News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stangabriel

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24776113-piata-masinilor-noi-scazut-14-cea-second-hand-urcat-5.htm

Înmatriculările de mașini noi au crescut în aprilie cu 58%, după ce aprilie 2020 a fost una dintre cele mai slabe luni din ultimii cinci ani, din cauza carantinei. La mașini noi piața a fost cu 14% mai mică în primele patru luni, în timp ce la second-hand piața a crescut, fiind de cinci ori mai mare decât cea a mașinilor noi.

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în aprilie 2021 cu 58% față de aprilie 2020, atingând un volum de 6.862 unități. Pe primele patru luni din 2021 nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a atins nivelul de 27.624 unități, o scădere de 14% față de perioada similară din 2020, respectiv 32,300 unități, arată un comunicat ACAROM.

În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în aprilie 2021 cifra de 34.240 unități, o creștere de +1% față de aprilie 2020.

Pe primele patru luni din 2021 nivelul înmatriculărilor de autoturisme SH în România a atins nivelul de 135.539 unități, o creștere de +5% față de perioada similară din 2020, respectiv 128.325 unități.

Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie-aprilie 2021:

DACIA = 5.447 unități
SKODA = 2.461 unități
TOYOTA = 2.372 unități
FORD = 2.355 unități
HYUNDAI = 2.224 unități
VOLKSWAGEN = 2.096 unități
RENAULT = 1.506 unități
BMW = 1.214 unități
MERCEDES = 1.134 unități
SUZUKI = 905 unități

voicul

A vandut Toyota mai mai mult ca VW si Renault?  :o

TibiV

Numai "fraierii" cumpara VW noi, cand la doi pasi este tara VW-urilor noi, tinute in garaj timp de 20 de ani de niste bunicute simpatice, care au avut insa grija sa le faca la timp schimburile de ulei...
:D

Bunicuta cu Toyota este ceva mai departe de Ro....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

^^ ia in calcul si Skoda pt VAG.. tot la ei intra
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Se vorbeste putin de masini si mult de taxe in general, dar de la minutul 4 revin  :):

Cîțu: Ne-am asumat la CE un mecanism prin care să-i demotivăm pe cei care aduc mașini second hand în România. Nu trebuie să fie o taxă - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/citu-ne-am-asumat-la-ce-un-mecanism-prin-care-sa-i-demotivam-pe-cei-care-aduc-masini-second-hand-in-romania-nu-trebuie-sa-fie-o-taxa-1528241

adiarc

ar fii cazul...calitatea aerului dar si siguranta rutiera sunt muuuuult mai importante decat a avea toata lumea acces la masini de 2-3000 euro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Uite vezi, cu asta nu-s de acord. Atâta timp cât mașina e în parametri, n-aș vedea de ce să nu circule. Dacă necesitatea de mobilitate e redusă (să ies o dată de pe văgăună la oraș) nu aș vedea de ce să am mașină nouă.

ITP pe bune și cam atât. Restul de taxe ar fi o altă mizerie. Nu uitați că mașinile alea noi nu cresc ca ciupercile, se consumă o grămadă de resurse. Posibil ca un Logan nou să fie mai poluant ca o Dacie 1300 când tragi linie și aduni tot.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

Fiecare isi face o parere

Rapoartele CarVertical - adevar sau "eroare" ?


tom_sawyer

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, anunţă că Ministerul Transporturilor lucrează la o "propunere de descurajare" a înmatriculării autovehiculelor mai vechi de 15 ani, care sunt mai poluante, acesta afirmând că nu va fi vorba despre o taxă şi că ministrul Transporturilor va fi cel care pune la punct acest proiect.

"Ştiu că în reforma pe transporturi s-a propus inclusiv acest lucru către Comisie, s-a discutat şi în şedinţele pe care le-au avut cu Comisia (Europeană - n.r.) pe reforma pe transporturi", a afirmat ministrul Mediului.

news.ro

voicul

Sub EURO 3 cam greu sa mai imatriculezi masini ca nu le mai gasesti nici in V. Nu zic ca nu se mai imatriculeaza, dar % e foarte mic si probabil sunt masini care oricum nu mai merg mult prin tara.
Cand ai buget de 500 de euro pentru o masina si o disributie e de la 300 de euro in sus, statistic masina aia nu o sa mai mearga curand.

Totusi problema e chiar in RO:
În primul trimestru, din totalul celor circa 7,4 milioane de mașini înmatriculate în România, aproape un sfert (peste 22% mai exact) erau autoturisme clasificate după norma de poluare din categoria non-euro, euro 1 sau cel mult euro 2.

