Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horyatm

^DRPD Timișoara bate la fund cu indicatorul de mai jos.

Inițial credeam că dau jos monstruozitatea aceea de cârpeală ordinară, însă acela era indicatorul nou. Mai jos vedeți cum era în urmă cu 10 ani. Și eu tot așteptam pe A1 să refacă indicatoarele, fiindcă de ani de zile sunt rupte.








Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Oooooooo, dar câte panouri/semne/indicatoare nu sunt "vai-amarul-lor", numai că nu pot porni a paratul foto așa repede, când le văd....   Peisajul drumurilor noastre a început să fie stricat de indicatoare, panouri, semne, care-au ajuns să nu mai fie întregi, să fie ilizibile, sunt de necitit........

 Prima imagine, CDTS/Centura Drobeta Turnu Severin, la km 4+500...
A doua imagine, DN 1, la intrarea în Scoreiu, la km 270+100, spre Avrig-Veștem...






Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

#542
Idiotilor din cnair si din politie care au aprobat punerea de parapete median, cu role, pe DN28 intre Tg. Frumos si Podu Iloaiei (intre Razboieni si Baltati, mai precis), fara a reface marcajul longitudinal (pun bold ca sa se inteleaga ca nu am nimic impotriva rolelor sau a parapetilor, ci doar cu marcajele care ii insotesc), nu pot sa le doresc altceva decat sa aiba acelasi ritm cardiac pe care il au soferii care tranziteaza zona...

1) Era asa de greu de dat cu vopsea cum trebuie, astfel incat sa fie demarcat clar, cu linie continua, de la 50cm de la role, banda de 3,5m si cu marcaj continuu delimitata banda de circulatie de acostament?
2) E atat de greu de trasat marcajul longitudinal astfel incat sa fie de inteles ca acel drum e 1+1 si nu 2+2? Speram ca macar Politia Rutiera sa stie acest lucru, dar din ce am vazut sambata, circula si astia pe acostament...
3) Stiu ca e o problema la care altii vor reactiona altfel, dar... unii mai au masini cu sisteme de asistenta la conducere... este extrem de frumos cand masina tine mortis sa te centreze pe o banda lata de 2,5-2,6m cat a mai ramas intre role si vechea dunga de delimitare a acostamentului... ca sa nu mai zicem ca e imposibil sa nu sa se gaseasca un imbecil cu o troaca de masina de se gandeste el sa te depaseasca prin dreapta cu 130 desi tu mergi cu 110 ...

nedcatalin

Legat de indicatoarele de pe A1 intre Sebes si Sibiu, unde avem trecut Bucuresti si Sibiu la iesiri (in loc de ceva localitati de interes local), am primit urmatorul raspuns de la CNAIR:

Screenshot-at-2022-11-29-13-37-43" border="0

dr4qul4

Le vin BMW-urile alea manevrate si o sa vada si ei ce misto e sa conduci pe DN2 cu o masina mai desteapta ca ei  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

^ pune și partea de semnături să aflăm și noi cine semnează idioțenia asta de răspuns...

medicul de garda

Legat de raspunsul oficial de mai sus, ei sunt oarecum acoperiti de normativele tembele in vigoare. Parerea mea e ca este nevoie de un set de rectificati la normativele respective, cu reformarea din temelii a semnalizarii verticale si orizontale de pe intreaga retea de drumuri nationale si autostrazi din Romania. Vorbim de detalii extrem de importante de bun simt care se regasesc in secunda in care treci granita. Chestii precum:
- pozitionarea, forma si dimensiunea panourilor directionale, complet aleatorii de la un proiect la altul, adesea puse dupa iesire in sine sau mult prea tarziu pentru a mai permite schimbarea in siguranta a directiei. Si aproape toate panourile folosite pe noi in consola deasupra drumului pe autostrazi sunt mult prea mici pentru a fi clar vizibile. Singurul exemple decent de panouri pe care il stiu in intreaga retea din tara este pe centura Pitesti, unde au dimensiuni generoase, sunt in console si se repeta
- indicatoarele ar trebui puse pe ambele parti ale unui drum 2x2, pentru a fi vizibile in timpul depasirilor
- marcaje orizontale aplicate direct pe benzile autostrazii in interiorul nodurilor cu drumuri majore, singurul exemplu pozitiv pe care il stiu este nodul A2-A4
- un set clar de reguli vizavi de localitatile afisate pe panouri, cum desfiintarea regulii aberante de a indica localitate de la capatul DN-ului, chiar daca autostrada duce in acelasi loc. Regula ar trebui sa fie prima localitate, primul oras important si eventual un al doilea daca e un oras major si nu se poate ajunge acolo printr-un alt drum rapid din reteaua construita pana in acel moment. Si ar trebui sa fie complet ilegal sa afisezi acelasi oras pe acelasi panou in doua directii diferite.

In secunda in care se adopta un astfel de normativ, sper sincer sa fie lansata o campanie de recensamant a tuturor indicatoarelor din teren in acest moment (e clar ca DRDP-urile NU fac asta, vezi panorile degradate de pe A1 din Arad, sau pe Buc-Pitesti), impreuna cu o licitatie pentru adaptarea tuturor acestor semnalizari la standardele actuale pe toate autostrazile, drumurile expres si DN-urile majore. Visez, stiu... :-[
Trust me, I'm an east-european doctor!

nedcatalin

Probleme nu sunt doar efectiv pe autostrazi, ci la nodurile noi pe drumurile nationale, pe drumurile nationale sau pe centura Bucuresti.

