Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ionutpunctro

#555
Eu nu inteleg de ce nu se respecta absolut deloc nici un standard in cazul indicatoarelor din sensurile giratorii cu iesire spre autostrada. Doar pe A1 pe google maps am putut gasi 5-6 indicatoare diferite.

Sincer ideal ar fi sa se foloseasca indicatoarele folosite in imaginea 4, fiindca iti arata si despre ce autostrada e vorba, si kilometri, marimea este aceeasi...

Estetic si functional.




Powered by API/PUM imgur uploader


EDIT:

Am mai gasit un specimen...




Powered by API/PUM imgur uploader

rio tinto

Acum ca e gata, spre Brasov, pe unde o luam totusi? https://www.google.com/maps/@45.7515718,24.2031223,3a,30y,205.41h,94.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAeF7ozaFRNskf5qPhgp25g!2e0!7i16384!8i8192

Am o colectie intreaga cu astfel de situatii, mai ales de cand cu noile deschideri de autostrazi din ultimii ani. Va spun eu ce se intampla. Over reliance on Waze si alte cele, iar soferii nu mai fac reclamatie cu privire la semnalizare, nu mai e nevoie de ea. Astfel, constructorul "gets a pass" cum se spune. Am senzatia ca se lucreaza cu ochelari de cal din pacate.



JohannDB

...............Păi, faci ca mine , prin "merkelland" (la acea vreme) intrii pe "gogu" după ce ai privit pe o hartă clasică traseul și, aici pe "gogu" te uiți, cu luare-aminte la intersecții-noduri ca să poți ieși cu "succesuri" din încurcătură !!....."Never trust în google navigațion"..., pentru că dă rahaturi, deși reclama spune că este up-datată.... Așa ai șanse să ajungi, chiar, unde "și-a înțărcat dracul copiii".................
  Legat de asta pot spune că vechile metode dăunează, grav, "orientării moderne" pentru sunt mult mai veridice decât un sistem cu lacune și/sau informații, temporar, false/neactualizate din varii motive ...!!

SB76UFO


Daca tot au pus stalp nou cu indicatoare noi, de ce  nu l-or fi dat jos pe cel vechi?
Ca sa nu mai zic ca era mult mai simplu si ieftin sa inlocuiasca doar indicatoarele.
"Prostia este eternă și invincibilă"

rio tinto

Quote from: SB76UFO on December 26, 2022, 11:05:09 PMDaca tot au pus stalp nou cu indicatoare noi, de ce  nu l-or fi dat jos pe cel vechi?

Fiindcă lucrurile nu funcționează așa. Proiectul nu s-a făcut în teren ci pe hârtie. Ei au lucrat ca și cum nu ar fi existat nimic acolo înainte. Singurul lucru pe care l-au luat în calcul a fost să admită că autostrada trebuia fizic conectata la ciotul rămas din trecut că altfel nu exista continuitate a traficului. Au făcut basic-ul maxim care se putea face. In rest, noi nu gândim, noi muncim.
Totdeauna mi s-au părut uimitoare atenția foarte scăzută la detalii a constructorilor. De fiecare dată.

horatiu.cosma

Mai degrabă atenția la detalii (sau lipsa ei) pornește de la client. E o lipsă de competență înfiorătoare la CNAIR și în toată zona de drumuri și poduri cu privire la cum ar trebui să arate semnalizarea rutieră spre exemplu, dar același lucru îl regăsim și la chestiuni ce țin de amplasarea parapetelui (adevărate "sulițe" de câțiva metri lungime îndreptate spre șoferi și amplasate doar în dreptul podețelor), a rigolelor (în Austria sau alte țări cu apă caldă se poate pe DN să nu existe acel șanț betonat hidos la marginea DN-urilor, ci un sistem de drenuri subterane), a marcajelor (gândite și făcute pentru roboți, nu pentru oameni care iau virajele "uman", rotund), a intersecțiilor, a curbelor trântite artificial pe drumuri drepte doar pentru a veni perpendicular cu un pod de 12 metri peste o amărâtă de vale, a semnalizării mai mult sau mai puțin inexistente în timpul lucrărilor și exemplele pot continua la nesfârșit.

Am exemple concrete și din 2016 și din 2021 când pur și simplu stăteam eu față în față cu niște figuri tâmpe din CNAIR și le explicam/desenam pe proiectul de indicatoare că "aici nu e în regulă indicatorul, omul care vrea să meargă în direcția x o să fie tentat să iasă de pe A și să meargă pe DN încă n zeci de km, fiindcă pe A nu e trecută localitatea aia importantă etc etc". Și oamenii respectivi aveam impresia că nu înțeleg nimic, făceau modificările doar fiindcă am zis eu, nu fiindcă s-a aprins un beculeț în bezna minții și ar fi înțeles că într-adevăr trebuie făcute respectivele modificări.

