - 20.000
Dobroești: 6.000 - 9.000 - 16.000
Măgurele: 9.000 - 11.000 - 14.000
Berceni: 4.000 - 6.000 - 13.000
Domnești: 6.000 - 8.000 - 12.000
Balotești: 6.000 - 8.000 - 11.000
Corbeanca: 4.000 - 7.000 - 11.000
Ștefăneștii de Jos: 4.000 - 6.000 - 10.000
Mogoșoaia: 5.000 - 7.000 - 10.000
Tunari: 4.000 - 5.000 - 10.000



shift2rail

#730
^exploziva demografia banlieu-ului...

Minimum minimorum, tramvai usor, ideal prelungirea retelei existente de metro catre Chiajna, Popesti, Voluntari, in prima faza, si apoi catre restul dormitoarelor.

TVlad

#731
Ar trebui sa cotizeze si localitatile astea limitrofe. Vad ca primariile lor nu sint in stare decit sa autorizeze custi de iepuri pe cimp cu strazi fara trotuare iar asteptarile sint ca primaria Bucurestiului sa ii scoata din impas extinzind mijloacele de transport pe cheltuiala proprie. Nu e kosher.

Ar trebui o coordonare mai buna intre primarii dar experienta arata ca e greu spre imposibil. Nu prea se inteleg nici sectoarele cu primaria generala, darmite cu primariile localitatilor limitrofe. Cel mai bine ar fi sa le inglobeze in teritoriul Bucurestiului insa interesele locale sint prea mari.

shift2rail

Daca nu ma insel, metroul apartine MT.

carutasul

iar eu am comentat pe "infrastructura feroviară urbană" care ține de CFR :)
Lucrurile astea mai vin cu timpul, trecerea a fost prea bruscă de la "porcul lui rupse gardul nostru" la investiții în infrastructură, dar se mai schimbă. În plus, probabil deocamdată mare parte din locuitori produc valoare în Capitală și deci banii sunt distribuiți tot inegal... dar și asta e în schimbare. Era acea "autoritate de transport" care trebuia să armonizeze...

TibiV

O sa postez si aici filmarea lui Ionut Ivasca cu zona nodului A1-DNCB, dar se vad lucruri interesante si despre centura feroviara.

Mi se pare interesanta concentrarea de forte pe CFCB - utilaje, traverse noi, sine...
Care o fi obiectivul imediat?...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)