News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jailor

Cum or fi mecanicii de la representanta firmei de masini angajati pe pile si prosti si aia angajati la reprezentanta firmei de piese auto destepti si angajati prin concurs?! :o
Discutia nu isi are rostul atat timp cat se sustine ca o masina veche e mai buna decat una noua si service-ul de reprezentanta unde mecanicii sunt scolarizati sa stie absolut totul in masinile firmei respective mai prost decat un service unde mecanicii repara "x" tipuri de masini de la "n" producatori cu "q" tipuri de motoare.
Am si eu o intrebare...cati dintre voi se duc la "Atelier reparatii radio-tv" cand li se strica plasama si cati la service-ul firmei respective?! Daca nu faci asta pt tv de ce consideri ca e bine pt masina?

sebba

jailor, nu a sustinut nimeni ca toate masinile vechi sunt mai bune decat cele noi, s-a spus doar ca alternativa SH poate fi o solutie mai buna din punct de vedere al raportului pret/utilitate, cand nu tii neaparat sa fi primul si vrei doar sa-ti faci treaba cat mai optim posibil

cat despre angajatii reprezentantelor, in RO inca nu se lucreaza la nivelul pe care il asteptam de la aceste reprezentante si aici nu este decat vina firmelor mama care nu aplica reguli si standarde stricte de functionare a acestor reprezentante. pe de alta parte nici nu ar putea! ca sa ai in reprezentantele oficiale servicii la calitate "de vest" atunci si preturile ar trebui sa fie aceleasi. si nu prea merge in conditiile in care salariile in romania sunt de aproape 10x mai mici ca in germania.
iar reprezentantele de la noi nu sunt decat niste SRL-uri autorizate sa poarte respectivele sigle. acest statut nu-i mai motiveaza sa fie si performanti. ei oricum au de lucru si traiesc bine de pe urma celor cu masini noi si care ptr a-si pastra garantia trebuie (vrand/nevrand) sa mearga la ei

la independenti insa (la cei care chiar merita, nu toti, asta e clar) treaba sta altfel. cine vrea sa munceasca si-i place ce face, ala va face tot posibilul sa nu-si bata joc de client si sa-l faca sa revina si sa-l recomande! clientul de SH nu e obligat de nimeni sa mearga in reprezentante, cum sunt clientii de masini noi! el poate merge unde vrea si unde ii place! are puterea de a alege!
si service-urile care sunt alese de acesti clienti fac intradevar treaba de multe ori mai buna sau mai ieftina decat ceilalti

sa-ti mai zic una cu smartu meu? in arad, la mercedes, sa-i schimbe uleiul si filtrele. a durat 3 ore! de ce? ca nu stiau cum! cautau documentatia pe internet! ii intreb cate smarturi au mai facut si-mi zic ca doua! roadstere? interb eu! nuuu, d-alea mici, fortwo! iar taxarea a fost la ora! la ora de incompetenta, nu?
astea sunt servicii de service mercedes?? hai sa fim seriosi! stiau de o saptamana ca le vine in service o masina pe care nu mai pusesera mana! ar fi putut sa se documenteze! dar de ce sa faca asta? lasa ca sta prostu de client dupa noi si e chiar mai bine ca noi suntem platiti la ora!

scuza-ma dar... daca tu vrei sa platesti o camasa cu sigla in piept si ore de manopera incompetenta... be my guest! la urma urmei trebuie sa traiasca si astia, nu? norocul meu ca astia sunt platiti de cei ce vor masini noi! daca s-ar inchide i-am plati noi toti ca le-am da ajutor de somaj!
Sailing away! S/Y Haimana

savagedanyro

#47
@jailor

Nu ai inteles punctul meu de vedere. La reprezentante se angajeaza tineri fara experienta care invata meserie printr-un training si pe masinile noastre. Plus sunt platiti prost. Dupa perioada de scolarizare pleaca la service-uri independente pe bani mai multi, isi deschid service-ul lor (un srl amarat de cele mai multe ori) dar la care lucreaza constiincios si repede pe banii lui pentru clientii care ii ia de la reprezentanta dupa terminarea garantiei sau pleaca afara pe multi bani (iti dau cate exemple vrei tu dintre cunoscutii mei, cu CNP daca nu ai incredere).

Am lucrat sef service la un MARE transportator de persoane si nu iti vorbesc din povesti sau carti.

Iar exemplul cu TV-ul nu e concludent. Si eu am dus TV-urile in service-urile lor din retea de service dar doar pe perioada GARANTIEI.
Daca nu mai este in garantie iti garantez ca nu il mai duc acolo pentru ca preturile lor pentru reparatii sunt EXORBITANTE !!! Sunt o multime de electronisti chiar cu facultate care stiu sa descarce o schema la un TV de pe net si sa ti-l repare repede si impecabil la o fractiune de cost. Doar ca trebuie sa ii gasesti pentru ca activeaza prin acelasi tip de SRL sau prin recomandari.

PS: imi cer scuze tuturor pentru off-topic.
TIMISOARA 2021 !

radutm

Va mai plictisesc si eu scotand in evidenta doua aspecte:
1. masina ca statut social. asta este un motiv foarte important in luarea deciziei de cumparare, poate ca cel mai important. oamenii tind sa aiba un status social cat mai mare. o masina SH iti da posibilitatea sa ai acces la o masina cu valoare simbolica mare, cu costuri realtiv mici. si inte masinile sh exista o clasificare. decizia nu se ia in functie de pret, de posibilitatile reale, ci de marca si de statusul pe care il confera. in acest caz, logica economica nu se mai aplica si exista suficiente exemple de oameni care abia fac fata sa isi intretina automobilul (nou sau sh) pentru ca era de la inceput peste posibilitatile lor reale.

2. accesul la credit. din mai multe motive, multa lume nu are acces la piata masinilor achizitionate prin credit si trebuie sa cumpere cash. aici intra oameni care: au o suma cash dar nu suficienta cat sa cumpere o masina noua; au venituri care nu sunt constante si nu ii califica pentru un credit sau leasing (agricultorii, oamenii de la sat spre exemplu); au venituri din zona gri; pentru aceste categorii piata masinilor noi nu este foarte atractiva pentru ca solutiile de finantare nu le sunt la indemana. pentru cei care sunt salariati si au venituri constante, este invers: este neeconomic sa isi imobilizeze economiile intr-o masina platita cu bani gheata atunci cand au acces la solutii de creditare foarte avantajoase.
cont inchis

jailor

La punctul 2 ai 100% dreptate ca si la punctul 1 doar ca cei care considera masina ca simbol al statului social uita ca cei in fata carora vor sa para mai sus decat sunt stiu ca masina e SH. Cum iti mai exprimi statului social intr-un Audi sau BMW cand lumea din jur stie ca nu ti l-ai permis nou?!

sebba

asta cu statutul conferit de masina se cam aplica la noi, din pacate
e un fel de snobism al nostru. in germania nu prea vezi multi muritori de foame cu mercedes 600 sau bmw seria 7
la noi sunt destui parveniti care fac asta, doar de dragul de a avea ceva de top, chiar si second hand

pe de alta parte, e o mare diferenta de calitate intre o masina varf de serie si una mai low cost, din aceeasi asa-zisa clasa
am vazut asta acum vreo 15 ani comparand un bmw 528i din '78 cu 520i din '81. la prima vedere, aceeasi masina! sub capota? cu totul si cu totul altceva: puntea spate, suspensiile, "stilul" de productie (multe multe diferente, nu numai la motor/cutie)
Sailing away! S/Y Haimana

BoGDaN

nu stiu ce vrea sa spuna radutm, dar eu sunt din clasa mijlocie, si totusi voi prefera SH. Iar sa iti cumperi SH o masina la 15-17.000 euro inseamna ca ai capabilitatea de a cumpara oricand o masina noua.
dar prefer sa nu apelez la un leasing si raman fidel full cash.

jailor

#52
Ca tot a fost discutia despre cat costa schimbarea distributiei la Dacie, sa zicem, vs SH. Pe un forum Sandero scrie cineva asa:
"revizie 4 ani 57139km (lei fara TVA):
-manopera revizie 4 ani.. 122.26
-og inlocuire curea distributie 165.42
-surubu fixare fulie 31.95
-filtru ulei 35.72
-element filtrant 61.38
-col antrenare distrinutie 279.88
-kit curele accesorii 394..94
-curatirr frana 17.05
-castrol maganec prof (doar 3 l mai aveam de anul trecut) 149.58

Total cu TVA 1286.996

P.S.: pompa de apa nu am schimbat-o
unitatea Dacoserv Preciziei"
Tinand cont ca nu a bagat decat 1 litru de ulei si in general 4l de ulei costa la reprezentanta undeva 250 de lei, iar el a bagat in loc de ulei normal Elf, Castrol nu stiu de care, scad 149,58 litrul lui de ulei si adaug 250 cat e un schimb de 4 litri cu Elf si am schimbarea distributiei cu tot cu revizia aferenta(filtre, ulei, etc) aprox 1400 lei. Tinand cont iarasi ca ultima mea revizie a costat 580 de lei si nu am schimbat decat uleiul si filtrele rezulta ca schimbarea distributiei la reprezentanta Dacia costa aprox 800 de lei cu totul. Fata de 1200 cat e la service-ul unui mester oarecare unde sunt 99% sanse sa nu iti dea factura(daca vrei factura iti mai naga 24% TVA-ul la cei 1200) eu zic ca e bine.

stelian222

Pai depinde si cu distributia asta ce anume mai schimba si daca umbla si la cureaua de accesorii si la role. Pretul nu e fix e in functie de cum se prezinta treaba. Poate depasi 12milioane la reprezentanta-cazuri destule pe forum logan. Tu de cand ai preturile?

Daca e sa vorbim de preturi mici, imi cumpar eu kitul (ala simplu, fara alte chestii cum scriai si tu) + 150RON manopera si ies la 5milioane.

jailor



doryan93

Cel mai mare târg auto din vestul ţării s-a deschis duminică în zona Parcului Industrial din municipiul Hunedoara şi poartă marca de calitate Eurovenus.




Sursa

MHN

^^
Destul de amuzant:
Quote,,Cu acest târg auto vreau să aduc o rază de lumină, de soare, pentru hunedoreni. Mişcarea cu automobilul face parte din mentalitatea omului. În acest târg, oamenii au posibilitatea să vândă sau să cumpere o maşină, să socializeze cu cei din jur. Doresc ca acest târg să devină un punct de întâlnire pentru toţi oamenii, în care poţi să-şi petreci timpul foarte frumos", a declarat preşedintele companiei Eurovenus Deva, Ionel Olteanu.

PS: titlul articolului este inexact, fiind vorba probabil de cel mai mare targ auto din judet, caci cel mai mare din vestul tarii se afla deja la Arad!

adiarc

alecu...personal cred ca primul aspect de luat in calcul ( mai ales la o masina second ) , este intretinerea...din start comparatia masina noua cu masina veche nu isi are rostul.Daca vrei sa duci o rulota cu Lodgy Stepway nu e masina potrivita.E inalta , ingusta si sta prost la capitolul stabilitate.Mult mai indicat ar fii Logan Mcv sau Duster.
Daca totusi doresti o masina second - sa  nu aiba motor mai mare de 2 L ( la Audi Allroad nu ai motorizari mai mici de 2,5 L ) - consum mai mare , impozit MMMUUUUULLLTTT mai mare ( la 2,5 L - aprox 1800 lei/an ) , asigurare , plus celelalte costuri - anvelope mai mari , consum mult mai mare in oras ,etc , probleme cu motorul pt rulari indelungate in oras ( turbina , filtru particule , injectoare infundate ) , etc.
Succes  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Alecu spera ca Lodgy Stepway sa aiba motor de 1,6-2 diesel, minim 150 cp
Si atunci, chiar Fara 4x4 plate trage o rulota. In plus, ai foarte mult spatiu.
Iar pretul pe LA 15000+prima Casare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024