Cred ca una dintre cele mai bune modificari care poate fi adusa aici, ar fi ca pe DN, la nodurile cu A, directia pe A sa fie pe fundal verde. Exista in cateva locuri, deci ceva normativ exista. Daca nu ma insel, chiar la nodul de la Selimbar va fi asa.

Altfel, se nasc monstri de genul celor de pe DN1 vs A10:





Nu exista nicio noima, unele localitati apar / dispar; Bucuresti evident ca trebuie marcat pe A nu pe DN1, Cluj Apare cand pe DN cand pe DN + A.. Haos total.

Pe A1 vs DN68A, doua intersectii, doua moduri diferite de a trata localitatile, desi situatiile sunt identice:




Oare ce normativ a fost folosit in primul caz dar in al doilea s-a putut face ceva mai cu cap?

As mai aduce in discutie exemplul centurii Bucuresti. Cand a fost largita partea de Nord, parea ca au in cap un sens. Urmau sa eticheteze iesirile, iar pe indicatoare treceau o localitate mare + urmatoarele 2 mici care vin la rand:



Intre timp, lucrurile au degenerat. La podul de la Mogosoaia e trecut Brasov pe DN1A, sigur mai important decat sa fi trecut Mogosoaia / Buftea.



Mai departe la Chitila, s-a putut cumva sa apara Chitila, dar este util ca apare si Pitesti fara indicator de DN sau A, sa fie si ceva confuzie pentru cei care nu sunt din zona.



Si inchei cu cireasa de pe tort, iesirea de pe DN1 spre centura la Otopeni, unde Ploiesti este indicat pe DN1:



As mai putea adauga indicatoarele jalnice pe DC la nodurile cu DEx12 unde Bucuresti, Pitesti, Craiova, Slatina.. apar ca directii pe drumul comunal.
Aici am mai lansat o intrebare catre CNAIR. De ce nu exista montat si utilizat semnul consacrat de drum expres folosit in toata Europa?



hefaistos

Ghici unde e breteaua spre cel mai important aeroport din Romnania?





Powered by API/PUM imgur uploader

Azi noapte pe intuneric si ploaie am gasit-o pentru ca stiam ca e dupa benzinarie.
Ma rog, mai e o intrare pe sub pasaj, 500 m mai incolo, dar asta nu e o scuza. Sa nu uitam ca pe aici vin si pleaca toti cei ce ne viziteaza tara. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TVlad

Ehe, "pe vremea mea" iesirea din aeroport catre Bucuresti era tot pe acolo, pe o bretea paralela, cu cedeaza trecerea pentru ambele sensuri ale DN1. Senzatii tari...

cutter

Quote from: medicul de garda on December 05, 2022, 05:12:02 PMLegat de raspunsul oficial de mai sus, ei sunt oarecum acoperiti de normativele tembele in vigoare. Parerea mea e ca este nevoie de un set de rectificati la normativele respective, cu reformarea din temelii a semnalizarii verticale si orizontale de pe intreaga retea de drumuri nationale si autostrazi din Romania.

+1000. Chiar ieri conduceam și aveam aceleași (sau similare) idei. Avem o problemă serioasă de logică și design de semnalistică. Cred că școala noastră de drumuri e f puțin preocupată de ergonomie și design. (E filozofie deja, dar asta merge dincolo de semnalistică și se aplică la orice ține de detalii, unde proiectarea noastră suferă și, în general, mentalitatea e că detaliile sunt mofturi.) 

Mă îndoiesc ca în CNAIR e cineva care să înțeleagă că e o problemă, sau foarte puțini, iar cineva care să și investească timp și energie într-o soluție, cu atât mai mult. 



nedcatalin

Imi aduc aminte de o discutie cu un "specialist" din CFR care se plangea ca nu intelege de ce lumea vrea pod la Petricani pentru ca "ce a fost inainte: masina sau trenul?" Este greu cu astfel de oameni sa schimbi mentalitati sau legislatie sau normative...

Ma gandesc, totusi, daca nu ar fi o varianta sa cerem sa vedem dinainte aceste indicatoare, macare pe A si la noduri, si sa venim cu corectii punctuale care sa se incadreze in limitele normativului existent. Mai ales ca avem si variante de "asa, da", "deci, se poate".

Eu as incepe cu toate indicatoarele de pe A0 si A7. Sa le cerem la CNAIR, la proiectanti, la UMB, la turci.. nu stiu unde trebuie, dar sigur ele exista desenate undeva pe niste plase... Ce ziceti?

cutter

Am putea traduce (și adapta) normativul german pentru semnalizarea pe autostrăzi. Deja este super detaliat cum, unde se amplasează, forme, design, cote... și semnalizarea la ei e superbă.

Richtlinien für die wegweisende Beschilderung auf Autobahnen (RWBA) se numește. Poate îl are cineva să pună o copie aici.

TibiV

Quote from: nedcatalin on December 06, 2022, 01:01:27 PMImi aduc aminte de o discutie cu un "specialist" din CFR care se plangea ca nu intelege de ce lumea vrea pod la Petricani pentru ca "ce a fost inainte: masina sau trenul?" Este greu cu astfel de oameni sa schimbi mentalitati sau legislatie sau normative...

Categoric, caile ferate trebuie demolate!
Pentru ca inainte a fost Grigorescu... Adica carul cu boi...

Boi care se pare ca s-au mutat in Dinicu Golescu....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nedcatalin

Aici oare ce normativ s-a putut aplica?



Cum spuneam si mai sus, exista deci si posibilitatea de a pune directia pe A pe fundal verde. Oare de ce nu se foloseste peste tot?

P.S. Caputura e din filmuletul postat de Adiran Sibiu pe topicul pt. A1