Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

District EA

Tren de probă Arad - Brad plecare din Arad. De săptămâna viitoare vor circula trenuri CFR Călători pe Arad - Brad.


TibiV

Doar ca in livretul din articol spune ca trenul merge Santana-Ineu-Gurahont, nu ajunge pana la Brad...
Sau asta a fost doar trenul de proba?...

Oricum, ma mira un pic. In august (2020) erau trenui Brad-Arad (evident, si Arad-Brad...).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Regio Calatori (fost Regiotrans) a decis sa se retraga de pe Ineu - Gurahont - Brad incepand cu 1 ianuarie 2021. Au ramas doar cu Arad - Santana - Ineu pe care le-au legat la Ineu - Cermei, facand trenuri directe. Cica nu erau profitabile.

Chestia e ca se stia de retragerea RC din vara lui 2020. CFR Calatori, daca dorea sa preia sectia, trebuia sa opereze testele inaintea retragerii Regio Calatori, ca sa se asigure continuitate in serviciu.

Mie, unuia, mi-e greu sa vad cum ar putea face un serviciu profitabil chiar si cu subventie pe linia asta - e foarte lenta, si nu serveste nici un centru mare de populatie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC


frunzaverde

Probabil, pana la urma, la inchidere se va ajunge... Sau ma rog, la transport exclusiv marfa, acolo unde e cerere (ca stiu ca exista ceva marfa). Adevarat, pacat de linie, dar cu viteze comerciale de 25-35 km/h, nu ai cum transporta pasageri eficient...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mda...

In ultimii ani (ca forumist onest) in fiecare concediu am facut poze peste tot pe unde am fost.
Jumatatea plina: am muuuulte poze, chiar si din zone uitate de Dumnzeu. Sau din zone "fierbinti" astazi....
Jumatatea goala: sunt atat de multe, incat si "selectia-selectiilor" m-a lasat cu cateva mii de poze.
Upload pe Imgur imi va lua zeci de ani...

Basca de vreo doi ani am la job un program de... hmmmm... "chestia aia mare si urat mirositoare de sub coada dromaderului"...

Dar promit ca in week-enul asta voi incerca sa incarc primele poze din locuri care NU au mai fost postate pe forum niciodata...

Pe topice de nu va veni sa credeti...

Cele mai vechi sunt din 2019 (sau 2018?....  :o... cele mai noi din 2020... Deci nu vin cu poze "a la Harry", de cand era bunica fata mare - Harry, nu te supara, nu este atac la persoana. Este doar o re-aranjare "cronologica"...  ;) )

Am postat aici pentru ca aici s-a ridicat "problema", si pentru ca "intamplator" am si cateva poze pe feroviar. Linii unde semnalizarea este la nivel WW1, sau linii care pur și simplu au dispărut....

Dar ca să postez tot ce mi-a plăcut va dura probabil o lună sau două - cât să ne treaca plictiseala lunilor de iarnă, când "nici o mișcă nu mai muscă"....   :lol:



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Abia astept sa vad.

Intre timp CFR o sa intre cu doua trenuri pe Brad. Ca sa fie...


oc7avian

Studiu de Eficientizare și Sustenabilitate a Rețelei Feroviare din România

Reminder, descrierea prezentării de către colegii care au participat atunci: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1320.msg292589#msg292589

Văzând licitația lansată pe Buzău - Făurei (un fir), parcă merită puse slide-urile peste care a sărit ARF în prezentarea pentru Grupul de Lucru București-Ilfov. Atenție! Din păcate ppt-ul pare trunchiat, lipsind răspunsurile. Dar dacă există o legătură, poate putem specula viitoare licitații.





















Powered by API/PUM imgur uploader

shift2rail

#159
^interesanta prezentarea "Studiului ptr eficientizarea..." raportul complet poate fi descarcat/disponibil online?

interesul primar ar fi legat de viitorul(?) liniei Costesti - Rosiori Nord-Tr. Magurele, construita la 1887!, cu mult inaintea M900, si  careia studiul comandat de AFR pare sa ii puna cruce...

TibiV

București, 8 aprilie 2021
📢 Lucrări de întreținere executate în regie proprie, pe intervalul de stații Chitila - Săbăreni - Ciocănești
‼ Sucursala Regională CF București a demarat programul de lucrări de întreținere, executate în regie proprie cu TRENUL DE LUCRU, pe intervalul de stații Chitila - Săbăreni - Ciocănești, firul I, lucrări care au drept scop creșterea vitezei de circulație de la 50 km/h la 120 km/h.
♦Etape lucrări:
◘ etapa I: linia 3 directă din stația CF Săbăreni, km 14+236-km 15+200 (urmează lucrări de ciuruire și buraj mecanizat)
◘  etapa a II-a: Chitila - Săbăreni, fir I
◘  etapa a III-a: Săbăreni - Ciocănești, fir I
♦ Utilaj: tren de lucru PTH 500 (SRCF Brașov)
♦Scop: creșterea vitezei de circulație la 120 km/h

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/4326054444096057

Are un video foarte bun...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#161
CFR Infrastructura vrea sa desfiinteze linia de cale ferata Sudrigiu-Stei-Vascau. Deputatul Janos Kiss: Este inacceptabil, ma voi implica pentru a gasi o solutie

Primarul orasului Stei trage un semnal de alarma cu privire la linia de cale ferata pe ruta Sudrigiu-Vascau, ce urmeaza sa fie desfiintata, la propunerea C.F.R. Infrastructura.