În ciuda programului Rabla, românii preferă mașini second hand, pe motorină. Aproape un sfert din mașinile din România au norma de poluare cel mult Euro 2





Powered by API/PUM imgur uploader

În ciuda eforturilor guvernamentale de a sprijini achiziția de autoturisme noi prin intermediul programului Rabla, românii preferă mașinile second-hand, foarte probabil din cauza prețului mai mic. De asemenea, sunt preferate mașinile pe motorină în continuare, cele electrice fiind încă departe de a constitui un segment cât de cât consistent în totalul înmatriculărilor din țara noastră.

Alte statistici aici:
https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-24782956-ciuda-programului-rabla-romanii-prefera-masini-second-hand-motorina-aproape-sfert-din-masinile-din-romania-norma-poluare-cel-mult-euro-2.htm


adiarc

#310
pe la langa faptul ca nu mai poți respira in mai toate orasele,sa nu uitam si de siguranță....la o vechime medie a parcului auto de peste 16 ani....nici nu e de mirare...sunt pt taxe de poluare de ieri...tocmai pt ca Rar nu isi fac treaba si nici cei cu ITP-ul

Este o problema de poluare dar si de siguranta...

PS - m-as intoarce la ce era acum ceva timp...NU as mai permite DELOC,inamtricularea masinilor second incepand cu 10 ani vechime....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Asta cu vechimea este deja tichie de margaritar (fara se te supar, adiarc...)

Nu uitati ca insasi CJUE a spus ca nu poti interzice inmatricularea masinilor cu volan pe dreapta.
Sunt pline drumurile noastre de organele interne ale "vitejilor" care s-au crezut in Anglia, la Silverstone...

Deci cat timp CJUE merge pe ideea "nu poti sa interzici o livrare intercomunitara", si accepta inmatricularea masinilor "pe dos" (God Save The Queen - bine ca ne-au lasat naibii in pace...), am impresia ca insasi CJUE nu are prea multa legatura cu realitatea. Judecatorii aia nu conduc, ca toti au sofer - si nici nu casca ochii pe strada...

Poluarea devine o gluma (cati poluanti inhalam in N-shpe ani...) fata de problema acceptarii masinilor cu "volan pe invers". Astea ucid pe loc.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Sunt poluante că întreținerea e 0. Și când cade un catalizator sau un DPF românul le scoate, doar nu le înlocuiește că-s mai scumpe ca mașina.

Toți pe care-i știu au diesel. Pentru că "consum" și "cuplu". Și o ard aiurea prin oraș.

Eu sunt contra taxelor dintr-un singur motiv. O taxă de poluare nu se întoarce în mediu. Sunt pur și simplu alți bani șifonați. Sunt deja pârghii prin care se pot rări de pe drumuri fumigenele. Trebuie doar RAR-ul și stațiile ITP să-și facă treaba. Simplu. Chestia cu anul de fabricație e iar o găselniță. Un Euro 2 benzină în parametri e mult mai curat ca un euro 6 diesel cu dpf off. Nu pricep de ce dracu ți-ai lua diesel pe turism și să mai mergi și doar în oraș.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

#313
Ai zis bine - consum si cuplu.

Probabil sunt povesti din toate partile. Eu am vecini cu EURO 3 si 4 care au facut anul asta pana la 0km. E poluanta masina?

Problema e cam asa: daca nu polueaza la noi, polueaza in V. Deci mai bine polueaza in alta parte decat in V. Doar se dau atatia bani de la UE.  8)
Nu stiu ce taxa are succes in viitorul apropiat.

dr4qul4

daca va intrebati cum trec unele masini ITP-ul..
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/fostul-coordonator-rar-moldova-retinut-de-dna-pentru-coruptie-ar-fi-primit-mita-mii-de-euro-de-la-un-inspector-tehnic-1536351

" dosar privind activitatea a mai multor inspectori tehnici atestați R.A.R. care au pus la punct un mod de acțiune prin care să ceară și să primească bani pentru a atesta în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor, fără ca acestea să fie efectiv prezente."
"el trebuia să soluționeze o sesizare referitoare la încălcarea reglementărilor privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor, să declare admiși la programul de reatestare ca inspector tehnic, pe respectivul inspector tehnic , .... și să nu sancționeze lipsa camerelor video din stația unde activa acesta"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist