Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GrmmrNzi

Indicatorul din pagina https://ro.wikipedia.org/wiki/Drum_expres este in Germania indicatorul pentru "Kraftfahrstraße" (de fapt indicatoarele 331.1 și 331.2), care denotă o stradă rezervată autovehiculelor (adică nu pietoni, biciclete, căruțe) cu viteze maximă de peste 60 km/h (deci nu scutere și trotinete electrice...).
https://de.wikipedia.org/wiki/Kraftfahrstra%C3%9Fe

Spre deosebire de autostradă, o "Kraftfahrstraße" poate fi 1+1 fără separator median, și poate avea intersecții la nivel (și chiar și treceri de pietoni!).

DEx12 este proiectat și construit ca o autostradă (căi separare fizic, intersecții denivelate). Or fi benzile mai înguste, banda de urgență mai rusticală, sau curbele mai strânse, dar în Germania s-ar fi încadrat teoretic la definiția de "Autobahn", și ar fi primit indicatoarele 330.1 și 330.1. Practic, există și în Germania segmente asemănătoare, ca de exemplu B9 la sud de Ludwigshafen, care din cauza curbelor mai strânse sunt marcate ca drumuri naționale.
https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_9#Verlauf_ab_Speyer

În Austria, drumurile denumite oficial "express" (Schnellstrasse, ca de exemplu S6 mai jos) sunt marcate cu indicatoare și coloristică de autostradă:
https://www.google.de/maps/@47.6639566,15.9393222,3a,75y,122.03h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgRzBEUQcfRq3zJz0SE1Xpg!2e0!7i16384!8i8192.
 

JohannDB

  Dragă coleg de forum @ GrmmrNzi
 -.... Un exemplu de "A" german fără bandă de urgență, cel mai la-ndemână e "ringul berlinez" unde pe partea de nord-est, din A10, Dreieck Barmin (17), pleacă A11, care de pe la (17) Bernau-Nord este un A cu 2 benzi fără "Standspur" și este (a fost și pentru mine, că am avut o defecțiune la capul tractor (mergeam cu "eoliene" la Windpark Schmoelen, undeva pe A20 din A 11) și am avut grețuri cu asigurarea pasivă a convoiului conform normativului lor... Dacă mai puteam răzbi vreo 20 de km ieșeam la un sector de A 11, al lor, de "A" normal cu "Standspur".... Ne opream destul de aproape de obicei în zona Gramzov, aproape de crucea cu B166/cap A20 din A11...... Un "A" fără bandă de urgență, pe mai mult de 30-50 km, este "nasol"....... Motive, "destule"......!!

Liviu M

Quote from: GrmmrNzi on January 18, 2023, 08:48:16 PMcare denotă o stradă rezervată autovehiculelor (adică nu pietoni, biciclete, căruțe) cu viteze maximă de peste 60 km/h (deci nu scutere și trotinete electrice...).
Pai ce ai scris mai sus e fix ce trebuie pentru DX-uri, nu?  ???
Nu de alta, da' am vaga senzatie *) ca B9 de-l dai tu exemplu pentru marcat ca autostrada (si B27 pe potiuni, si B47 pe portiuni si...) e de fapt marcat ca "Kraftfahrstraße".
*) Nu e senzatie, confirma street view - uite cum e marcata iesirea de pe B9 pe A61; https://www.google.com/maps/@49.3507996,8.4201757,3a,40y,31.48h,94.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAF1QipMWD1JSV2RgQW41SNDCsGx-nx7LpfqyqXHdVU4L!2e10!7i1920!8i1080
Adica iesi de pe Kraftfahrstraße si intri pe Autobahn.

GrmmrNzi

#573
^
ce am vrut să spun este că "Kraftfahrstraße" nu are numerotare diferită, ci sunt drumuri naționale normale, ale căror segmente pot fi punctual "Kraftfahrstraße" (alt exemplu, B37 la ieșirea din HD spre MA).

Dpdv al standardului constructiv, DEx12 este mult mai mult decât ceea ce indicatorul cu mașina albă pe fundal albastru reprezintă. Părerea mea: intrarea pe și ieșirea din DEx-uri ar trebuie marcată cu semne de autostradă, ca în Austria (dar dacă "nu se vrea", sure, 331.1/331.2 ajung...) 

@JohannDB: așa este, încă mai sunt în Germania bucăți de autostrăzi care arată mult mai prost decât drumuri naționale moderne. Diferența: ele erau A-uri încă de pe vremea când stardardul lor era acceptabil, și din mai multe considerente nu s-a dorit degradarea lor la Bundesstraße. Traseul B9 (deși în mare parte plănuit să fie autostradă) nu a fost niciodată A, iar când s-au abandonat planurile inițiale, s-a completat cu upgrade-uri locale (ceea ce a dus la curbele cu pricina), și a rămas drum federal.

Liviu M

Ach sooo, tu vrei semn de autostrada, nu semn nou, de DX.  :D Sorry, n-am fost atent.  :-[
Atunci e simplu, DX nu pot fi marcate ca autostrazi, ca-s proiectate/construite dupa alte normative.
Sau daca ne simtim noi mai bine ca avem mai multe "autostrazi", pot fi declarate autostrazi si impanzite de limite de viteza de 110 km/h (sau 120 km/h, ca nici nu mai stiu ce-au votat pana la urma), cate unul (normal ar fi doua, cate unul pe fiecare parte) la fiecare intrare pe autostrada DX.

GrmmrNzi

Semnul de "autostradă" nu spune nimic despre standardele de construcție. Ci doar: două căi separate fizic cu toate intersecțiile denivelate.

Ce dacă sunt alte limite de viteză și standarde mai slabe de proiectare? Care e diferența față de A1 în zona de munte, unde normativul de autostradă permite curbe mai strânse și viteze de proiectare mai mici decât DX-ul? Lotul Porr va avea limite permanente pe o distanță apreciabilă. Există autostrăzi în Europa construite la standarde mai laxe decât DEx12.

Pe hartă și în catastife poate foarte bine să rămână cum e, dar dpdv nu e ideal să se inventeze semne de circulație noi (sau să se refolosească unele care descriu un drum teoretic inferior).



hefaistos

Pai "este diferente", legal vorbind.
Legal pe autostrada limita maxima e 130 pe Dx 120. Cine isi asuma ca, dupa ce a fost proiectat ca Dx, cu limitele aferente un drum expres, poate fi declarat autostrada. Orice accident grav va avea o problema juridica pe langa care problema Pasajului Unirea (ala cu inaltimea tocmai buna sa agate autocare si tiruri) este un fleac.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Liviu M

Încă una (o părere, adică) și mă opresc.
Deși semnul de drum expres chiar mi se pare suficient (semnalizează ce e important - că n-au voie căruțe, biciclişti și pietoni), n-am nimic contra marcării ca autostradă. Da' DEx...
@hefaistos - pun semn de autostradă și limite de viteză de 120 km/h, n-ar fi o problemă.

hefaistos

Voi stiti ca exista o comisie care "pune semnele"? Din care fac parte si politisti de la "rutiera"? 
Si atunci cum "pui" tu semne de "Autostrada" pe un drum la care toata documentatia foloseste "Drum expres"?
O botezi in numele domnului "Autostrada"?
Sa fim seriosi. Atat timp cat in codul rutier a fost introdusa categoria legala "Drum expres" nu se poate face mare lucru. Daca se revizuieste codul rutier si se comaseaza Drumul Expres la Autostrada e altceva, dar ar presupune scaderea standardelor in normativul de Autostrada. Si atunci ne-am putea trezi ca DN1 intre Bucuresti si Ploesti devine Autostrada. Cu treceri de pietoni si intersectii la nivel, dar daca am hotarat noi ca e autostrada de ce nu, are 2x2 benzi si (pe alocuri) separator de sens.
Asta ca sa realizati absurditatea propunerii.
Pana atunci Dex12 este (singurul) Drum Expres.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

sa-i puna indicator X12, pe fundal verde (sau albastru), si sa-i zica Drum Expres.
Fara rosu, ca nu e DN
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dargauda

