Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

#600

@handrei Probabil logica este ca daca mergi inainte conform panou o sa ajungi la o intersectie cu a3 in care poti merge si in directia spre Debrecen dar si in directia Brasov

handrei

Înțeleg ce zici, dar e o logică fără... logică.
Sa îți dau un exemplu similar. Cum ar fi ca la intrare pe A3 de pe centura București, mergând spre Ploiești să ai pe indicator cu săgeata înainte București,si nu Brașov sau Ploiești? Motivul fiind același indicat de tine: cand ajungi la capăt (adică  Ploiești) e o intersecție unde dacă faci dreapta ajungi la ... București:)

GIV

@handrei am scris raspunsul pt ca am mai vazut undeva exemplu de genu, adica nu e sigurul caz. o sa caut si o sa revin

mirceaeliade

Stie careva daca exista vreo norma pentru indicatoarele "atentie caderi de pietre"?  Pe DN1 la nord de Comarnic e o zona cu un indicator de genul dar nu tin minte sa fi citit in ultimii 20 de ani ceva ca au cazut pietre pe acolo.  Se revizuiesc periodic acest fel de indicatoare?  Ca am impresia ca in momentul de fatza cam toata lumea le ignora.  Par sa apara cam prea des aceste marcaje, asa ca acolo unde chiar sunt riscuri, din obisnuinta, s-ar putea soferii sa le ignore si pe astea "importante". 

alin2pas

Cel puțin în zonele în care sunt amplasate plase de protecție pe versanți și masivul e în imediata apropiere a drumului ar trebui să existe acest indicator, însoțit obligatoriu și de indicator auxiliar cu lungimea tronsonului periculos.

nohablaespanol

#605
Captura de la Scrio, de pe FB.



Pare ca pe A0 ne putem astepta la niste indicatoare mai de doamne ajuta. Cred ca e prima oara cand vad un set de indicatoare intr-un nod cu atat de multe puncte de interes, care sa fie cat de cat acceptabil.

Cateva comentarii, totusi:

Chiar ar fi meritat A0 niste indicatoare mari, amplasate deasupra carosabilului. Vor fi multe intersectii cu multa informatie. Claritatea e mult scazuta la aceste indicatoare relativ mici si meschine, amplasate pe lateral.

Nu stiu cum e pe normativ dar mi s-ar parea mai logic ca tot textul Bucuresti - Cartier Rahova sa fie pe fundal alb.

Pe masura ce se dezvolta reteaua de autostrazi, ar fi foarte benefic sa fie introdusa in normativ obligatia ca directiilor principale de pe o anumita autostrada care nu sunt pe autostrada respectiva sa le fie alaturat indicativul de A/DN care te duce in directia respectiva. Aici ar trebui sa fie A2-Constanta, DN5-Giurgiu. La fel cum daca ar exista (poate ca ar trebui sa existe...) Cluj-Napoca pe indicatoarele dintre Sibiu si Sebes, sa fie marcat cu Cluj-Napoca A10.

La fel, la noi lipsesc cu desavarsire indicatoarele care anunta un nod intre doua sau mai multe autostrazi (cred ca in aproape toate tarile din vest exista).


Ar ajuta mult la orientare sa vezi un astfel de semn in apropiere de (spre exemplu) Turda, Sebes, Dumbrava, Bucuresti-Nord (A0xA3), Bucuresti-Vest (A0xA1), Bucuresti-Est (A0xA2), si pe viitor multe altele.

Dpmdv fiecare km de A/DEx deschis fara o reforma a normativului ne afunda si mai tare intr-un standard deficitar. Dupa episodul cu normativul pentru 2+1, nici nu am sperante ca ar exista vreun plan serios de reforma pe masa cuiva care sa si aiba puterea sa-l promoveze.

pasadia

Ti-as da dreptate si as spune si eu ca indicatorul e ok daca nu as fi fost in situația de a afla pentru prima oara de Cornetu. Am trecut pe acolo pe DN6 fiind, dar nu cred ca am auzit vreodată de ea. Daca puneau Mihailesti cred ca era ok si pentru mine (bine, noroc ca nu au pus Buda caci m-as fi intrebat ce are Ploiesti-ul cu Alexandria de impartit...

xyblue

#607
Buna.

Stie cineva ce inseamna indicatorul acesta din imagine cu albastru dedesubtul la accesul interzis?

Multumesc.

danutzu_1069

Conform cod rutier, directie obligatorie, dupa cum este orientata sageata.

dr4qul4

Mai exact, trebuie sa o iei in directia indicata, inainte de semn.
E vechi in codul rutier, dar daca te intrebi ce cauta acolo, unde oricum e sens unic cu exceptia TPL, e special pus de primarie ca sa paota sa parcheze in zona. Strada anterioara (Elie Radu), e cu sens unic spre Elisabeta, dar nu are semn de interzis dreapta, asa ca pe bucata din fata PMB poate sa circuel orice masina.

PS. nu vad nimic rau in faptul ca au lasat aceasta posibilitate. Ajuta pentru accesul in parcare si nu incurca autobuzele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BIGRED1984

Deci poti sa te invarti in jurul primariei, legal, pana gasesti parcare, altfel ocolul ar fi considerabil.
Iar indicatorul ala mi se pare ca ar fi putut fi pus pe coltul cu primaria (inlocuit cu unul cu sageata curbata, clasic) dar probabil ca n-au vrut din ceva considerente estetice.

handrei

Quote from: Allex on November 24, 2023, 09:16:06 PME pe fond maro? E muzeu?
E pe fond rosu. Indicatorul de drum expres, conform standardului romanesc arata asa:


Chiar nu inteleg de ce nu se merge pe modelul european, adica albastru si verde, una pentru autostrazi, celalata culoare pentru drumuri expres.

ionutzyankoo

Foarte inspirat cine a ales fondul rosu pentru semnele de drum expres. Practic sunt in aceeasi oala cu DN-urile.

Nu ma mai leg de logica alegerii cifrelor din nume ca am vazut ca mi-a fost stersa postarea...

alin2pas

Inițial cineva a vrut să bage drumurile expres în aceeași oală cu DN-urile, vrând să introducă aceeași limită de viteză de 100 km/h. Această limită s-a mărit ulterior, dar culoarea a rămas.

pasadia

Sa pomenim si de indicatorul de pe centura Vinerea care contine distante kilometrice exprimate la nivel de prima zecimala.