"În urma vizitei în teren efectuată de către o comisie din partea C.F.R. Infrastructura, care a avut loc în data de 11.03.2021, acestia au propus, prin Procesul-verbal întocmit la fața locului, desfințarea și valorificarea liniei de cale ferată situată pe ruta Sudrigiu-Vașcău, precum și desfințarea și valorificarea clădirii în care a funcționat Halta Ștei, datorită ineficienței acestora, propunere urmând a fi înaintată Ministerului Infrastructurii și Comunicațiilor spre avizare și ulterior Guvernului României pentru a se lua o decizie finală în acest sens." sustine Iulain Balaj, primarul orasului Stei.

Primarul Steiului a trimis o solicitare de sprijin catre Prefectura Bihor, in care arata necesitatea pastrarii si repunerii in functiune a acestei linii de cale ferata, importanta ei economica si strategica pentru dezvoltarea zonei.

Pe raza orașului Ștei își desfășoară activitatea mai multe platforme industriale (European Food, Hiperion, Compania Națională a Uraniului, S.C. Băița S.A., Corsar Gaz – totalizând un număr de peste 2000 de angajați), care au folosit în trecut această modalitate de transport și doresc în continuare să beneficieze de pe urma acestei facilități, dar datorită problemelor financiare cu care s-au confruntat în această perioadă cauzate în primul rând de către pandemia de COVID-19, activitatea le-a fost mult diminuată, urmând ca odată cu reintrarea în normalitate, utilizarea ca miljloc de transport a căii ferate să redevină o prioritate;

Totodata se află în curs de realizare Parcul Industrial al orașului Ștei, care are un număr de 22 de loturi disponibile, iar posibilitatea ca firmele care își vor desfășura activitatea în incinta Parcului să poată beneficia de transport feroviar pentru mărfuri și personae, reprezintă un aspect esențial pe care acestea se bazează, atât datoiră siguranței cât mai ales datorită eficienței economice.

Acesta a mai subliniat ca linia de cale ferată, a fost folosită, de-a lungul anilor, de către elevii care studiază în orașul nostrum, precum și de către muncitorii de pe platformele industriale din oraș, ca mijloc sigur și eficient de transport, iar în continuare se dorește continuarea și sprijinirea acestui gen de navetă, care de cele mai multe ori se face din localități aflate la o distanță de peste 60 km. depărtare, respectiv: Salonta, Holod, Tinca.

Construirea acestei linii de cale ferată a început în anul 1884, iar darea în folosiță a rutei Oradea-Beiuș-Vașcău a avut loc în anul 1887, traseul având o lungime de 116,70 km.

Deputatul PNL, Janos Kiss a declarat pentru InfoOradea ca: "Voi trimite o interpelare ministrilor de resort, pentru a-i determina sa regandeasca utilitatea acestei linii de cale ferata, in contextul in care Zona Sudrigiu-Stei-Vascau este intr-o continua dezvoltare economica, iar mobilitatea urbana este in crestere. Este inacceptabil, ca o linie de cale ferata, gandita ca o linie de interes strategic, dar si un adevarat monument istoric sa fie distrusa, iar oamenii din zona sa fie lasati de izbeliste de catre autoritatile centrale. Ma voi implica serios si impreuna cu autoritatile locale si judetene, vom gasi solutiile necesare pentru pastrarea acestei linii de cale ferata"

infooradea.ro





Powered by API/PUM imgur uploader


tom_sawyer

#163
Anunt de participare simplificat: [SCN1085333] Lucrări de reparații ale liniilor CF care dau acces la rampa de îmbarcare/debarcare și a rampei de îmbarcare/debarcare din stația Ceamurlia de Jos

Lucrările de linii presupun înlocuirea schimbătorului de cale nr. 2 din fosta stație Ceamurlia de Jos, tip 49, montat pe traverse din lemn și a traverselor necorespunzătoare de pe diagonala 6-10 și de pe linia 4 din aceeași locație.

Înlocuirea aparatului de cale necesită efectuarea următoarelor operaţii principale:
1. Demontarea aparatului de cale existent.
2. Lucrări de amenajare şi aplanare a platformei căii pe amplasamentul aparatului de cale.
3. Înlocuirea propriu-zisă a aparatelor de cale.
4. Rectificarea poziţiei aparatului de cale atât în profilul în lung, cât şi în plan orizontal.
5. Înlocuire traverse lemn pe diagonala 6-10 și pe linia 4.
6. Încărcarea, transportul şi depozitarea materialelor de cale rezultate în urma lucrărilor.

Lucrările de reparații la rampa de îmbarcare/debarcare adiacentă liniei 4 presupun decopertarea suprafețelor din beton deteriorate și consolidarea platformei cu o placă din beton armată cu plasă din oțel. Repararea rampei de îmbarcare/debarcare necesită efectuarea următoarelor operaţii principale:
1. Demolarea parțială a suprafeței rampei pe porțiunile deteriorate.
2. Găurirea suprafeței rampei pentru armare.
3. Armarea suprafeței platformei prin montarea unor plase de sârmă de oțel Ф8 mm, ancorate.
4. Montare cofraje mentru realizarea betonării suprafețelor.
5. Turnarea unei plăci din beton de clasa C18/22,5 de 10 cm grosime pentru refacerea platformei rampei.
6. Încărcarea, transportul şi depozitarea materialelor de cale rezultate în urma lucrărilor. Durata de execuţie este de maxim 60 zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 01.12.2021.


2021 Clădirea de călători a HM dezafectate Ceamurlia de Jos (pe cladire apare si vechea denumire - Mocani)
Pe linia Medgidia - Tulcea



2016





Distanța de >2 km față de localitate n-a fost în favoarea clădrii.

cristi5

Apropo de Medgidia-Tulcea, timpul record e de 2h si 3 min (1978), actualmente 3h si 6min. De la 6 trenuri in 1989 la 2 trenuri acum...


https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-24896887-trenul-delta-dunarii-tulcea-medgidia-turism.htm