Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

"În ceea ce privește politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi, nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei. Este un pachet rezonabil pentru fonduri multe pe rutier. Avem cea mai mare alocare pe rutier din toate statele membre. Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea", a afirmat ministrul Cristian Ghinea.

Guvernul are în vedere o strategie clară de reducere a emisiilor din transport, anunța anterior ministrul Cristian Ghinea.

,,Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026. Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%", spunea ministrul."


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cristian-ghinea-se-va-aplica-o-taxa-in-functie-de-cat-folosesti-drumul-1549513

gruiarew

Vreau să văd taxă specială pentru DN68A, în special bucata cu macadam.

Nu mai bine implementăm alternative și apoi punem taxe? Unde o să se vadă asta? Nu iar în prețul final? Poate să suie TIR-ul pe tren? Să zicem urcă la Nădlac pentru Constanța? Sau Suceava? Este posibilitatea? Că eu nu știu...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

^ sunt de acord cu tine ca trebuie evitate taxele stupide care se duc in cu totul alt loc fata de scopul pt care sunt menite

cu exceptia inmatricularii de masini vechi ( pt mine orice masina incepand cu  10 ani , cu intretinerea intretinerilor, nu are ce sa mai caute la inmatriculare )....aici , acest dezastru de sanatate publica si siguranta rutiera trebuie masiv descurajat prin orice mijloace....chiar si cu taxe aberante
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

#318
Teoretic nu ai dreptate si chiar si practic.

Euro 4 deja e de peste 10 ani. Da super mega poluant pana cand ... sa vezi cand o sa inceapa astia cu EURO 5 sa vada ca DPF-ul este vreo 1000 de euro si atunci EURO 5 in acte va polua mai mult ca EURO 4.

Sa schimbi o masina la 10 ani mi se pare cam mult. Altceva ar fi daca ai zice cele mai vechi de 20 ani.

Oricum cu cat masina e mai veche cu atat polueaza mai putin pentru ca de fapt nu mai merge (sta pe loc) sau e stricata.
In acte am un vecin cu EURO 3 care polueaza mai putin decat orice EURO 6d!
0 km facuti in ultimii 2 ani de masina respectiva.

L.E ca eram grabit sa fac altceva:
A nu se intelege ca sunt pentru poluare si masini vechi, dar din pacate din lipsa de bani avem multe rable, nu ca nu mai avem ce face cu banii si suntem excentrici.
Fara o taxare adecvata si din ce in ce mai dura cu cat scade norma, nu avem nici o sansa pentru ridicarea calitatii. Adica daca tu vrei sa te plimbi cu EURO1 ... platsti pe masura.
Din pacate se vede ce inseamna presiunea votantului si taxa Oxigen in B.

Sa vedem daca ND scoate masinile de pe prima banda sa faca piste de biciclete. Eu cred ca nu si daca apar totusi cativa km probabil peste 2 -3 ani.

gruiarew

E o chestie destul de sensibilă asta. Și nu-i văd o rezolvare simplă. Sunt cazuri și cazuri. Da, clar, cu cât e mai veche poluează mai mult și e și nesigură. Dar trebuie luat în calcul și nevoia omului. Care stă pe la mama dracului n-o să-și ia veci ultima mașină ca să iasă o dată pe lună la oraș. Ar trebui descurajat în primul rând mersul în oraș cu mașina. Dar nu prin taxe, ci prin oferirea omului de alternative.

Adiarc, că ești sibian: se făcea coadă până la Profi pe Iorga din cauza ălora din Arhitecților. Au acum autobuz? Nu! Au centură? Nu! Au alternativă la mașină ca să ajungă în zona industrială? Nu! Au lărgit niște străzi și aia e.

Pentru cei din oraș, ai Tursib-ul. Dar ăla stă blocat în trafic. Da, se face bandă dedicată pe Dumbrăvii, dar fix pe porțiunea unde se mergea ață.

Doi ani am stat și eu "dincolo". Brno, nu cine știe ce oraș. Transportul public era ceas deși erau niște vechituri. Dar nu exista să întârzie. Și acoperea și satele din jur. Aveam colegi ce veneau duminica în Brno de la sute de km și le rămânea mașina în garajul / parcarea firmei. Nu era rentabil să te fâțâi  prin oraș cu mașina. N-am avut nevoie de mașină până când m-am întors acasă...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

N-am văzut mesajul lui voicul. Am destui colegi cu diesel-uri e5 / 6 cu dpf off ce le freacă zilnic prin oraș. Să nu-mi ziceți că ăia îs mai puțin poluanți ca mine cu euro 1, benzină ce fac  50 - 100 km pe lună, până la oraș și înapoi doar dacă e vreme bună. Și cum a tot plouat... stă sub prelată.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

zilele trecute m-a depasit o bicicleta...cu motor.
Era ceva artizanal, cu un motor cred ca de drujba. Pana am dat eu de recirculare m-a intoxicat. Eram in coloana la Dristor asa ca nu am avut scapare.
Se pare ca la noi oricine poate face orice.  Eu unul as confisca vehiculele cu modificari artizanale majore. Eliminarea DPF-ului reprezinta o astfel de modificare.
O masura de luat in calcul ar fi ca la ITP sa se filmeze obligatoriu DPF-ul si sa se verifice gradul de incarcare. Daca lipseste, acea masina nu mai poate pleca de acolo decat la ..remat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cavver

Quote from: voicul on June 03, 2021, 10:49:52 PM
Teoretic nu ai dreptate si chiar si practic.

