Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Neprofesionisti...

Ar fi trebuit sa treaca distanta in metri, iar zecimalele pentru dm/cm/mm ....
 :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#616
Quote from: tom_sawyer on December 07, 2023, 02:07:19 PM@Shadow: ar trebui să impuneți montarea indicatorului "drum pentru autovehicule" pe drumurile expres.
Quote from: Shadow on December 07, 2023, 02:25:55 PM@tom_sawyer : O sa luam in considerare si acest aspect! Indicatoarele G conform SR 1848/1 sunt indicatoare de informare nu de interzicere. Cred ca faci referire sa se monteze aceste indicatoare sa nu intre carute/mopede/etc.


@Shadow: indicatorul acela se montează pe drumurile expres din toată Europa.

Chiar și reglementările românești îl prevăd. E de înțeles că nu a fost luat în seamă până acum, neavând drumuri expres, dar e cazul să începem să-l folosim.





Ghid pentru planificarea și proiectarea semnalizării rutiere de orientare și informare pentru asigurarea continuității, uniformității și cogniscibilității acesteia
AND 604/2012

http://cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/BTR%2008-09-2012.pdf
(pag. 100 din pdf)


O altă sugestie este să schimbați fondul indicatorului cu numărul drumului expres din roșu în verde, similar autostrăzilor (și restul indicatoarelor de orientare de pe fond albastru pe verde).



Din păcate se continuă cu această practică greșită, în opinia mea:
Quote from: handrei on November 24, 2023, 08:06:43 PMCred că ar trebui creat un nou topic DEx16.
Avem confirmare oficială (filmare din teren de la marin marian) cu indicatoare marcate cu DEx16 (la min. 00:38):



Înțeleg de ce a fost ales fond roșu: în momentul instalării de către UMB pe Tronsonul 2 viteza reglementată pe DEx era 100 km/h, deci identică cu DN european (au montat indicatoare rotunde cu limita de viteză maximă 100km/h, schimbate apoi în 120km/h prin modificarea cifrei 0 în 2). Ulterior s-a modificat codul rutier, Vmax 120 km/h.

Banuiesc că indicatorul în cauză n-a apucat să fie prevăzut într-un normativ, deci modificarea e simplu de făcut.
Motivația schimbării de pe fond roșu pe verde este că la noi DEx e mult mai apropiat de autostradă decât de DN: viteză max, 2 benzi/sens peste tot, separare sensuri, total excluse intersecțiile la nivel etc.



Și acestea ar trebui să fie pe fond verde, similar autostrăzilor:




Powered by API/PUM imgur uploader

GIV

interesanta discutia pentru montarea acestui indicator.. la a0 au pus obligatoriu la dreapta la benzinaria de langa nodul cu dn1 si lumea se intoarce pe contrasens, taie benzi... :lol:

tom_sawyer

Hai să nu ducem în derizoriu, semnalizarea rutieră unitară e f. importantă, inclusiv pentru străinii care vor circula la noi.

Gigeluș

Dar acest drum chear seamănă mult cu o autostradă, nu știu de ce nu a fost făcută banda de urgență mai lată ca să îl putem denumi A12???

alex6

Si eu zic ca fondul verde pe indicatoare este cea mai buna idee.

Liviu M

^^Nu știu la alții cum e, da' la nemți:
- semnul de drum pentru autovehicule (cel cu Dacia pe fond albastru) se folosește și pe drumuri cu o bandă pe sens și intersecții la nivel
- autostrăzile sunt cu albastru, restul (inclusiv drumuri expres cu profil de autostradă) cu galben.

Așa că e greu cu unitatea.

ionutpunctro

#622
In Spania nu exista conceptul de Drum Express, ci doar Autostrada insa semnalizarea este foarte foarte bine pusa la punct. Conceptul este simplu. Autostrada fundal albastru si text alb, national si judetene, fundal alb text negru. Ok, si noi avem diferenta albastru/verde insa vreau doar sa va pun cateva exemple sa vedeti cat de intuitiv este totul, fiindca la noi e diferit de la judet la judet  >:(

Aici te afli pe drum national deci fundalul este alb. La Náquera continui tot pe national insa la Alicante si Barcelona urci pe autostrada (A7 in concret)


In 500m vine iesirea nr 235 (se deschide banda in dreapta)
B1 se deviaza spre Sevilla un pic mai in fata, la 1200m (iesirea 236)
B2, 3 si 4 continua pe A7 spre Almeria insa mai in fata poti sa urci pe A45 in directia Cordoba, Granada si Sevilla 


Aceeasi situatie ca inainte insa iesirea este pe fundal alb cu toate ca si la Sagunto si la Teruel o iei pe Autostrada. De ce? Pentru ca nu este un nod direct cu acele autostrazi, defapt iesi de pe autostrada, mergi putin pe national, si dupa poti sa urci pe acele autostrazi. Intuitiv nu?


Acum comparati cu lipsa de omogeneitate de la noi.


Va las inca cateva exemple ca sa vedeti cum toate indicatoarele urmeaza aceleasi reguli.