Și da, evident, de aici în jos la proiectanți și constructori asta se duce foarte rapid, că nimeni nu vrea să muncească în plus, dincolo de ce zice normativul, dacă pe client văd că îl doare în fund, ba chiar respinge câte o propunere inteligentă pe motiv că nu respectă normativul.

bogdymol

Cand citesc ce scrie Horatiu, imi aduc aminte cum ma luptam si eu cu morile de vant cand s-a construit A1 Centura Arad. Eram doar un student pe vremea aia in practica acolo, ma uitam peste plansele cu semnalizarea, si am observat chestii care nu erau in regula. Degeaba am incercat sa explic persoanei responsabile de treaba asta ca nu e ok sa numesti o iesire "Arad Est" cand aia e exact in Vestul orasului, sau ca nu e ok sa semnalizezi iesirea spre Timisoara sau Lugoj cand mai ai o gramada de km de autostrada in fata ce poti sa o folosesti in drum spre cele 2 localitati.

Degeaba, nu vrea nimeni sa faca mai mult decat minimul necesar din ce scrie pe fisa postului, si doamne fereste sa ceri modificari care ar da de lucru persoanei respective si colegilor.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

nedcatalin

Am trimis la CNAIR o rugaminte de clarificare, de ce nu s-a folosit indicatorul consacrat de marcare drum expres la noi.

Indicatorul folosit peste tot in Europa:

https://ro.wikipedia.org/wiki/Drum_expres

Raspunsul CNAIR:

Screenshot-at-2023-01-17-16-03-10" border="0

Eu sunt resemnat, nu cred ca are rost sa mai insist...

medicul de garda

Deci un indicator care exista in normative si care se invata din timpuri stravechi la scoala de soferi si e utilizat regulat de orice roman care a trecut vreodata granita, la noi este neintuitiv. Asa ca pur si simplu inventeaza unul nou, care cica seamana cu cel de autostrada. Trecem peste faptul ca absolut toate elementele de design si culorile striga ca e un DN, declara CNAIR ca seamana. :bash:

Intreb si eu ca prostul, cand inventezi un semn nou, nu trebuie sa treci prin niste comisii, ceva? Ce tampit a avizat chestia asta???
Trust me, I'm an east-european doctor!

hefaistos

Din cate stiu eu indicatoarele rutiere sunt prevazute in codul rutier. Care e lege. Dar semnele de mai sus nu cred ca intra in categoria indicatoare.
Indicator e semnul care arata inceputul drumului expres si sfarsitul lui. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

medicul de garda

Daca tot ai ridicat problema, ai vazut cumva vreun indicator recunoscut international care sa te anunte ca ai intrat pe drumul expres DEx12?  :-[
Trust me, I'm an east-european doctor!

hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

^^ OUG privind circulația pe drumurile publice are numărul 195/2002, nu 2000.
Or să zică că este o greșeală de tastare  :o

nedcatalin

E foarte trist ca noi ne bazam indicatoarele de autostrazi, drumuri expres pe un normativ din 2002 cand nu aveam niciun km modern si in cartile de legislatie erau clasicele exemple cu A2 Fetesti...
Poate daca face Ionut un comunicat preluat de presa, sa reusim sa pornim un val sa se miste ceva in directia asta.

frunzaverde

Indicatoarele in Romania vin direct din Conventia de la Viena privind Indicatoarele si Semnalele Rutiere din 1968. Nu ai ce schimba la legislatia romaneasca cat timp urmam conventia : tot aceleasi semne de circulatie, marcaje si indicatoare sunt. Si sunt identice cu tot restul Europei. Nu ai ce schimba la lege cat timp esti parte a conventiei. Conventia o gasiti aici: https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/conventn/Conv_road_signs_2006v_EN.pdf

Poti schimba normativul de confectionare, poti schimba tipografia (care e azi Schweizerische Normen-Vereinigung), poti schimba multe alte detalii, dar astea nu cer schimbari de legislatie primara.

Cat de CNAIR, in dulce stil de incompetenta pura, ce intrebi si ce raspund ei... Au facut (inca) o tampenie. Indicatorul ala (DEx13, ugh) e doar un indicator de orientare, furnizand numarul drumului si atat. Fara semnul "drum pentru autovehicule", exista o ambiguitate de semnalizare -- fundalul e albastru, deci drum conventional, interpretarea data de signalistica este ca esti pe un drum public obisnuit, pe care pot circula orice vehicule autorizate sa intre pe drum public, deci inclusiv tractoare rutiere etc. etc..
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!