Euro 4 deja e de peste 10 ani. Da super mega poluant pana cand ... sa vezi cand o sa inceapa astia cu EURO 5 sa vada ca DPF-ul este vreo 1000 de euro si atunci EURO 5 in acte va polua mai mult ca EURO 4.
Ai gresit cu 1 factor de marime !
http://www.curataredpf.ro/curatare-dpf.php

voicul

Ministrul Mediului: Pentru maşinile mai vechi de 15 ani am putea avea o măsură până la finalul anului

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a precizat marți că o măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista cu singuranță într-un timp relativ scurt, posibil până la finalul anului, în condiţiile în care "inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto".

"Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta", a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto, notează Agerpres.

Măsuri pentru mașinile mai vechi de 15 ani, posibil până la finele anului
Ministrul a subliniat că este posibil ca până la finele anului să fie luate măsuri în ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani.

Întrebat cât de mare ar putea fi taxa pentru aceste maşini, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului.

"Nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp", a explicat ministrul.

"Avalanșă" de cereri pentru mașinile electrice prin programul Rabla
Pe de altă parte, acesta a subliniat că în cazul programului Rabla este "o avalanşă" de cereri pentru maşinile electrice, fiind rezervate de la finele lunii aprilie mai multe decât în tot anul 2020.

"Singura problemă este criza din industria auto care a blocat producţia şi pentru maşinile noi se aşteaptă şi luni de zile pentru livrare", a punctat Tanczos Barna.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ministrul-mediului-pentru-masinile-mai-vechi-de-15-ani-va-exista-cu-siguranta-o-masura-1597017

voicul

Ba esti nebun! "peste doi ani" ????
Cred ca trag cu melcul cablu pana la Bruxelles sa se poata conecta la baza de date!

VIDEO  Kilometrajul mașinilor second-hand din orice țară UE, mai ușor de verificat. RAR se va putea conecta la bazele de date din străinătate

Cei care cumpără mașini la mâna a doua din orice stat UE vor putea verifica oficial, peste doi ani, kilometrajul și istoricul mașinii. Registrul Auto Român va fi conectat la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa. Doar pe baza seriei motorului, se va putea vedea întregul istoric al mașinii, indiferent prin câte țări europene a fost aceasta. În momentul de față, pe site-ul RAR, se poate verifica doar istoricul mașinilor rulate în România.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/kilometrajul-masinilor-second-hand-din-orice-tara-ue-mai-usor-de-verificat-rar-se-va-putea-conecta-la-bazele-de-date-din-strainatate-1643247

gruiarew

Nasol, peste 2 ani nu mai găsești nimic la 180.000 km. Că majoritatea atâta au.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

                @gruiarew, la asta cu : ""Da, se face bandă dedicată pe Dumbrăvii, dar fix pe porțiunea unde se mergea ață."" aș avea un răspuns, într-o dungă; pentru că "fix acolo s-a putut".... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:   O zi bună !!

voicul

VIDEO - La ce să fiți atenți când cumpărați o mașină second-hand. Detaliile care ar trebui să creeze suspiciuni

În 2020, în România au fost vândute peste 350.000 de mașini second-hand. Un specialist a explicat la Digi24 la ce să fim atenți pentru a nu ajunge să investim într-o astfel de mașină mai mult decât am plătit pentru ea.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/la-ce-sa-fiti-atenti-cand-cumparati-o-masina-second-hand-detaliile-care-ar-trebui-sa-creeze-suspiciuni-1669671

gruiarew

Știi... toate sfaturile astea de specialiști îs cam ... degeaba. Atâta timp cât ne uităm să fie cât mai ieftin și dacă se poate să fie mai ieftin ca în DE, ne cam merităm soarta. Și bani puțini și pretenții de mașină nouă. Într-un fel înțeleg, dai un ban dar când începi să bagi de vină chiar pentru orice, doar doar mai rupi 100€ meriți un picior în spate.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Intr-un fel e bine cand vrei sa iti cumperi masina.
Pentru ca 90% din piata o teapa ieftina, cei cu masini bune nu au ce face decat sa mai lase la pret. Tot va fi mai scumpa ca teapa, dar mult mai ieftina decat ar trebuie sa coste si chiar mai ieftina ca cea din DE.

Masina mea, dupa 3 ani de cand am luat-o, e mai ieftina ca una din DE cu mai putine optiuni si mai multi km.
Pe de alta parte, doar odata la 2 luni ma intreaba cineva de ea (este la vanzare).