Marcaje în bătaie de joc, trasate pe șanțul unui drum din Vaslui. ,,Noroc cu ploaia, că îl spală"



Niște marcaje "unice" pe drumurile publice au apărut pe un drum de pe raza comunei Berezeni județul Vaslui.În loc să facă marcajul corespunzător la marginea asfaltului, angajații unei firme au trasat linia discontinuă peste șanțul de lângă partea carosabilă, scrie Vremea Nouă.,,Frate, ăștia au luat-o pe arătură?", s-a amuzat unul dintre cei care au văzut trăsnaia. ,,Inspirat din fapte reale. Berezeni", a scris un comentator pe internet, atașând și o poză care nu lasă loc la interpretări.""Unde este chestia asta? Trebuie văzută", a întrebat un localnic. ,,Pe la Enache, în jos", i se răspunde.,,Noroc cu ploaia, că îl spală. Că altfel ar fi de râsul curcilor", a fost un alt comentariul, care a stârnit hazul internauților.,,Nu-i de râs, e de plâns", a fost o altă părere.Un șofer a avut și el o opinie: ,,Își dă seama cineva, dintre autorități mă refer, că dacă un șofer circulă noaptea pe acolo, la bătaia farurilor, el va crede că prin șanțul acela ar fi, de fapt, marginea drumului și din cauza asta poate face accident? Se răstoarnă omul în șanț din cauza marcajului făcut în bătaie de joc. Să fie trasă linia discontinue prin șanțuri, e grav de tot. Eu sunt șofer și circul noaptea prin zonă. Ca mine sunt mulți conducători auto. Chiar dacă nu ai cum să nu râzi de așa ceva, autoritățile au datoria să remedieze cât mai repede problema, care e cât se poate de serioasă. Se pot întâmpla accidente. Plus că râde lumea de noi".Altcineva a conchis cu o concluzie aluzivă: ,,Bine ați venit în Vaslui".

https://ziare.com/marcaje/marcaj-drum-sant-pamant-bataie-joc-vaslui-1793546

Allex

Trasarea e pe distanta mare sau pe cativa zeci de metri? Stiu ca de obicei se face calibrarea si testarea la masinile de trasat si cand apar marcajele de obicei in capatul de unde au inceput mai sunt trasate pe acostament probele. Nu ar fi ceva iesit din comun (!daca e pe o distanta mica,de cativa zeci de metri!)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

JohannDB

Și câțiva zeci de metrii, în niște momente "cruciale" reprezintă prea mult ..... Chiar și calibrarea "stropitorii de vospsea" trebuie făcută cu mare grijă și unde nu poate da "percepere greșită".....

rio tinto

#583
Am o nelamurire. https://goo.gl/maps/S1GRhJw7pW8MPWnv8

De ce acest semn rutier indica posibilitatea de a ajunge la Timisoara si Pitesti si prin stanga pe CB? Este adevarat, ca ocolind tot Bucurestiul prin sud tot ajungi pana la urma la A1 dar nu face nici un sens. Timisoara sunt o data si suficient indicate pe directia inainte, direct pe CB de nord si apoi access pe A1 spre vest. De ce ar fi facut acest semn atat de absurd? Care este rolul Timisoarei si Pitestiului acolo inspre stanga? Ulterior se sugereaza din nou directia corecta (pentru cei care coboara de pe A3 Bucuresti-Brasov), dar de ce imi sugereaza si aici sa ocolesc pe sub autostrada cand avem bretea directa spre vest?

Marius

#584
Varianta spre stanga e o alternativa la cea directa si presupune doar un vreo 2 minute in plus. Probabil o alternativa de descarcare a traficului de pe A3 in caz de accident sau alte evenimente.

Harta