JohnDoe

Dupa cum vad, modelul spaniol s-a inspirat din cel francez, la noi sursa de inspirație a fost NIH [1]


[1] Not invented here (NIH) syndrome is the tendency for management to reject any idea that did not originate within the organization. This type of bias has its roots in xenophobia, the fear of anything strange or foreign.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

ionutpunctro

Problema nu este ca inventam propiul model ci ca nu il aplicam uniform. Regulile nu sunt clare iar fiecare proiectant face ce vrea cu indicatoarele. Am facut un post acum cateva pagini cu cateva exemple:

Quote from: ionutpunctro on December 19, 2022, 06:04:08 PMEu nu inteleg de ce nu se respecta absolut deloc nici un standard in cazul indicatoarelor din sensurile giratorii cu iesire spre autostrada. Doar pe A1 pe google maps am putut gasi 5-6 indicatoare diferite.

Sincer ideal ar fi sa se foloseasca indicatoarele folosite in imaginea 4, fiindca iti arata si despre ce autostrada e vorba, si kilometri, marimea este aceeasi...

Estetic si functional.




Powered by API/PUM imgur uploader


EDIT:

Am mai gasit un specimen...




Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

@Ionut, Care este parerea ta referitoare la indicative?
Acum ca incepe sa se vada coloana vertebrala, poate nu ar strica abordat si subiectul asta.

Mi se pare total anapoda numerotarea actuala.
Eu as face astfel: pt X (nu DeX sau DX) as pune fundal Albastru sau chiar Verde. As merge pe X asa cum in alte parti avem B sau S). DeX12 pe fundal rosu sugereaza Drum National secundar pt ca doar astea au 5 caractere.
Cum va arata semnalizarea cu rosu in nodul DeX12 cu DN65C? Nu cumva ma voi astepta la un standard similar si ma voi trezi pe un drum bun pentru carute?

Iar numerele... Daca pe viitor un DX va fi upgradat la A, nu ar fi mai simplu daca am avea de pe acum acelasi numar? Cum vad eu numerotarea:

- DeX16 va fi X11, pt ca el continua A11.
- DeX12 va fi X12 (sau X7)
- DeX Gaesti - Ploiesti va fi X17, sau X7, sau X07
- DeX Bz-Braila-Galati va fi X71 sau X74
- DeX alternativa Techirghiol va fi X4 (sau X04)
- DeX Focsani-Braila-Tulcea va fi X72 sau X4 sau X04, petnru ca in viitor ar putea ajunge pana la Constanta
- DeX Bacau-Piatra Neamt va fi DX74 sau DX78
- Milisauti - Sitret va fi X7 sau X07
- Targu Jiu - Filiasi va fi X61
- Satu Mare -Oar va fi X14
- Tureni - Cluj X10

Nu vad o problema in suprapunerea unor segmente. Avem DN1/DN7 suprapuse pe o distanta destul de mare, asa ca a suprapune 2 A/DX pe 10km, nu e o problema. Poate fi considerat un nod cu benzi de incadrare mai lungi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

E o bulibășeală completă, evident. Ar trebui regândite indicativele dar nu mi se pare chiar așa o prioritate.

Adrian.TM

^
Da, dar eu zic ca va fi mai greu să se schimbe sute de semne de circulație, atunci când rețeaua va fi completă, decât luarea unei decizii la timpul prezent, care stabilește reguli clare, majoritatea planurilor fiind încă pe hârtie.

JohannDB

           Citez un coleg "de mai sus".......(((... decât luarea unei decizii la timpul prezent ))), arată că "vedem mai târziu", lucru ce se vede foarte bine pe noul segment deschis pe A3, Chețani - Cp. Turzii....  La Tg. Mureș intrii din DN 15 la "Azo" pe legătura numită DN 15J, cale de 5 km, după care intrii efectiv în A3MS la KM 00.... Ajungi la Chețani la km 36+400, la actuala conexiune cu DN 15 KM 27 și de aici mai departe pe A3MS se continua kilometrajul, normal și logic (cum s-o fi stabilit cândva) cu km 37, 38 după nodul Chețani.... Te apropii de nodul Cp. Turzii și ai un panou de orientare la km 49, apoi al doilea panou la km 50 și al treilea la km 51, după care mai rulezi, fără a mai de de borna 52 înainte de breteaua de ieșire din A3CJ la Cp. Turzii și dai, spre Nodul Turda de la km 9-10, de breteaua de intrare din DN 15 de la "avion"/Cp. Turzii în autostradă și chiar  la confluența bretelei cu corpul autostrzii ai direct (din nou) borna km 1... Decă ai borna 48, 49, 50, 51 venind dinspre Mureș și după borna 51 ai cca 1700m în care lipsește borna 52, intrând în numerotare direct borna 1.... Se merge crescător din nou spre Gilău de la km 1, la 2, , 3 , etc, astfel că la Gilău chiar deasupra DN 1 ai borna (din nou) km 51.......
  Am făcut drumul de două ori în ultima săptămână în ambele sensuri și mi-am confirmat "inadvertența" asta imortalizând-o și-n imagini...
 Chiar de se vrea o numerotare "temporară", totuși este deranjantă și la acest moment; aici mă gândesc la A4 german de la Gorlizt la Dresda, care  la frontiera PL/DE Gorlitz are km 95 iar la Dresda la nodul spre aeroport, ajunge la km 00 și începe spre vest crescător de la 00.....
 Mă rog, asta e deocamdată......